Blog
Az utolsó motortartó bakot is kicseréltük, a jobb alsót. Elég nehéz egy darab volt bent gyárilag, helyette egy sokkal könyebb került bele.
km:189000
Mivel már régen tervben volt, kevertettem festéket és lefújtuk a lökhárítót, tetőt, tükröket. 02.03 "Józsi" barátomnál lökhárító, tükrök le, becsomagoltuk az autót mint a karácsonyi ajándékot, és hozzáfogtunk. Amíg a tető csiszolódott, addig én a lökhárítóval bajlódtam. Nem volt egy élmény, le volt fújva matt feketére, nem tudom mivel, de hámlott már nagyon. A tetőre senki nem tudott magyarázatot adni, hogy mitől lett olyan. Mintha smirglivel csiszolták volna meg, és időről időre csúnyább volt. A tükrök alu részei, hát az nagyon gáz.......... Mint mikor az akksisarun kiül a sav. Korrodált, nagyon csúnya. Alapos csiszolás, és alákezelés után színre fújva. Ma, több mint 2-hét pihenés, és több mosás után mivel jó idő volt, meg meg is szomjaztunk egy kis sörre, ismét összeröffentünk és kapott a vas, full polírt. M3-paszta, megmaradt festékből kipöttyöztük a kavicsfelverődéseket, és röpke 2-2,5-óra alatt kész lett. Van most örömködés.......... :)








Kereken két hónapja vásároltam az autót , ma fordult 5000 km-be a Trip A . 80%-ban autópályán ,és gyorsforgalmi úton futott nálam. Fölényes utazóautó ,bár néha bizonyos körülmények közt keveslem az erőt ,a jövőben biztosan kap majd remapot .
Egyedüli problémám a világítással van .Az Osram Nightbreaker-rel már jobb a fény ,de még mindig keveslem kicsit. A tolatólámpába is fogok rakni valami emelt fényű led-et.
De összességében nagyon meg vagyok elégedve ,ha ez így marad ,hosszú távú lesz a kapcsolatunk :)


Vágjunk bele ,leírom mi cserélődött az autón!
A lényeg, amiért elvittem szerelőhöz,hogy drasztikus lett az olajfolyásom, és kék füst turbóhibára utalt!
Így az elvégzett cserék:
-Turbócsere: Garrett VNT 25 -gyári-
-Olaj : Luqui Moly 5W40
-Olajszűrő: Knect
-Légszűrő: Müller
-Váltóolaj: nem emlékszem, de 75W90
-Komplett bal csonkállvány kerékcsapagyostól ,és ABS jeladóstól (az volt a lényeg, bár a kerékcsapágynak nem tetszik a hangja...)
-Bal féltengely gumiharang
-Légszűrőház (el volt törve)
-Nano energizert öntöttem az olajhoz
-Főtengely csavar
-Olajfolyás rovására: 2kisebb szimering, illetve főtengely szimering, ehez a váltót le kellett kapni a verdáról, a szerelőm valszeg elrágcsált egy levél xanaxot közbe...
Olajfolyás sajnos még mindig van (minimális, de akkor is idegesít)
A régi turbóm, amit rossznak tituláltunk jó nem hordta az olajat, minimális tengely lógása van,a turbócsöveimbe annyi olajpára volt,mint minden turbós autóba...
Egyedül a geometriája volt leragadva, ez magyarázza a 2BAR-os töltőnyomást.
A töltőnyomásom most a gyári érték, tehát 1BAR!
Azért örülök is, meg bosszús is vagyok egyben ,de most aránylag rendben van az autó!
Képek most nem nagyon készültek, csak a turbóról...
Anyagiak... uhh, nem merem összeszámolni ,de kb 150.000ft...

Tegnap Vettem Marklartól 4Db -4cm es ültető rugókat amiket ma délután Be is dobtam a Pici autómba. Kanyarba ok. de szitás úton zörgős, kemény. Később még meg bánom de most tetszik. 1-2 kép jelenleg ültetve 3-4 kép ültetés nélkül 5 amikor megvettem az autót ültettve






Hazajött a szomszéd utcába. Bene a motor, kanyarodik, fékez. A villanyszerelő beröffenti a motort, összerakja a műszerfalat, kapcsolókat, egyebeket. Aztán zárak, oldalüvegek jönnek. Még a futóműbe kell szerezni 2 hosszabb csavart, mert nem lóg ki eléggé az anya alól, ebbe belekötnek műszakin. Utána az első sárvédőt kell véglesen felrakni, réstömítővel, beállítjuk a karosszéria hézagait és mehet kárpitoshoz. Az ülések már nála vannak, remélem csinálja is. Aztán polírozás és megyünk vizsgázni.
Picit foglalkoztunk a vassal.
- szervószivattyú csere
- bal oldali főtengely szimmering csere
- légtömegmérő (én cseréltem)
- Bosch S3 akkumulátor 90 ah (én cseréltem)
Kitakarítottam a fojtószelepet is, jó koszos volt, időszerű volt :).
Továbbá pótolva lett a motortér egyik hiányzó műanyag darabja, ez bosszantott rendesen, hogy hiányos volt, most ez is OK.
Tipoatti, Zé, - kösz a cumókért, :-).
Két hete nem használtam a nagyvadat, bérelt autót kaptam Április végéig, keveset vagyok itthon... Ma viszont mentem egy kört, hááát, lehengerlő érzés az új Octavia 1.4 turbó 120 LE után :))), már komoly elvonási tüneteim voltak :)), meghajtottam egy picit, újjászületve szálltam ki belőle a ház előtt, holnap újra a skodával kelek útra... :(. Hihetetlen, hogy egy fikarcnyi vezetési élmény se legyen benne...
Meguntam, hogy senki nem tudta a környékemen a szervizt kinullázni ezért beruháztam egy kis diagnosztikába. Nem egy nagy összeg innen rendeltem az ELM 327 interface-t meg a három színes kábelt, így már gond nélkül tudok kommunikálni a Giuval meg a Pandával! A Multiecuscan progit használom eddig bevált simán viszi mindkettőt! Az ELM is jó nem is kellett kiforrasztani az ellenállást belőle mint egyeseknél!

Porsche Boxster monoblokk féknyeregből és Alfa 155 féktárcsa keverékéből elkészült egy hatékonyabb első fék. Saját tervezés és gyártás.



0
496
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV