Blog

>> SzervizZsolt85 // Alfa 156 SW 1.9 Jtd Distinctive // 2014-02-22

Az utolsó motortartó bakot is kicseréltük, a jobb alsót. Elég nehéz egy darab volt bent gyárilag, helyette egy sokkal könyebb került bele.
km:189000

 
>> AutóápolásAttika01 // Alfa 156 1.9 jtd // 2014-02-23

Mivel már régen tervben volt, kevertettem festéket és lefújtuk a lökhárítót, tetőt, tükröket. 02.03 "Józsi" barátomnál lökhárító, tükrök le, becsomagoltuk az autót mint a karácsonyi ajándékot, és hozzáfogtunk. Amíg a tető csiszolódott, addig én a lökhárítóval bajlódtam. Nem volt egy élmény, le volt fújva matt feketére, nem tudom mivel, de hámlott már nagyon. A tetőre senki nem tudott magyarázatot adni, hogy mitől lett olyan. Mintha smirglivel csiszolták volna meg, és időről időre csúnyább volt. A tükrök alu részei, hát az nagyon gáz.......... Mint mikor az akksisarun kiül a sav. Korrodált, nagyon csúnya. Alapos csiszolás, és alákezelés után színre fújva. Ma, több mint 2-hét pihenés, és több mosás után mivel jó idő volt, meg meg is szomjaztunk egy kis sörre, ismét összeröffentünk és kapott a vas, full polírt. M3-paszta, megmaradt festékből kipöttyöztük a kavicsfelverődéseket, és röpke 2-2,5-óra alatt kész lett. Van most örömködés.......... :)

 
>> EseményHaddel // Alfa 159 sw // 2014-02-23

Kereken két hónapja vásároltam az autót , ma fordult 5000 km-be a Trip A . 80%-ban autópályán ,és gyorsforgalmi úton futott nálam. Fölényes utazóautó ,bár néha bizonyos körülmények közt keveslem az erőt ,a jövőben biztosan kap majd remapot .
Egyedüli problémám a világítással van .Az Osram Nightbreaker-rel már jobb a fény ,de még mindig keveslem kicsit. A tolatólámpába is fogok rakni valami emelt fényű led-et.
De összességében nagyon meg vagyok elégedve ,ha ez így marad ,hosszú távú lesz a kapcsolatunk :)

 
>> SzerviztheBanyai // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2014-02-23

Vágjunk bele ,leírom mi cserélődött az autón!
A lényeg, amiért elvittem szerelőhöz,hogy drasztikus lett az olajfolyásom, és kék füst turbóhibára utalt!

Így az elvégzett cserék:

-Turbócsere: Garrett VNT 25 -gyári-
-Olaj : Luqui Moly 5W40
-Olajszűrő: Knect
-Légszűrő: Müller
-Váltóolaj: nem emlékszem, de 75W90
-Komplett bal csonkállvány kerékcsapagyostól ,és ABS jeladóstól (az volt a lényeg, bár a kerékcsapágynak nem tetszik a hangja...)
-Bal féltengely gumiharang
-Légszűrőház (el volt törve)
-Nano energizert öntöttem az olajhoz
-Főtengely csavar
-Olajfolyás rovására: 2kisebb szimering, illetve főtengely szimering, ehez a váltót le kellett kapni a verdáról, a szerelőm valszeg elrágcsált egy levél xanaxot közbe...

Olajfolyás sajnos még mindig van (minimális, de akkor is idegesít)
A régi turbóm, amit rossznak tituláltunk jó nem hordta az olajat, minimális tengely lógása van,a turbócsöveimbe annyi olajpára volt,mint minden turbós autóba...

Egyedül a geometriája volt leragadva, ez magyarázza a 2BAR-os töltőnyomást.

A töltőnyomásom most a gyári érték, tehát 1BAR!

Azért örülök is, meg bosszús is vagyok egyben ,de most aránylag rendben van az autó!

Képek most nem nagyon készültek, csak a turbóról...

Anyagiak... uhh, nem merem összeszámolni ,de kb 150.000ft...

>> Tuning és extraSüni155 // Alfa 155 2.0 Twin Spark 16v Super // 2014-02-23

Tegnap Vettem Marklartól 4Db -4cm es ültető rugókat amiket ma délután Be is dobtam a Pici autómba. Kanyarba ok. de szitás úton zörgős, kemény. Később még meg bánom de most tetszik. 1-2 kép jelenleg ültetve 3-4 kép ültetés nélkül 5 amikor megvettem az autót ültettve

 

Hazajött a szomszéd utcába. Bene a motor, kanyarodik, fékez. A villanyszerelő beröffenti a motort, összerakja a műszerfalat, kapcsolókat, egyebeket. Aztán zárak, oldalüvegek jönnek. Még a futóműbe kell szerezni 2 hosszabb csavart, mert nem lóg ki eléggé az anya alól, ebbe belekötnek műszakin. Utána az első sárvédőt kell véglesen felrakni, réstömítővel, beállítjuk a karosszéria hézagait és mehet kárpitoshoz. Az ülések már nála vannak, remélem csinálja is. Aztán polírozás és megyünk vizsgázni.

 
>> SzervizImyx // Alfa 166 3.0 V6 24V // 2014-02-23

Picit foglalkoztunk a vassal.

- szervószivattyú csere
- bal oldali főtengely szimmering csere
- légtömegmérő (én cseréltem)
- Bosch S3 akkumulátor 90 ah (én cseréltem)
Kitakarítottam a fojtószelepet is, jó koszos volt, időszerű volt :).
Továbbá pótolva lett a motortér egyik hiányzó műanyag darabja, ez bosszantott rendesen, hogy hiányos volt, most ez is OK.

Tipoatti, Zé, - kösz a cumókért, :-).

Két hete nem használtam a nagyvadat, bérelt autót kaptam Április végéig, keveset vagyok itthon... Ma viszont mentem egy kört, hááát, lehengerlő érzés az új Octavia 1.4 turbó 120 LE után :))), már komoly elvonási tüneteim voltak :)), meghajtottam egy picit, újjászületve szálltam ki belőle a ház előtt, holnap újra a skodával kelek útra... :(. Hihetetlen, hogy egy fikarcnyi vezetési élmény se legyen benne...

 

Meguntam, hogy senki nem tudta a környékemen a szervizt kinullázni ezért beruháztam egy kis diagnosztikába. Nem egy nagy összeg innen rendeltem az ELM 327 interface-t meg a három színes kábelt, így már gond nélkül tudok kommunikálni a Giuval meg a Pandával! A Multiecuscan progit használom eddig bevált simán viszi mindkettőt! Az ELM is jó nem is kellett kiforrasztani az ellenállást belőle mint egyeseknél!

>> Egyéb[k i z z o] // Alfa 75 2.0 Turbo // 2014-02-23

Porsche Boxster monoblokk féknyeregből és Alfa 155 féktárcsa keverékéből elkészült egy hatékonyabb első fék. Saját tervezés és gyártás.

 
>> Egyéb[k i z z o] // Alfa 75 2.0 Turbo // 2014-02-23

Megjöttek az új dugattyúk a motorhoz, 2618 JE dugattyúk, 2.8mm -el eltolt csapszeggel, 8.5:1 sűrítéssel. A specifikáció elkészítésben nagy segítségemre volt Paul Spruell.