Blog
Ma téli álomra hajtottuk a fejünket.
Óra állás: 166.027 km
A tavaszi ébresztő 2013.03.30-án volt, 158.192 km-nél.
A szezon 252 napig tartott, ezalatt 7.835 km-t tettünk meg.




Ma megtörtént az első részletes olvasása a ecu-nak. (még jó hogy átalakítottam a kábelem egy dip kapcsolóval. Az infóért köszönet GTPetinek Tehát egyetlen hibát találtam az egész rendszerbem ,mégpedig a xenon lámpánál B1060. Töröltem, egy kis olvasás után arra jutottam hogy az állító motor rossz jelet küldött az ecu-nak. Ezt nem tudom mikor történhetett, mert én nem vettem észre semmit. Gondolom még az előző tulajnál lehetett valami pillanatnyi gond. De ha későbbiekben előjön ismét, akkor orvosolni fogjuk :)
Ha igaz kikapcsoltam a biztonsági figyelmeztető jelzését is(ez holnap kiderül majd).
Compos előzmény még a vásárlás előtt volt, mert megkértem az eladót mielőtt rámondanám az áment a vételre szeretnék benne turkálni :) , persze nem ellenkezett.
Akkor csak a motor adatait olvastam ki ami teljesen hihető volt, mert megegyezett a szerviz könyvel és a szerviz matricával (a "B" oszlopon). A vásárláskor (comp szerint) 102601km, olajcsere 99953km-nél, DFP 34,47% eldugulás , regenerálások száma: 185.
Végül felteszek pár képet igaz hogy már szürkület volt :(




Szét kellett borítani az autót. Több okból is. Az elsőt látni az első képen. Valami állat szétbarmolt mindent. Szétcincálta az olajos doboz címkéjét és a remote kábelem. Emiatt a mély ládám nem akart működni.
A másik, hogy a hátsó ülés támlája rosszul volt visszarakva (???) és a harmadik z ülésfűtést ideje rendbe rakni.
Amíg a bőrben a fűtést megcsinálom, addig a plüss ülést a J1re visszarakom. Rendeltem carbon szálas ülésfűtést, nincs kedvem a gyárival játszadozni. Ideje felfrissíteni. Kap egy nagyobb takarítást is majd az ülés. Meg természetesen az egész kocsi belseje. Mert, amit művelt a Gyuszó állatka...az tűrhetetlen. :-) Elkapom bezárom a ketrecbe otthon...
folytatása következik



Délelőtt kicseréltem a termosztátot végre... :) Már ideje volt ! Mikor megvettem az autót hazaúton kiderült már hogy cserés, csak valahogy minden más fontosabb volt, és nem volt vészes mert nyár volt. De most hogy bejöttek a hidegek bekómált a mutató és alig akart 50 fok fölé menni. Fűtésem úgy ahogy volt., de nem halogathattam már tovább a cserét. Facet márkájú került bele ez is Olasz! :) A csere kb 1 órát vett igénybe, nem volt nagy cucc! A csere után a mutatót mint ha odaszögelték volna 90 fokhoz :)





Itt volt az idő a megújításra.
Minden gond nélkül + 2 év.
Cserélve kormányösszekötő gömbfej.
Motor és váltóolaj cserélve.
Kicseréltem pár alkatrészt amit egy bontódó 1,8TS-ből sikerült kikukázni. Így lecserélődött az eléggé megkókadt vízcső a kiegyenlitő és motor közt (ducktape-l volt erősítve :D) illetve a légtömegről a pillangóra menő cső (ennek a szimpla fekete szigetelőszalag volt a barátja :D).
Esztétikailag is szépültünk egy egész kicsit, a két első műanyag küszöbtakaró elem el volt törve (korábban ráléphettek, egyik FSB-el kendácsolva). Cserélve törésmentes elemekre amiket egy kis tisztítás után egy kis fekete festékkel is megküldtem, majdnem mintha új lenne.
A költség a bontott alkatrészek árát és annak postadíját tartalmazza. Köszönet érte Helembai Zoltánnak.
Vezérlés csere mostmár tényleg a következő teendő, de mivel a vez. módosítóm is kerepel, így lehet azzal együt hajtjuk végre a műveletet, de előtte még lehet teszek egy próbát a relé cseréjével.
Sikerült szert tenni egy garnitúra piros cérnával varrt blackline bőr ülésre :)
Beszerelés előtt kapott (kaptam?) ülésfűtést is.




Mivel az idő egyre morcabbá kezd válni, ideje volt felrakni Michelin-mestert. 2012-ben AlfaCity-ben nyertem, a kerékcsere versenyen. Abban az évben még nem kerültek fel, mivel akkor még elég jók voltak a téli gumijaim. Nagy örömömre ennél a gumisnál végre, nem a küszöbnél emelték az autót.





Sikerült szereznem csak jobb oldali féknyerget, Lengyelországból. 4 munkanap alatt ért hozzám, elég ügyes a posta tekintettel arra, hogy nem közvetlen én vásároltam meg a lengyelektől. Első ránézésre nagyon össze voltak rohadva a légtelenítő csavarok a nyereggel, féltem is, hogy nem fogom tudni megengedni, de nem. Ment minden szépen, összeraktuk Lacci33 cartárssal a féket, s légtelenítés után mentünk is próbakörre. Ma még egyszer lelégtelenítjük, utána pedig már csak pár km-t kell járni, hogy összekopjanak a tárcsák a betétekkel. Előtte 1 hétig bakon volt az autó, így lecsiszoltam a csonkállványt is, és lefestettem feketére.




1
392
Fórum
Friss topicok
- Spider
- 155
- 156
- Alfa történelem, híres ...
- AlfaCity 2025 - július ...
- Giulia
- Filmek
- Szerelőműhely
- Adok-veszek
- Virtuális Romeo
Tagok
Új tagjaink
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV
- szana8