Blog

>> Szervizcsabbbiii // Alfa 145 1.4 TS // 2013-11-09

Ma megünnepeltük a 180.000 km-t.
Kapott a kocsi friss olajat, szűrőket, és egy klíma tisztítást is, mert bizony nem volt rózsaillatú az utóbbi időben. :)

 
>> Eseménycipesz // Alfa GT 1.9 MJET // 2013-11-08

Öt év és 130 ezer együtt töltött kilométer után elváltunk a GT-től. Remélem az új tulajnak is annyi öröme lesz vele, mint nekünk :) Nem ő volt az utolsó alfánk....

 
>> EgyébTommy sk // Alfa 166 2,4 JTD // 2013-11-08

Az autóban van gyárilag beszerelt webasto....sajnos nem működik, nyomoztam picit ismét, a biztositék és a relé rendben van de viszont a kábelozás ami a Webasztóból jön fent a dugónál meg van gányolva valaki már szarakodott vele, a fehér kábel el van vágva és nincs sehova csatlakoztava a sárgával is hasonló a helyzet csak arra kötötték a képen látható dugaszt valószinűleg a fehér is oda volt kötve...lehetséges hogy csak simán vissza kell kötözni a két kábelt a helyére,de viszont nem értem hogy miért volt ez ilyen módon megcsinálva...elrontva...

 
>> SzervizTom_156 // Alfa 156 1.9 JTD 8v // 2013-11-08

1 db porlasztócsúcs, jobb első felső lengőkar, 1 szétment üzemanyagcső + szelephézag állítás.. Egy vagon pénz...

 
>> EseménytheBanyai // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2013-11-08

Az idei téli kollekció így néz ki, Veszprémben lőttem róla pár képet.

Nekem a télikkel is tetszik :)

Tavasszal változunk, az,hogy milyenre még fogalmam sincs, de drasztikus lesz! :)

>> EgyébTommy sk // Alfa 166 2,4 JTD // 2013-11-08

Annó a 156-oz vettem egy diagnosztikai kábelt sajna csak az ECU-hoz volt használható..forrasztgatni meg nem akartam ezért beszereztem egy állithatót is nagyon jó áron, mostmár tudok ECUt-AIRBAGot-ABSt-ESPt diagnosztizálni volt is rá szükség mivel a multkor világitva maradt a légzsák a hibát sikeresen töröltem ami már megérte:) egyébként egy alfásnak ez elengedhetetlen dolog...

 
>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2013-11-08

Meguntam a télvárást, felszereltettem a téligumikat. Mostantól az időjárás alkalmazkodjon hozzám.

Totti sajnos lehúzta a rolót, szóval kénytelen voltam máshová menni. Gumist találni nem nehéz, normálisat annál inkább. Gumicsere közben előadta a tag, hogy mennyire utálja a (khm... elnézést, de tényleg így mondta) a szájbabaszott olasz szarokat. Ha az olasz szaron lett volna éppen az összes kereke, abban a pillanatban hagytam volna ott őket. Így csak a főnökének mondtam fizetéskor, hogy legközelebb szívesen viszem máshoz az olasz szaromat és a pénzemet.

Az Új Csóri úti First Stop szerviz nem kér többet az Alfákból.

>> EgyébTommy sk // Alfa 166 2,4 JTD // 2013-11-08

Tavaly nagyszervizkor lettek cserélve mivel a régiek nagyon repedezettek voltak...na eddig birták...vettem újakat és a biztonság kedvéért még duplán raktam rájuk műanyag szoritókat most szivárgás mentes ismét.

 
>> EgyébTommy sk // Alfa 166 2,4 JTD // 2013-11-08

Ahogy azt az előző blogomban emlitettem utánna jártam kicsit a kiszerelt PU szilentes lengőkarnak...Amit megállapitottam hogy a perselyek külseje meg van kopva ami egyet jelenthet hogy mozgott a szilentben a nagy erőhatásokra ,a probléma oka valószinűleg a nem méretpontos perselyek belső átmérője mivel ugy kellet belepréselni az összekötő csavart ami annyira szorult hogy a perselyek fel -le elforogtak és valószinűleg ez okozta a nyöszörgő hangot,továbbá erőteljes kopások vannak az alátéteken ami szintén hozzájárulhatott a nyüszögéshez,egyébként a lengőkar még a gyári TRW a gömbcsukló kivételesen nagyon jó állapotban van még ..amin megis lepődtem,visszatérve a perselyekhez 2 megoldás jutott eszembe:első... felfúrni picit a perselyeket hogy ne szoruljon a csavar bennük,második... esetleg a gyári szilentek perselyeit beszerelni valahogy...amint meghal az utánngyártott lengőkarom nekiállok a projektnak...

 

Ma megvolt a nyári/téli szett váltás.
A gumisom azzal fogadott, ahogy kipakoltuk a téli kerekeket, hogy ezennel ezek a gumik megkezdik az utolsó szezonjukat.
A nyári 19 colos kerekeimet leszedés után átforgattuk: a két jobbos ütött (azon az oldalon kaptam el egy szép kis kátyút a nyáron - blog). Szóval ezeket már el sem hoztam, maradtak javításra - majd e hónap vége felé készen lesznek.
A két balosról, amik tökéletesen futnak, viszont lekapta a jó kis Michelin PS2-es gumijaimat, mondván "ne legyen kísértés tavasszal". (a hátsók a kopásjelzőn voltak, az elsők meg 1 mm-re a kopásjelzőtől)
Szóval srácok ezennel érzékeny búcsút vettem a 255/35 ZR19-eseimtől. Az új nyári szettem mindenképp a gyári, 235/40 ZR19 lesz. Ha új, akkor Hankook K117, de próbálkozom legalább 90%-os használt beszerzésével a télen.

Azért a Michelin az csak Michelin! A múlt héten full nyomvályús úton szakadó esőben mentem 100-110-es tempót és a kopásjelzőig koptatott PS2-es gumijaim sem úsztak fel!