Blog

>> EseményMarklar155 // Alfa 155 2,0 16V Sport // 2013-11-15

A kezdeti lendület alább hagyott. Sajnos a beígért, komplett, kevés km-es 2,0 16V motor csak nem ért a mh tető alá. Pedig még az anyagiak is meg voltak. Kicsit bele fáradtam/ untam ebbe a TS motor mizériába. Így parkoló pályára (konkrétan a lakótelepre) került az autó. Hiába van 2. 2 és fél motornyi 2,0 16V TS alkatrészem. Nem bízom én ezekben az össze rakott/ felújított 16V motorokban.....

 
>> SzervizHalesz // Alfa GT Q2 170 Le // 2013-11-14

9.443 nyárigumis kilométer után ismét jöhet a tél.

Következik a GoodYear téligumijaim 5. szezonja. Eddig 19.160 km van bennük, és még tökéletes állapotban vannak.

A szerelést ismét a BudaGuminál intéztem.

Viszont egy ideje hallok egy zavaró búgást a bal első kerék felől. Most a gumicserével kiderült, hogy nem a vadiúj Michelinek zúgnak (hálisten), úgyhogy számíthatok egy kerékcsapágy cserére...?!

>> SzervizGiotti155 2.5V6 // Alfa 155 2.5 V6 // 2013-11-14

2013.11.14.-én, 207700km-nél.

-Gyújtógyertya (NGK BPR7ES)
-Levegőszűrő (TECNECO)
-Utastér pollenszűrő (MÜLLER)
-Termosztát (BEHR-Italy)

2014.01.25.-én 209078km-nél:

-Üzemanyagszűrő (MÜLLER)
-Olaj (Selenia 20K AR)
-Olajszűrő (TECNECO)
-Összes gumibenzincső cseréje (GATES)

 
>> EseményNinaZoli156 // Alfa 156 1.6 Twin Spark // 2013-11-14

Minden 2013.04.24-en kezdodott. Luton Airportra a barataim ezzel a kocsival jottek ki ertunk. Nagy orom, puszi-puszi...es mikor meg lattuk az autojukat akkor teljesen beajultunk. Nem! Nem a legjobban kinezo Alfa Angliaban. De akkor is gyonyoru volt. El indultunk haza es a mosolyt nem lehetett letorolni az arcunkrol. A sofor ifj Schumacher volt, nyomta a kis sportvaganynak. 110mph meg sem kottyant neki. Akkor mindkettonkben felsejlett egy gondolat: nekunk is ilyen kell. :)
Jo parszor utaztunk utana is vele, mentunk jobbra-balra az Oceanra...
Aztan egy reggel Zoli hiv, hogy: " Kicsim! Meg vesszuk az Alfat!" Jojo! De hat hogy meg mint...stb. Epp elotte volt egy nagyobb kiadasunk. De megoldottuk. 11 ho 9-en a mienk lett.
A vezetes elmenye leirhatatlan. Kb meseld el milyen a rozsa illata. :) Jol nez ki, gyors, sportos, fiatalos, tele extrakkal. Mi kell meg??? :)

Hamarosan kap uj olajat es at lesz nezve mi az amire esetleg szuksege van. Aztan johet az uj felni, lampa, hangtechnika...

Most ugy erzem nem akarok mast! Csak ezt! Csak ot!

 
>> EgyébLexy és Laci // Alfa 146 2.0 TD // 2013-11-14

Bátyám úgy döntött nekiesik és lecseréli a gumikat, h nekem könnyebb legyen télen.

 

5 szezon és kb. 30.000 km után néhány gondolat a nyitott tetős létről:
Gondolatok a kabriózásról - Part 1: Úgy általában
Gondolatok a kabriózásról - Part 2: Időjárás
Gondolatok a kabriózásról - Part 3: A kabrió ápolása
Gondolatok a kabriózásról - Part 4: Kabriós kellékek
Gondolatok a kabriózásról - Part 5: Kabriós utak
Gondolatok a kabriózásról - Part 6: Az autó (GTV Spider 2.0TS)

Beszéljenek a számok is:

Ø Vásárlás időpontja: 2009.07.08.
Ø Óra állás vásárláskor: 133.187 km
Ø Vételár + magyar rendszám költsége: 1.958.147 Ft
Ø A vásárlás óta eltelt idő: 1.589 nap
Ø Óra állás: 166.027 km
Ø Megtett út: 32.840 km
Ø Tankolt üzemanyag mennyisége: 2.680,79 liter + a vásárláskor teletank
Ø Teljes fogyasztás: 8,36 liter/100 km
Ø Tankolt üzemanyag ára:1.010.878 Ft
Ø 1 liter üzemanyag átlagára: 402.57 Ft/liter
Ø 1 km-re vetített üzemanyagköltség: 31,50 Ft/km
Ø Felmerült költségek (alkatrész+szerszámok+extrák)*: 2.059.727 Ft
Ø Összes költség: 5.031.052 Ft
Ø 1 km-re jutó költség: 153,198 Ft/km
Ø 1 napra jutó költség: 3.166,17 Ft/nap
Ø A szervizelésről készített fényképek száma: 4.750 db
Ø A három "Nagy Túrán" készített fényképek száma: 7.676 db
Ø Egyéb kirándulásokon készített fényképek száma: 7.182 db
Ø Összesen a Spiderrel összefüggésbe hozható fényképek száma: 19.608 db
Ø Összesen 12,34 fénykép/nap
Ø Blogbejegyzések száma: 389 db

* Ide minden, a Spider miatt felmerült költség értendő. pl. a garázskapu is...

>> Egyébystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2013-11-13

A hátsó rugók nagyon elfáradtak az évek alatt. Az utóbbi időben ha ültek hátul, akkor már a kerék is beleért az ívbe, illetve amúgy is nagyon ütött az autó segge. Mivel gyárilag ültetve van az autó, így ilyen rugót keresgéltem már egy ideje. Sajnos az új ára nagyon magas, bontott esetében (ha egyáltalán van) fennáll a veszélye, hogy hamar elfárad az is. Viszont kedvező áron átvettem prat002 kiszerelt rugóit. Két rugó hat rugóért. :-) Remélem, hogy ez kitart most sokáig!

>> EseményJBond007 // Alfa Alfetta GT / GTV / GTV6 2.5 V6 // 2013-11-13

Közben-el ne felejtsem- a Turbometal készített egy filmet, melyben a főszerepet az ÉN VASAM JÁTSZOTTA!!!! :-)

http://www.youtube.com/watch?v=bVwKV24bYPo&feature=c4-overview&list=UUEE4aYURiutdXvQsTfzxQ7Q

 

Megvettem végre álmaim autóját, de volt egy kis gond vele...A kuplung nagyon fent fogott, a gumik is hagytak kivetni valót maguk után, a jobb hátsó lámpa nem égett, kézifék nem volt, vagy alig, valamint csak egy tükre volt, az is törött. Úgyhogy az első szerviz ideje egyből eljött :-) Szerencsére Alexnak volt egy pár tükre hozzá, amit fel is szeretek, és orvosolták a már említett összes problémát. Úgyhogy hátul kapar a vas rendesen, hibátlan, örülök!!!! :-)
Közben kétszer kaptam defektet, jobban mondva az állásban leeresztett mindkét jobb oldali gumi. Satyának és Tibcsinek hála ezek a problémák is már a múltéi, négy darab szinte új gumit kaptam Tibcsitől, Satya meg az autómentő szerepét játszotta :-D. Szóval az apró kezdeti hibák után-hála a barátoknak-kilinccsel előre!!!!! :-D

 
>> SzervizFerko // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2013-11-13

Hátsó futómű rendbetétele; hátsó fékbetét csere;
4 lengéscsillapító csere;
Olajcsere (szűrőkkel, Selenia olaj)
Turbócsőcsere;
Váltóolajcsere.

Km.: 212.142