Blog

>> Tuning és extraBambinoo // Alfa 147 2.0 TS TI Selespeed // 2013-01-28

Végre beszereztem a téli felniket! Igaz nem a legnagyobbak, de télre tökéletes:)

 
>> Tuning és extraBFMSE // Alfa 147 1.9 Mjet Black Line // 2013-01-28

A 166-os alfámban fényre automatikusan sötétedő belső visszapillantó tükör volt. Ezt az extrát nagyon megszerettem ezért elhatároztam, hogy a 147-esbe is szerelek ilyet. Mivel ebben a modellben csak az utolsó, legjobban felszerelt példányokban található ilyen, ezért egy 166-os alfa tükrét építettem be, ami azért is jó, mert a felfogatása nagyon hasonló a 147-eséhez. Nézegettem a 159 tükröt is, de annak a rögzítése teljesen más.

 
>> SzervizBFMSE // Alfa 147 1.9 Mjet Black Line // 2013-01-11

Arra lettem figyelmes, hogy terhelésnél a motorból furcsa hang jön. Kevés hallgatózás után egyértelmű lett, hogy valahol kifúj a turbó. Az egyik turbócső volt a ludas, és mivel rendelni kellett, ezért ideiglenesen orvosoltuk a dolgot, amíg meg nem jön az alkatrész.
Az átmeneti megoldás a következő: egy PET palackot kettévágva a szabályos henger részét felhúzzuk a turbócsőre úgy, hogy a lyukat elfedjük vele, majd a palackot melegíteni kezdjük egészen addig amíg annyira nem zsugorodik össze, hogy teljesen rásimul a turbócsőre. Figyelem, ez egy átmeneti megoldás, hosszabb távon nem szerencsés a használata!

>> Tuning és extraBFMSE // Alfa 147 1.9 Mjet Black Line // 2012-11-24

Ebben az alfában nem volt gyárilag ülésfűtés, de mivel textil huzatos ülései vannak, azt gondoltam, hogy ez nem fog hiányozni. Tévedtem.
Sokat gondolkodtam azon, hogy mit csináljak. Vegyek egy komplett ülésgarnitúrát ami fűthető és akkor egy szép gyári megoldásom van, vagy tegyek bele egy utólagos ülésfűtést. Mivel a mostani kárpit nagyon tetszett, nem szívesen cseréltem volna le és mindenképpen olcsóbban is jövök ki, ha utólagos ülésfűtést építek be. Ráadásul az utólagos fűtés 2 fokozatú szemben a gyárival, ami csak egy. Mindezek tükrében az utólag beszerelhető ülésfűtés jobb megoldásnak tűnt ezért azt választottam.
A két első ülés lett fűthető. A kárpit alá kellett beépíteni, két fokozatban állítható. 1-es fokozatban 36 fokon tartja az ülést míg 2-es fokozatban 45 fokra fűti fel. A kapcsoló a gyári helyen, az ülés oldalán található.
Nagyon kellemes érzés amikor télen az ülés 1-2 perc alatt testmeleg lesz. Mindenkinek csak ajánlani tudom ezt az extra felszerelést. Aki szeret barkácsolni, az otthon is be tudja szerelni, de sok szervizben is elvállalják a beépítést.

>> SzervizBFMSE // Alfa 147 1.9 Mjet Black Line // 2013-01-19

Eljött a kötelező szerviz ideje, ki lett cserélve a teljes vezérlés (vezető, feszítő, szíj) + a vízpumpa, a hosszbordás szíj vezető és feszítő görgője, az összes szűrő (gázolaj, pollen, levegő olaj), olaj (4,5 liter, Mobil1), egy turbócső valamint a bal első tompított izzója. Km: 67600

Időközben a szerelőm szépen csendben elkezdte építeni a motort. Egyszer csak csörgött a telefon, hogy kellene ez meg az. Összeszedtem ami a garázsban volt és átcuccoltam hozzá. Ezzel a kupac alkatrésszel el is volt egy pár napig, amikor újra hívott és itt kezdődtek a gondok...
Hiányzott az AC alá a bakelit és a lökőrúd. Hiányoztak a vákumkiállások a szívócsonkból. Még mindig a festőnél voltak a vezeérműszíj takarók és az olajteknő. Keresett egy csomó spéci csavart és alátétet...
Felforgattam a garázst és a csavarok előjöttek egy olyan dobozból amiben leginkább beltérhez tartozó műanyagok voltak. Hogy hogyan kerültek oda, az rejtély. Gyorsan szaladtam a galvanizálóhoz, 2 nap alatt megvolt. Hívtam a helyi alkatrészes ismerősömet a többi cuccért, másnap mentem hozzá. Eredmény: egy beletörött bakelitdarab és egy lökőrúd, a vákumcsöveket nem veszi ki a kedvemért a motorból, vigyem el egyben :( Persze a gombok miatt azért nem veszek meg egy komplett kabátot... Szóval ismét fenyegetett a leállás réme. De ismét szerencsém volt, Vas megyében találtam egy fórumtársat akinek volt mindene. Volt céges ügyem arrafelé, előrehoztam és a múlt csütörtökön már el is hoztam a szerzeményeket. A festés erre a hétre van beütemezve a festőnél, remélem nem jön közbe semmi. Ha minden igaz a hétvégén új lendületet kap a motorépítés.
Közben megjött a spéci festék a motorháztetőhöz...

>> Szervizriobi // Alfa 155 1.8 8v ts // 2013-01-28

Az autóból nem lehetett a fűtéscsapot állítani,mert el volt törve a bovden befogó kar. És csepegett is.Szétszerelés után rájöttem,hogy a csap jó,de nincs meghúzva a csavar ezért csepeg.(A belső kárpit teljesen átázott,csúnya,sajnos)Beszereltük a már karral ellátott csapot,működött is egy darabig,de megint folyni kezdett,vettem másikat de a légtelenítés kor fölmelegedett és elvetemedett,úgy hogy megint csepeg. A megoldást, egy vastagabb puha gumitömítés oldotta meg,eddig.!

 
>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2013-01-28

Kapott az autó egy pár tescós Valeo ablaktörlőlapátot. Múltkor vettem rá Aerotwin jellegű no name-eket. Véleményem szerint az a fajta nem a legjobb választás a 156-ra. Egyrészt én azokat nem is tudtam normálisan rögzíteni. Másrészt az ablakmosó használatakor a lapátokra nyomja a vizet amíg el nem indul az ablaktörlés. A régi hagyományos jellegű ablaktörlő lapátoknál pedig pont a réseken keresztül spricceli a vizet egyből a szélvédőre. Nekem ráadásul nem is törölt valami szépen, de ezt tudjuk be annak, hogy gagyi volt. A mostani Valeo eddig jónak tűnik. Legközelebb ebből is gyárit fog kapni.

2013.01.12-én "droberto" CarTárssal közösen rendeltünk Németországból az Autoteileman-tól néhány cuccot.
Nekünk egy-egy pár Bosch Aerotwin ablaktörlő lett rendelve.
Én épp meg akartam rendelni a cuccot az ebay-en, de még előtte belinkeltem a fórumra.
Ekkor hirtelen mobilon felhívott droberto, hogy rendeljünk közösen, így osztozhatunk a postaköltségeken.
Így is lett. Az áru a héten megérkezett droberto-hoz, jelenleg úton van Paksról hozzám.
A tételek:
- BOSCH AEROTWIN SCHEIBENWISCHER A084S 575/450 MM ALFA ROMEO 159 BRERA SPIDER 17.90 EUR/ 5 528,42 HUF
- BOSCH AEROTWIN SCHEIBENWISCHER VORNE A972S 550/400 MM ALFA ROMEO GT 147 (937) 13.05 EUR/ 4 030,50 HUF
- szállítás 05.64 EUR/ 1 741,92 HUF
36,59 EUR/11 300,84 HUF
- posta Paksról 1 125,00 HUF
Összesen: 12 425,84 HUF

EBBŐL
- az én 159-em része: 6 961,88 HUF
- Réka 147-ese része: 5 463,96 HUF

UPDATE 2013.01.28
Ma befutott a paksi posta. Itt vannak a ablaktörlők.
Úgy döntöttünk, megvárjuk a a téli fagyos időszak végét - a jégdarabkák hadd nyírják csak a régi ablaktörlőket. Szóval az újak felszerelése február végén, március elején.

 
>> Szervizlipi72 // Alfa Spider / GTV 2.0 twinspark 16v // 2013-01-27

A lengőkarok visszakerültek a helyükre,már csak az ütköző bakokra várok ,hogy teljesen kész legyen a hátsó futómű.