Blog

Az elmúlt évek hagyományait követve, ma is ellátogattunk Tihanyba. Ahogy mindig, most is a Panoráma Étteremben kajáltunk, már csak a kilátás miatt is.

Több, mint 200 lobogó hajú km-t tettünk meg.

Szép nap volt.

 

Reggel szóltak, hogy megérkezett a zsír új kompresszor. Elgurultunk és betettük. Feltöltöttük a rendszert. A vákumos szivárgás ellenőrzés minden rendben talált, így fel lett töltve a rendszer. Hazafelé úton - bár nem volt meleg - 50 km-t dolgozott, ahogy kell. (A régi feltöltésből már nem volt benne semmi, se gáz, se olaj.)

 

Az leírt "hajjaj"-nak megpróbáltam a végére járni. Elmentem az általam ismert legjobb klímás szakihoz és felvázoltam a problémát. A szaki nem kicsit lesett. Hosszas telefonos konzíliumot is tartott. A végeredmény az lett, hogy csak a kompresszor(rok)kal lehet gond. A többi berendezés ezt nem okozhatja.

Szóval az lett a vége, hogy tettek egy nekem is nagyon tetsző ajánlatot egy új kompresszorra (40e Ft), amit azon nyomban meg is rendeltem. Várható beszerelés - az ünnepek miatt - jövő csütörtök.

 
>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2012-04-25

Tegnapelőtt nekiálltam a másik ajtónak is. A gitt kötése után ma befejeztem a beépítést. A képek remélem magukért beszélnek.

Miután a meglévő ajtópaneleket szétbombáztam halaszthatatlan szükségét éreztem, hogy ha kedvem tartja vissza tudjam állítani a gyári állapotot. Ehhez ugye kellett két ép ajtópanel. Újfent Phon Cartárs segített és az http://www.alfadepo.hu/ Sikerült találni náluk kis pénzért két az enyémnél sokkal jobb állapotú kárpitot. Igaz nem bőrösek, de a bőrbetét áthelyezhető.

Miután elkészült a nap fénypontjakét mentünk egy szokásos kört Sárvárra és ettünk egy fincsi fagyit.

A barkácsolás elérte a célját, már nincs útban a térdnek az éles perem. A hangzás nem audiofil, de a nyitott tetős suhanáshoz illő.

 
>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2012-04-22

2012.04.19.
Ma nekiálltam az ajtónak. Cél a hangszóró besüllyesztése, hogy a sarkos pereme ne nyomja az ember térdét. Tervezés és tucatszori ellenőrzés után jött a vágás, mert ugye a kárpitból csak egy van. A tapétázó kés jól viszi az anyagot. (Már keresem a tartalék kárpitot.) Majd jött a gittelés. Babra munka...

Update 2012.04.20.
Megkötött a cucc, csak nem marad elég hely mögötte. Kb. fél centi hiányzik, hogy a mágnes elférjen. 70 mm, vagy kisebb beépítési mélységű nagyovál kellene. Vagy új kárpit...

Update 2012.04.21.
Sikerült vennem 68 mm süllyesztési mélységű hangszórót az Alpine-tól.
Megerősítettem a gitt réteget, majd rögzítettem a négy lemezkét, amibe a csavarok kapaszkodnak. Végül felcsavaroztam két "fület", ami majd az ajtóhoz rögzíti a kárpitot az eredeti csavarok helyett
Valószínű, hogy az Alpine-okat Mac rács fogja rejteni, mert a kárpit annak a méretére lett vágva. Holnap kiderül, most "köt" a gitt.

Update 2012.04.22.
Az új részt lefestettem feketére, hogy ne "világítson" a réseken keresztül. Majd összeraktam. Alpine hangszóró, Mac ráccsal. Jó kombináció, első hallásra mélyebbre megy, mint a Mac.

 

Miután az újonnan feltett klímakompresszor is ugyanott kezdett levet ereszteni nekiálltam, hogy a régit szétszedjem. Reméltem, meglesz a megoldás.

A szétszerelés képei magáért beszélnek.

A kilencedik képen lévő réz cső ereszt. Minden valószínűség szerint az oldalán található lyukon át. Maga a cső, valamiféle szelepnek tűnik. Lehet, hogy a túlnyomást engedi el??

Mivel mindkettő kompresszor itt eresztett feltételezem, hogy nem is itt lesz a hiba.

 
>> AutóápolásPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2012-04-01

Nekifogtam a tavaszi nagytakarításnak.

Először akku ki, desztillált víz utántöltés. Ideje volt, két pohárral nyelt el.

Majd a porszívó berregett vagy fél órát, utána a szőnyegtisztítás és kárpitkezelés jött. Végül a kárpittisztítót újra ki kellett porszívózni a szőnyegekből.

Legvégül felraktam a nyári takaró szövetet, hogy ne porosodjon a nyitott kocsi belseje. A fehér vásznat a plafonba tekert szemes csavarokon átvetett spárgán lehet felemelni/leengedni. Az ellensúly egy régi figura: Schnappi