Blog

A nyáron a Párduc a garázs előtt aludt. A szomszéd fekete macskája rászokott a tetején alvásra. Ezzel még nem is lenne gond (bár a lábnyomai reggelente jól kivehetők voltak), de rászokott az antennára is. Először csak rágcsálta, majd elfogyasztotta a végét. Ma vettem egy újat, megint lehet rádiót hallgatni.

Másik örök dilemma az ablaktörlő lapát. Mivel lassan a jelenlegiek is elérik az egy éves kort ideje volt cseredarab után nézni. Eddig mindig a gyári bírta a legtovább, általában egy évig. Most is a második szettel túl vagyunk a 80 ezer km-en. A 156-nál felhagytam a kísérletezgetéssel. A csodalapátokat két-három hónap után ki kellett dobnom, sőt volt olyan, ami egy német utat sem bírt ki. (Mondjuk akkor 10 órát törölt folyamatosan.) Mindig a legrosszabbkor és minden előjel nélkül adták fel. A pálya melletti kutaknak elég komoly forgalmat csináltam lapátilag. Aztán a 156-nál visszatértem a gyárira és megszűnt minden gond. (Még az odafagyottat sem sikerült szétszabnom, míg a híres aftermarketesek közül jó párat, de akár a száraz ablakon véletlenül elindítottat is.)
Mivel volt éppen készleten megfelelő az Autó Forrásnál Veszprémben vettem egy gyári párat.
Meg egy piros Alfás sapit is a szatyorba tett a Jézuska, de erről még nem tudhatok :-)

 
>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2012-12-16

Este, M1 autópályán Bp fele Tata előtt haladtunk, igen nagy esőben, amikor is egyszer csak elkezdett rángatózni az autó, a 6 henger némelyike érezhetően nem kapott löketet, motor leáll, "motor control failure - go to dealer" felirat megjelent a képernyőn..
Lendületből még biztonságosan ki tudtam slisszanni a leálló sávba, vészvillogó be, kuplung kinyom, hogy minél tovább guruljunk és a következő pihenő helytől 500m -re sikerült megállni. :)
Vicces, hogy visszagondolva pillanatok alatt mennyi minden átfut ilyenkor az ember agyában. :) Legelső persze csupa csúnya gondolat, amelyben a vezérlés az áldozat, meg, hogy van egy tréleres névjegy kártyám, de nincs pl. láthatósági mellény (azóta szereztem be :) ), ha motor gond, akkor én nem ölök bele most már pénzt és energiát.. stb, stb.
Aztán pár másodperc múlva agyam kezdett visszatérni egy stabilabb, higgadtabb állapotba.. szakadó eső, a pályán megálló víz, kamionok ami úgy verik át a vizet a másik sávba, hogy csoda, h az utastér nem ázik be, hiányzó alsó motorvédő burkolat.. A 155 is produkált ilyesmi tünetet ilyen körülmények között (mondjuk ott nem állt le a motor :) ). Ott a víznek sikerült eljutnia a trafókhoz és a kábelekhez.
Most vagy kiszállok láthatósági mellény nélkül, sötétben, szakadó esőben, hogy körülnézzek a motortérben, aminek nagy valószínűséggel semmi haszna nem lenne vagy hagyatkozom az utóbbi megérzésre, kockáztatok és megpróbálom elindítani a motort. Utóbbi mellett döntöttem, motor be is indult, de nem ment minden henger.. óvatosan elgurultunk a megálló helyig, leparkoltam, megnéztem a motorteret, nem látszik semmi (mily' meglepő :) ). Visszaültem elkezdtem gázt adni, 2000 fölött semmi baja hang alapján, ott megy minden henger, ahogy kell. Itt megnyugodtam kicsit. Esetleg lehet még alapjárati szabályzó, de az semmi a vízionált vezérlés hibához képest. :)
Mivel hólyagom már eléggé feszített, ezért asszonyt benthagyva az autóba, elmentem könnyíteni magamon. Mire visszaértem, már az alapjárat is szépen megvolt, így hát elindultunk szépen lassan 100-110 -el haladtunk, majd Tatánál úgyis le akartunk jönni.
A MC failure kijelzés továbbra is megmaradt és 4300 környékén továbbra is rángatott néha, de csak terhelésen, üresben nem volt bizonytalanság.
Következő indulásnál is megmaradt a MC failure kijelzés, valamint a 4300 körüli megtorpanás, de az azutáni indításnál már eltűnt, csak akkor meg nem volt alkalmam kipróbálni a 4300-ig prögetést terhelésen.
Meglátjuk..
Viszont továbbra is vadászok alsó burkolatot.. hihetelten, hogy 2.5 V6-hoz mennyire nem lehet (még bontottat sem) kapni.

>> Eseménysüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2012-12-12

Átvizsgálás után sikeres műszaki vizsgát tett, csak első fényszórót kellett állítani valamint vettem egy ablaktörlő szettet is, mert a régiek elég gyengusan töröltek.

Mivel a FES által kiolvasott érték nem azonos az óra által mutatottal, ezért - bár 2011.05.02-án már egyszer megtettem - most újra számolom,
Km óra akkor: 143.771 km
ECU akkor: 206.893,3
ECU állás / km óra akkor: 1,439
Km óra ma: 150.052 km
ECU akkor: 216.017
ECU állás / km óra ma: 1,439
A két hányados 3 tizedesig azonos, tehát:
A km óra által mutatott érték helyes!

 

Hajjaj 1. : Ma reggel egy diszkrét tócsát találtam a Pók alatt. Hűtőfolyadék. Valahol ereszt a rendszer. Rámpára járva, az egész alját leszedve, majd a motort bemelegedésig járatva meg lett a bűnös. A második képen látható. Amíg sikerül szereznem megfelelő méretű "benzincső bilincset" még egy bilincset tettem fel. Holnap kiderül az eredmény.

Hajjaj 2. : A kocsi alatt fekve vettem észre, hogy a frissen cserélt klímakompresszor is engedi az olajat. Nincs mese, szét kell szednem az eredetit és megtudni, hogy mit lehet ilyenkor tenni....

Update 2012.03.18.
Hajjaj 1 sikeresen lett megoldva, 60 km után száraz minden.

 

Ma a jó időre való tekintettel mentünk egy száztizenvalahány km-es kört, Szombathelyen voltunk. Nagy részét nyitott tetővel.

Tehát indul a szezon! :-)

Hazafelé elértük a 150.000 km-t. Este pezsgőt bontunk...

 
>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2012-03-16

Reggel levettem a plexiről a védő műanyagot. Pofás lett.

Este sikerült megszereznem szpiro Cartárs GTV-jéből a középkonzolt. Mechanikailag jó állapotban van, de nem új, csak le lett festve. Jól néz ki, ha festésre szánom magam már elő is van készítve.

 

A kiürített tartályba 5 literenként töltöttem az üzemanyagot. A csatolt fényképek (0-5-10-15-20-25-30-35-45 liter) a mennyiséghez tartozó mutató állást mutatják.

Update 2012.03.16.

Hm, a múltkori szintjelző kalibrálást ma folytattam. A gond csak ott van, hogy a benne lévő 45 literre ma a 10. képen lévő állást mutatta. Most hogy is van ez???
Aztán 16,6 litert tudtam még rátölteni, hogy telel legyen.
Ezek szerint 61,6 litert tudtam beletölteni az üres tankba. Többnek kéne beleférni, a gyári adatok szerint 73 liternek.

Mégsem volt teljesen üres? Pedig a benzinszivattyú már nem tudott többet kiszívni a tankból.

u.i.
A fórumon többen állították, hogy a 2,0 TS-nek csak 60 literes tankja van. Furcsa, sehol sem említi a dokumentáció. Az ePER szerint több tartály is van, de csak súlyadatot adnak meg. A TS-hez való „könnyebb”, az lehet a 60 literes?

 

Már régóta izgatja a fantáziámat, hogy kalibrálni kellene az üzemanyag szintmérőt. Miután alig volt valami a tankban, ma megtettem az első lépést és leürítettem a tankot. Hogy reális legyen az eredmény mindezt a benzinszivattyúval tettem.

1. kép - benzincső a kannába viszi a benzint (itt még a visszafolyó ágból, de később áttettem a nyomó ágra)
2. kép - a szivargyújtóról direktbe kötöttem a szivattyút
3. kép - ezt mutatja az óra, ha lehúzom a csatlakozót a szintmérőről (pindurival a nulla alatt)
4. kép - a kiürült tank kijelzése (pont nulla)

Holnap elkezdem feltölteni. Először azt szeretném megtudni, hogy hány liternél alszik el a lámpa.

 

Ma rászántam magam, hogy lesz, ami lesz, megkeresem a légzsák elektronikának a csatlakozóját.
Motorházban nincs, középkonzol alatt nincs, anyósülés lábterében nincs, biztosítéktáblán nincs...

Manual-t átnézve, az x-századik oldalon találtam egy utalást, hogy az elektronika mellett van a kalaptartó alatti rekeszben. Meg is lett. Több mint egy órámba tellett.

A FES leírása alapján elég a "sima" ODB csati és a 3PIN átalakító. Az meg van. Rádug, semmi. Nem talál semmit.

No, itt kértem segítséget a szerelő topikban. Három oldalt írtunk tele. (Hsz 37995-től 38104-ig) Közben kiderült pár dolog:

1. Az ODB kábel 15-ös csatlakozója is be van kötve a FES oldalának ábráival szemben. Ott van az "L-Line". A 3PIN átalakító ezt köti a harmadik lábra.

2. A motor csatiban csak 2 vezeték van (K-Line és test), ABS csatiban 3 vezeték van (K - L-Line és test), de az L csak kamu, nincs bekötve - ezért tudok rácsatlakozni.

3. A légzsák csati szintén három vezetékes, de az "L" nem kamu, hanem élő vezeték. Vélhetőleg itt lesz a gond, mert az ODB csatim ezt nem "tudja".

Akit bővebben érdekel a téma ajánlom, hogy olvassa végig a fórumot.

u.i.
Mint később kiderült nem csak ez volt a probléma :-(