Blog

Ma felkerültek a téli cipők a Párducra. Mivel "csak" a gyári felnim van, így a gumi lett cserélve rajta.

 

Mióta megvan a Párduc, ma másodszor lopták le a keréksapkákat a gyár előtti parkolóban. Csak tudnám, hogy mire használják az Alfás sapikat? Alfa nem nagyon van errefelé...

 

Sok-sok év után ma elővettük a névadómat. Anno, amikor beléptem az Amoréra jobb név hirtelen nem jutott eszembe. 7 éves, 50 köbcenti, 394 km-el, a típusa:
Amerigo Piritu

 

A szokásos "Party".
Klassz hely, ismerősök, szép autók, jó kaják, fincsi italok, kellemes időtöltés.
A legközelebbire is eljövünk.

 

Ma kánikulában elmentünk Budapestre, ami kb 220 km autópálya-országút-Bp város kombót jelentett. Végig kellemes hűvösben utaztunk, az automata klíma tette a dolgát.
Úti célunknál megálltunk vagy egy órára. Közben besötétedett. Tovább indulva csak nem akart hűvösebb lenni a kocsiban. Szégyen szemre lehúzott ablakkal kellett elmennünk a kb. 20 km-re lakó rokonokhoz. Így is izzadságban úszva érkeztünk meg, kint 31 fok felett volt. A klíma nem indult el, többször megálltam, leállítottam a motort hátha rendbe jön. Nos nem...
Mi lesz itt holnap és holnapután, ha kisüt a nap?
Nos, semmi. Másnap reggel minden úgy működött, mint eddig. Kellemes hűvösben mentünk a Mediterrán Party-ra. De az már egy másik blog...

 

Meló miatt elkocsikáztunk Pécsre, majd Villányban aludtunk. Talán a leghíresebb pincészetben, a Bock pincészetben szálltunk meg. Nem vagyok boros, de nagyon ízlett, amit ott találtam :-)

 

Egy kollégának köszönhetően, ismét működik a háttérvilágítás. :) A képen látható diódatípus került bele, mivel a benne lévő gyáriakat (Philips BYD17G) már nem találtunk. A diódákat pl. a Lomex-ben lehet megvenni, 25HUF/db áron. A honlapon, a keresővel a képen látható cikkszámra kell rákeresni. Ezek vmivel nagyobb teljesítményűek, ezért remélhetőleg nem fognak túlmelegedni és megégni, mint a gyáriak.

>> SzervizTtK // Alfa 164 3.0 V6 12V // 2013-01-26

Minden beavatkozás nélkül levizsgázott az autó. Két évig ezzel sincs gond(ja a következő tulajdonosnak).
Most, hogy mentem vele egy kicsit, megint csak az jutott az eszembe: szép, meg jó az 1750 TBi, de miért nincs 3.0 V6 12V a 159-hez?? ;)

 
>> Szervizriobi // Alfa 155 1.8 8v ts // 2013-01-26

Először is a kuplung munkahenger javítás: ehhez nem sok közöm volt,mert a sógorom javíttatta Ráckevén .Végül is csere lett a vége.
Az autó ekkor már működőképes lett.
Haza kerülése után,a kézi vezérlés átalakítása okozott kis gondot.Megterveztem a hozzám leginkább megfelelő átalakítást és egy ismerősömmel neki is kezdtünk .De valami szemétláda bejelentette a barátomat,hogy illegálisan javítja az autómat és meg is fenyegették.Így egy darabig húzódott a dolog.Ha valahová menni akartam sofőrt kelet keríteni.
Szo-szo valahogyan még is sikerült meg csinálni. Minden egy karon van, a kuplung: a kar lenyomásával,a fék: a befelé nyomással,a gáz, az értetődik. Fékezni a kuplung lenyomása közben is lehet. Ha valaki más vezet, egyszerűen meg akasztom a gázkart és így minden lábbal kezelhető,mintha a kézi vezérlés nem is lenne. Minden mechanikus,nincs elektronika.A régi autómban elektromos volt,sok bajom volt vele,és lassabban lehetett váltani.Ez így nagyon jó lett.
Eleinte egy picit furcsa volt a sok "ló",de nagyon hamar ráéreztem,köszönhetően a kocsi jól és könnyű vezethetőségének,minden kézre esik.

 

Miután végeztünk az olajos témákkal, kimosakodva nekiestünk a fejegység kiszedésének.
A sima 1 DIN-es általános autókhoz használatos kiszedővel próbálkoztunk. Persze máshogy kellett hajlítani.
A fejegység megmozdult, de korántsem jött ki. Feszegetni nem mertük, úgyhogy felhívtam droberto-t, hogy mi a pontos technika. Neki ugyan nem navis a fejegysége, de elmondta, hogy az ővé hogyan jön ki. Megemlítette, hogy lehet, hogy ez menetes.
Mivel a "célszerszámmal nem jött ki, kerestünk két vékony csavarhúzót...de azzal sem.
Már kezdtük feladni, amikor egyszercsak Csabie eltűnt, majd előkerült egy kis doboz csavarral. Abból választottunk kettőt, azokat betekertük úgy, hogy csak egy-egy centire lógtak ki. Fogóval megragadtuk és húztuk. A Csabi oldalán lévő kirántódott a lyukból. Erre és elengedtem az én oldalamon lévőt. De Csabi méregbe jött, megragadta az én oldalamon lévőt és fogát összeszorítva megrántotta...és lám kijött 2 cm-t a fejegység. Innen már gyerekjáték volt.

Pont ekkor toppant be Csabi barátom öccse, aki amúgy finommechanikai műszerész. Szóval azzal a lendülettel, ahogyan kirántottuk a helyéről, persze a csatlakozók eltávolítása után, Csabi öccsének a kezébe nyomtuk.
"Hétfőn vizsgázok! Nincs időm, majd csak a jövő héten!" - szabadkozott. De láttam a szemében, hogy érdekli a szakmai kihívást jelentő dolog.
A végén ezt mondta: "Na jó, ha lesz időm a hétvégén, akkor szétszedem és megtisztítom a fejet."
Szóval most néhány napig nézem a középkonzolon tátongó lyukat és zene helyett hallgatom a négy henger duruzsolását.