Blog
Gyakorlatilag mostanra nem maradt olyan alkatrésze az autónak, amihez ne kellett volna hozzányúlni, vagy cserélni. Ez a hányatott sorsot és persze némileg az elérhető élettartamot is jelzi ezeknél az autóknál. Mivel vannak dnor autóim, így meg tudom oldani a - kopp-kopp - legvadabb dolgokat is, de nem gyenge szívűeknek való játék. Az is igaz, hogy az élmény mindenért kárpótol. Ilyen autó tényleg nincsen már ma, és nem is igen lesz (sajnos). A nyarat végigcsináltuk a talpraállítás után folymatosan előkerülő dolgok árnyékában, de - szerencse is volt a dologban - soha sem tötént olyan, hogy komolyan kellejen aggódnom, ebben volt egy hosszabb külföldi út is! És igen, nem kellett aggódnom (igaz, kétszer szédszedtem az ablakmozgató mechanikát, de ez már álmomban is megy :) ). Egyre inkább megnézik (majdnem annyira, mint a Duettot, de azt is megfigyeltem, hogy az állapota és a formája (a modern autóipar igen sokat "merített" ebből a formatervből) kell egy kis idő, hogy rácsodálkozzanak a népek.






Sikerült beszereznem egy garnitúra szinte hibátlan 17x7,5 ET30,5-ös "teledial" felnit, amit gyárilag a GTV-re szereltek! Ezek lesznek a nyári felnik. Nagyon jól áll az autónak és nyomtávszélesítő nélkül elfér alatta az első fék!



Csöri máglyán végzi, már csak idő kérdése. Több mint egy hete nem működött a szélvédőmosóm. Ma délután elvittem az Autót Palotára, hogy Csöri megnézze. Megnézte. Annyira megnézte, hogy szemmel verte a hibát. A szélvédőmosó egyetlen érintés nélkül feltámadt. Csuhaj.
Eljött az év vége. Már nem tervezek több szervizt idén. Kíváncsiságból összeadtam, (blog alapján) hogy 2011, 2012-ben mennyit költöttem a vasra (amióta nálam van).
2011: 680.600,-ft
2012: 678.100,-ft
A 2 éves fenntartási költségek összetevői:
- 2x műszaki vizsga (72.000,-ft)
- 18" kerekek (130.000,-ft)
- fejlesztés, tuning (364.500,-ft)
- alkatrészek, folyadékok + szerviz díj (792.200,-ft)
Előreláthatólag a 2013-as évben se lesz sokkal kevesebb. Sebaj, ez egy ilyen játék. Viszont nem biztos, hogy sokáig nálam lesz, V6-os Alfa kell, de még idáig nem volt szivem eladni ezt a gyönyörű Alfat... ki tudja, mikor tudom rászánni magam, fantasztikus autó, mindenkinek azt kívánom, hogy hasonlóan érezzen az autójával kapcsolatban.
Szemet gyönyörködtető látvány, a valaha gyártott legszebb sport kombi.
Különleges dolog minden nap beindítani a motorját, még 2 év után is..
Ezúton is Kellemes Ünnepeket, Boldog Karácsonyt kívánok minden kedves Alfasnak!!
Felraktuk a zsír új motorvédő burkolatot, az előző rendesen szét volt törve.
Továbbá megérkezett a spéci vízcső, azt nem cseréltük ki, elég szívás a cseréje, Januárra halasztottuk.
Nahh. Hiába a sok (?) koppkopp...? Hiába a heti folyadék nézegetés, után töltés...(?) ápolgatás, puceválás. Selenia olaj... Utolért ma valami TS 16V "kehe" ...
Érdre menet az érdi emelkedőn erő el, motor leáll, meg sem nyekkenti az önindító...
Füst, gőz nem volt. Kopogás, kopácsolás sem. Olaj nem habos, víz nem trutyis...?
De nehezen forgatja (forgatná) az önindító...
Szerintem megszorult. Hmmm. Megvárhatná, amíg Bandibá megfaragja a tartalék motort... 19000kmt elmentem azért vele. ;)



A nyáron a Párduc a garázs előtt aludt. A szomszéd fekete macskája rászokott a tetején alvásra. Ezzel még nem is lenne gond (bár a lábnyomai reggelente jól kivehetők voltak), de rászokott az antennára is. Először csak rágcsálta, majd elfogyasztotta a végét. Ma vettem egy újat, megint lehet rádiót hallgatni.
Másik örök dilemma az ablaktörlő lapát. Mivel lassan a jelenlegiek is elérik az egy éves kort ideje volt cseredarab után nézni. Eddig mindig a gyári bírta a legtovább, általában egy évig. Most is a második szettel túl vagyunk a 80 ezer km-en. A 156-nál felhagytam a kísérletezgetéssel. A csodalapátokat két-három hónap után ki kellett dobnom, sőt volt olyan, ami egy német utat sem bírt ki. (Mondjuk akkor 10 órát törölt folyamatosan.) Mindig a legrosszabbkor és minden előjel nélkül adták fel. A pálya melletti kutaknak elég komoly forgalmat csináltam lapátilag. Aztán a 156-nál visszatértem a gyárira és megszűnt minden gond. (Még az odafagyottat sem sikerült szétszabnom, míg a híres aftermarketesek közül jó párat, de akár a száraz ablakon véletlenül elindítottat is.)
Mivel volt éppen készleten megfelelő az Autó Forrásnál Veszprémben vettem egy gyári párat.
Meg egy piros Alfás sapit is a szatyorba tett a Jézuska, de erről még nem tudhatok :-)






Este, M1 autópályán Bp fele Tata előtt haladtunk, igen nagy esőben, amikor is egyszer csak elkezdett rángatózni az autó, a 6 henger némelyike érezhetően nem kapott löketet, motor leáll, "motor control failure - go to dealer" felirat megjelent a képernyőn..
Lendületből még biztonságosan ki tudtam slisszanni a leálló sávba, vészvillogó be, kuplung kinyom, hogy minél tovább guruljunk és a következő pihenő helytől 500m -re sikerült megállni. :)
Vicces, hogy visszagondolva pillanatok alatt mennyi minden átfut ilyenkor az ember agyában. :) Legelső persze csupa csúnya gondolat, amelyben a vezérlés az áldozat, meg, hogy van egy tréleres névjegy kártyám, de nincs pl. láthatósági mellény (azóta szereztem be :) ), ha motor gond, akkor én nem ölök bele most már pénzt és energiát.. stb, stb.
Aztán pár másodperc múlva agyam kezdett visszatérni egy stabilabb, higgadtabb állapotba.. szakadó eső, a pályán megálló víz, kamionok ami úgy verik át a vizet a másik sávba, hogy csoda, h az utastér nem ázik be, hiányzó alsó motorvédő burkolat.. A 155 is produkált ilyesmi tünetet ilyen körülmények között (mondjuk ott nem állt le a motor :) ). Ott a víznek sikerült eljutnia a trafókhoz és a kábelekhez.
Most vagy kiszállok láthatósági mellény nélkül, sötétben, szakadó esőben, hogy körülnézzek a motortérben, aminek nagy valószínűséggel semmi haszna nem lenne vagy hagyatkozom az utóbbi megérzésre, kockáztatok és megpróbálom elindítani a motort. Utóbbi mellett döntöttem, motor be is indult, de nem ment minden henger.. óvatosan elgurultunk a megálló helyig, leparkoltam, megnéztem a motorteret, nem látszik semmi (mily' meglepő :) ). Visszaültem elkezdtem gázt adni, 2000 fölött semmi baja hang alapján, ott megy minden henger, ahogy kell. Itt megnyugodtam kicsit. Esetleg lehet még alapjárati szabályzó, de az semmi a vízionált vezérlés hibához képest. :)
Mivel hólyagom már eléggé feszített, ezért asszonyt benthagyva az autóba, elmentem könnyíteni magamon. Mire visszaértem, már az alapjárat is szépen megvolt, így hát elindultunk szépen lassan 100-110 -el haladtunk, majd Tatánál úgyis le akartunk jönni.
A MC failure kijelzés továbbra is megmaradt és 4300 környékén továbbra is rángatott néha, de csak terhelésen, üresben nem volt bizonytalanság.
Következő indulásnál is megmaradt a MC failure kijelzés, valamint a 4300 körüli megtorpanás, de az azutáni indításnál már eltűnt, csak akkor meg nem volt alkalmam kipróbálni a 4300-ig prögetést terhelésen.
Meglátjuk..
Viszont továbbra is vadászok alsó burkolatot.. hihetelten, hogy 2.5 V6-hoz mennyire nem lehet (még bontottat sem) kapni.
7
520