Blog

Kemény 56 Ah-s akkumulátor volt a gépben, tavaly télen elég nehezen indította be a motort, mindkét ülésfűtés használata mellett (rövid távokat megyek). Amúgy 3 éves akkumulátorról beszélünk, de nem ebbe az autóba való. Vettem bele normálisat, 70A, 640A hideginditó árammal, Bosch Silver S3.
Nem lesz olyan hideg, hogy ne induljon be ezzel az akkuval, pár évig..

 
>> Tuning és extraBence // Alfa 147 1.6 TS 105 LE // 2012-11-26

Tibcsi166 blogját olvasgatva kedvet kaptam a helyzetjelzők illetve a rendszámtábla világítás LEDesítéséhez.
Rendeltem is 4 db 38 LED-es "izzót" innen.. Postaköltséggel együtt $6.78 volt.
Ezekben már nincs ellenállás, ami úgy láttam másnak már okozott gondot. Nem mindegy hogy van berakva, számít a polaritás, erre figyelni kell. Először kicsit megijedtem, mert kikapcsolt állapotban is volt egy kis fénye a LEDeknek. A fórumot böngészve viszont megtaláltam, hogy ez csak egy pár percig fennálló állapot, amíg az áramot teljesen el nem veszi az autó. És tényleg, pár perc múlva lekapcsolt.
A műszerfalon a visszajelző lámpa ugyan felgyullad, de pár másodperc múlva el is alszik.

1. kép: T10 168 194 158 White 38 SMD LED Light Bulb Lamp 12V
2. kép: Eredetileg mindkét oldalon olyan izzó volt, aminek az üvege kékre volt festve. Az utasoldali kiégett és sima izzóra cseréltem ki. A képen látszik egy kis különbség, élőben a sima jóval sárgábbnak hatott mint a kékre festett.
3. kép: egyik sima, másik LED
4. kép: mindkettő LED
5. kép: rendszámtábla sima izzókkal
6. kép: rendszámtábla LEDekkel
7. kép: pár percig halványan világít kikapcsolt állapotban is

Élőben persze sokkal látványosabb a különbség. Egyetlen zavaró tényező, hogyha fel van kapcsolva a tompított is (ezt a fénykép abszolút nem adja vissza, azért nem fotóztam le), akkor kicsit furcsa a sárga és fehér fény egymás mellett. Ezért megpróbálok majd fehér fényű tompítottakat beszerezni.

UPDATE 2012.11.28.
Ha le van kapcsolva a helyzetjelző, akkor világít a műszerfalon a lámpa, valamint a fehér tompítottak mellett is kékesnek hatott a színe. Kivettem, beraktam az ajtókba.

 

Elindultunk az első napra a magyar szakasz esett. 313 km Szegedig, pontosabban a Fehértói halászcsárdáig. Útközben kapott egy töltés VPower nyálat. Holnap további 770 km vár ránk.

 
>> Tuning és extraZsee // Alfa 146 1,4 TS // 2012-11-25

LED égőket kapott a belső világításba. Erősebb és szebb a fehér fénye, már régóta terveztem.

 
>> EgyébZsolt85 // Alfa 156 SW 1.9 Jtd Distinctive // 2012-11-25

Hétvégén elértem a km óra állásban sok hatost, lencsevégre is kaptam.

 
>> Eseménypajcsialfa156 // Alfa 156 1.6 t spark // 2012-11-25

Elöször is azzal kezdeném hogy 3 éve használom az autót nap mint nap,minden nap munkába járok vele két hetente van egy teljes hétvégém hogy nem dolgozom,bátran jelenthetem ki hogy az autó nálam tényleg napi használatban van,mivel külföldön dolgozom itt elengethetetlen az autó használatamég ha 4 km terre is lakom a munkahelytől gyalogosan és busszal is szőrnyű lenne megközeliteni,nagyon meg vagyok vele elégedve a folyamatos odafigyelés meghálálja,évente egyszer szervizelem teljesen mindent ami szükséges,a kopóalkatrészeken kivül olyan dolgokat cseréltem ami szerintem a lelki nyugalmamat erősíti,a 3 év alatti költségeim a következők...............első utasoldali kerék csapágya,első utas oldali felső lengőkar ,vizhűtő,1 db kézifék kötél,első két lámpa, termosztát,.....kopóalkatrészekből két hátsó fékbetét ,és a szokásos olaj ,szűrő és levegő és pollenszűrő,olajból mindig ,,,castrol 10w 60 EDGE SPORT teljesen szintetikus olajat használok,mivel nagy igénybevételnek van kitéve az autó a kis táv miatt,és a vezérlésmodositonak is szerintem tökéletes azóta is hangtalan,a két elsőlámpa is csak optikailag volt rossz az egyik mattabb volt a másiknál de teljesen működőképes volt mindegyik,a vizhűtönél is ez volt a helyzet a felső részén rozsdát találtam és nem akartam kockáztatni ,ittkint nem olyan jó szervizbe vinni mert irreális a javitás költsége,csak egy példa.ha az első felső lengőkart itt cseréltettem volna akkor oldalanként 180 euró lett volna a költség,fékbetéteknél is csak azért történt csere mert az egyik felén nyikorgott fékezésnél,az autót mindig melegitem minden eggyes nap nyáron persze kevesebb ideig de télen megvárom míg kimozdul a hőfok mérő és mire a munkahelyemre érek már a termosztát ki is nyitott és kering a hűtőviz persze ez nem azt jelenti hogy ez egészséges a motornak de jobb mint hogyha indítok megy 4 km ert és hidegen le is állítanám igy mindig felmelegszik,egy pár adat ,,,fogyasztás télen melegitéssel 10,5liter százonmunkába járásnál,hazafele jövet magyarországra 1200 km étert teszek meg 12 óra alatt itt kb 6.5 litert fogyaszt százon de mértem már 6.3 at,olajfogyasztás van autópályás szakaszon kb 2 deciliter/1200KM amugy semmi sem városban semnormál közlekedésnél,teljesen meg vagyok elégedve,tehát a költségeim a következők két lámpa 20000ft,vízhűtő 27000ft,fékbetét 1pár 10000ft,1db első felső lengőkar 15000ft,1 db rendszámtáblába égő 2,5 euró,termosztát 13000ft,kézifék kötél 1 db 3500ft,a kerékcsapágy 120 euró ezt itt kint cseréltettem mert igy nem igazán jó autozgatni ez az ár szervizdijjal együtt ennyi,ha azt veszem hogy három év alatt költöttem rá 92000 forintot ,persze az olajat nem számoltam mert az kopo dologde ha azt is számolnám akkor 150000 ezer forint nem is olyan rossz 3 évre ,és ennek fejébe még olyan autóm is van amit mindíg is szerettem volna.még jó hogy elégedett vagyok,mert nálam még mindig az ALFA ROMEO az autó!!!!!!!!!!! Km állás 2530000 km,,,,,,,,

 
>> EgyébDeezL // Alfa 155 2.0 T.S 16V // 2012-11-25

Kissé elmaradtam,de már több mint 2 éve megvan az autó,és több mint 52000km-t sikerült ez alatt megtenni vele....
Rájöttem mi volt a rángatás oka,megmostam még 1 hónapja a motort,és befolyt a gyertyákhoz a víz..injekcós tűvel kiszívtam a vizet,kiszedtem a gyertyákat megpucoltam,most egyelőre jónak bizonyul,de azért veszek majd hozzá újakat. valamint cseréltem légszűrőt és benzinszűrőt is az autón,utóbbi amióta nálam van,nem volt cserélve,azelőtt ki tudja mikor cserélték utoljára... lényegében szokásos szervíz dolgok ezek,semmi komolyabb probléma,remélem nem is lesz....

 
>> EseményZsolt155 // Alfa 155 1,8 16V // 2013-06-25

Miután összetört a dízel a 155 elhatároztam, hogy most inkább egy benzines Alfát választok. Szinte az egész országot (Pécs, Kecskemét, Győr, Székesfehérvár, Zsámbék, Debrecen) bejártam egy szép állapotú autóért. Végül Budapesten egy az Expressz újságban feladott hirdetésben találtam meg ezt az autót. Állítólag egy új Renault-ba számolták be. Igazából egy 2.0 16V-t szerettem volna piros, fekete esetleg padlizsán lila színben. Viszont az akkor találtakhoz képest ez az 1.8 16V olyan szép állapotban volt, hogy nem sokat haboztam. Még azt is bevállaltam, hogy 10LE-vel kisebb a teljesítménye a kinézett motorhoz képest. De nem bántam meg. :-)))
Egy gyors hitelügyintézést követően 2001. december 06.-án vettem át. Km.: 61834. Ezt követően évekig napi használatban volt, majd pár éve inkább csak alkalmanként veszem elő. Eddig összesen az elmúlt több mint 11 évben 82e.km-t tettünk meg együtt.

Az Alfa Romeo Club Magyarország tagjaként, a találkozókon Takács Ákos elnök többször is dicsérte, hogy milyen szép, a jelenlegiek között szinte "gyári állapotú" ez az autó. Ezért 2010-ben a készülő "Az Alfa Romeo Története 1910 - 2010" című könyvhöz a rakparton készített róla fotókat.

A motor:
Azóta az autó meghálálta a bizalmat. A szükségeseken kívül (szíjak, vezérlés módosító, gyertyák, stb.) eddig egy lambdaszondát és egy kuplung alsó munkahengert kellett cserélnem.

A karosszéria:
Szerencsére mióta nálam van azóta "szinte" változatlan. Két módosítás történt. Az egyik a szárny felszerelése, a másik egy idő előtti bal első sárvédő csere volt, mert 2004-ben, a Petőfi hídon nekem jöttek. A színe és a formája annyira megfogott, hogy megpróbálom minél tovább megőrizni változatlan állapotban.

 

A bulgáriai túrára tekintettel megnéztem a Párduc lelki világát:

ECU ISO Code: FD 86 E9 08 49
2012.11.25. 10:35:24
CONNECTED TO:
ALFA 159 2.0 JTD 16V
Bosch EDC16C39 CF5/EOBD Diesel Injection (1.6, 1.9, 2.0)
--------------------------------------------------------------
SW változat: 4242
Homologizációs szám: 9394M
Programozás dátuma: 11/16/2010

READING ERROR CODES:
Nincs hibakod

Akkumulátor feszültség : 12,238 V
Kilométer számláló: 74610,8 km
Km-óra utolsó íráskor: 0,0 km
Túlpörgések száma: 0
Írások száma: 1
Részecskeszûrõ állapot: nincs eldugulva
Részecskeszûrõ eldugult: 28,64 %
Regenerálási idõ százaléka: 0,000 %
Erõltetett regenerálás állapota: Nem aktív
Utolsó DPF csere km-száml.: 74530 km
Km-állás utolsó regen óta: 146,5 km
Utolsó 5 regen. átl. távolsága : 643 km
Utolsó 5 regenerálás idõtartama: 552 sec
Utolsó 5 regen. átlaghõmérséklete: 630,66 °C
Regenerálások teljes száma: 127
Olajcserék száma: 3
Olaj elhasználódás foka: 52,99 %
Utolsó olajcsere km-száml.: 58049,0 km
Következõ olajcsere távolsága: 18500 km

Végül megnéztem, hogy hogyan dolgozik a korrekciós rendszer. Hidegindítás után mindegyik elindul és láthatóan teszi a dolgát.

 
>> EgyébTrilla // Alfa 156 Crosswagon Q4 // 2012-11-25

Az autót külföldön találtam, eredetileg francia. Egy ideje nézegettem Crosswagont, nem olcsó és nagyon ritka. Szerencsére törésmentes, bár első és hátsó lökhárítókon francia módon parkolás nyomai vannak. Lényeg az volt hogy ne legyen törött, motor és hajtás csendes legyen. Szerencsére ezek makulátlanok.
Behoztam az országba és felkészítettem vizsgára.
Első-hátsó féktárcsa, fékbetét, felső lengőkar szilentek, klímakompresszor csapágy, hosszbordás szíj, akkumulátor, termosztát.
Hibátlanul levizsgázott 2 évre, friss műszaki, törzskönyv, rendszám.
Megtalálta a gazdáját, remélem sok örömet fog neki szerezni!