Blog
A téli kerekek felszerelésénél tűnt fel, hogy a BH kerék felfelé mozgatásakor fent, a toronynál koppanik valami, ezért hát beszereztem két szilentet (köszönet Erhard kollégának) és nekiestünk otthon kicserélni.
Az eLearn jól leírja a csere menetét, és egyáltalán nem tűnt vészesnek. Valóban nem is volt az. Kényelmes tempóban, két embernek a dobbetétek cseréjével együtt (a meglévők ki voltak szakadva, ezért András bácsitól szereztem be, jó állapotúakat) is 3 órát vett igénybe. Mondjuk az is hozzátartozik, hogy augusztusban lettek cserélve a lengéscsillapítók és a rugók, szóval a csavaroknak még nem volt sok idejük berohadni. :)
Teendők
Gólyaláb kivétel:
- bár ezt az eLearn nem így írja, de érdemes a toronynál a rögzítőtányér csavarját meglazítani először
- bár az eLearn írja, de az ABS csatit nem volt bátorságom kiszedni, kiindulva abból, h a 155nél is iszonyatosan be tud rohadni. Nem is volt szükséges, csak a későbbiekben több odafigyelés szükséges. :)
- stabilizátor pálca anyát leszedni (imbusz + 17es csillag)
- a kerékagyat a lengéscsillapítóra rögzítő csavart kiszedni (19es csillag/villás-ok)
- az alsó, a kitámasztó karokat rögzítő csavart kiszedni (19es csillag/villás az anyához és 14es villás az "apához"). Itt figyelni kell arra, hogy az agyat a fékkel együtt fogjuk, ne essen le, nehogy az ABS kábel ill. a fékcső megsérüljön. Érdemes vmi tuskót odatenni, amire rá lehet tenni az agyat, hogy ne fékcsövön lógjon
- a már meglazított tányért rögzítő csavart kiszedni (22es csillag/villás). Itt azért nem árt ha valaki közbe fogja lent a lengéscsillapítót, h nehogy kiessen, bár a szilent jó esetben elég jól be van szorulva a toronyba
- a gólyalábat így már ki lehet venni, figyelve az ABS kábelre és a fékcsőre
Toronyszilent levétel:
- rugóösszehuzatókkal a rugót összehúzni
- szilent rögzítő anyát lecsavarni
- régi szilent le
- új szilent vissza.
Az új szilenttel nekem annyi problémám volt, hogy az alul lévő részen a lyuk nem volt teljesen kör alakú, volt benne egy kis "levágás", valószínúleg gyártáskor, mikor a mellette lévő kis lyukak csináltak, akkor mozdult az anyag, ezért tűnt el a kör alak (1. kép). Ez szerencsére nem okoz nagy gondot, egy sima lyukreszelővel korrigálható könnyedén a dolog.
A gólyaláb visszaszerelése éppen fordított sorrendben zajlik.
Érdekes volt, hogy a régi szilenten külsőleg semmi probléma nem látszott, már meg is ijedtem, hogy felesleges volt megvenni. Annyi látszott csupán, hogy a gumibordák kicsit kopottabbak, de nem gondoltam, hogy az sokat számít. Pedig igen, kicserélve egyáltalán nem koppan.





Miután felkerült a küszöb, és az első toldat amit vásároltam itt hevert a polcon rá kellett vennem magam, hogy az is a helyére kerüljön. Sajnos elég összetett a folyamat, mert mivel, hogy finoman fogalmazzak, aki gyártotta a toldatot nem állt a helyzet magaslatán, és van még hova fejlődnie, le kell venni a lökhárítót is hozzá. Ez tartott vissza nagyon.
Aztán nekiálltam, és nem is veszélyes. 20 perc alatt leszedtem. Elvittem a toldattal együtt, egy tuning műhelybe ahol azt mondták megpróbálják kihozni belőle amit lehet. Sajnos eláll mindenhol, meg kicsit hiányos. Illetve a lököst is le akarom festetni, mert kicsit karcos az eleje, meg a motorháztető is javításra szorul, mert van rajta egy kis sérülés. Másikat szerettem volna ilyen színbe, de nincsen sehol.Ha elkészül a toldat, megy minden a fényezőhöz.








Megérkeztek a "pogácsák" hátra. Vastagságuk 16 mm, ami az eredeti állapothoz képest 6 mm-es szélesítést jelent.
Az utolsó két képen jól látható a változás. Próbaút holnap :-)
Update 2012.06.30. "másnap"
...mentünk egy kört. Nem hittem el, de már városi poroszkálásnál egy sima körforgalomban is érezni, hogy stabilabb a hátulja. Szóval király lett :-))








Ma felkerültek az új felnik. Mindegyik hibátlanul fut, és a gumis szerint is szép állapotban vannak.
A felnik mellé kapott a Pók 20 db vadi új, 10 mm-el rövidebb kerékcsavart is.
Elöl nem is venni észre a 10 mm-es ET eltérést. Hátul, ha nagyon akarom észreveszem, de nem feltűnő. Nyomtávszélesítőből 10 mm-est nehéz lesz beapplikálni, mert az agy is kb. ennyit nyúlik be a felnibe, így a központosító nehezen "toldható". Ellenben hátul akár 20 mm is elférne, ami már jól kivitelezhető.




Felpróbáltam az új felniket és érdekes dolgot tapasztaltam.
Az eredeti kerékcsavarokkal nem tudtam rögzíteni az újat, mert nem tudtam betekerni!
A csavar a régi felniből 2 cm-t lóg ki (3. kép), míg az újból 3-at (4. kép).
Minden valószínűség szerint az eltérő ET-t (30,5 vs 41,5) egyszerűen úgy állították be, hogy a csavar alatti részt egyszerűen vékonyabbra öntötték.
Tehát ha sikerül szereznem 10-12 mm-es pogácsát ugyan ott leszek, mint a gyári felnivel. Csavart nem kell vennem. Illetve kell, ha nem lesz pogácsa.
Némi infó "pogácsa" ügyben: klatty 1 - klatty 2








A Pók megvétele óta gondolkodom a felnik cseréjén. Alapvetően tetszik, de látni rajta, hogy nem mai dizájn. Három év után a gondolatot tett követte. Trencsikéknél eladó sorba került egy gyönyörűen felújított 147-es szett, nem akármilyen, hanem a 16-os!
Elmentem, megnéztem, felhívtam Csörit, hogy az ET 41,5 elfér-e, majd megvetem.
Hogy mibe tér el a legutolsó fajta Spider felnitől? Nos az 7x16 ET ?? ez pedig 6,5x16 ET 41,5. (A jelenlegi 6,5x16 ET 30,5)
A dizájn ugyan az. Ráadásul hibátlanok.
Felrakjuk és meglátjuk, hogy mennyire lesz beljebb.



2012 11 18-án átadtam a GTV-t az új tulajdonosának. Utolsó utunk Bécs mellé, Giesshüblbe vezetett. Innentől kezdve Ausztriában folytatja tovább pályafutását.
Életem egy korszaka lezárult.
És 16 éve először.....nincs Alfám.


A hétvégén ki lett cserélve a két első felső lengőkar , és a termosztát . Még jövő héten kell egy futómű beállítás , majd téli gumi vásárlás következik , és akkor már rendbe lesz télire .
Napok óta kiégett helyzetjelzővel mászkálok. Nem az a baj, hogy nincs pótizzóm, az maradt a múltkori bevásárlásból. Az se, hogy lusta vagyok kicserélni, háromszor is nekimentem. Először pusztakézzel, mert keménynek hittem magam, mint Tarzan talpa. Nem nyert, a foglalat simán kijött a helyéről, de az izzó belegyógyult. Másodszorra elővettem a benga kombináltfogót (kisebb nem volt kéznél), próbáltam vele mozgatni az izzót, de nem mertem nagyon megszorítani, nehogy eltörjem. Ma volt a harmadik menet. Kerítettem kisebb fogót, és szétkaptam, mint Ivánt a gránát. Mármint az izzót. Elsőre összetörtem az üvegét, aztán kitéptem a belsejét, de a fém része még mindig a foglalatban van. Összehajtogatni sikerült, de kicibálni nem. Holnap, ha világos lesz, jön a negyedik menet...
Az Alfa meg csak röhög rajtam: ma estére kiégett a jobbos tompított is. H7 ráadásul nincs is itthon, szóval a holnapi pankráció előtt még azt is keríteni kell.