Blog
1. kép - Még mondja valaki, hogy kicsi a csomagtartója a Spidernek! Két ember 10 napi cucca simán belefért a csomagtartóba. A csomagok a szálláshelyek szerint előre porciózva vannak, hogy ne kelljen mindig mindent felvinni.
2-3. kép: Útközben: Bruck an der Mur - Österreich. Első komolyabb pihenő, kisváros rengeteg látnivalóval. A templomban kicsit furcsa, hogy a freskó elé építettek egy oszlopot a szószékkel. Biztos megvolt rá az okuk.
4-5. kp: Útközben: Kirche Frauenberg - Steiermark - Österreich. Egy kolostor és templom a hegytetőn. Csodálatos panoráma és hihetetlenül díszes barokk templom.
6-9. kép: Hallstatt Österreich. Egy csodaszép osztrák falu, amit a kínaiak lemásoltak. Furcsa kirándulókkal is találkoztunk (7. kép), akik traktorral járják a vidéket. (Tavaly is találkoztunk velük.) A 9. képen látható egy furcsa közlekedési tábla, jelentése: Vigyázz a pincérekre! Az étterem az út bal oldalán, a vendégek a jobbon. Sűrű a pincér forgalom :-)
10. kép: Gschütt hágó Ausztria - 969 méterrel a tengerszint felett. Az első a sok közül. csak pár kép erejéig álltunk meg, mert amúgy semmi sincs itt.
11. kép: Berchtesgaden Németország, az első szállás színhelye. Itt kettőt fogun aludni. A városban korábban már többször is jártunk, pontosabban a sasfészket néztük meg. Most a többi látványosságot vettük célba. Vacsorázni menet egy szokatlan jelzőtáblát találtunk a gondosan ápolt fű közepén. Jelentése egyértelmű. :-)
12. kép: Vacsorára tradícionális bajor étel, kolbász káposztával (és búzasörrel), valamint sült hal. Finom.
2012.07.05.
Már csak 4-et kell aludni, hogy elinduljunk a második Nagy Túránkra
Szóval, ma nekiálltam hogy felkészítsem a Pókot:
- ülés kezelése Sonax bőrápolóval,
- műszerfal, ajtók leápolása Würth cuccal,
- gumik lefújása gumiápolóval,
- szélvédő alatti és a motortérbe található műanyag elem kezelése a hozzá való cuccal,
- gyertyák fészkének ellenőrzése, pár csepp olaj kitakarítása,
- folyadékszintek ellenőrzése,
- ablakmosó folyadék feltöltése,
- szerszámkészlet és pár apró segédanyag (csavar, vezeték, bilincs) összekészítése.
2012.07.06.
A felkészülés mai elemei:
- kerékcsavarok ellenőrzése (110 Nm),
- zöldkártya a biztosítótól,
- befizetési igazolás a magyar sünöknek a biztosítótól,
- klíma lefejtés (605gr), nyomáspróba, feltöltés (650 gr),
- keréknyomás ellenőrzés a gumisnál (a pótkerékben 1 bar volt),
- a bogarak eltávolítása gőzborotvával (a mosást holnap fejezem be).
2012.07.07.
- porszívózás (csomagtartó is)
- szőnyegtisztítás
- waxolás
- ablaktisztítás
- tűzoltó készülés bekészítése
2012.07.08.
- comp kiolvasás (nincs hibaüzenet)
- kiolvasókábel becsomagolása
- iratok összerendezése
Nos ez a nap is felvirradt. Luigi elérte a bűvös félszázezer kilómétert... Azt hittem ez olyan különleges érzés lesz... de nem lett az. Konstatáltam és dokumentáltam az eseményt majd gurultam tovább... és azt hiszem ez így van jól :-) 50.000Km ide vagy oda, még mindig brutálisan jól néz ki ez a vas :-)))
Girling, gyári elsőfékpár felújítva, kompletten.Ma lealapoztam és kapott utána 1 réteg festéket.Holnap száradás után még egy zárót.Homokszórás és belső dugattyúk+csavarok ( komplett ) csere- THX- Gery83:-)
Mivel a hűtőradiátor néha-néha eresztett valamint Zé kartárs munkássága ellenére a termosztátról a hűtő alsó részére menő cső továbbra is eresztett, ezért ezek cserélve lettek. Sikerült beszerezni belevaló kiegyenlítő tartályt is.
A művelet során bebizonyosodotta, ami eddig is sejthető volt, hogy az autó eleje törött volt. A kereszttartó cserélve volt, valamint a hűtőventillátor ház is el volt vetemedve annyira, hogy valamikor beleért a hűtőradiátorba a ventillátor rögzítő pöcke is. Szerencsére a házat sikerült helyretenni.
A klímaradiátort vissza sem tettük, mert az tuti cserés, annyira el van vetemedve, de a klíma most annyira nem fontos.
A balos lámpamosó műanyag csatlakozása el van törve, így a lámpamosó nem lett visszakötve, így úgy sincs értelme használni.
Sokat szívtunk a borításal de csak le sikerült szedni az első nehéz volt de a második már nagyon könnyen le jött , itt emliteném meg G-MANN segítségét leírta hogyan kezdjünk hozzá köszi sokat segítetett :-)
Nem működött a baloldali ajtómon a központi zár, illetve nem nyitotta az ajtót. Nekiálltam megnézni mi lehet a gond. A riasztót kötötték be rosszul. Gondoltam helyrehozom, de kapcsolási rajzot illetve bekötési ábrát nem tudtam találni a riasztóhoz. Elég régi modell. Amit találtam hozzá nem lett volna rossz, de elég trehányul szerelték be.
Aztán az i re az tette fel a pontot, mikor a vezetékeket elvágták a kötegbe és fordítva forrasztották össze, össze vissza a színeket. Mivel csak az önindítót tiltotta le, fogtam és kiszereltem. Most működik a záram is.
Az alkatrészek vizsgálatával holnap kész leszek, lassan összeáll, hogy mit is kell beszerezni. A jobb hátsó ABS jeladót sikerült eltörnöm, az tuti kell. Meg csavar minden mennyiségben. Nem akarok egyetlen önzáró anyát se visszatenni, bár az "Autókereskedők" mai adásában Ed mindet visszarakta.
Ma a bal hátsó futómű volt a soron.
Majdnem készen vagyok a hátsó futómű szétszerelésével, már csak a két felső állítható lengőkar maradt a Pók-ban.
A mai nap a jobb hátsó rész lebontásával telt. Ide tartozik egy kb. 15 kilós szilentekbe rögzített vasdarab is.
Az első igazi nagy hibát most követtem el. Mivel az ABS csavarját nem tudtam kitekerni, széthúztam a csatlakozóját és komplett vettem ki. Eddig nincs is baj, csak a munkaasztalon mégiscsak kiszedtem. Természetesen darabokban, mert a kerékagyba bele volt rohadva. Szerezni kell helyette egy másikat. (A bal oldalit már nem fogom kiszedni.)