Blog
2010. szeptemberében sajnos el kellett adnom. Azóta új gazdája van.
Ma nekiálltam a kipufogót lebombázni. Szó szerint kell érteni. Katalizátor lejött, viszont a hátsó két csavart eltörtem, mert nagyon erős vagyok. :-) Az egyiket lazításnál. Gyengén ketté tört. A másikat pedig, öööö na az se akart kijönni, ezért meghajtottam és eltört. :-D Utána kiütöttem. Majd pótolom a két csavart. Elől könnyebb volt. A leömlőnél lejött három csavar a négyből. A negyedikhez nem fértem hozzá. A "csőkulcsot" természetesen otthon hagytam. Azért raktam idézőjelbe, mert az a szerszám nem erre való. Műanyag nyelű. Hazaautóztam érte. De már mosolyogtam, amikor nekifeszültem. :-D Eltört. :-D Most kipu nélkül áll az Alfa a garázsban. Holnap folytatom. Apám ad kulcsot. Ma már nem volt kedvem. Utána rezonátor cső csere és a katalizátor helyett felmegy a gázgyorsító. A vásárolt katit, pedig elteszem későbbre. Még egy vásárolt új alkatrész, amit nem használok, mint az első fékeknél.



Túl vagyok az őszi műszaki dömpingen ( Október Marea, November Alfa)
Még műszaki előtt volt egy szíjvezető görgő csere. (8000.-)
Ezután jöttek a tervszerű feladatok:
- két hátsó lengéscsillapító (Kárászy felújítás)
- alvázvédelem
- jobb első Xenon csere (Philips)
- olajcsere Selenia Racing (12,000 Km-t mentem vele 4 liter utántöltésével :( )
- vezérlés módosító elektromos szelep "O" gyűrű csere
Mindez kb 110.000.- HUF-al rövidítette meg a pénztárcámat.
Még van néhány feladat előttem, mint téli gumi, katalizátor, ülésfűtés, fényszóró mosó javítás, LoudLink meg remélem sok ezer Km gond nélküli autózás.
Kívánságlista: 2 db Nivomatik gátló hátra:)
Mikor megtudtam, hogy be lehet utólag is kötni a tempomatot az 56-ba megörültem.
De a történet nem mindig mosolygós...
A mai nappal a tempomat bekötésre kerül. 11.18 (Még nem működik, de fog. )
Vezetékek behúzva, komp. rákötve 5db, féklámpára is bekötve kar is letesztelve multim. kimérve. Elméletileg jó.
Második nekifutás 11.22 (Még mindig nem működik, de fog:)
Komp.-nél a rajzot még egyszer átnézve, áttéve a jó helyre, féklámpa is helyesen betéve(mert állandóan égett) Multival nincs ellenőrizve még...
Tehát 156-hoz csak 156 kar jó! (147 nem)
Kellékek:Kar, kétkörös féklámpa kapcsoló, e-learn rajz, fogó, kötegelő, saruk, vezetékek, zsugorcső, multiméter.
És mindezt összerakni tudó szaki
Nagyon nagy köszönet Föckös cartársnak a sok fáradozásért és szakszerű munkáért már most, még mindig:)!
Október 30. fekete nap volt, mert sikerült neki csúsznom az előttem állónak.
Bánta 1db fényszóró, motorháztető, lökhárító látványosabban és a homlokfal kissé és én.
De a Zé és Tamás munkája után a homlokfal visszahúzva, tetőt egyengetve és lököst meghegesztve csak a 2 fényszórót cseréltem (16e. használtan) meg 3 műanyag alkatrészt ragasztani, meg még visszatenni a rácsot.
Vettem egy v.kék motorháztetőt úgy tűnik feleslegesen
Kép csak javítás utánról van.
Kössz srácok nem is látszik



Már régóta gondok vannak a váltóval. Mióta megvan szivárog. Mivel a javítás többe lett volna, mint ez az újabb Phontól, ezért került bele. A régi megmarad tartaléknak, ha lesz időm szétszedem és letömítem. Józska bá szerint nincs benne semmi buktató, célszerszám sem kell, egyszerűen szerelhető.
Kép 1 : A régi váltó
Kép 2: Nemrégiben valami el volt szabadulva a kuplungházban, mert friss karcolások vannak a váltóházon. Hiányzó résznek nyomát nem találtuk, a keringő darab és a forrása nem lett meg.
Kép 3: A kivett és a beszerelendő váltó
Kép 4: Lassan átkerülnek a "sallangok" a beépítendő új váltóra. (pl. gumiharang)
Kép 5: Még mindig folyik valami a beépítendő váltóból. Mintha víz és olaj keveréke lenne.
Kép 6: Már a helyén, de még nincs összecsavarozva
Kép 7: Az új helyén a cseredarab (65 ezret futott autóból származik)
Kép 8: Miután teljesen ki lett eresztve a régi lötty az új váltóból, következett a feltöltés friss olajjal.
+1: A Mesterek munkában
Az összes fokozatot szépen veszi, semmi különbséges sem lehet észrevenni az eredetihez képest. A váltó olajfolyás ezennel megszüntetve.









Ma megejtettük a felújítás terv utolsó elemét, melynek során:
- váltócsere egy nem folyatósra,
- kuplungcsere,
- főtengely szimering csere,
- balansztengely szimering cserelett végrehajtva.
A terven felül még:
- kormányösszekötő gömbbej csere,
- futómű állítás,
- ékszíj csendesítés,
- nosztalgia Zsiguliba ülés,
- 147 ajtózás hibakeresés
is történt a nap során.
Mindez természetesen a Csörgő Autószerviz közreműködésével.
Képeken: előtte - közben - utána + Zsiguliban




Kisütött a nap és 20 fok felett volt, így ma ismét kocsikáztunk egy kicsit. Menet közben 638 napi együttélés után elértük a 143.000. km-t.
Holnap megyünk Csörihez és gyakorlatilag befejezzük az újjáépítést. Kap két új balansztengely és egy főtengely szimeringet, hogy ne szivárogjon a motorolaj, és kap egy tömített csereváltót, hogy onnan se csepegjen az olaj.
Ha már le lesz véve a váltó minden valószínűség szerint kap egy új kuplungszettet is. Hacsak a régi nem lesz 143e km után feltűnően jó állapotban.