Blog
Tegnap sikeresen kizárt a riasztó, illetve a kulcs nem működött. Ki meg hiába nyitottam mivel a riasztó letiltott mindent. Néztem mindent és nem jutottam dűlőre. A baj ott kezdődött, hogy kulccsal zártam be, nem gombbal, mivel a tetőablak nyitva maradt, hogy az ultrahangos érzékelő ne riasszon be a szélre. Aztán igen rossz sorrendbe csináltam a dolgokat mint kiderült. Volt egy használati utasítás, de annyira összevissza, és zagyva, hogy nem jutottam dőlőre. Aztán ma felhívtam a forgalmazót. Küldött egy másikat, ami teljesen jó és átlátható, és ez világossá tette, hogy saját magamat szívattam meg. A sorrend amit csináltam, pont az volt amivel a rablásgátlást manuálisan aktiváltam, ezáltal a kulcs is letiltásra került. Ezért nem engedett be. Inaktíválni meg nem tudtam, hogyan kell. De már képben vagyok. Sőt azt is tudom, hogy kell ideiglenesen a mozgásérzékelőt kikapcsolni, ha a teteje nyitva marad, vagy ha gyereket hagyok a kocsiba.
Olajcsere Selénia wr diesel
Olajszűrő
Levegőszűrő
Üzemanyagszűrő
Pollenszűrő
Termosztát
Tágulási tartály sapka
Hűtőközeg
Váltóolaj-utántöltés (3dl)
Bal első-felső lengőkar
Stabilizátorrúd szilentek (2 db)
Futóműbeállítás
4 db téligumi (Conti WinterContact 195/60 R15)
3. féklámpában izzócsere
Következő szerviznél szükséges alkatrészek, munkafolyamatok:
Hátsó fékbetétcsere
Ennek is el kellett jönnie egyszer :( Viszont legalább Alfa szerető emberhez került, aki nem más, mint Hardy. Biztos vagyok benne, hogy jó kezekben lesz az autó és ez megnyugtató.
Ma voltunk eredetvizsgán. Meg Csörinél is. Szerdán megy szervizbe. Aztán utána az autó nem engedett be, mert nem működött a kulcs. Kézzel meg hiába nyitottam ki a riasztó nem kapcsolt ki mivel a távirányítóra van kötve. Inaktíválni meg nem tudom, hogyan kell, de sajnos a volt tulaj se. A riasztó meg lett mozgatva aztán egyszer csak magára talált. Ki lesz dobva. Mert bármi baj van nem tudom kikapcsolni kézzel. Ki lett cserélve egy izzó az órába mert nem világított, meg kapott két ledet ami megvilágítja a váltó előtti tárolórekeszt. A másikba is volt ilyen. Így sötétbe nem kell matatnom ha keresek ott valamit, meg szépen megvilágítja azt a környéket. Sajnos a képek nem adják igazán vissza milyen lett valójában. Ja köszönet GTPetinek!
A sors úgy hozta, hogy meglévő gépek mellé szükség mutatkozott egy kissé nagyobb, a hétköznapokon is használható autóra, így vad keresésbe kezdtem az alsó középkategória kínálatában a meglévő pénzügyi keretbe illő gépjármű után. Számtalan, a hirdetők szerint pöpec állapotú ipari hulladék megtekintése után találtam rá az áldozatra, egy piros színű, dízel Alfa Romeo 147-es formájában. Második tulajdonosánál tanyázott az autó, aki Ausztriában vásárolta két évvel ezelőtt. Mivel titokban ;) már régóta olvasgattam e típusról is itt az Amore-n (eredetileg 156 SW-t szerettem volna), az itt említett jellemző hibáktól eltekintve egészen egyben volt a gép, így 15 napnyi alkudozás után nyélbe ütöttük az üzletet.
Vásárlás után az autó első útja a szervizbe vezetett, ahol szakavatott kezek vették kezelésbe, a következő dolgokat végezték el a dottore-k a műtőben:
Olajcsere, mindenféle (olaj,levegő,üzemanyag,pollen) szűrők cseréje. Új hűtőfolyadék, termosztát is került a gépbe. Majd a futómű került terítékre, ahol a zörgő bal felső lengőkar és a stabilizátorrúd szilentjei kerültek cserére. Ebben a körben nagyjából ennyi karbantartást igényelt a kis dízel gép.
Azóta közmegelégedésre szolgálja a családot, barátságosan dorombolva, fűtve-hűtve, csendesen nyelve a kilométereket és óvatosan csipegetve a gázolajat. :) Néhány apróbb alkatrészért (napellenző, bal ablakemelő-tükörállító panel, könyéktámasz, kesztyűtartó nyitófüle)még be kell térnem egy bontóba, hosszútávú terveim között (talán majd tavasszal) szerepel egy makulátlan ülésgarnitúra, illetve 16"-os alufelni beszerzése...
Ebből még akár szerelem is lehet... :D
na aksim kezdett szarakodni 2 szer töltöttem.........
Kapott egy ujat okosba ;) meg cserélve lett a váltorudazat meg a bowdenek is jó szoros lett fura is de legalább ez is Új!
ja és csordulásig tankoltam :DDDDDD (manapság lassan már ez is extra)
Nagy izgalommal indultunk el Kaposújlakra. Nekem ez volt az első Alfa találkozóm. Sikerült is egy kisebb konvojt szerveznünk az odaútra Zoli1980 és Pagi79 személyében. Bátran mondhatom, hogy sikerült új barátokat szereznem. Nagyon jó időtt fogtunk ki, és hát mit mondjak, ennyi szép autót egy helyen nem minden nap lát az ember. Mi jól éreztük magunkat, de szerintem mindenki aki ott volt. RESPECT a szervezőknek. Jövőre ugyanitt...
Az egyik hátsó macskaszem (fényvisszaverő prizma) repedt volt, nem tetszett, ezért vásároltam 2 újat.
A törött felet könnyű volt kibányászni, de az éppel meggyűlt a bajom! A lökös hátulja felől nem lehet hozzáférni. Kénytelen voltam egy késsel megfeszíteni, aminek eredménye az lett, hogy a kés eltört,de a prizma maradt! Kénytelen voltam egy erős ütéssel kettőbe törni az ép darabot is.
Most szépen csillognak, az előző már eléggé bemattult. Ezzel az összes lámpatest, villogó, fényvisszaverő újra lett cserélve az autón. :)