Blog

>> Egyébfisch // Alfa 147 1.6 TS // 2012-11-05

Hétvégén feldobtam a téli kerekeket + lecseréltem a hűtőfolyadékot. Konklúzió: ezekkel a gumikkal már nem kéne végigtolni ezt a telet. Ezzel csak az a baj, hogy a kuplungcsere is aktuális lenne már. Megjött a hidegebb idő és a kinyomócsapágy hangosan sír indítás után. Ha bemelegszik OK, de addig tök égő... :S Idővel meglátjuk, hogy mire futja majd... (KM: 188 000)

 
>> Tuning és extraGiorgio145 // Alfa 145 1,4 Twinspark // 2012-11-05

14.000 vétel
plussz fényezés 12000

 
>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2012-11-04

Felkerültek a téli kerekek, amiket Sotime cartárstól vásároltam.
Felszerelés közben találtunk még egy kopogást. A bal hátsó lengéscsillapító függőleges mozgásnál koppanik a toronynál.

A JE e-ablak már egy ideje esetlegesen működik, ami a felhúzást illeti. Lefele szépen megy, de felfele néha egyáltalán nem.
Lebontottuk a jobb első ajtó kárpitot és méregettünk, próbálkoztunk.
Gyújtáson az ablakemelő motor mindkét érintkezőjén folyamatos 12V-t kap a kapcsolón keresztül (fehér-lila [F-L] és fehér-piros [F-P] kábelek). Két pozitív érkezik a kapcsolóba (zöld-fekete[Z-F], ami a F-P-ra továbbítja a 12V-t ill. világoskék[VK], ami a F-L-ra adja a 12V-t) valamint egy negatív (fekete[F]). A kapcsoló (B21a) világítása a VK (12V)-F(negatív) érintkezőkről működik gyújtás alatt. A B21a vagy a F-P vagy a F-L kábelre kapcsol negatívot a F kábelről
A Z-F és F kábelek között kb. 2V-ot mértünk csak, ezért a Z-F kábel mentén indultunk el, gondoltuk az ajtónál lévő gégecsőben tört meg. A kesztyűtartó alsó része mögött találtható a G21[B] csati, amiből érkezik a Z-F, VK ill. F kábel a B21a-ba. Így ezek között mértünk rövidzárat: nincs szakadás, annak ellenére, hogy továbbra is csak 2V-t mérhető a Z-F és F érintkezők között.
A G21[B] csatiba a G23[C] csatiból érkeznek a vezetékek. A G23[C] csati a vezetőoldalon, bal lábnál a kárpit alatt fellelhető. A G21[B] és G23[C] között nincs szakadás.
A következő szakasz a balos ajtóban lévő, a jobbos ablakot vezérlő kapcsoló (B21b) és a G23[C] csati között található. Itt már szakadás gyanús a dolog a Z-F kábelen.
Így balos ajtókárpit le, Z-F kábel nyisszantás a B21b-nél ill. a G23[C]-nél, hogy ki lehessen fűzni. Nem igazán akart mozdulni a kábel a G23[C] csati és az ajtó gégecső között. Aláfeküdtem, hogy megnézzem mibe akad el.. nem akadt el semmibe, csak ez a szakasz meg van szakítva és bele van kötve az utólagosan beépített riasztó-kp zár elektronikája, mivel beriasztáskor automatikusan felhúzza az abalakokat. Ehhez le kellett bontani a kormány alatti bukolatot is, hogy lássuk merre van elvezetve a kábel.
Sok fejfájást okozott már ez a riasztó kábelezés, most sem volt másképp. Még nemtom hány méter kábelen, meg (valószínűleg) forrasztáson keresztül fut a delej, amíg visszajut a G23[C] csatiba. Érdemes volt elcsípni a kábelt.. f@szom.. :) Már csak a azért is, mert a B21b kapcsolótól a gégecső utastér felőli oldaláig a Z-F kábelen nincs szakadás, vagyis a szakadás valahol a riasztó miatt elvezetett kábelrengetegben van. Ennek kibontására időszűke miatt már nem vállalkoztunk, most legalább már tudjuk, hova kell nyúlni legközelebb, ha meg akarjuk csinálni. Az is lehet, hogy az ablak vezérlő egységben van a probléma, de erre kicsi esélyt látok.
Mindenesetre az elnyisszantott kábeleket összeforraszottuk és a JE ablak kapcsolóra nem tettük vissza a csatit, nehogy véltetlenül vki lehúzza az ablakot. Így, a télhez közeledve, kellemetlen meglepetéseket okozhatna. ;)

>> Tuning és extraLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2012-11-04

Skull kocsiján láttam ilyen árnyékolókat. Nagyon jó, minőségi és masszív cucc. Autóspecifikus, így nem kell barkácsolni vele, könnyen levehető és a saját tokjában tárolható, és az üveg szabadon mozgatható mellette.
Csak kevés helyen kapható, Skull Pozsonyban rendelte ugyanott ahol az övét. Mivel nem olcsó ezért filóztam rajta egy kicsit de aztán úgy döntöttem megveszem, megér ennyit az hogy tökéletesen odaillilk és nem fog szétesni 2 hét után.
150EUR volt az ára.

 
>> SzervizLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2012-11-03

kerékcsere után, mikor először mentem messzebbre, durva gyorsításnál 1-2-3-ban felfigyeltem egy alulról/elölről jövő súrlódó hangra. 2 kemény anyag összeérése ad ilyen hangot. Először a felni ragasztott súlyára gyanakodtam, hogy elér valamit megfelelő helyzetben mert ilyen esetem már volt a 156-tal. De miután levettem a kereket és felraktam mankót, akkor is megmaradt a hang. Még jobban körülnéztem mindent most a hátsó kerék lett gyanús, hogy eléri a dobbetétet illetve a lökös alsó belső peremét, mert ott láttam kopást, de az nagyon hihetetlennek tűnt, aztán tovább hallgattuk és inkább elölről és alulról jött a hang. Közben azért használtam a kocsit, óvatosan haladva semmi baja nem volt. Szombaton elmentünk Szlovákiába Skull barátomat meglátogatni, és elhozni tőle az árnyékolókat. No az Ő munkahelyén a műhelyben felemeltük és kiderült hogy mi a baj. Kb. váltógomb vonalában a kardán alagutat áthidalja, merevíti egy fém konzol. Ezen van egy kábel rögzítő fül. Egyszer a múltban kaphatott egyet ez a lemez és elgörbült, így a kábelrögzítő nagyon közel került a kardánhoz (pár mm), és hirtelen terhelésnél a kardán mozdult annyit hogy összeértek, ez adta a hangot. Érdekes az hogy nem emlékem arra hogy a gumicsere után leütöttem volna az alját, tehát valószínűleg régebbi a dolog, viszont fura az, hogy a nyári kerekekkel nem csinálta. Lehet hogy pont annyit fog vissza a teljesítményből a 19"-os kerék?
Elsősegélyként egy veszítővassal visszahajlítottuk annyira hogy ne érjenek össze, így most csendben van és mihamarabb elviszem szerelőhöz, aki majd leszereli és kiegyenesíti a konzolt.

Már egy ideje nem tartották meg a telók a csomagtér ajtót. Szerencsére Farilane cartárstól beszereztem sok egyéb cuccal egyetemben egy jó adag csomagtér ajtó teleszkópot is, így, volt mire kicserélni. :)

A mai nap 245 km kocsikázással telt. Néha megálltunk nézelődni, de az időjárás nem volt éppen kegyes.
1.kép: Valahol Ausztriában
2-3 kép: Sankt Johann in Tirol
4-5 kép: Sylvensteinspeicher - felduzzasztott folyó. Sajna sz eső eleredt, így nem volt idő körülnézni.
6. kép: Isartal - fizetős magánút, de még így esőben is magyar szemmel hihetetlen vidék.
7. kép: Itt ebédeltünk, de meg nem tudom mondani, hogy hogy hívják ezt a helyet.
8. kép: Garmisch-Partenkirchen - rövid városnézésre álltunk meg, de a hideg visszakergetett a kocsiba.
9-10. kép: A szállás előtt: Hotel Alpenperle

 

A mérleg:
- 11 nap
- 5 ország
- 2.819 fénykép
- 2.809 km
- 224 liter benzin

Néhány hágó:
- Gschütt - 969m
- Flüelapass - 2.383 m
- S. Bernardino - 2.066 m
- Simplon - 2.005 m
- Furka - 2.436 m
- Gotthard - 2.106 m
- Novena -2.478 m

Természetesen voltunk Arese-ben is, de zárva volt :-(

A Túra alatt mindössze kétszer kellett a Pók műszaki helyzetével foglalkoznom:
1. A harmadik napon tűnt fel, hogy a jobb oldali ajtó határolója kattog. A két tartócsavart kellett meghúzni egy 10-es kulccsal.
2. A hágó túra előtt egyre hangosabb zörgő hang jött a bal keréktől az úthibákon. A féktárcsa melletti lemez zörgött a tárcsán. Szerszám nélkül, kézzel távolabb tudtam húzni, a probléma megoldva. A csavarokat ellenőriztem, meg voltak húzva. (A melegedéstől húzódhatott el?)

Olajat alig észrevehetően fogyasztott a TS, a pálcán kb. 2 mm. (Ebben benne van hazafelé kb 1.000 km olasz/osztrák autópálya a megengedett max tempóval.)
Hazaérve, ma kiolvastam a compot is:
"READING ERROR CODES: Nincs hibakod"

 
>> Tuning és extrape-Ti // Alfa Giulietta 1.4 Turbo MultiAir 170CV Distinc // 2012-11-04

Az úgy történt, hogy tavasszal új színt álmodtam a téli 17-es felniknek. Nemrég el is készült a szín tökéletes lett egyedi sötétszürke de felrakva nem nyerte el a tetszésemet sőt kifejezetten rondának találtam az összképet a fehér színnel (1. kép)! Még szerencse, hogy ősszel lecsaptam egy 18-as gyári felnigarnitúrára amit olyan áron árultak itt az amorén, hogy nem volt szívem ott hagyni! Igaz ezt szántam a következő nyári szettnek azonban ezt a gondolatot gyorsan elhessegettem miután felhívtam Dr Jimmi T.-t akiről tudtam, hogy 18-as téli gumijai vannak viszont csak egy felnigarnitúrája ezért felajánlottam egy cserét: adom a 17-es komplett kerekeimet Ő pedig cserébe adja a 18-as Sottozero II-es Pirelleiket! A csere-bere pénteken le is zajlott az átszerelés saját kezűleg történt és láss csodát a bordó metálhoz nagyon passzol!
A jövő nyári felni projekt pedig most van folyamatban a grafit QV-k valószínű eladósorba kerülnek tavasszal de ez még a jövő zenéje!