Blog
Alig vettem meg pár hete az autót, amikor egyszercsak borzalmas hangja kezdett lenni. Mondanom sem kell, hogy az örömöm nem volt felhőtlen, de szerencsére kiderült, hogy csak a katalizátor csatlakozója esett szét, ami viszonylag kis költséggel javítható. De ha már úgyis a kipufogósnál volt rákerült egy új hátsó dob és egy díszvég is, hogy örülhessek is valaminek. :) A dob nem gyári, de "gyári hangzású" és sokkal jobban el lehetett dugni a szem elől, mint az eredetit, ami főleg szétrozsdásodott állapotban nagyon odavonzotta a tekintetet.
Kompresszor csere megtörtént.(Thx Ell cartársnak).Gázfeltöltés is volt.Most már fújja a hideget.Jobb hátsó ablak emelő csere.
A mostaninak semmi baja, megy majd tartalékba. A hétvégi beszerzés eredménye 1 darab 33 1.8TD váltó és egydarab 1.7 váltó. Ezekből és még egyből lesz majd egy tuti hosszú váltó.

Ha már ilyen sok pénz megy el a mechanikai karbantartásra, legalább legyen szép is. Ez volt a gondolatmenet, amikor elgörgettem az autót a közeli kozmetikushoz. Műkörmöt nem kapott, viszont polírozást igen, és egy belső takarítást is. Motormosást inkább nem mertem bevállalni. :)
A dolog érdekessége, hogy a művelet közben megtalálták a kézifék mögötti kis bemélyedés gumibetétjét, amiről én azt sem tudtam, hogy ott kellett volna lennie. Továbbá találtak egy Kylie Minogue CD-t is dobozostul és egy pucércsajos öngyújtót. Nem árt alaposan átnézni az autót vétel után.
A végeredmény viszont szépen csillog.







Sajnos egy nem betervezett szervíz történt. Menet közben leesett nullába a kilométeróra mutatója, gondoltam tönkrement majd megcsináljuk. Kis idő múlva kigyulladt a töltésvisszajelző lámpácska. Na irány a szerelő. Rámértünk, töltés nulla. Generátor ki (2 óra alatt ki is jött) Megtaláltuk a probléma forrását. Szerencsére Szpiro első GTVjéből megmaradt a generátor és most azt operáltuk bele. Közben volt egy mikroszíj vezetőgörgő csere. Kipufogó sortömítés csere és persze megkapta a szép tiszta Seleniát.
tolatólámpa izzók cserélve 13db smd ledes izzóra.
beltér hátsó világítás is cserélve 6db smd ledes izzókra.
folyt köv.
vezérműszíj feszítőkkel cserélve(Gates) 183100Km-nél.
közben kiderült hogy a hosszbordás szíjat is cserélni kell mert már nagyon el volt gatyásodva,és hozzá a feszítőgörgő....
A felnik után a szépítés volt előtérben.Lássuk mi is történt.A hiányzó króm díszcsík újra a helyén Csabo22-nek köszönhetően még egyszer köszi.Megérkeztek az új emblémák (első-hátsó) Fangio-nak köszönhetően.Ezek felrakása még várat magára majd egy nagyobb projekt után lesznek feltéve addig maradnak a helyükön a csomagolásukban.Kapott Romeo új szelepsapkákat fém alfás sapkák jól meghúzva le ne vegyék. :D
A második bicskakulcsról hiányzott az alfa romeo logó így az is helyre lett téve.Illetve vettünk két alfa romeos kulcstartót Asszonynak világítós ledes az enyém pedig sörnyitós :D
Felniközepet nem találtam ilyen méretben ezért a fulltuningnál lett gyártatva 3d-s felniközép matrica ami szintén felkerült.Illetve még a tanksapkára került egy matrica illetve a csomagtartóra egy. Nagyjából ennyi történt első körben.Képek sorban.







Az autó 1 éves szülinapjára megleptem magunkat egy nagy kalanddal.
A szőregi mester is rámondta az áment, bár ha otthon járok egy hosszabb vizit esedékes lesz nála. :)
Végre szabadon engedhette kicsit a lovakat, 1200km autópályán Szeged - Heilbronn útvonalon. Csak úgy falta a pályát, ez az igazi élet neki.
130-tól is nagyon szépen húz, többször is bizonyította hogy felfelé is van még benne erő.
Szépen feküdt a kanyarokban is, félúton egy olasz Mito-ssal egymásra vigyorogtunk.
Szóval egy élmény volt a kis csődörrel az út, sok ilyet még nekünk. :)
Mivel hosszabb útra indulunk ezért átnézettettem az autót és megkértem, hogy a klímára is lessenek rá mert nemigazán akarja csinálni a dolgát. Klímáról kiderült, hogy valami nyomásszabályzónál ereszti a gázt ami állítólag marha drága szóval az most sztornó (majd izzadunk mint a qrvák a gyóntatószékben). Hála égnek minden okés, pár apróságot leszámítva. Ha hazajöttünk termosztát és néhány futómű alkatrész (szilentek stabpálcák stb.) cserések. Fékek még okésak :) Diagnosztika se mutatott semmi hibát.