Blog
11 év ,eddig bírta a gyári.Ma sikeresen kiműtöttem és bekerült egy újszerű alumínium hűtő ,köszönet érte Király156-nak.A kis szellőzőket lököst és a lámpákat szedtük le.Utána leszedtük a venti csavarjait majd a klímahűtőét.Vizet leengedtük csöveket lekötöttük .Ez után leszedtük az alsó keresztártót ami a hűtőt tarja.Utána lefelé kibujtattuk.Akna nélkül a kocsi elejét kicsit megemelve ki is fért.Feltöltve ,szivárgás nincs.
Km:136860



Az autó még mindíg kiszámíthatatlanul hol hangosabb, hol halkabb, elkezdtem módszeresen utánnajárni a dolgoknak. Főleg, hogy amikor hangosabb, akkor úgytűnik megnő a fogyasztás (fél liter körül) is.
A FES-el elkezdtem nyomozni. Feltűnt, hogy az igényelt levegőmennyiséget nem követi tökéletesen a beszívott légmennyiség (1. kép).
Ez két dolgot jelenthet. Vagy az LMM bírt ennyit, vagy máshol kerül be levegő a rendszerbe. A LMM jónak tűnt, a hőszenzorát is leellenőriztem, ugyanazt méri, mint két másik LMM.
Akkor hol szökhet be levegő? Vagy a szívó oldal a turbo előtt lyukas, vagy az EGR nincs zárva! A szívóoldalt végignéztem, a turbo előtti harmonika elég repedezett, de nem lyukas. Nagy terhelésen elképzelhető, hogy megnyílik, de inkább esett a tippem az EGR-re.
Délelőtt fúrtam faragtam, és kísérletképpen lefalaztam teljesen az EGR csövét, hogy ha bármit is csinál a szelep, ne juthasson vissza gáz a szívócsőbe. (Kép 2.)
Megtévesztő volt a kiinduló állapot, ugyanis 420mg/i körüli beszívott levegőmennyiségeket mértem, ami a gyári alapjárati adatnak megfelel (egy kis FES fórum olvasgatás erre vezetett). Ettől megnyugodtam, hogy jó az, de tegyük csak be azt az alu lapot!
A lefalazás után jött a felismerés, hogy bizony remappolt autónál a 10% railnyomás növekedést 10% légmennyiség növekménynek is illik követni. A lefalazás után az alapjárati mennyiség beállt 463-465mg/i értékre, ami kb. 10% a gyári 420-hoz képest.
Menet közben még nem teszteltem, de alapjáraton érezhető pici változás a hangjában. MIntha egyenletesebben járna, és egyáltalán nem füstöl 37 fokban sem ha hirtelen gázt adok.
Hogy tényleg megoldja e a hangoskodást, az menet közben fog eldőlni. Illene visszamérni terhelésen is a légmenyiségeket. Az,hogy 1300mg/i igényelthez nem érte el a gyári map szerinti 1100-at se, az nem jó. Remélem így már OK lesz.


Az első lambdaszonda a katalizátor előtt ment tönkre. Kód törölve, Pityu eladásra leadva.
Tegnap hazafelé hallottam apró zajokat elölről, de nem volt vészes, csak nem tökéletes. Ma (0706) viszont újra előjött ugyanaz a hang, ami volt a felső lengőkarok cseréje előtt, ami a kormány forgatásakor jobb elölről jön.. Tehát hiába volt kiszakadva a felső gömbfejnél a gumi, nem az adta a hangot. Zoliék bezsírozták a többit, gondolom az első ~60km-en még az hatott, aztán szépen lassan elfogyott belőle és emiatt kiújult a betegsége. Jövő héten, szerdán reggel viszem vissza hozzájuk, hogy az előző bejegyzésben írtakat cseréljék és ezt is megnézzék újra..
Hazafelé még azért biztonság kedvéért vettem egy WD-40-et (Smart Straw, 300ml) hátha segít túlélni neki addig ezt a pár napot. :) :\

indul az autó.......(péntek reggel, késésben, melóba igyekezve)..nem indul az autó....
szétcsúszott az üzemanyagcső az AC pumpánál, új üzemanyagcsövek vásárlása, ill. bilincseké.
Összeszerelve.
indul az autó...indul az autó...indul az autó....
Lámpa ügyben elvileg ez volt az utolsó látogatásom a szerelőnél. Aki készítette nekem a ledezést, átalakította, és most már ha belesüt a nap az indexbe, akkor is látszik, hogy villog. Úgy oldotta meg, hogy egy kör alakú led panelt rakott bele, így kör alakban villog az index. Maradéktalanul nem vagyok elégedett, mert lenne még ötletem, hogy hogyan lehetett volna ezt az egészet alakítani, de mostanra annyi szívás volt vele, hogy hagyom a francba. Használom így, végülis egyedi, meg nem is gagyi, így marad.
A képen látszik, hogy most milyen, mikor egy az egyben belesüt a nap. A gyári fény sem erősebb ettől ebben a helyzetben. Ez már látható.

Nem sokkal 5 előtt (0705) hívtam Zolit, hogy ott vagyok a környéken , ha kész az autó, akkor elhoznám, azt mondta még kb. fél óra és elkészül vele. Addig vettem magamhoz némi pénzmagot és elbékávéztam a műhelybe.
Mire odaértem már készen is volt. Bár még épp a kezében tartotta a kormány alatti biztosítékfedelet:) mert az egyik alsó patent háza eltört és nagyobb kátyúknál leesett a fedél a helyéről (Árpád hídon folyamatosan:) Száradás után visszarakta a helyére, aztán lassan indultam is.
Ami cserélve lett:
-két első, felső lengőkar (10.071 ill. 10.078Ft)
-motorolaj (Comma 10W40) (munkadíj: 500Ft:)
-olajszűrő
-levegőszűrő (Filtron)
-rendszámtábla világítás
Ami javítva lett:
-egyik levegőcső a motortérben, mert a flexibilis részénél ki volt szakadva
-a bal oldali ködlámpa vezetéke a helyére került, mert lógott
-a biztosítékfedél meg lett ragasztva
Ami kiderült:
-a küszöbnél rá fog férni egy lakatolás. még nem vészes, de inkább időben..
-a levegőcsövet lehetne cserélni
-az első, alsó lengőkarok és a stab.pálcák elvileg jók, aztán majd legközelebb kiderül melyik nem jó mégsem, mert valami halk kopogás-ropogás még mindig jön elölről.. Ha azok nem, akkor vagy stab.rúd szilent vagy motortartók szilentjei közül vmelyik..
Ami még hátra van:
-komplett vezérlés csere
-gyertyák cseréje
-pollenszűrő csere
-nagyobb, hűtött fékek előre
-stb.
km óra állás: 187.851km
Köszönöm neki a gyors diagnózist, alkatrészrendelést és a munkát és hogy az elején nem küldött el, hogy jöjjek vissza jövőhéten vagy utána.. A srácnak meg a fuvart az Örsre tegnap :)
[Költségeim: anyag + munkadíj ]
Hát én nem tudom többi GTv tulaj így járt -e. De előző GTV hütő vezérlését 3szor javítottuk. Most a V6TB is úgy döntött nem kapcsolja be a ventilátorokat. Na semmi gond, ügyes autovillamossági szerelő 15-ért orvosolta. Erre meg a hűtő vizem kezd el csöpögni. Jelenleg napi 1 liter vizet töltök utána de jövő hétvégére ezt is befoltozzuk. Addig is desztilált vizet kell vennem liter szám.
Sajnos a bal oldali emblémát végül cserélni kellet. A szalonban a régi, ismét szétvált alumínium lóhere helyett adtak egy újat, amelyet most sebészi precizitással, finom mozdulatokkal a sárvédő ívéhez igazítva úgy tűnik sikeresen felragasztottam. Még a kislányunknak is tetszik. Már csak az alumínium tükörborítás cseréje maradt. :-)




