Blog
Régóta vágytam egy euroringes autózásra... Ez ma is a "szokásos" kacifántos úton, de megvalósult! Kisérőim csodálatos feleségem és a kis pöttömök voltak, akik nem sok érdeklődést mutattak apjuk szenvedélye irányában... :-)
Délután verőfényes napsütésben kezdtem neki a körözésnek.
Mivel az egész délután a rendelkezésemre állt, először a fennt lévő utcai gumikkal mentem ki a pályára. Kerestem az íveket, de a gumik nem akartak engedelmeskedni.
Cserélnem kellett, a tavalyi rallye-slickek kerültek föl. Na, az már egy más történet volt!
Innentől már fordult a kocsi és a féktávon sem kellett attól tartanom, hogy a kavicságyban végzem....
Legjobb időm 1.26.00 lett, ezt az időt és a 1.26.2-t többször is megfutottam. A legjobb -optimális- köridőm 1.25.7 lett volna, de ez sehogyan sem jött össze! :-)
A további köridőkből már látszott, hogy a gumik lassan befejezik földi pályafutásukat, lassan, de biztosan koptak szarrá szegények... Ennyi volt, ismét visszakerültek a Kumhók és a szokásosan "adrenalinos" és vidám hangulatú 134 km-es hazaút következett. Az autó jól bírta a strapát, az első spojlerem kapott egy rázókövet szemből, de szerencsére nem tört el és remélem, hogy a futómű sem ment el nagyon!
Folytatás szombaton a Slovákiaringen!! :-)




Elsö futómű alsolengőkar szilentek, első felső lengőkar mindkét oldalon.
Rászolgált a nevére ez a kiváló Sonax termék (ExtremWax) mivel tavaly augusztus óta védte, óvta a karosszériát a naptól, esőtől, fagytól azonban mostanra teljesen "eltávozott" a fényezésről így időszerűvé vált az ismételt kezelés! Három óra alatt sikerült is felhordani szerencsére kéznél volt a polírgép! A szélvédő is kapott egy spec Nano-bevonatot most már onnan is pereg a víz esőben nem is kell nagyon használni az a ablaktörlőt!



Annyi idő alatt, ameddig kattogtam a kormányon és a váltógombon, egy komplett Overhaulin évadot leforgatnak, de sebaj, nem hajt a tatár :)
Váltógomb: eléggé kifényesedett már, mondjuk más baja nem volt, azért vágytam a cserére. Végül a páromtól kaptam ajándékba, nem kis tortúra árán, ahogy mesélték (kb három hónapot vártak rá, mire megküldték a fekete bőr-piros varrásos, fa, fém váltógombok után azt amit rendeltek). Mint kiderült, nem volt butaság ez, mert az utolsó gyári váltógombokkal bohóckodtak. Akár másé is lehetett volna ez, és akkor keresgélhettem volna az aftermarketen.. A közbenjárást köszi Gudmannak és Rohodinak.
De ha már, akkor a kormányt is cserélni kellene, mert nagyon elütne a kettő.
Ollahtól jött az alap, Föcköstől az ajánlás (Horvát Peti bőrös), így szép lassan az is elkészült. Először alcantrával akartam behúzni, hogy kényelmes legyen, végül maradtam a teljesen gyári utánzatnál. A textúra és az árnyalat csak 90%-ban azonos a váltógombéval, de pont ugyanolyat lehetetlen találni. A kocsiban úgysem fog látszódni. Lakkot kérésre nem kapott (amennyit használom, kibírja évekig), így egyforma matt minden és egy réteggel vastagabb lett a fogása, mint volt.
A bőröst ajánlom, de csak akkor, ha nagyon ráérsz. Míg máshol egy nap és 20-25K egy kormány, itt két hét és 14K. Ám a minőség kifogástalan.


Ma sikeresen ki lett(ek) cserélve: Motorolaj(Selénia WR 5w40) , Szervó olaj (Tutela GI/A ) , olaj szűrő,levegőszűrő,pollen szűrő, váltó kapcsoló, emblémák előre hátra!!! Ja és még a szelepfedél tömítés is! :))))

A márciusban elmaradt fékfelújítás végre megvalósulhatott, nagy örömömre. Cserélve lettek az első fékbetétek, a hátsó betétek és tárcsák, illetve a kézifékkötelek, mert mint kiderült, csak az egyik oldalon fogta eddig a kocsit. A változás már vizuálisan is bíztató, a szétrozsdásodott tárcsa elég lelombozó volt hátul, de a menetközben szoruló betét nyekergése sem fog hiányozni.
"Ha már elvittem a kocsit" felkiáltással cserélve lettek még a tompított fényszóró izzók, és végre-valahára az utasoldali légzsák takarójának szakadó patentjei is, nincs több lesajnáló pillantás a fityegő sarka miatt. Szinte ennek örülök a legjobban. :)
Mikor a lakatos leszedte a műanyag küszöböket az autóról, megdöbbenve látta, hogy jobb oldalt kb. 50 cm-es darab hiányzott a küszöb hátuljából...
Az alja is ki volt rohadva, azt is orvosolni kellett. Az egésznek csak annyi a szépséghibája, hogy jobb oldalt a hiányzó részt csak úgy tudta pótolni, hogy odahajlított egy lemezt, mert küszöböt sajnos akkor nem sikerült szerezni.
Márciusban a motor hajtókarcsapágyas lett... :( Szerencsére 1 hónapleforgása alatt sikerült másik motort varázsolni az autóba!
Motorból másodszorra sikerült találni olyat amit be is építettünk, és így utólag jól is tettük, hiszen nincs rá semmi panasz. Egy csepp olaj sem hiányzik belőle, minden rendben vele (a motor belsejét tekintve a szerelőm szerint még 100.000 km sem lehet nagyon benne)!!!
Az autó kapott új kuplungot is, mert már nagyon ramaty állapotban volt...




A múltkor említett indíási gondoknak a végére jártam: felújíttattam az indító motort. Több hibája is volt, csoda, hogy az esetek többségében még tette a dolgát. Reggel vittem a ocsit szervízbe, ott kiszedték, elvitték, megjavították, visszaszerelték, délután már vittem haza. Ezt kell megfizetni...