Blog

>> Egyébystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2012-07-05

Az autó ma sikeres műszaki vizsgát tett. És ma ismét szembesültem a hivatalos papírról, hogy tulajdonképpen az autóm jellege ferdehátú limuzin. :-)

Már egy ideje éreztem, hogy másképp viselkedik az autó, meg mintha hallottam is volna furcsa kipufogóhangot, de mivel szinte csak hétvégén van használatban, így el is feledkeztem róla, meg nem is törődtem a jelenséggel.
Tegnap azonban strandról induláskor ismét hallottam azt a bizonyos fura hangot. Hazaérvén hajtott a kíváncsiság, még járó motor mellett befogtam kézzel a kipufogóvéget és egyből világos lett, hogy ez bizony valahol kifúj. Mivel már későre járt az idő, otthagytam. Ma viszont munka után alámásztam az aknába, apum befogta a cső végét és érezni lehetett, ahogy a flexicső utáni csatlakozást követően egy régebbi javítás szövődményeként elég szépen fúj kifelé. Mivel sajnos nekem csőhöz alkalmas hegesztőm nincs, így szakemberhez vittem a kocsit. Ő egyből ki is flexelte a beteg csődarabot és felrakott a helyére egy másikat. Kb 1 órás művelet volt, amiben benne volt a kezdésként eltelt kb 15 perc hűlési idő is.
Azt tapasztaltam, hogy fürgébb lett az autó, csendesebb, nincs az a fura hang, valamint erőteljesebb visszaváltáskor nem jön be a kocsiba az a büdős kipufogógáz (ne firtassuk ennek okát...).
Fotóim sajnos nincsenek, itthon elfelejtettem készíteni, mesternél meg nem akartam ezzel bezavarni a munkába. De képzelje el mindenki, ahogy szikrák csapnak ki a kocsi alól, majd kékes villanások :D
2012.07.06. Update: gyanús volt, hogy túl nagy az üres rész azon a helyen, ahol tegnap ténykedett a kipufogós. Nyomoztam a neten...nem tartott sokáig. Azon a helyen bizony valaha egy dob is volt (fotón pirossal bejelölve), amit az előző tulaj valami okbol kifolyólag kidobott és egy csővel helyettesítette. Mondjuk nemis bánom, semmiben nem hátráltatja a kocsit. Mivel a katalizátorom is csak egy üres dob így ezek szerint full nyílt rendszerem van végig :) ...lehet kikéne dobnom a katalizátorházat és egy sima csővel helyettesíteni??!! vélemény valaki?
km állás: 154.795

>> EgyébKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2012-06-18

A bal oldali féklámpám már eléggé zavart, ahogy kinézett és hogy nem világított rendesen, így ma (0618) egy autómosás után kicseréltem a búrákat gyárira. Belül maradtak az in.pro lámpák, csak a szélsőket cseréltem, amíg nem lesz megjavítva a hibás.

A képek korábban már szerepeltek a blogomban (kivéve a 3.), most csak összeraktam őket. Sokáig 3 csík piros szig.szalag jelentette a 'megoldást', de elég cikinek éreztem. :)

>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2012-07-04

Ma úgy döntöttem (0704) nem várok tovább a futómű megnézetésével, mert elég aggasztó recsegő-ropogó hangokat hallatott magából mostanában jobb elölről, így hát HoZee ajánlására elgurultam Zé.-hez, aki felemelte és kiderült, hogy a porvédő gumik a felső lengőkaroknál (elöl) el vannak szakadva és szerintem emiatt tele ment porral, és azért nem tette már a dolgát úgy, ahogy azt kellett volna.
Utoljára egy éve 06.30-án cserélte ki nekem szatyi ezeket a lengőkarokat, amiket akkor Erhardtól vettem. Azóta 22.651 km-t beletéve (1év+1nap alatt) szépen tönkre is mentek az olcsó ocap termékek..
Zolival azt mondta, holnap délelőttre megvan az alkatrész, elég kedvező áron.. és nem ocap:) aztán délután viszem és helyben kicseréli őket. De mivel már nem akartam ropogó gömbfejjel még 90 km-t oda-vissza megtenni, így abban egyeztünk meg, hogy az autó marad én meg villamosra és vonatra szállok, aztán holnap mire megyek már készen lesz.
Hirtelen jött az ötlet, hogy az autó végül ott marad, így nem voltam felkészülve, hogy mit kellene még átnéznie rajta. Pár dolog ami eszembe jutott azt elmondtam, a többit telefonon egyeztettük. Ilyen például, ha már szét lesz szedve, akkor a másik két lengőkar és stab pálcák esetleges cseréje, a stab.rúd szilentjének a cseréje, ha arra szorul. Egy motorolaj csere szűrőkkel. Gyertyák ellenőrzése. Illetve egy komplett vezérlés csere, amire azt mondta, hogy nem fog most időben beleférni. Pedig már nagyon is aktuális lenne. A többi már apróság ezekhez képest. Azokat otthonról egy e-mailben küldtem utána :)
Remélem holnap már "minden" rendben lesz a géppel és nyugodtan autózhatunk tovább..

km óra állás: 187.851km

>> SzervizAndyka // Alfa 146 1.6 boxer // 2012-07-04

Indul az autó.....nem indul az autó.....indul az autó......nem indul az autó....
Mivel mindenki csak találgatott, kezdésnek cseréltettem benn egy üzemanyagszűrőt.
Mivel már előtte is "köhögött", ezért raktam bele winns adalékot, hátha kitisztítja a rendszert, ezért gondoltam, hátha megindított vmi mocskot, ami fenn akadt a szűrőn.
Szóval, régi Unix-os szűrő kidobva, Knecht szűrő betéve.

Éééééés
indul az autó.....nem indul az autó.....indul az autó.........nem indul az autó.........nem indul az autó.....nem indul az autó....
Hosszú keresgélés után, (így utólag 88,888888% biztonsággal állíthatom, mivel azóta indul, csak el ne kiabáljam) megállapították, hogy az üzemanyagszivattyúm lesz a gond.
Megnéztem a listaárát, a boldogságtól nem úsztam, kis kedvességgel elhoztam, és már futottam is vele a szerelőmhöz, hogy szereljünk.
Mivel -utólag belátva hülyék voltunk- csak ekkor vettük ki a teljes házat, rájöttünk, hogy az az AC pumpa amit hoztam, egyáltalán nem belevaló, ismét nem voltam boldog.
Egy bosch-t találtunk benn, megnézve annak a listaárát (122.000 jó magyar ft), átgondoltuk mégis az eredetileg megvásárolt Meat & Doria beszerelését.
Szétszedésnél ugyebár kiderült, hogy a benn lévő házat és AC pumpát egy másik alfához hozta, ill. a szétszedés folyamatából ítélve- erőteljesen buherálva volt a dolog.
Megnéztük a nyomásokat, az új fél bar-ral többet is nyom papíron mint a régi, így azóta minden oké. Reméljük így is marad.
Egyúttal gyorsan lerendeztük az olajcserét is, régi Shell olaj kidobva, új Selénia beletéve, Mann filter szűrővel.

A helyzethez képest olcsón megúsztam.

További projektek tervben, folyt köv....

 
>> EgyébFairlane // Alfa GT 1.9 JTDm 16v Distinctive // 2012-07-04

Vettem egy szett gyári alufelnit télire :)

>> EseményPeta74 // Alfa 166 2.5 v6 // 2012-07-04

Megtörtént az akumulátor cseréje remélhetőleg nem lesz vele gond!

 
>> EseményÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2012-07-04

Újabb kalandot okozott ez az öreg olasz csoda. Egyszercsak nem engedte vissza a gázt. A bovden szorulni kezdett. Nem csoda, mert elkezdte kiköpdösni a belét, amiben mindig fennakadt. Lábbal a gázpedál alá nyúlva egyébként visszahúzható maradt, így tudtunk menni tovább nagyobb túráztatás nélkül, de parázni kezdtem, hogy még elszakad a zsineg. Szóval bejelentkeztem a szervízbe, mert oda hetente járni jó...

8:00 óra, a gumisnál. Súlyozás újra, van benne 20 gr. Próbaút...lenne, de valami nem fasza már az első pár méteren. Leszed, újravisszarak, most jó. Próbaút. Még mindig ráz ez a szemét! Irány vissza.
8:30, leszed, felni marad a helyén, gumik vissza úgy ahogy voltak.
9:30, mostmár irány dolgozni. MOSTMÁR JÓNAK KELL LENNIE!
18:00 óra, hazaút a 4-sávoson. MÉG MINDIG RÁZ!!!


Este fehívtam Nagybátyám. Elmeséltem neki az egész sztorit, és hogy anyagilag kimerültem. Felajánlotta a segítségét, van Monoron egy nagyon jó szervíz, az olasz nagyvállakozó haverjainak a 159-eseit is ott szervizelik. Klímást is tud, és gumist is. Mind lóg neki, úgyhogy elintézi.
Holnap várom a hívását.
Ha ezután sem lesz rendben a kocsi, esküszöm felgyújtom!!!
Ha rendbe lesz, és nagyobb gond nélkül elfut alattam pár évet akkor marad, de csak azért,mert nagy bukta nélkül már nem tudnék szabadulni tőle.
MOST OTT TARTOK, HOGY SOHA TÖBBET ALFA!
Gyönyörű, és imádnivaló, de csak annak való, aki minden hétvégén aláfekszik, szétszedi és összerakja!
A történetnek ugyanis egy ALFA esetén - úgy érzem - soha nem lesz vége!!! Nekem jelenleg totál elegem van!

 

8:00 óra, a gumisnál. A felnik készen, mehet fel a cucc. Most a felnik maradnak azon atengelyen ahol voltak, de a gumikat megvariáljuk, a jobbak előre, a hajszálrepedtek hátra. A gumis szerint megvizsgálták az abroncsokat, kibírják szeptemberig, de azért 200-al ne menjek!
Költségileg ezen a ponton már minden mindegy, idegileg túl mindenen!!!
A gumistól irány a munkahely.
Délután irány Viktor haverom. Visszamegyünk a klímáshoz. Garanciában kérem fesse meg, hogy lássuk hol ereszt a rendszer. Ő "mossa kezeit". Elküldöm a kurva anyjába.
Irány egy másik klímás. 5-10 ezer között megállapítja a hibát, ha kérem, de csak akkor, ha ő javíthatja. Anyád! Majd jól átbaszol az alkatrészzel, mi!? Na nem! 11 évig jártam a Fiatommal és nem is volt benne klíma! Leszarom! Nem létszükséglet!

Este hazafelé a 4-sávoson kicsit megtolom...120-nál a kormány majd kiugrik a kezemből. Basszus, megint ráz. Tatásan megyek hazáig és ömlik rólam az izzadság.

Beállok a garázsba. Közben azon agyalok: MIVEL GYÚJTSAM FEL EZT A KURVA A KOCSIT???