Blog
Megint egy nem tervezett dologgal lettünk gazdagabbak! Még pedig egy kis chip tuninggal! Történt ugyanis, hogy eAtis155 kollega csipes vezérlőegysége eladóvá vált (25000,-), és kérdezte, hogy nem érdekel-e véletlenül! Én meg rábólintottam! :-)
Hozzátartozik a dologhoz, hogy már egy ideje pedzegettem neki a témát, hogy szívesen megvenném tőle! Hát most aktuális lett! :-)
Igazából nem sok mindent lehet tudni róla, pl., hogy LE-ben mennyivel tud többet! Ő lemérette a saját 155-ében, de ott akkor több minden is tuningolva volt! Amit tudok, hogy a fordulatszám határok lettek kitolva, sokkal tovább lehet húzatni! Majd megkérdezem tőle pontosan, hogy meddig!
A próbaút során azért eléggé meggyőző volt, még így is, hogy semmi tuning nincs a vasban, csak ez a chip! A gyári VE-hez képest már így is sokkal dinamikusabb lett a gép! Jobban szedi a lábát! Nagyon tetszik! :-)
Azt hittem a direktszűrő már nem fog kelleni, pedig de! Kár volt eladni! :-/
2015.10.21.
Minél többet mentem a chip-el, annál világosabb lett, hogy jobban megy a gép tőle, viszont néha olyan érzésem volt, mintha túl sok benyát "adagolna". Ha odaléptem neki, akkor csak nehezen akart megindulni. Kezdett nem igazán tetszeni. Meg volt még az eredeti ECU is, visszaraktam, használtam egy darabig, aztán megint betettem a chipet. Végül elhatároztam magam, íratok egy rendes chipet. Sokáig bújtam a netet, mire rátaláltam egy szakemberre, aki úgy tűnt, tényleg ért ahhoz, amit csinál. Az egyik autós műsorban is láttam egyszer. Szóval felhívtam, megbeszéltünk egy időpontot és elmentem hozzá. Vittem a gyári ECU-t is. Úgy gondoltam, hogy a már chipelt ECU-t íratom át, a gyári meg megmarad tartaléknak. És ekkor derültek ki a dolgok, mégpedig, hogy nemcsak a fordulatszám határok lettek kitolva, hanem elég sok benzin is lett plusszban hozzáadva. Magyarul Atis autójához lett igazítva. Tehát ezért éreztem úgy, hogy nem igazán akart megindulni a verda. Szóval visszatette rá a gyári programot és ezt "húzta" fel annyira, amennyire egy szívó motort lehet, vagyis plussz 10%-ot (45000,-). Igazából olyan nagyon sok különbség nincs a kettő között, de érezhetően jobban gyorsul most. És ez most tényleg érezhető. :-)
Mondta, hogy ha már nálam van, akkor ránéz a gyári ECU-ra is. Nem is volt baj, mert kiderült, hogy nem lehet sem kiolvasni, sem pedig újra rakni rá a progit. Próbaként betettük az autóba és el sem indult vele. Azt mondta, hogy valószínű megadta magát a proci. Nem értettem, mert használtam és jó volt. Most meg hirtelen nem jó. Mindegy, mondta, hogy kicseréli a procit és felteszi a gyári progit és akkor az is jó lesz. Így is történt. Chip az autóban, gyári ECU a polcon. Jó lesz tarcsiba. ;-)
Itt csináltattam a chip-elést. :-)


Ma reggel egy fácánkakas totyogott elém, aztán megijedt és felrebbent, első szélvédő telitalálat... Örülök.
2 héttel később Carglass ki is cserélte.





Gyengécskének tünt a klimám, igy első körben megtisztitottam elöl a hűtőjét. Autómosóból kaptam valami spéci löttyöt, amit felkell hordani permetezővel, hagyni kicsit, majd bő vizzel leöbliteni. Szemmel láthatóan tisztább lett a hűtő. Mentem is egy próbakört és azt kell mondjam mintha jobban hűtene :) Azért lehet a töltés nem ártana neki...
Kicseréltem a gyertyákat, az előzőek 75K-t futottak, egyébként még használhatóak lettek volna. Gyári NGK, két pólusút raktam bele, 100.000 km-es, ha minden igaz.
Végülis már egy nappal korábban, kedd délután (0710) visszavittem Zoliékhoz az autót, mert egy párszor előjött az a ropogás jobb elölről, ami a felső lengőkarok cseréje előtt is volt. És ha már ott hagytam megint pár napra, akkor a vezérlést is cseréljék ki (feszítő görgök, vezető görgők, vezérműszíj, vízpumpa, hosszbordásszíj, stb.), mert már a 73ezredik kilométer tekeredik bele, ami nem biztos, hogy egészséges hosszútávon. Hagytam ott egy hosszabb listát.. hát majd amire jutnak.. :) és majd a következő alkalommal (gyertya csere) folyt.köv. Mentünk vele egy kört, de akkor nem nagyon produkálta magát. Szerintem megijedt, hogy most már jó lesz végre:) Végtére én is félek a fogorvosnál :) akkor nem is fáj már, mikor a székben ülök, akár haza is mehetnék.. :) De nem. Ott hagytam, legyen csak végre tényleg jó, ne csak úgy tegyen néha. Csütörtök du. kiderül..
km óra állás: 188.181km(?)
Mielőtt a klímáshoz indultam, Viktorral lekaptuk a kerekeket és megtisztítottuk azokat a felületeket, ahol a nyomtávszélesítő és a felni felfekszik. Abban reménykedtünk, hogy talán valami jelentősebb kosz vagy rozsda miatt esetleg nem illeszkedik tökéletesen a cucc.
Ceglédtől Pilisig teszteltem. Továbbra is beráz 120-nál.
Holnap még megpróbálom azt, hogy a jobboldali és a baloldali kerekeket megcserélem. Lévén, hogy asszimetrikus gumik vannak, így elöl hátul meg kell cserélni. Ha ez sem segít, még megpróbálkozok egy utolsó súlyoztatással, hátha igazodtak a gumik szombat óta a felniken és ezért elmászott a súlyozás. Ha ezután is beráz akkor feladom! És járok 90-nel amíg fel nem mehet a téli garnitúra.
(Legalább nem fognak bemérni a sünök!)
A teleregényt új fejezetéhez érkezett. Ma elvittem Pilisre egy klímáshoz. röpke 2 és fél hónap alatt ő a harmadik.
Azt mondta, holnap reggel feltölti, megfesti, aztán járjak vele néhány napig, majd vigyem vissza.
Mutatott egy zöld színű olajat, mondván gyárilag ez való a klímába.
Kíváncsi leszek.
Behalt az utángyártott légtömegmérőm, így gariba cserélték egy ugyanolyanra. Időközben egy kedves barátommal tettünk egy kört laptoppal, és kiderült h az első két lambda szondám meg se mukkan, és az e-gázpedálnál érintkezés hiba van. Ma orvosoltam, mind a két gyári ám bontott lambdaszondát kicseréltem, és a kijelzőt is , de már az ujét raktam bele ami nem melegszik és látszódni fog minden időszakban.
Eddig 8,8-9 liter volt az átlagfogyasztásom, meglátjuk h mit produkál a működő lambdaszondákkal. 700km kb és 90.000-es olajcsere.
Ismét működik a klímám! :)
Múlt évben töltötték fel gázzal, csak a kapcsolónál eleresztette.
18e az új B16A2-nek köszönhetően 12e volt csak.
Gariban újratöltötték. (adtam 2e a korrektségükért)



Ma kicsikémben le lett cserélve a olaj és belerepül az elérhető legjobb gázszett. Egy lehelettel lett gyengébb, viszont finomabban jár. Semmi egyebet nem vettem észre eddig.
Voltam tankolni is. Érsekes dolog 13eFt-ért "teletankolni".... :-)
A tartány a csomagtartóban meg olyan mint egy tartány :-)