Blog
A múltkori élőadatos küzdelem eredménye: a beszívott légmennyiség úgy jó, ahogy van. A FES fórum topicjaiban böngészve kiderítettem, hogy az igényelt légmennyiség paraméternek összesen egy funkciója van, mégpedig az EGR szabályzása. Az EGR-t addig hagyja nyitni, amíg a beszívott levegő több mint az igényelt. Azt hogy 3000 fölött ne nyisson az EGR azzal biztosítja, hogy jócskán fölé lövi az igényelt levegőt annak, amit be bír pumpálni a motor. Szóval ennyi a megoldás.
A lefalazás viszont jót tett. Azt nem merem mondani hogy jobban megy, inkább egyenletesebben hozza amit tud. Nagy melegben is nekiiramodik rendesen, nincs az a puha gázpedál érzés mielőtt ráharap.
Bár igazság szerint tegnap Csengerből hazafelé az esti hidegfrontos esős 20 fokban valami irgalmatlan módon akarta a menést. De lehet csak rég volt hűvös és elszoktam ettől... :-)
Enzo ültető rugó betétele 45/35 mm
futóműállítással együtt költség:52000,-
4 db GTA felni feltétele
költség gumival+centírozva:300000,-
km 2028



Eladtam.
Km óra állás:22216
Átadás az új gazdinak.
2005.09.08-2007.02.23
Egy kis üzemanyag adat 22216 km alatt
1512liter gázolaj Átlag fogyasztás:6,8l

Érdemes minden csatalkozót a motortérben széthuzni (lambdaszondák, egr, komputer ,lmm...) ami elérhető, és kontakt tisztító és kenő spray-vel befujni. Homasitába lehet kapni CHIP tisztító és kenő nevezetű sprayt 1200Ft-ért. Nagyon megéri, mert ha motort mosol nem lesz beázás ill. kontakthiba miatt hibakódod, mert mivel ken így egy olajfilmréteget képezve kiszorítja a vizet, helyreállítja az ellenállást, nem esz korrodálció és gyorsan reagál minden apróbb mozdulatra az autó. Meghálálja!

166 536km.
Hát sajnos vezérlés csere után három nappal beállt a motor! Elkiabáltam,hogy teljesen rendben van.
Hajtókar csapágyas lett.
Szétszedte a mester,és kiderült,hogy több sebből vérzett.
Cserélve lettek,illetve felújítva:
-Turbo felújítás
-Kuplungszett + Lendkerék
-Főtengely
-Blokk vonalfúrás
-6db hajtókar
-Fekvő és hajtókar csapágy
-Gyűrű készlet
-Tömítéskészlet
-Féltengely porvédő gumi
-Olaj, olajszűrő
-Munkadíj
120 ezres szerviz megvolt. Olaj, szürök, semi extra.
Már-már kötelező jelleggel (2008-óta minden évben), idén is ellátogattam AlfaCity-be. Sajnos a tavalyihoz hasonlóan idén is elég tréé volt az idő. De késő délutánra megjavult. Jól éreztem magamat. Köszi a Nyugati bandának ezért. Nélkülük szerintem már délben eljöttem volna haza...




Orvosolva lett pár apró elektromos probléma.
-A jobb hátsó ablak bizonytalan működés miatt vagy 2 éve nem volt használva, kontakthiba az ajtó-B oszlop csatlakozónál.
-Csomagtér ajtó-karosszéria közötti vezeték kötegből eltört négy vezeték, az egyik pont az elektromos csomagtérnyitásért felelős...kb.1 éve én szakszerűtlenül "csak" össze kötöttem az elszakadt kábeleket, most szakszerűen cserélve lettek azon a szakaszon.
-Pár alkalommal nem indult az autó..a gyanú ismét a főtengely jeladóra terelődött.
Azért gyanús volt, mert pár éve már cseréltem.
Vettem is egyet, de a véletlennek köszönhetően, rájöttem, hogy csak a csatlakozónál kontakthibás, mert megmozgattam, és működött.
Most a villamossági szerelőm széthúzta, és befújta spray-vel.
Remélem tényleg csak ennyi volt a baja.
Kiegészítés: sajnos mégsem oldódott meg a hiba, konkrétan jelenleg nem indul az autó, pedig közben kicseréltem a főtengely jeladót :(