Blog
Anno 2017-ben mikor hazahoztam PHuBi-t nem nyílott a tankoló ajtó. Ma megint eljött ez a szitu. A megoldás ismét a kapcsolóban rejlett, de hogy mi azt nem tudom. Szétszedtem, semmit se láttam benne, összeraktam, működik. Ennyi :-)
Sikerült megint vennem Sonax bőrápolót a Forstinger-nél, így bekentem ami bőr. Eddig bevált most is eredményesnek tűnik a dolog.
A múltkor megtaláltam a garázsban a piros Momo váltógombot, a változatosság kedvéért felraktam.
Már csak egy műszerfal ápolás és ez laza polír van a listán...




Felkerültek a nyári gurulók. Kapott egy szett új Nokian Powerproof gumit - 235/35R19...had szóljon.
Badge-k fekete-fehérre cserélve
Levettem a valtogombot hogy felujitsam és közben ránéztem a kulisszara ami adott egy kis meglepetést mert a holtjatek figyelése közben észrevettem hogy a kulissza felső részét tartó csavar mozog a felső résszel majdnem együtt.. egyértelmű volt hogy kilazult a csavar. Természetesen fentről hiába próbálod meghúzni elforog mert önzáró anya van rajta alulról. Így nem maradt más mint lebontani a katalizátort, szondakat kéziféket és leereszteni a kulissza tartó lemezt. Alulról ellen tartottam és Apámat megkértem hogy húzza meg a 3 csavart. Kotyogas megszűnt így a kulissza felújítást nem kellett megejteni mert új perselyekkel és felső résszel sem lenne ennél jobb. Az eredmény megérte a ráfordított időt.
Van egy csomó szervízszámlám arról az időről amikor még nem nálam volt az autó. Mindegyiket a Watz és Társa Bt. állította ki, szóval a tulaj legalább márkaszervízbe hordta, még ha kicsit elhanyagoltnak is néz ki az autó. Most felsorolom a szervízeket, időpontokat, hogy könnyebben kereshető legyen, mint a sok papír között. Szóval ez a post megint nagyrészt saját magamnak készült. Árakat nem írok tételesen, csak végösszegeket, mert teljesen irreleváns a részletes lista részemről.
2016-05-10: (91345 Ft)
-Motor műszeres ellenőrzése
-Gyújtótrafó csere
-Gyújtógyertya csere
-Ventillátor ellenállás csere
2016-12-07: (84725 Ft)
-Önindító csere
2017-02-22: (96510 Ft)
-Akkumulátor
-Motor műszeres ellenőrzése
-Folytószelep csere
2017-06-14: (114025 Ft)
-Felső lengőkar (jobb)
-Olaj + szűrő
-Pollenszűrő + fertőtlenítés
-Levegő szűrő
-Fagyálló pótlás
-Szélvédőmosó
-Műszaki vizsga
2017.10.12: (21000 Ft)
-Motor műszeres ellenőrzése
-Szívócső csere
-Alsó motorvédő burkolat rögzítés
2017.10.18: (22470 Ft)
-Kormánymű axiál csukló
-Birth első stabilizátor kar
2018-04-11: (383000 Ft)
-Jobb féltengely belső rúd, csillag, gumiharang
-Benzinpumpa
-Üzemanyag szivattyú
-Első rugók
2018-08-15: (52915 Ft)
-Időszakos átvizsgálás
-Olaj+szűrő
-Levegő szűrő
-Pollenszűrő
2019-04-16: (177320 Ft)
-Alsó lengőkar bal-jobb
2019-07-01: (25000 Ft)
-Műszaki vizsga
2019-07-30: (215850 Ft)
-Olajteknő
-Motorolaj
-Olajszűrő
-Fagyálló pótlás
2019-09-05: (90000 Ft)
-Generátor teljes javítás
2019-09-20: (55525 Ft)
-Kódkártya kikérés
-Kulcs kódolás
-Akkumulátor
2019-11-13: (61000 Ft)
-Autómentés
-Önindító javítás
-Olajgomba
Motorolaj természetesen mindenhol Selenia Star 5W-40.
Az autó szervízköltsége, vagyis amit a számlákból összeszedtem: 1490685 Ft
Az autót én 2021 decemberében vettem, szóval volt 2 év lelakni. Sajnos ebben az időben biztos nem foglalkoztak túl sokat az autóval, ami látszik is. Sajnos nem tudok semmit erről az időszakról. Vagyis csak apróságokat:
2021-08-25: Kérésre ideiglenesen kivonva
Kilóméteróra állások:
2013-07-01: 145337
2015-06-19: 163897
2017-06-13: 191271
2019-07-01: 214571
2
851