Blog

>> EseményJorjie // Alfa 146 2.0 TD // 2011-06-21

Szombat-vasárnap lezajlott az első ecseri találkozó. Nem akarok kisregényt írni, egyszerűen jó volt. Jó volt a hely, a szervezés, a kaja :-), minden. Sanyi146 és NGC kitett magáért. Családias, könnyed, hangulatos egyszóval tökéletes tali volt. Jövőre is ott leszek, az tuti :-)
Érdekességek: egy jó kis kvízverseny, amit természetesen megnyertem :-D, egy Maserati Rita & Sanyi jóvoltából, a közelben lévő Ferihegy II. légiforgalma közelről, V6 TB túráztatás :-D, egy sziesztázós kép rólam :-DDD, és hazafelé átléptük a 144444 km-t.
Ezúton is köszönet a szervezőknek, jól sikerült a debütálás :-))
Pár kép a teljesség igénye nélkül:

 
>> EseményJorjie // Alfa 146 2.0 TD // 2011-06-18

Út közepén(!) keresztben(!) kátyú, kikerülni esélytelen, csattanás.
Csókoltatom a közútkezelőket.
Ja, és a kurva anyjukat!

 
>> EgyébEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2011-06-20

Úgy határoztunk,hogy megkerüljük a Fertő tavat de mivel autóval nem sokat látnánk belőle,biciklivel pedig sokáig tartana,ezért úgy oldottuk meg,hogy Alfával is mentünk,meg nem is és biciklivel is mentünk,meg nem is :))
Kb. félútig elmentünk kocsival,nevezetesen Podersdorf nevű faluig(Pátfalu)
Ott pedig kivettük az Alfából a bicikliket és már tapostuk is a pedált.
70 km-t tekertünk és csodálatos tájakat láttunk és élmény volt a biciklizés,mert nem túlélő verseny volt,mint odahaza. Mindenfelé szőlőültetvények és biciklis pihenők.
Némi domb is akadt de onnan meg szép volt a kilátás :)
Ruszt csodaszép város és úgy éreztem megérdemlünk némi sört és ebédet.
Micsoda élet volt a főtéren. Még a gólyák is belekelepeltek a nagy nyüzsgésbe.
Fél hatra már a szálláson is voltunk,ahol is kellemesen elborozgattunk kicsinyt :))

>> EgyébG-Burt // Alfa 155 2,0 ts 8v "GRÉTA" // 2011-06-20

No, ezt a blogot is elkezdem vezetni, van mit írni ide is:D Az egész úgy indult, h összetört a 45. Meghirdettem, 3 nap múlva elvitték. Ez volt június 13-án. A délután hátralevő része úgy telt, mintha levágták volna a lábam. Szóval elvitték a másikat, leültem a gép elé. Elképzelés nélkül kezdtem böngészni a használtautót. Kattintgattam, nézelődtem, végül az 55nél kötöttem ki. Egyszer csak megláttam ezt az autót, 250ért hirdették. Az árához képest, a képeken túl jól mutatott (a képek tükrözték a valós állapotot), de volt bennem egy kis félelem. Telefon, másnap megyünk Kalocsára autót nézni. Eljött a kedd délután, lementünk. Az eladó srác korrektnek tűnt a telefonban, a valóságban is viszonylag az volt. Azért csak viszonylag, mert a telefonban nem mondta el, h a motorhoz hozzá kell nyúlni, de a találkozáskor szinte ezzel indított. Hf tömítés csere lesz, ezért ennyi az ára. Nosza, próbakör, ami nagyon is meggyőzőre sikeredett. Az autó belseje nem zörög. A futómű rendben. A kuplung tavaly volt cserélve, az is ok. Még a motorban is van elég erő. Gyors gondolkodás, alku, 250 helyett 210ért az enyém. Ez volt du 4kor. A törzskönyvre várni kellet 2 órát, ezalatt az idő alatt szert tettem még 4 acélfelnire, Olaszcsődör barátom pedig nagyféket szervált:) Mindezt jóárasítva:D A hazaút gondtalanul lezajlott.
Első tapasztalatok: sokkal kulturáltabb, mint a 45, főleg mint a boxer. (Azzal se volt baj, de azt el kell ismerni, h egy elég nyers technika. Már a 33ban is az volt.) Csöndes, egy szempillantás alatt már gyorshajtok:D Kényelmes, tágas, kellemes. Nyugodt, komoly autó. Ami még szokatlan, h van segge:D (eddig csak 3 ajtós autóim voltak) és az, h hosszabb az eleje. Röviden ennyi, majd a vétel utáni zsongásról jön a következő tudósítás nemsokára. Először átírás, utána belenyúlunk a dolgok sűrűjébe:D Gréta névre hallgat:D

>> EseményVik.. + Rich // Alfa 155 2.0 TS 8V // 2011-06-20

Újabb Alfa bővítette a gépparkunkat.
Vasárnap megnéztük, ma megvettük.
Köszönet Thomikának, hogy ennyire gondját viselte, és ilyen szép állapotban adta át nekünk.

 
>> EgyébLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2011-06-20

Lassan egy hónapja hogy az előző bejegyzést írtam. Túl sokat valóban nem foglalkoztam azóta sem a vassal. Azaz egy picit mégis. Május utolsó hetén ugyanis munkahelyváltás miatt volt pár szabad napom, amikor is ugyan leginkább Vittorio barátomnak segítettem 2 műhellyel odébb költözni, de mivel ott is tárolom a gépet, hát egy picit foglalkoztunk vele is.
Mindenekelőtt sikerült rájönni Mester telefonon "ismeretlenül" nyújtott segítségével, amit ezúton is borzasztóan köszönök neki, hogyan kell beállítani a vezérlést pontosan, célszerszám nélkül, műszeres segítséggel.
Mivel a korábbi ellenőrzéskor tényleg nagyon felületes voltam, így fordulhatott elő hogy nem voltam igazán pontos, és újra kezdve az egészet, meg is találtuk a régi jelöléseket, a vez.tengely kerekeken, és bizony nincs a helyén a cucc. Az első hengerfej, asszem 0,5-1 foggal, bár mivel 3 hete volt, nem emlékszem pontosan. Tehát most be kell állítani rendesen a vezérlést és úgy nézni egy kompressziót. Egyébként előtte mértünk ismét 2 műszerrel is, de természetesen gyalázatos eredménye lett, viszont mérési hiba legalább kizárva.
Utána nagy nehezen sikerült a főtengely ékszíjtárcsát is leimádkozni a helyéről, egyúttal levettem a tartalék motorról is. Így egy picit jobban belátni a görgők közé, és bár valahonnan jön olaj, a szivárgás helyét nem látni egyértelműen. Magyarul nem bizonyosodtam meg 100%osan arról hogy a hidraulikus feszítő fosná a cuccot. Mindenesetre külföldi oldalakon olvastam hogy talán ki lehet váltani azt az egységet, ha úgy alakul akkor biztosan meg is teszem.
Na és ezóta csend és hullaszag lengi körül az autót, mert nem volt időm megint foglalkozni vele.
Most viszont úgy döntöttem hogy ideje rövidre zárni a történetet legalábbis addig ,hogy a helyén legyen a vezérlés és kompresszió ellenőrzés. Ha a vezérlés is a hibás mindenért, utána úgysem rakom össze, mert akkor az okára is rá kell jönni, és egyébként is ki kellene szedni a motort néhány dolog miatt, pl. fékszervodob csere, olajfolyás megtalálása, motortér kifújása, kábelezés revíziója, hidrotőke csere is kényelmesebb így, váltórudazat felújítás, egyebek.. Hosszú lesz ez az út, ha egyáltalán végig akarom járni. No meg egyúttal szétbontanám a tartalék motort is.

Viszont ha jó lesz a motor ismét, úgyis előbb meghirdetem más helyeken is, és meglátjuk.
Szerencsére ismét céges autó állt a házhoz, tehát sem erre, sem a másik "válság" autóra nincs már szükség igazán. Legjobb lenne mindkettőt pénzzé tenni, és beforgatni egy kis nepperkedésbe. Ezek a racionális érvek. Persze a szívem meg inkább nem engedné el az én kis Frankeisten-emet. :)

>> Tuning és extraykcky // Alfa 155 1.8 Twin Spark 8v // 2011-06-20

Unokatesóm Gábor bontásra ítélt Ford Escortjából nullforintos autórádió érkezett. Márkája Trevi, de inkább travi. Két irányú kazetta lejátszással, narancssárga háttérvilágítással. Rettenetesen ronda, elég elavult, viszont újszerű állapotú, és tökéletesen működik. Illetve most még bejön ez a kazettás biznisz, Anyámtól el is hoztam pár gyöngyszemet a gyerekkori gyüjteményemből.

 
>> Tuning és extraNaTo // Alfa 155 2.0 V6 turbo // 2011-06-27

A gyári 702-es típusú injektorokat lecseréltük 701-esekre.
Ezek több üzemanyagot fecskendeznek be.
Ezen kívül beépítettünk egy üzemanyag nyomásszabályzót is, és lecseréltük a benzincsöveket.
Videó is készült a műveletekről:
Szerelgetés

>> SzervizPublic Enemy // Alfa 156 2.5 V6 24V Q2 // 2011-06-20

Nem volt egyszerű levenni az olajszűrőt, de azért 3 szakembernek 2 óra alatt sikerült...:-)

 
>> Tuning és extraPublic Enemy // Alfa 166 2.0 V6 TB // 2011-06-20

Felkerültek az autóra a gyönyörű szép '18-as "TI"-felnik és kapott egy alapos mosást és polírt is + műszaki vizsga 2011.06.17-én Csöri-mester segedelmével (thx.)!!