Blog

>> SzervizLevi // Alfa 164 2.0 Twin Spark 8V // 2011-04-09

Sajnos finomhangolás vált szükségessé(192500km). Elkezdett rángatni a kincsem, leginkább gyorsításkor, ill. 2500-as fordulat alatt. Kutató munka következett, melynek eredményei a következők voltak:
Gyertyák cseréje: 10.000 – ideje volt.
Nem lett jobb a helyzet, így folytatódott a nyomozás. Vmaast-nak köszönhetően az LMM működését nagyon gyorsan ellenőriztük, az rendben. Közben mentünk egy picike próbakört légszűrő nélkül. Eszembe jutott a 155-ösöm hangja. Szívóhangot és sportlégszűrőt akarok! Kész vagyok. Két bökkenő van: 1.a 164TS karakteréhez szerintem nem illik;2: Zé letekerné a fejem, s kitiltana a műhelyéből, ha a jó állapotú motorommal ezt művelném. A további nyomozás alapján cserélve lett egy gyújtáselosztó. A rángatás még mindig tartott. A megoldást az hozta, amikor Zé és Dekka elmentek egy körre.
- Hogy sikerült megoldást találni? – kérdi Levi
- Az egyik kanyarban elhagytuk. – válaszolt Zé, közben Dekka sokat sejtetően mosolygott
- Ne szivassatok mán’, akarom tudni, hogyan gyógyult meg!
- Ha elmondanánk, meg kéne ölnünk téged…
A megoldás az volt, hogy az 1-es henger vezetékét a 4-es hengerhez kellett csatlakoztatni és fordítva. Hülye olaszok…
Viszont életben hagytak :-)

>> SzervizLevi // Alfa 164 2.0 Twin Spark 8V // 2011-03-27

Tehát az említett nagyjavításról:
Km óra állás: 192000
Elvégzett javítások:
Hűtő csere: 30.000. Próbálkozhattunk volna hűtőtömítővel, de hosszú távra tervezem.
Ha már hűtő, legyen új termosztát is. 10.000
Szivárgott a szervóolaj a kormányból, 3-4 havonta töltögettem utána. Kockázatos megoldást választottunk, bontott kormánymű lett beépítve, de úgy néz ki, megérte a kockáztatást, jelenleg jól funkciónál. 30.000
Mivel eléggé szét volt szedve szegénykém, megejtettünk egy komplett kuplungszerkezet cserét is(Valeo). Ez még ráért volna, de így spóroltunk a munkadíjjal. 30.000
Egy ideje volt egy minimális jele a hengerfejtömítés hibájának. Itt volt az aktuális ideje, hogy ezt is orvosoljuk. Mivel már úgyis kotorászott Zé a motorban, kézenfekvő volt a szelepszár szimeringek és a szelepvezérlő korong cseréje is. Kérdeztem tőle, hogy mit látott a hengerekben, mire eléggé megnyugtató választ adott, ugyanis kopásnak semmi jele, elmondása szerint gyönyörű a motor belseje – meghálálja a törődést. Ezeken kívül cserélt még egy gyújtás elosztót, ékszíj tárcsát, ékszíjat, lecserélte a hűtővizet, a váltóolajat, a szervóolajat. A végösszegből visszakalkulálva ez 40.000 lehetett.
Ezek után még visszamentem egy gyors boxutca látogatásra, két alsó támasztó gömbfej (15.000), és felső kuplung munkahenger (10.000) cserére.
Futómű beállítás: 5.000.
Nagyon zsebbe kellett nyúlni, de még mindig úgy gondolom, hogy jó döntés volt az autó megtartása, gyári állapotra alakítása. Az autó nagyon jó lett, köszönöm Zé!
Közben fogyasztási rekordot mértem tele tanktól tele tankig, kevés város, sok országút, max.110km/h: 7,3 L.

>> EgyébLevi // Alfa 164 2.0 Twin Spark 8V // 2011-03-27

Tetszik nekem a 166-os is. Ezért elgondolkodtam, hogy mi lenne, ha váltanék. Ha váltanék, dízelt vennék belőle, érezhetően kisebb lenne a fogyasztás, újabb autó lenne. Azonban az elmélkedés után arra jutottam, hogy a 164, az 164. Kedvelem, sajnos kezd ritkább lenni, mint a fehér holló (főleg a jó állapotú), nagyon szomorú lennék, ha meg kéne válnom tőle, s még szívesen töltenék vele éveket is. Így biztossá vált, hogy marad. Ha marad, akkor viszont van egy-két műszaki dolog, amit meg kell javítani. Van, amit most, van, amit akár több ezer km múlva, de azt gondoltam, hogy akkor már legyen tökéletes. Ezért belecsaptunk a lecsóba. Egy hétig nem volt autóm, de amilyen állapotban visszakaptam, az konvergál az 1998-as állapotához…de ez egy picit már másik történet…

>> EgyébZabbancs // Alfa 164 2.0 TS 8V // 2011-05-23

Fogyasztás szempontjából nagyon nagyon kellemeset csalódtam az autóba!
Debrecen - Győr távon Budapestig 3 emberrel, csomagokkal 120-al végig a pályán, Pesttől Győrig egyedül, 130-140-el végig az átlag fogyasztásom 7,5-re jött ki!!!! Igen, 7,5 liter... :O
Városba is alig alig megy 8 liter fölé, de van amikor alatta tartom. Mondjuk abszolút nem pörgetem, mindig elváltok alacsony fordulaton. Végül is van benne erő meg nyomaték, nem kell agyon pörgetni. (De azért néha jól esik! Imádom a hangját) :)

 
>> SzervizZabbancs // Alfa 164 2.0 TS 8V // 2011-05-23

Szépen apránként kezd össze állni az autó!!!! :)
Nagyon olcsón vettem, így egyértelmű, hogy nincs teljesen a toppon az autó, van mit csinálni rajta.
Szépen lassan haladok is vele.
- Elég szar volt az alapjáratom, sőt, néha csak 3 henger ment. Gyújtáskábeleim nagyon szarok voltak. Újonnan elég drágák, bontottat meg végül is csak nem akartam bele rakni, így elkezdtem keresgélni, végül zsír új kábelekkel megoldódott a helyzet 6500 Ft-ból :P
- Féklámpám hol megy, hol nem megy... ezt úgy vettem észre, hogy a parkolóházba ahova mindig állok, egy fehér falra szoktam rátolatni, és feltűnt, hogy hiába nyomom a féket a fehér fal nem lesz piros... kb 10 fékezésből 3-4nél nem megy a lámpa. Kontakt hibás a féklámpa kapcsoló, ezt sikerült beszereznem, minden rendbe most már... :)
- Tolatólámpám szintén nem megy. Illetve megy, de folyamatosan... tolatólámpa kapcsoló kicsit megzavarodott és folyamatosan ég a lámpám. Ezt is sikerült beszerezni újat 3000 Ft-ért.
- Hátsó lámpasorom, ami a csomagtartó ajtón van cserés, mivel a tolatólámpa szétolvasztotta az egész belsejét... Ezt is sikerült bontottan beszereznem, 2500 Ft
- Esztétikailag is változott az autó, tettem rá 15"-os Enzo könnyűfém felniket, nagyon sokat dob rajta :)
- Szokásos 164 betegség: kilincsek. Ezeket is sikerült rendbe raknom, már csak egy bal hátsó belsőt kell beszereznem.

Még ami hátra van: Gömbcsuklók, kormányösszekötő gömbfej és szilentek cseréje. Ezek után pedig elviszem egy számítógépes vizsgálatra. A műszerfalon minden mutató kevesebbet mutat mint ami a valóság (pl: 130-nál azt mutatja, hogy 80-al megyek) :)

 
>> SzervizHL_75 // Alfa 75 2.0 Twin Spark // 2011-05-23

Régi üzemanyagtartály menthetetlen. Az új jól nézett ki, amíg 1 lyukat nem találtam rajta, aztán 3-at, aztán 23-at... Valaki okosan lefestette mielőtt rendbe tette volna. Megérdemelte volna hogy szívjon vele saját autójában.

 
>> Tuning és extraKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2011-05-22

Komárom előtti utolsó hétvége lévén (0522), befejeztük HoZéval a féknyereg felújítását egy kis piros festékkel. Illetve röpke két óra(!) alatt felkerült a GT által gyártott matrica is.

Ezúton is köszönöm HoZénak a segítséget, a hiányzó féktisztítót és az amore-s rendszámtábla keretet. Meg még mit is? :) GT-nek pedig a kitartó munkát. :) Szerintem a pót darabokkal nagyon jó lesz a végeredmény, de már így is magáért beszél.. :)

>> EgyébAnett166 // Alfa 166 2.4 JTD // 2011-05-23

Hétvégén sikeresen kicserélték a kerékagycsapágyat, megszűnt a búgás-zúgás. Maradt a gyönyörű hang és csak úgy suhan :)

 
>> EgyébCgo // Alfa 156 SW JTD 16V // 2011-05-23

Régóta terveztük, hogy meglátogatjuk a sógorok legnagyobb szabadtéri gyerekparkját, a Marchenparkot (www.familypark.at). A hétvégén úgy döntöttünk, Matyi már elég nagy, hogy élvezze az attrakciókat, ezért a nyári, forró vasárnap reggelen felkerekedtünk. Jó érzés volt elhagyni Szlovákiát és végre normális utakon autózni, már majdnem el is felejtettem, milyen a sima aszfalton gurulni. Nem csalódtunk, remek munkát végeztek a park tulajdonosai, csak ajánlani tudom. Persze a remek vasárnapi idő hátulütője a rengeteg ember volt, sok helyen 15-20 perces várakozás volt, de nem tűnt veszélyesnek. Ami viszont abszolút rossz volt, az a kaja: mindhárom porciót otthagytuk szinte érintetlenül.

220 km lett az egész út, nemsokára remélem újra visszajövünk :)