Blog

>> AutóápolásÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2011-06-25

Megvettem a szokásos klímafertőtlenítőt; évről évre megy le az ára (most 1840 volt).
Plusz töltettem bele némi gázt, hogy kiváló legyen (6000).

>> Szervizbbb80 // Alfa 166 2,4 JTD // 2011-06-26

Hát nekiálltak beszerelni hétvégén a fiúk a motort. Egy garantált 100000km-es példányt sikerült találni egy osztrák TK-s kocsiból. Természetesen komplett új vezérlés lett rárakva, új olaj, új szűrők, stb. Hát szorítsatok, hogy tovább bírja, mint az előbbi. Hibátlan gyönyörű a hangja, de szivárgott az olaj a szimeringnél, úgyhogy hétfőn a váltó újra le, tömítés csere és kész. Gondolkodom, hogy eladjam-e, mert lassan mindent kicseréltem, ami tönkremehet benne. Levehetné vki. a rontást rólam :)

 
>> Szervizzee // Alfa 156 2.4 JTD SW // 2011-06-26

LMM csere

 

Selenia 20K for alfa + szűrő (245e km)

>> Tuning és extraNaTo // Alfa 155 2.0 V6 turbo // 2011-06-27

miután mindent előkészítettünk a biztonságos turbónyomás emeléséhez (nagyobb injektorok, üzemanyag nyomásszabályzó, új benzincsövek, chiptuning), beépítettem a nyomásszabályzó szelepet is. Nagyjából ~1- 1.1 báros töltőnyomáson üzemel az autó. :) most már rászolgált a nevére is : Hulk ... (nagy, zöld, és erős) :)

>> SzervizNaTo // Alfa 155 2.0 V6 turbo // 2011-06-26

A klímaszíj feszítőgörgője megszorult, és leszakadt a szíj róla. Néhány szétszedést követően sikerült megfelelő görgőt szereznem, és lecseréltük a szíjat is.

>> SzervizGoodboy // Alfa 156 2.4 jééétéédéé // 2011-06-25

tÖRTÉNT ,H ELJUTOTTAM AZ olajcseréig és mint legtöbb rendes vérbeli Alfás én is a legjobbat akartam a vasnak selenia 5w40wrd. olajcsere után bp felé vettem az utamat normál autopályán megengedett tempoval normál terhelésváltásokkal.Érdnél furcsán gyengének találtam a vasat lementem hát a pályárol,h megézzem mi történt,de semmi.Igy folytattam az utam a Liszt F reptérre,közben árgus szemekkel figyeltem a müszereket,de azon kivül ,h a kipuffhömérsékletem kicsit magasabb volt 550-600c fok semmit nem vettem észre. a haza ut aztán meghozta gyümölcsét,m7/%M1 közös szakaszán égtelen kopogo csattogo hang nyomta el a dizel hangot.azonnal lehuztam a leállosávba és megállitottam a motort,szemrevételezésre semmi . Nem akartam tetézni a bajt segitséget kértem hazahuzattam magam,még aznap elkezdtem feltárni a hibát .vezérlés elugrott 4 fogat??? aztán késöbb kiderült ,h ez nem valos diagnozis ,hengerfej ép!:-) A baj lent van :-( 1es hajtokarban megforgott a csapágy ,fötengely kuka,turbo megkapta a fémspéntergo turbo kuka,blokk oldalát meghuzta a fémspén blokk kuka:-(((((( MOTOR KUKAAAAAAAAA,HAJRÁÁÁÁ MEGBIZHATO FORRÁSBOL A SELENIA!!!! És ,h miért gondolom ezt??Na okuljatok kedves olvasoim. jo pár éves jol müködö kapcsolat után a megszokott autosboltbol vásároltam az olajat,és már az üzletben gyanus volt ,h nem jol áll a kannán (5L)a kupak:-( kérdeztem is a cimborát te ez meg mi?? ÁÁÁ haggyaaad szar olasz még csomagolni sem tudnak ,letekeri a kupakot zárofolia félig feltépve!Oké h nem tud csomagolni a szarolasz,de ennyire?? ez gyanus! na de most jön a sok éves mult és a a kábitoszerkeresö kutyát meghazdtolo orr,beleszagol és azt mondja ez tuti selenia megismerem a szagárol.igy megynyugodva elhoztam az olajat és ez lett a vége!ezt a kis storyt elmondat az autosboltosnak aki azt mondta háá a biroságon megkérdik mé hoztad el az olajat mit mondassz méé nem adtad vissza???no meg kin hajtod ezt be?? csinálnak egy másik céget azt baszhatod! jofej hozzáállás az autosboltostol nemde?? Ofi ezzel szemben aki ismeretlenül is mint importör azt mondta ,h segit akkor is ,ha kiderül,h selenia volt az olaj .Köszönöm szépen Ofi !.Most várom az olajbevizsgálás eredményét.

 
>> Szervizsilver166 // Alfa 166 2.0 TS // 2011-06-25

Km óra állás : 111300
Végre volt időm egy kicsit foglalkozni az autóval.
Az autó állapota ellenére, a mechanikus dolgokkal nem igazán foglalkozott az előző tulaj.
Gyors átvizsgálás után el is keseredtem egy kicsit, de sebaj azért van hogy ilyenkor is szeressük. Amik cserélve lettek :
-hosszbordásszíj
-hosszbordásszíj karos feszítő
-hosszbordásszíj vezető görgő
-vezérlés szett
-szelepfedél tömítés
-vízpumpa
-8db NGK gyertya
-olaj
-olajszűrő
-lev.szűrő
-pollen szűrő
-fagyálló
-fékolaj
-első fék tárcsák
-elöl-hátul betétek
-jobb-bal kézifékkötél
-vízhűtő
-termosztát
-vízcső bilincsek
-klímacsőnél 2db gumigyűrű
-klíma töltés
-klímatisztítás
Azt hiszem ennyi.
Mivel szerelő vagyok munkadíjat nem kellett fizetnem.A TwinSpark szerelhetőségét nagyon egyszerűnek tartom.Az alkatrészárakról inkább nem beszélnék.Nem nagyon értem miért ilyen drágák, de szerintem nagyon jó áron jutottam hozzájuk ( köszönet érte a Vilner szerviznek ). Ha meg van a pontos matek azt is leírom.
Az autó sajnos még így sem tekinthető késznek, elég sok dolgot kell még átnézni illetve cserélni. Most már viszont nyugodtabban autózok vele.

 
>> SzervizAlfaBoy // Alfa 156 SW // 2011-06-23

Nagyon gyorsan belefutott akkora táv, hogy máris megint jöhetett egy olajcsere. Picit tovább gurultunk a kelleténél, de még nem volt vészes, az aktuális kilométerállás 149000. Természetesen a szokásos Selénia WR diesel ment bele, friss levegő és olajszűrővel. Ezen kívül belenéztünk az agyába és mivel két izzítógyertya hibát jelzett ezért azok is ki lettek cserélve egy kalap alatt :-)

 

Tegnap este cimborával megfigyeltük, hogy alapjáraton nem fut olyan szép egyenletesen a motor. Egy minimális játéka van a fordulatnak. Ő gázolajszűrő cserét javasolt. Remélem semmi komolyabb. :)
Költség még nincs, a vásárlás szinte lenullázta a számlám, de mihamarabb eszközölök egy szűröt :) Aztán repesztés...