Blog
- Első gólyalábak felújítása (MONROE)
- Hátsó gátlók felújítása 30%-os keményítéssel (SACHS)
Köszönet a gyors, korrekt, precíz munkáért a RAJ-lengéscsillapítónak.
A régi légszűrő már tisztítás után is csak halványan emlékeztetett az eredeti színére annyira el volt tömődve kosszal, cseréltem hát.
A közel jövőben esedékes lesz a futómű következő fejezete, cserés lesz a hátsó dob és még pár apróság. Bővebben később.
Nemrég arra lettem figyelmes az Adok-veszekben, hogy linzenbold cartárs árulja az Alfissimo régi fekete-fehér számait. Kicsit jobban körülnéztem nála és kiderült, hogy pár színes magazin is hiányzik a gyűjteményemből, ami neki megvan. És.. hogy egy 156-osról szóló könyvtől is megválna (amit anno láttam már a Vatera-n, csak lecsúsztam róla..). Így hát gyorsan felkerestem, nem sokkal később meg is egyeztünk és ma (0622) már meg is érkezett a tegnap reggel postázott csomag. Köszönöm a lehetőséget.
[Költségeim: 4(+1)db fekete-fehér Alfissimo, 3db színes Alfissimo, 156-os könyv +posta]
A vezeték csere után annyi változott, hogy néha már mindkét tolatólámpa világított, akkor is, mikor nem kellett volna. :)
Jellemzően, mikor meleg volt már a motor és rükit kapcsoltam, akkor onnantól kezdve világítottak a tolatólámpák, ha volt gyújtás, függetlenül attól, h rükiben volt-e a váltó vagy nem. :)
Így hát lecseréltem a kapcsolót is, most már rendben van. :)
A jobbos tolatólámpám nem világított, a balos meg néha akkor is, amikor nem kellett volna. :)
Az gyorsan kiderült, hogy nem az izzó a ludas, így maradt a szokásos kábelcsere. Természetesen a gégecsőben el volt törve a kábel.
Az autó kézi mosása után figyeltem fel rá, hogy az autó gumi alkatrészei elég kopott, elfáradt állapotban vannak.
Nincs is jobb megoldás erre, mint apám titkos műhelye ahol - mint kiderült - tényleg kincseket találni.
Rejtett zugokból előhalászott nekem egy doboz spéci szilikon zsírt, átlátszót.
Gondoltam kiszúrok az öreggel, csak annyit mondtam, hogy ez nem rossz, de lehetne jobb.
Nincs ilyened feketében? :)
Ő nem esett kétségbe mert 1 percen belül a kezemben volt a titkos gyógyír, amitől persze leesett az állam. :)
Egy kis doboz fekete szilikon zsír, jobbat nem is kívánhattam volna pláne ilyen jutányos áron mert csak kérni kellett. :P
A képek szerintem magukért beszélnek.
Apának ment a hála és meglepetés madártej. :)
Mivel a hátsó kerékcsapágy csere után nem szűnt meg minden hang, ezért elvittem egy futómá vizsgálatra.
Eredmény: futómű rendben, első fékek rendben, hátsó fékek viszont gyengébbek a kelleténél (üzemi és kézi egyaránt).
A hang forrása pedig elvileg főként a JE gumi, mivel fűrészfogasra van kopva. Utána gondoltam, és bizony rájöttem, hogy a két előző szezont hátul futották ezek a gumik (tavaly elfelejtetetm megcserélni) és ez betett nekik.
No,akkor ma meg vissza kellet menni az autóhoz,amit meg is tettünk.
A magyarországi bicikliút gyalázatosan szar minőségű volt:rendkívül keskeny és egyenetlen,helyenként kisebb erdő nőtt ki a közepéből.
Azért jól esett a biciklizés de alig vártuk,hogy átérjünk a másik oldalra.
Ott meg szembeszelet kaptunk,na de a biciklizés ilyen,a táj kárpótolt :))
Illmicben kimentünk a strandra is de a fürdést inkább elhalasztottuk.
70 km megtétele után visszaértünk az Alfához és a továbbiakban autóztunk.
Fertődön megálltunk kastélyt nézni de csalódás volt,mert éppen tatarozták és amúgy is lehúztak a parkolóban,ahol délután 5 után egész napos jegyet adtak és még be se lehetett menni :((
Úgyhogy tipliztünk a szállásra :)
Ma nekiláttam és szétszedtem a tartalék motort. Az összes segéd berendezést ami még rajta volt, azaz generátort, szervoszivattyút, klímakompresszort, stb.
Kiszedtem az injektorokat, gyertyákat, benzinhidat, szívósort, stb. Kiszedtem a vez.tengelyeket, tömítéseket, vezérműkerekeket. Majd leszedtem a hengerfejeket.
Igazából semmi extra nem látható az egyik szíjfeszítő görgőjéből már a csapágygolyók is kiugrottak annyira szar volt, viszont a többi görgő meg nem. A másik érdekes dolog hogy az egyik tengely 2 bütykén vastagnak tűnő rozsda van. Képek alább..
Holnap megbontom az alját is.
102000Km. Kigyorsításkor remeg a vas. Minél erőteljesebben gyorsítok annál inkább remeg. Mindkét belső féltengely csukló csere + ház fémszórás és újra munkálás.