Blog
Voltunk Lengyelországban, természetesen az Alfával. Menetközben világosodtam meg, hogy valójában ez az első külföldi útja az öreg gépnek mióta nálam van. 110e km alatt először. Fura. A Wartburggal bejártunk ungot berket, voltunk Ukrajnától Olaszországig mindenfelé, még Athénban is. Az Alfa meg mióta megvan inkább csak húzza az igát, melózunk együtt. Igaz munka miatt mentünk Starachowicze-be, de autózásnak sem volt utolsó. A Szlovák szakasz volt persze a csúcspont, hegyek, szerpentinek. Szuper volt. Kis szépséghibája volt csak a dolognak, útközben az irgalmatlanul rossz utak valamelyikén elkezdett kopogni az eleje a gépnek. Amúgy derekasan bírta a gyűrést, volt egy-két igazán Alfás mozzanat. Hajtűkanyarban kamiont előzni 2-es padlógázzal...ahhoz azért autó is kell. De nagy élmény. Lenézek, átlátok 2 hajtűnyi utat a szalagkorláton keresztül... visszadobom 2-be, letalpalom, kapaszkodunk...fel 3, kicsi gáz még, nagy fék, vissza kettes, kanyarba belecsavar..kapaszkodunk. fel 3, lelazít :-))
Ha akkor tudtam volna az autó hibáját, hogy miért is kopog, lehet visszább vettem volna a magabiztosságból, de végülis nem volt gond.
Az történt ugyanis, hogy konkrétan elhagytuk az egyik stabilizátorbekötés alját. Ahol a lengőkarba van csavarozva, ott eltört és gumistól csavaranyástól valahol elrepült. Így jobb kanyarban, ahol befekszik a bekötés a helyére, ott dolgozik a stabrúd, bal kanyarokban azonban nem, mert elemelkedik a lengőkarról. És olyankor koppan, amikor a lengőkar visszatér a stabrúdhoz. Nem is értettem, mert nagyo fura szituációkban kopogott, tipikusan hullámos, billegős utakon.
Ezért is gondoltam a váltótartóra először, főleg hogy olyan hülyén áll a helyén. De ezekszerint az úgy normális...
Összességében jó autózás volt, és ehhez képest az 5.8l/100km fogyasztás háát nem sok.
Kilettek cserélve ma a tegnap megérkezett gyertyák. Elraktam a régiket emlékbe, hátha egyszer elő kell őket venni valami miatt...
Szervízdíj nem volt, mivel apum szerelő haverja cserélte, csak az üzemanyag fogyott azon az 5km-es távon :)
Az egész műveletet megkoronázandó, lemostam Pirit és fordultunk egy nagyot a városban :)
km állás: 146900
Most volt egy kis időm elkezdtem a kocsi leszervizelését ,úgyhogy olajcsere a motorban és a váltóban. Futómű átnézés,Egr és pillangószelep ház kitakarítás.
5 évvel ezelőtt elhatározott tervem valósítottam meg a héten: végre felkerült a pici Zender hátsó szárny Blanka csomagtartójára :) Ezt a kis spoilert 2006-ban, a Szlovákiai Alfa Amore Találkozón (első kép) néztem ki ezt magamnak, amikor még nem is volt GT-m :)
A fényezést Magyar Zsoltiék csinálták Diósdon. (5.000 forint) A ragasztást az Autóház Budaörsre bíztam, nagyon szépen megoldották. (8.000 forint)
Ha már ott volt az autóm, kicseréltettem a bal első ülésben elszakadt bowdent, és a jobb oldali ajtómon is állítottak kicsit, mert nehezen csukódott.
Tegnap sikerült megejteni a téli gumik lecserélését végre. Remekül tapad és nagyon jól megy az autó :) Azonban csere közben napvilágra került egy újabb probléma, megadta magát a féltengely gumiharangja. Így a következő napirendi sorrend ezen probléma orvoslása lesz....
Sajnos már megvételkor feltűnt, hogy nem működik a bal hátsó központi zár, így azt mindig lenyomni, felhúzni kellett...
Féltem is hogy 1x elfelejtem, és nyitva marad.
Végül az hozta meg a javításra való motivációt, hogy egyszercsak zárhatatlanná vált az ajtó, hiába nyomtam le a gombot, kívülről (is) simán ki lehetett nyitni.
Természetesen kisbarátomhoz rohantam a hajamat eldobva, azaz Zé. mesterhez, aki szívesen segített, kicserélte a teljesen leégett motort a zárszerkezetben.
Amikor bontottam le a burkolatot, akkor döbbentem rá, h pl miért sokkal halkabb, mint a 145, és miért nincs nyikorgás. Kb 3x annyi csavar meg bolha fogja:-)
2011.05.20.A kocsiba 188.700km.van.Ma megvolt az átíratás.Össz költség:94.246.-
-Eredetiség vizsga:18.500.-
-Biztosítás 1 évre:18.106.-
-Átiratási illeték:45.640.-
-Forgalmi:6.000.-
Törzskönyv:6.000.-
Valójában 5 év huza vona után sikerült azt a vágyamat kielégíteni, amit az első pillanattól hiányoltam a vasban. Mivel nem azzal a belsővel érkezett az auto, mint amivel rendeltem (én buta átvettem úgy is, amit nem szabadott volna, de többé nem fordul elő), így kénytelen voltam más utat választani, mivel nem tudtam megemészteni. Haro&Jucus és Föci segítségével, előbbieknek ezer hála a sok segítségért (kivevés, berakás, csavarozás, telefonálgatás, futkározás, stb), valósulhatott meg ez az "álom". Hosszas tervezgetés, módosítgatások után született meg az amit a képen is láthattok! Igaz gyári fan vagyok, de most kicsit elrugaszkodtam ettől, ha már új bőr (természetesen olasz), akkor kicsit vadítsuk meg és legyen bicolour! Íme pár kép az összerakás és megvalósulás pillanatairól.
nem egészen 3 év után a gyári Exide akku elhalálozott, tragikus hirtelenséggel. a 2 órával azelőtt még vígan futkározó autó már a gyújtás bekapcsolásakor is furcsa dolgokat kezdett el csinálni, indulni egyáltalán nem akart. bikázással annyit lehetett elérni, hogy nyugalmi állapotban működött minden, de indítózni már nem lehetett.
eredmény: kb. 1 óra alatt az assistance hozott egy ugyanakkora Varta akksit, és hajrá, mehetünk tovább.
Csináltattam felraktuk, levettem, festettem felraktam kicsit előfeszítettem. Szuper!
Az autó érezhetően sokkal merevebb, és az idegesítő műszerfal recsegések is megszűnni látszanak.