Blog

>> Eseményykcky // Alfa 155 1.8 Twin Spark 8v // 2011-05-15

- vezető oldali első: belülről nyitható, külső kilincs szorul
- vezető oldali hátső: belülről nyitható, külső kilincs törött
- anyós oldali első: tökéletes
- anyós oldai hátsó: kívülről nyitható, még nem néztem mi baja

 
>> Eseményykcky // Alfa 155 1.8 Twin Spark 8v // 2011-05-22

Veszprémből Budapestre - a nulláson - belement az 5000-edik általam taposott kilométer, 95% főút és pálya. Lekopogom, eddig nem volt semmi rendellenesség. Hurrá-hurrá! Ja és bejon az Alfások köszöngetése, a drága Maseratik soha sem villantanak vissza a rút kiskacsa Biturbonak, gondolom nem tudják mi az :)

 
>> Szervizykcky // Alfa 155 1.8 Twin Spark 8v // 2011-05-22

Felújítottam a drágán kukázott ablaktörlőkarokat, kromofág, csiszolás, festés maradék matt feketével, és most már új lapátok, az előző szimetrikus helyett már 48/43, így nem lóg túl alapállásban az anyósoldali. Természetesen a lecsóban Veszprémben Championból amire esküdni szoktam nem volt megfelelő méret, úgyhogy vettem gagyit.

 
>> Tuning és extraG-MANN🍀 // Alfa GT 1.9 JTDm Distinctive "Q2 style" // 2011-05-22

Néhány hete már megvan az új "Q2" váltógomb, de bevallom őszintén eddig nem tudtam erőt venni magamon és elkezdeni a kicserélését. Több szervizben mutattam már, de sajnos senki nem tudta, hogy a régit miként kellene hatékonyan és gyorsan leszedni, illetve az újat, ami menetes, feltenni.
A puding próbája az evés, így döntöttem és nekikezdtem én. Végül egy óra alatt sikerült kicserélnem és tényleg büszke vagyok magamra, lassan elmehetek egy szervizbe kisegítőnek! :-)

és a csere lépései:
-a régi váltógomb alumínium kupakját egy kis csabarhúzóval kipattintjuk
-éles késsel megkapirgáljuk a most már látható műanyag gomb közepét
-amikor látható a váltórúd vége is, kis fúróval fentről megfúrjuk a rúd mellett legalább két helyen
-a fúrás után erősen megcsavarjuk a váltógombot, ami így már elfordítható és lehúzható
-a váltógombot lassan lehúzzuk, vigyázva, hogy a gomb és a rúdon található, hátramenetnél felhúzható műanyag rész közül a rugó el ne pattanjon
(az új váltógomb azonnal nem felrakható, mivel a rúd nem menetes, hanem csak barázdás, amire a régi típusú váltógomb műanyag perselyével ráüthető és rászorul, de az új nem tekerhető rá)
-az új, menetes váltógombot a menetnél megfúrjuk 9mm-es fúróval, azaz a műanyag menetes részt eltávolítjuk és pont olyan belsőt kapunk, mint a régi gombé
-a most már passzoló új "Q2" váltógombot a régihez hasonló módon rögzítjük, azaz a barázdás váltórúd végére ütjük, finom egyenletes mozdulatokkal (én tenyérrel kezdtem, de már bánom :-)) a rendelkezésünkre álló gumikalapáccsal, így az új gomb tökéletesen rászorul a rúdra.

és már készen is vagyunk..... :-))

 

Ma nekiugrottam az EGR tisztításának.Leszedéssel nem volt gond.Adtam a szájára hideg zsíroldóval.Utána átmostam vízzel kitöröltem napon szárítottam:)Utána a mozgó részek kaptak kis WD-40-et.Összerakás se volt nagy meló.Indítás:Beindul szépen járt egy darabig, aztán nekiállt dadogni és lefulladt:(Utána már nem akart indulni.Hívtam Ferkét telon.Javasolta pucoljam ki a pillangó szelepet is úgy,hogy leveszem.Ez nem jött össze,mert nem volt elég hosszú ínbuszom amivel elértem volna az alsó csavart.Így egy ronggyal kitöröltem amit kívülről elértem.Mivel még mindig nem akart járni,le húztam az EGR csatit és levettem az EGR.t.Így beindult és járt is.Na akkor evvel van a bibi.Újra szétszed.A mágnes kapcsoló pöcke meg volt szorulva.Kapott még több WD-40-et.Fogóval megjárattam a pöcköt ki-be,meg kicsit forgattam.Közbe ami fekete lé kijött mindig letöröltem és fújtam újabb adagot.Ezt eljátszottam párszor.Mikor nem jött több fekete lé,összeraktam újból és beraktam a helyére.Indítás:Beindult,szépen járt és nem is állt le.Első pucolásom volt tanultam a leckéből:)A bosszantó,csak az volt,hogy a Formula-1 nálam szent dolog ,így viszont,csak az utolsó hat körre értem haza.Marad az ismétlés este:)

 
>> SzervizPutyesz // Alfa 166 2.4 JTD // 2011-05-22

Már egy ideje ugy viselkedett az autó mint egy szívódízel...végül sikerült megtalálni a hibát,a légtömegmérő....35 papír volt ház nélkül!azóta állandóan 180-al akar menni:)!!!
a váltóolajat is lecseréltettem így 100e km-ig az is le van tudva.

>> SzervizTimon147 // Alfa 147 1.9 JTD // 2011-05-22

esedékessé vált a kis ékszerdoboz szervizelése,igy kicseréltem a következöket:
- vezérlés
-szij dayco
- görgök koyo ill dayco
-vizpumpa starline
- hosszbordás szij
- vezetö ruvill koyo
-feszitö skf
-stabrudszilent (kilgyos jellel)
- kutyacsont 1 db
- olaj 5 lityko eneos 5w.40
-szürö( kilgyos )
kevezmények 35-45%+ motormosás ezt mind én végeztem sk:-)

 
>> SzervizBandoo // Alfa 146 1.6 TS // 2011-05-22

Még nincs két éve, hogy nálam van a gép és már több, mint 50.000km-t mentem vele az ország és talán egész Európa legrosszabb útjain itt Szombathely és Sopron környékén. Eljött hát az ideje, hogy ezt-azt kicseréljünk, felújítsunk ott alul :)
Szóval lettek előre új lengőkarok meg stab.rudak plusz kellettek még új fékbetétek is. Hátul pedig egy lengőkarfelúító készlettel lett életre keltve a rendszer.
Leírva ez nem sok, de elég méretes sz.pás volt, főleg a hátuljánál.
Innen is kösz Lacinak és Attilának, akik csinálták.
Aztán júniusban jön a következő kör: hátsó féktárcsák és fékbetétek, olaj, olajszűrő, váltóolaj, fékfolyadék, benzinszűrő...
Csak azt nem tudom még, miből fogok így nyaralni menni???

 
>> Tuning és extraLacUS // Alfa 75 America // 2011-05-22

Hát a héten elkészült a lakatolás+erősítés. Ami meglepő hogy gyakorlatilag a megbeszélt idő alatt készült el. Az ár ugyan változott, de itt én vagyok a ludas, néhány extra kívánság miatt. Bár az autót azóta nem láttam még, de a pontosság miatt eddig mindenképp jó pont a B-Autó Kft.-nek, remélem a minőséggel is elégedett leszek. Tegnap átkerültek a nálam lévő alfa darabok (lökösök, első sárvédők, küszöb toldatok, szélesítések) a fényezőhöz. Ettől a szín választósditól egy hete idegeskedek. Nagy nehezen megszületett a döntés Alfa Rosso 130... egy fél órás beszélgetés volt Endrével a fényezővel és a nagy nehezen kiokoskodott eldöntött szín ment is a levesbe és mindketten mosolyogva konstatáltuk,hogy ennek ütnie kell majd. És hogy milyen lesz? Olyan szín ami méltó egy alfához mégis egyedi, és modern. :) A festék megrendelve, szerdán érkezik, szóval valamikor jövő héten elvileg kész is..Mintha karácsony lenne, az érzés legalábbis olyan.

Épp egy éve,hogy a 159-et használom.Ezidő alatt valamivel több,mint 14ezer kilómétert mentem vele.Ez egy "jubileumi" blogbejegyzésre ösztönzött:-)).
Kezdeném a lényeg lényegével:összességében nagyon elégedett vagyok a gép eddigi produktumával.
Miután megvettem az autót,csak aztán kezdtem el olvasgatni a 159 topicban eme típus "betegségeiről"-amiből volt bőven-kissé megrettentem:S."Nehéz","lomha","sokat fogyaszt","kormánymű-gondok","EGR-gondok","DPF-gondok",stb-stb.
Egyenlőre nekem-szerencsére-mások a tapasztalataim.Bár az EGR-szelepet nekem is ki kellett cserélni (nem is volt olcsó) más rendellenes meghibásodás nem történt.
A fogyasztása minden körülmények közt kb. egy literrel magasabb mint az elődé(156 sw 1.9 jtd 8v 110 le),de ez -sztem-teljesen normális.Hiszen van közel 300 kg plusz súly,de van 40 lóerő teljesítmény-többlet is.
Az igaz,hogy a jó minőségű kamyargós országutakon és az autópályán érzi magát elemében,amellet városban is használható(nem dugul el egyszerre a dpf).
Egyenlőre kormánymű gondom sem volt,bár a szervóolajat lecseréltük biztos,ami biztos.
Nemrég kapott a drágám egy komplett nagyszervízt is,úgyhogy most tökéletesnek mondanám a gépet,ha attól a kis futómű-zörgéstől eltekintek,amit hallat az autó a "kiváló" magyar utakon.Még nem sikerült kinyomoznom,hogy melyik futóműalkatrész fáradt el,de majd arra is sort kerítünk.
Tehát mégegyszer:én személy szerint nagyon jó autónak tartom a 159-et,mellyel gyorsan,biztonságosan,kényelmesen,sportosan,stílusosan lehet eljutni A-ból B-be.
Úgyhogy továbbra is nagy szerelem az Alfa Romeo-talán egy életre:-)).