Blog
Ma (0805) ismét meglátogattam a kárpitosműhelyt, hogy bekerülhessen az elkészült könyöklő is az autóba. A művelet több időt vett igénybe mint gondoltam, így ott hagytam az autót és HoZee-val és a kis piros 147-essel nyakunkba vettük a várost, amíg az enyém elkészül. Délután mire visszaértünk már a helyén volt a könyöklő, illetve Laci mondta, hogy a deréktámaszommal volt egy kis probléma, de azt is megoldották. Otthagytam náluk a Phon-tól vásárolt 4db ajtókárpitot és a középkonzolt is a hamutartóval együtt, hogy azok is némi átalakuláson vegyenek részt.
A könyöklőt HoZee autójában is előszeretettel használtam, így az enyémbe mikor beültem, már olyan volt, mintha mindig is ott lett volna. :) Szerintem jól sikerült, szép munka. A bal első ülés kapott egy teljes felújítást, bőrápolás, bőrfestés, stb. ami sajnos a jobb egynél a múltkor elmaradt. Egyelőre.. de ami késik.. :)
[Költségeim: 4db ajtókárpit 6.000Ft, középkonzol+hamutálca 5.000Ft, kárpitos 12.000Ft]
további képek később..

Ma délelőtt az Euroringen jártam, sajnos csak egyedül az Alfás csapatból, így egy kicsit unalmas volt, de azért jól éreztem magam. Majdnem. Reggel kilencre igyekeztem odaérni, de az M5-ön egy elterelés miatt fél órát a dugóban csücsültem. Az elterelés okát nem tudom, a belső sáv volt lezárva, de nem dolgozott senki.
Egyedül voltam autóval, rajtam kívül kb tíz motoros volt, akikkel jól elbeszélgettem, volt köztük Alfás is. Mivel késtem, és motorosok is voltam, a délelőtti programból csak kétszer fél óra maradt az autók számára, ezért egy órás jegyet vettem.
Nagyon kíváncsi voltam a gumikra, mennyivel lesz másabb mint az utcai Michelin Pilot Sport 3-ak. Eddig csak utcai gumival voltam itt. Eddigi legjobb időm 1.27.7
Felszereltem a két kamerát, amivel egy darab videót sem készítettem, szerintem a memóriakártyákkal lehetett a gond. A PDA-ám is - amivel az időt mérem - rakoncátlankodott, nem akart bekapcsolni. Sikerült életet lehelni belé, de folyamatos üzenetekkel idegesített egész délelőtt. De azért mért.
Indulás előtt beállítottam hidegen 2.3-ra a gumikat, ugyanis ezzel a nyomással volt a legjobb a Hungaroringen. Meleg nyomást sajnos nem tudok. Az első etapban rettenetesen csúszkált az autó, már majdhogynem veszélyes volt. Elkeserített, mert ettől jobbra számítottam. Legjobb időm 1.28.53 lett, ami kevés ezekkel a gumikkal. Nem is használtam ki a fél órát. A második etapra lejjebb engedtem a guminyomásból, elől melegen 2.7-re, hátul 2.6-ra állítottam. Lényegesen jobb lett, de még mindig csúszkált, nem voltam megelégedve vele. Az euroringen utcai aszfalt van, lehet hogy ez okozza a különbséget a Hringhoz képest? Mert amíg a Hungaroringen a magasabb nyomás bizonyult jobbnak, addig itt az alacsony.
Az biztos hogy sok tapasztalatra lesz szükség amik kiismeri az ember ezeket a A048 gumikat. Az is elképzelhető, hogy a gyári puhább futóművel nem is lehet kiaknázni a gumiban rejlő lehetőségek száz százalékát. Ahogy Wéber is mondta múltkor, keményebb futóművel sokkal sokkal jobb lenne. Pedig akkor utcai gumikkal voltam, amik kevésbé teszik próbára a futóművet.
Szóval nem vagyok elégedett. Nem viselkedett úgy az autó, hogy felszabadultan lehessen vezetni. Előzetesen egy 1.25-ös időre számítottam.
A Második etap idejei:
1.28.45
1.27.77
1.27.51
1.27.73
1.27.35
1.27.26
1.28.24
1.28.69
Bár a legjobb köridőm most már 1.27.26, de csalódott maradtam. Nem maradtam délutánra, jöttem haza. Majd legközelebb talán.
Első alkalom a 147GTA-val a Hungaroringen, jól éreztem magam. Nagyon kiváncsi voltam arra, hogy milyen lesz a GTA semi slick gumikkal. Meg általánosságban is kiváncsi voltam az autóra, már régen jártam a Hungaroringen, főleg autóval. Három etapra fizettünk be. Népes Alfás csapat gyűlt össze, remek volt a hangulat és jó volt látni sok más Alfát is a pályán:)
Elkezdtem kisérletezni a guminyomással, de ezt nem kellett volna. A végére hagytam örömautózást is időhajhászás nélkül, ekkor BeeGee-vel ketten mentünk, neki sajnos gondjai akadtak a gumikkal.
Sok tapasztalattal lettem gazdagabb, legfőképpen a gumik terén. Az nyilvánvaló, hogy a három menet közül az elsőben volt jó a guminyomás. A második menetre leengedtem 2.5-re melegen, ami nem tett jót, a harmadikra meg 2.2-re lett beállítva. Itthon volt időm átgondolni a dolgokat és erre jutottam az autó viselkedése alapján. Az utolsó menetben BeeGeevel volt a legcsúszósabb, ami miatt sok hiba is került a körbe. Azért mentünk egy 2.22.19-et:) Szerintem 2.20 alatt lehetett volna az a kör, ha rendben a nyomás s nem csúszik. Látványosan csúszott egyébként, minden kanyarban éreztem, a mansellben sikerült lejjebb csúszni az ívről, valamint a 13-as gyors jobbosban látványosan megindult a hátulja. Előtte is volt megcsúszás, a 15-ös jobbosban. Szóval látványos volt a különbség az első etap és a harmadik etap között az autó viselkedésében. Mivel nem változtattam semmin a guminyomáson kívül -kétszer is- , mindenképpen ez lehetett a hiba oka.
A legjobb mért köröm 2.21.62
Az első etapban lehetett volna egy ~ 2.19-es köröm, csak a 15-ös kanyarban feltartott egy telefonáló 740i... Erre nincs mit mondani
A legjobb köröm egyébként 2.18.36 lehetett volna a legjobb szektorok alapján, ami az első etapban volt. Egyébként a legjobb eredmények az első etapban történtek.
A tiszta körökben a köridők elég jó konstansok voltak, 5 tizeden belül mind.
A legnagyobb sebesség 184,5 km/h.
Levonva a következtetéseket, a 2.17-es idő elérhető, amit a következő alkalommal mindenképpen szeretnék elérni:)
A fantasztikus képekért köszönet BeeGee-nek!:))




A korábbi bejegyzésben látható jobb oldali féltengely gumiharang ki volt szakadva, ezért ki kellett cserélni. Szerencsére komplikációk nélkül ment a dolog.
És elérkezett ez a nap is. Fájó szivvel, de otthagytam Pirit a mesternél :( Hiányozni fog az ültetés adta kinézet, de sajnos fontos kezdett lenni a kényelem is. Láttam a lengőkarokat is, van bennük azért anyag rendesen, simán lehetne használni önvédelmi célokra is :D Ha minden jól halad és nem lesz gubanc, vasárnap vissza is kapom 4 centivel magassabban és új lengőkarokkal :) Szoritsatok!!!

Hétfőn már mennem kell munkába, addigra jó lett volna, ha négy egyforma kerék került volna az autómra (jelenleg egy téli van a B1-esen)
Egy nappal korábban az automax.hu internetes oldalán megrendeltem egy darab Hankook K110-es gumiabroncsot a szálszakadt helyett. Régebben is vásároltam már tőlük, személyesen. Mivel futárral is lehetett kérni, gondoltam legjobb, ha nem személyesen megyek el, nekem megér ennyi pénzt, hogy ne kelljen a dugóban araszolni érte. Meg is kaptam E-mailben a visszaigazolást, hogy hamarosan hívnak, és telefonon keresztül érvényesül a rendelés.
Rá egy napra,pénteken rákérdeztem, hogy mi a helyzet egyáltalán a megrendelésemmel?!
Mire közölte a cég alkalmazottja, hogy sajnos az a helyzet, hogy nincs nekik raktáron most ebből a gumiból, de választhatok másik mintájúból kettőt, vagy mégis, van egy mód, hogy az egy darab ilyen típusúhoz hozzájussak, csak azzal az a helyzet,hogy többe kerül, mert mástól kell megrendeljék!
Elmondtam, hogy azt én egyáltalán nem tartom korrekt megoldásnak, hogy azért, amiért rosszul működik az internetes rendelésük, én többet fizessek, ezért elállok a megrendeléstől.
Most itt vagyok péntek délután, és nincs gumi az autómon, csak mert megbíztam az Automax nevű kereskedésben :( Arra nem vették a fáradtságot, hogy visszahívjanak.

Ki kellett cserélni mindent, most új minden a kuplungrendszeren...sajnos mindezt Hollandiában ami kissé emelte a költségeket...
Most meg szarakodik az alapjárat, ez az autó a sirba visz...éhen fogok halni miatta...
Ha augusztus akkor kuplungozás :-(













