Blog

>> EgyébCgo // Alfa 156 SW JTD 16V // 2011-06-10

Kiábrándító, mennyi autó van az utakon. Mikor 1998-ban megvettem a Tipot, szinte üres utakon jártam munkába, ha néha előbukkant egy egy öreg Skoda vagy szakadt Kadett, villámként hasítottam el mellettük és számomra nem is léteztek. Akkor imádtam a sofőrködést, ekkor a kötelesség is élvezet volt.

Aztán teltek múltak az évek és eljutottunk odáig, hogy a 30-40 perces dugókban kellett reggel állni. Mivel megszokni nem tudtam, maradt a megszökés. Hivatalosan 8.30-ra kellene munkába érnem, de elkezdtem 6.30-ra járni. Az elmúlt egy év alatt elmondhatom, hogy ez egy remek ötlet volt. Hajam deresedése lelassult, a kedvem javult, normális vérnyomással ülök reggel a számítógép elé.

Már amikor. Mert azért reggel 6-kor is van autó elég. Ráadásul a "kertek alatt" járva az utak minősége sem a legjobb. Egyrészt az út eléggé szűk, másrészt jópár autós szitálva jár balról jobbra és jobbról balra, hogy a lyukakat kikerülje. Tapasztalt motoros barátom naponta elmondja, hogy őrült vagyok, ha ezen az úton előzök. Pedig én minden nap előzök 5-6 alkalommal. De a korsó sose jár gond nélkül a kútra, néha kicsorbul, néha eltörik. Be kell vallanom, azért elég óvatosan előzök, először az előzendő autó mögé állok úgy, hogy gázkisütésű, villámokat szóró szemeim a tükörben elérjék a sofőr pupilláját. Mikor jobbra mozdul, hogy észrevett, indulok előzni.

Ma ez nem jött be. A Peugeot kombi vezetője bemozdult jobbra, én padlóztam és fergeteges 80 km/h-val előzni kezdtem. Mikor melléértem, meggondolta magát és balra rántotta a kormányt. Csak egy puffanást hallottam, de a tükröm egészben volt, így simán tovább hajtottam, gondoltam, hogy talán valami kavicsot kaptam. Az egész olyan gyorsan játszódott le, hogy megijedni sem volt időm.

Csak este vettem észre, hogy nem úsztam meg a dolgot. Vagy ő nem. A képen látható sérülés minden esetre X akta számomra. Az szinte biztos, hogy a tükrével jött belém, de ha így volt, akkor miért nem törött le a tükröm vagy miért nem csukódott be? Az ütéstől rögtön leszakadt volna az ő tükre, így az én tükröm már karcolni sem tudta volna? Ha kárt szenvedett, akkor viszont sajnálom, hogy nem álltam meg megdumálni a dolgot, még a végén cserbenhagyással fognak gyanusítani...

Megfogadtam, hogy többet itt már nem előzök. Másfél napot ki is bírtam...

 
>> EseményGábor156 // Alfa 156 2.0 16V Twin Spark // 2011-06-09

Egy ideje rájöttem, hogy az ablakmosó nem működik a legjobban ezért egy alfás barátommal neki is estünk. Hiba meglett az y elosztón azon a kis lyukon jön ki az összes folyadék nem pedig ahol kéne, szóval ezt is felírtam a kis listámra.

Ma viszont bekövetkezett a katasztrófa. Napi első elindulás bepattanok a kocsiba kuplung, próbálom megvizslantani a szokásos jobra balra mozgatással a váltót hogy üresbe vagyok-e de ez mindent csinált csak nem mozgott rendesen. Akár hol sikerül betennem sebességbe csak előrefelé megy. Nem lehet túl nagy probléma mert lehet érezni, hogy a sebesség váltó kar mozog de kb. annyira mint egy fakanál a kondérba. "Sajnos" most elutazom a balatonra és csak augusztus végén érek haza ezért addig pihen a kicsike.

Szóval a nyár végi tervek :
-váltó szervíz
-kerékösszetartás beállítás
-y elosztó cseréje

Azt mongja a klíma hogy : khhhkhhhhh ........ Tanult kollégám a hasonló szituációkban szokta mondani, miafaszmiafaszmiafasz?
Szerencsére egy jóbarát hűtésfűtéssel foglalkozik elvittem vákuum, kontrasztanyag, s kiderül, cserélni kell a klímakondenzátort. 38 e huf nettó :I
Namost namost kiderül mit ér a fél év teljes körű használtautó garancia amit a Ford Hoványtól kaptam :) árajánlatot elküldtem a cégnek, a bibi hogy az összes szervíz Pest és Pesttől keletre van. Remélem engedik itt megcsináltatni.
Más. Kis Fiestámat leadtam autóbontóba, 20 e huf-ot kaptam érte. Majdenem elbőgtem magam ááááááááá hiszen kiszolgált és működöképes volt. Nade, ki is kell ám vonatni a forgalomból, bontási engedély a bontónak képeket csinálni regisztrálni 888 helyen meg szkennelni meg " nemolyanegyszerűezmint ahogyelteccik képzelni" és akkor utánna okmányiroda ahol meg időpontot kapok, nemcsak úgy bemegyek, az snassz volna. Legalább egy hét várakozás........ saddig nem tudom intézni persze a kötelező bónuszát.
Így estére megbontottam a második söröm, megköszöntem a JóIstennek hogy egészségben és ép elmével megtartott a holnapnak, megmelegítettem a spáros lazannyám és mivel Kedvesem barátnőzik lefeküdtem aludni........

 
>> SzervizWikicica // Alfa 156 1,8 TS 16V // 2011-05-29

Mint kiderült, a hűtőventilátornak nem volt kontaktja, nem kapcsolt be 90 fok felett (amit meg nem is tudtam ellenőrizni, mert a jeladóm sem volt jó :-S ). Mivel nem sikerült a hibát megtalálni, beépítésre került egy kis kapcsoló a műszerfal bal oldalába, amivel, ha a jeladó közel 90fokot mutat, kézzel el tudom indítani a ventit. Laikus észre sem veszi hogy nem alapfelszereltség az Alfa Romeoban a kapcsoló....

 
>> SzervizRoliQ4 // Alfa 155 Q2 // 2011-05-28

Éppen az M1/M7 kivezetőjéhez tartottunk , mikor elkezdett dadogni az autó és semmi ereje nem volt!
Motorháztető fel... elég betegen járt a motor csak két henger működött... fasza... találkozó kilőve!

Alfás segítséggel (Gery83) rájöttünk, hogy a gyújtómodul romlott el a zárlatos trafó miatt...

Elvittem kimérettem, ki is derült hogy tényleg az a rossz ... Csere! (5700Ft) FerVill
Na most a trafó vagy magától adta meg magát vagy valami oka volt (gyertya illetve kábel) így cseréltem azokat is.... úgy is ideje volt már!

-gyertya NGK V-line 5E
-trafó 6E
-gyertya kábel Tesla 9E

beszerelés én végeztem... közben vettem még két jófajta csavar a lengőkarhoz, mert hiába cseréltem ki a lengőkart csak kopog valami... kicseréltem a csavart ami a csonkálványhoz fogja... hátha...
Kicsikém szépen beindult... járt mint a 4 henger ... csodás... próbakör szépen jár szépen megy... (jobban is mint eddig) :) lengőkar látszólag jó , nincs kopogás ( később kiderült, hogy mégis)
Járkáltam kicsit a városban... hőfok 90 felett venti nem kapcsol... na jó most már elegem van... irány haza szerelés Marklartól vettem egy ventit a múltkor is az lett zárlatos... mert kicsit közel van hozzá a turbó és megsüti kicsit :) gondoltam akkor most már átrakom a hűtő másik oldalára a ventit és ez a probléma is megoldódik... meg is csináltam ... venti most se kapcsol... az anyádúristenit felgyújtalak:D nah nem a veti volt szar hanem a kábelezése... újból kábeleztem szépen... jééé működik! Most van tartalék ventim... !:)

Remélem most egy időre csöndbe marad a kicsike... ! :)

 
>> SzervizRoliQ4 // Alfa 155 Q2 // 2011-04-23

Régóta kopog valami az autóban ... gondoltam elviszem egy futómű vizsgálatra mert mi nem jöttünk rá, hogy mi a probléma! Lengéscsillapító okés... lengőkar nem annyira! Fasza 5000 km-t bírt... téli kerékkel! Elvittem fel lett újítva a lengőkar! Közben önindítót is cseréltem és kiderült, hogy a jobb hátsó kerékagycsapágy is cserére szorul. Kicseréltem a kormányösszekötő csuklót is arra ami fel lett újítva ennek már stimmel a kónusza!

Tehát:

-lengőkar (régi) gömbfej felújítás 6E per darab + szilentek ez is 5E volt (Willy)
-hátsó kerékagycsapágy 10E
-kormányösszekötő (már megvolt)

Futómű beállítás 7E persze itt is volt némi probléma, de megoldották (Y2000)

 
>> SzervizRoliQ4 // Alfa 155 Q2 // 2011-05-02

Ami elkophat az el is kopik...:) Willy segítségével.... Brembo tárcsa Jurid betét! Én meg kicseréltem! :)

 

Racionális okokból, a GTA motor kikerült az autóból, és vissza lett alakítva a 2.0TS-hez. Mivel sok minden módosítva lett az autón, a visszaalakítás sem volt rutin munka. Teljes vezérlés csere "tette fel a pontot az i-re".

A TS több mint 100 LE hátrányban van a korábbihoz képest, de kárpótol a kellemes fogyasztás, és hogy nem olyan orrnehéz az autó.

Kiváló motornak tartom a TS-t. Nagyon jó a hangja is, semmi nem szól így. Sajnálhatja a világ, hogy leállították a Twin Spark motorok fejlesztését, és gyártását.

A gyári ülések is visszakerültek.

 
>> Eseményingegnere // Alfa Alfetta GT / GTV / GTV6 GTV6 // 2011-06-04

Jandibandi belinkelt az Oldtimer topicba egy felhívást. Balaton Classic, újonc Alfásoknak kedvezmény. Régóta kacérkodtam az 1/100-as versenyek gondolatával, de ez megadta a kezdő lökést.
Érdekelt, hogy miben tud többet egy 1/100-as verseny, mint a Selénia vagy a Yetro versenyek. Röviden: TELJESEN MÁS!

Egyik Selénián a sebességhatárokat 2x túllépve 20 perc késéssel értünk célba. Hasonlóan közlekedő Gergő barátommal csak kamilláztunk. :-)
Az oldtimer verseny nem ilyen. Az etapok között még 30 km/h-s átlaggal is bőven marad idő bámészkodni, várakozni és áthaladni az ellenőrző ponton. No de ha feltűnik a kicsi zászló - pláne ha az itiner nem is írja, mert titkos szakaszról van szó - akkor szökik csak igazán fel az adrenalin! Mert itt nem lehet hibázni. Ha hibázol, azt beírják. Nincs himihumi, meg időkorrekció a célban sorompó miatt. Nem. Ez bekerül az ellenőrzőbe. Folyamatos koncentrációt igényelt tőlünk a verseny és egészségesen el is fáradtunk a végére. És közben nagyon élveztük. Minden századmásodpercét. :-)

Az összesítésnél derült ki, hogy én egy feladatnál több hibapontot gyűjtöttem, mint a győztes az összes alatt. :-)1442 hibapont a Youngtimer kategória 3. helyére volt elegendő 14 indulóból. Oldtimer kategóriában ez kb a 44. helyre kvalifikált volna, ami a középmezőny.
A feladat adott, gyakorolni kell, mégtöbb versenyen elindulni, és a GTV betöltött 30. évét követően OT kategóriában indulni. Van 3 évem. :-)

Köszönet Alex apukájának és Kosik órásmesternek a stopperekért, és Jandibandinak a linkért. :-)

 
>> Eseményingegnere // Alfa Alfetta GT / GTV / GTV6 GTV6 // 2011-05-28

Alex hívott, elmentem.
Ha élhetek ezzel a rossz hasonlattal a GTV volt az OT szekció Volkswagen Golfja, azaz annyi volt belőle, mmint sivatagban a homok. De a szürkeszínű szürkefelnis csoportban az enyém volt az egyetlen. :-)
Jó volt kicsit bandázni a srácokkal.