Blog
Olajcsere: 4,4 l Castrol 10 W 40, olaj, levegő, pollenszűrő csere.
Lökhárítóhegesztés, műanyag csík eltüntetése, annak fényezése, komplett alváz és üregvédelem, kipufogódob cseréje sav és rozsdaálló acélból, ajtón lévő rányitások, küszöbön lévő kő felverődések eltüntetése, gumibakok cseréje.
köszi a munkáért Vittorionak
Tönkrement az elektromos ablakom-javítás+
Mivel kiégett a műszerfalamban több izzó is, kicseréltettem őket.
137300 km
A gyári generátor beszart, Csöri intézett egy bontottat.
Gondoltam csinálok egy listát magamnak, hogy szem előtt legyenek a dolgok, hogy mit is kell cserélni a jövőben:
- Alsó lengőkar pár (2x134 EUR)
- Felső jobb lengőkar (66 EUR)
- Hátsó fékbetét szett (77 EUR)
- Hátsó féktárcsák (2x56 EUR)
- Hátsó kerékcsapágy szett (156 EUR)
- Első és hátsó lökös fényezés (kb. 200 EUR - Mo.-on)
- Gyertya készlet (256 EUR)
összesen: 1135 EUR anyagár.
A légkondi valami miatt már tavaly megdöglött, azt fel sem írom a listára, mert itt max. 25 fok van nyáron ezért nem tartom nagyon szükségesnek egyenlőre.
Továbbá kiégett pár kis izzó a műszerfalban, gondolom az nem lesz számottevő összeg.
Eddig is sokat költöttem az autóra, elég sűrűn voltunk szervizben, a mostani állás 2220. A mostani anyagköltséggel együtt ez már 3355 +kb 1000 EUR munkadíj a fent felsoroltak beszerelése, szóval ez már 4350 EUR. Csodálatos....
Az autót 1850ért vettem, ami az itteni használt 156-os árakat nézve sem nem olcsó, de nem is drága vételnek számít.
Szerintem rossz vétel volt, be kell hogy lássam, bár amikor olvasom a fórumot, mindig újabb és újabb hibák jönnek elő nagyon sok autótulajdonosnál, én valahol szerencsésnek érzem magam, hogy csak a fentieket kell kicserélnem (egyenlőre).
Munkatársaim rendszerint kinevetnek, hogy ennyit akarok költeni egy "szarolasz"-ra, és miért nem veszek egy normális autót, mert hiába lesz a vége 6000 EUR felett (amiből már egy facelift-eset is lehetne venni, vagy egy vatta új Dacia Logan-t), eladáskor max. 3000 EUR üti majd a markom.
És kérem itt jön az egészbe az Alfa-vírus: ugyan is a szemem előtt az az egy cél lobog, hogy ha ezt mind megcsináltatom, akkor lesz egy csodálatos Alfám :)
Elkészültem ma az autó belső része ledesítésének nagyobb felével. Előre tettem a két szofita helyére, oldalanként 9 ledet, igényesen kialakított, kerek panelra. Hátul, az olvasó lámpába meg 8 led került. Nagyon jó lett, nem gondoltam, hogy ennyire fognak világítani.
Ma kicseréltem a stabilizátor kart a jobb elején, alulról az anyát könnyen lehajtottam, felül sajnos nem volt ilyen egyszerű mert rögzíteni csak imbusz kulccsal lehetett ami meg is forgott a csavarban, így maradt a fúrógép. Az összeszerelés már könnyen ment, főleg hogy a rögzítést villáskulccsal lehetett megoldani és krovával húztam meg az anyákat
Cserére került a váltó felől második izzító gyertya is. Mérésnél ott volt eltérés az ellenállásban. Amin meglepődtem, hogy 9-es kulcs kellett hozzá, ezt is krovával oldottam meg, de ha a váltótól a 4 gyertyát kellett volna cserélnem akkor már bajba lettem volna, mert nem fér oda a krova fej... Beru volt benne, és Febi-re lett cserélve.
Lengéscsillapító csere majd később.
Hazafele jövet pedig jó tapasztalatok, miszerint megszűnt a kopogó hang :))
Sikerült találnom vaterán olcsón felnit.A kiszemelt áldozat Alessio Cortina.15"-os én ebbe az országba nem raknák nagyobbat,legalább is Pécsen most biztos nem.Debrecen mellett voltak a felnik mivel a srác nem postázta,kis segítséget kértem a kartársaktól:)Ferko koma felajánlotta,hogy elmegy érte nekem és Pestig elszállítja.Föckös koma felajánlotta a boltot tárolásra és segített a szervezésben.Willy pedig Pestről lehozta nekem Pécsre.
Felrakás majd jövő hónapban,a tojástartós marad téli guminak.
Köszi mindhármuknak!!!!
Hálám utoléri őket előbb utóbb:)