Blog

15338 - első szervíz a szervízkönyv tanulsága szerint - Dél Fro-ban Auto-Piece

 
>> Tuning és extrasprint83 // Alfa 155 2.5 V6 // 2011-06-03

Csere éretté váltak a tárcsák és betétek az autón. De ha már cserélem akkor gondoltam, hogy nagyobb fékhatás nemártana. Így a gyári 284 mm-es első tárcsák helyét átvették a Fiat Coupé 20VT 305 mm-es tárcsái, a nyergek pedig egy 166-ról származó 4 dugattyús brembok lettek. A nyergek felszerelésez kellett még 1 pár konzol is (a méretekért és tanácsokért köszi Gery83).
A tárcsák Ferodo márkájúak, a betétek Delhpi.
Sajnos a fekete 16"-os OZ felnijeimet el kellett adni, nem fért el a fék mögötte.
Helyette 17"-os felnik lettek 205/40R17-es Kumho Ecsta gumikkal.
És a 15"-os téli kerekek is felejtősek lettek, így az is ment.

De ez így még nem elég, valamit a hátuljával is kellett kezdeni.

Az állandóan berohadó, gyenge gyári nyergek lekerültek. Helyette a GTV alumínium nyergek mentek fel. Végre normálisabb a kézifék is, az üzemiről nem is beszélve.
De még mindig van egy hiba a rendszerben, mégpedig a fékerő szabályzó. Ez sem állt már a helyzet magaslatán. Nem is kísérleteztem vele, vettem egy bontottat és azt újítottam fel. Az autón lévő karja egyáltalán nem mozgott, a dugattyúk sem. A le és felszereléshez le kellett venni a tankot.
A matricákért köszönet GT-nek!

Összegezve: brutális lett a fék! Össze sem lehet hasonlítani a régivel.
A következő projekt: futómű.

 
>> EseményHalesz // Alfa GT Q2 170 Le // 2011-06-03

Hanyattvágó adat: két év alatt elköltöttem egymillió forintot üzemanyagra. Jó ez a "költségeim" menüpont itt az amorén, de néha szívbajt tud okozni...

Számoljunk csak...

- 23 hónap alatt 1 millió forint, az havonta 43.500 forint üzemanyagra. Rengeteg pénz.

- 36 ezer kilométerre kiszámolva ez 27 forint kilométerenként.

- 3.056 liter üzemanyag 1 milláért, az átlagáron 327,2 forint / liter.

- A legdrágább tankolásom 411 forint / liter volt (valami prémium dízelért), a legolcsóbb pedig 269,9 forint, még 2009 nyarán... Böven 100 forintot ment fel a dízel ára 2 év alatt...

>> Eseménypiktortom // Alfa 156 2.4 JTD // 2011-06-03

Tegnap végre elérkezett hozzánk a kárszakértő szaki, és megállapította a következő sérüléseket:
-jobb sárvédő-csere+fényezés
-jobb első ajtó-csere+fényezés
jobb oldali A oszlop külső javítása+fényezés
-jobb első műanyag dobbetét-csere
-oldalvillogó-csere
-első lökhárító-fényezés
jobb hátsó ajtó-javítás+fényezés(50 %-ban korábbi sérülés miatt :S)
-alufelni+gumi- csere
+futóműbeállítás

Már alig várom, hogy mennyi lesz az annyi...
Hosszú 3 munkanap lesz...

 
>> Szervizboli111 // Alfa 156 2,0TS Distinctive // 2011-06-03

Motorolaj és fékolajcsere. Pollenszűrőcsere.
Pluszként vettem még Paraflu-t és váltóolajat is, de azt nem kellett utántölteni.
164800 km

 
>> Autóápolásszuhi164 // Alfa 164 2.0 Ts // 2011-05-27

Már teljesen olyanlett az autó ahogy azt elképzeltem:) Zender szárny feltéve,Ködlámpás,lámpamosós első lökhárító is fentvan már:) Alsó műanyagok a kocsi színére fújva szerintem igy sokkal jobban néz ki:) AlfaCity elötti nap lett összerakva teljesen

 
>> SzervizQubi // Alfa 156 2.0 TS // 2011-06-03

2 hete elkezdett folyni a szervó olajam, és teljesen el is ment a szervóm. A kormányműnél folyt be, a gázpedál közelében.
Zé. mester tanácsára, ki lett cserélve a szimering, és azóta tökéletesen működik.
itt lehet megtalálni, ha bárkinek hasonló problémája lenne...http://www.szimering.com/product_info.php/info/p306_korm-nym--szimering-20x42-5x3-8-5.html
A munkát az itteni szerelő barátom végezte, neki ezer hála. Mivel munkadíjat nem volt, megúsztam a szimeringekből, és a Tutela GI / A olajakból.

2 hétig autó nélkül, mert itt Dániában nem volt ez a szimering és olaj sem...:(

 
>> Eseményslideshow // Alfa 156 SW 2.5V6 // 2011-06-03

Eddig bo 5000 km-t tettunk meg egyutt, nagy boldogsagban...
Atlag fogyasztas: 11,3 l/100km
Atlag sebesseg: 122 km/h

 
>> SzervizHL_75 // Alfa 75 2.0 Twin Spark // 2011-06-02

külseje forrasztva, 2 réteg Korant rozsdaátalakító + 2 réteg zománcfesték

belsejét is kezelni kell még szintén rozsdaátalakítóval + műgyantás US Tank Seal-el Itt kapható : www.oldtimerperfekt.hu 17000.- ft


Ki tudja hogy lehet fotókat cimkézni ?

 
>> EgyébPisti155 // Alfa 155 1.8 ts // 2011-06-02

Vettem 2 új hangszórót a kalaptartóba mert valami iszonyatosan torzan szolt ami bent volt. Ugygondoltam már régi (gyári) és ez az oka hogy mélyhangot még egy picitsem tud szegény kiadni. Kivettem a helyéről szemmel nem látszott rajt semmi eléggé egyben volt nem volt kiszakadva sem. Mindegy is be faragtam az újat, és szomoruan tapasztaltam, hogy ugyan olyan szarul szol sőt még rosszabb lett. Most jött a neheze, elkeztem a gyári vezetéket megnézni nincs e megtörve vagy sérülve a kalaptartó körül, de hibátlannak tűnt, ezért kivettem a rádiót hátha ott a hiba. Hát elszőrnyedtem mikor kivettem, egy marék vezetéket találtam ami csak ugy volt, és nem találtam értelmét. elkeztem kíhúzni őket és előkerült, egy Nokia Phf 3 -as kihangosító. Természetesen minden vezetéke elvágva valahol, csak azt nem értettem mért nem vették ki belőle. Na gyorsan kivettem bár mindenhova belevolt kotözve még relézve is volt,meg még a rádíóba is. De a hiba nem szűnt meg, szebben szolt de még nem volt tökéletes a jobb hátso hangszoró még mindig torzított, A hibát nem találtam meg ezért inkább huztam be új vezetékeket és már jó is lett. De még lesz történet mert még a kihangosítót kiszedtem találtam egy csomó elkötött vezetéket amit még nemtudom hogy micsoda.