Blog
"Fél munkát ne végezz, fiam!"- ahogy a mondás tarja, ami persze mindig igaz volt rám, ahogy ma is :)
A mai sufni tuning lépései:
1., izzó csere a műszerfalban: sikeres csere, de persze a nagy mozgatástól egy másik mutatóban viszont elhalt az élet - műszerfal ismételt szétszedése késöbbre halasztva.
2., Lökhárító és oldalszoknyák lefújása, sikeres előkészítés, Motip 41350 Acryl Spray 2 réteg felvitele a hátsó lökösre ill. jobb oldalszoknyára, amikor elfogyott a festék a flakonból. Persze időközben minden bezárt, a többi felület előkészítése (mert szerencsére azokat nem kezdtem el) ill lefújása késöbbre halasztva. (Kicsit érdekesen néz így ki a vas, mondhatnánk felemás:D
3., Féknyereg ill, féktárcsa festés:
Mivel lusta ember vagyok, a műveletet a kerekek levélete nélkül oldottam meg (tudom, ez borzasztó tett és sokaknál szentségtörés is!), amihez Hammerite készítményt használtam 2 rétegben, amiből a kerékcsavarok is kaptak. Ez a művelet legalább 100%-osan sikerült, mivel jó nagy lyukak találhatók a felnin, ezért egyszerű volt ecsettel dolgozni.
Költségek:
Motip spray: 14,5 EUR
Hammerite (2 doboz): 22 EUR
Ecset: 0,39 EUR
stb.
Az eredménnyel elégedett vagyok részben, a spray színe megegyezik a többi elem színével, már csak egy színtelen acryl spray-vel kell rajta átmennem és tökéletes lesz (ennyi pénzből). A profilos képeimen látható a lökhárítók régi énje, annak már-már inkább rózsaszínnek mondható "árnyalata".


Ott kezdődött, hogy csütörtökön sikerült végighajóznom a budai hegyi patakokon a vihar kellős közepén, hatalmas élmény volt. Az autó jelesre vizsgázott, az egész motortér úszott a felvert vízben, a motorháztető alól gőzként távozott egy része, a kocsi nem ázott be, semmi elektronikai probléma nem akadt, simán vette az akadályokat. Egy probléma merült fel, elképesztően mocskos lett.
Ma újra autóba ültünk, a kis koszossal kimentünk fagyizni a városból, majd visszafelé gondoltam egy nem túl merészet: mosás. Shell kút Budakeszi. Nem csípem a gépi mosót, de gondoltam megbírgya na. Nem bírta. A csudamasina letörte a vezető oldali tükröt. Bazi hercehurca következett, de végül sikerült keríteniük egy mosáskár bejelentő lapot, csupán egy órát baszódtam a kicsit sem potens kútszemélyzettel. Úgyhogy most van egy vissza szigetelőszalagozott tükröm hurrá!
Az ajtókárpitokat én csinálom saját kezűleg. Egyet ma meg is csináltam próba képen. Nem lett rossz... :)

Sajnos fel kellett szerelnem a piros pótkereket, mert a jobb első gumim "kipukkadt". Úgy néz ki, sikerült is legyalogolni. Pont jól jött egy komplett futómű felújítás és egy szíjcsere között.
Az hogy meg kellett állni átszerelni, még a legkevesebb.
Azt hiszem, csőd eljárást fogok kezdeményezni magam ellen.
Ma is szemet gyönyörködtető km állás jelent meg:
147147
Ennek örömére tankoltam is kicsinyke benzint....számszerint 15,4 litert. Gázrendszerem van, de gyujtáskor benzinnel hörren fel, majd úgy 50-60 motorhőfok környékén automatikusan vált gázüzemre. Ebből kifolyólag ritkán tankolok benzint, de a benzinpumpa épségének megóvása érdekében mindig kell, hogy legyen, amit forgat. Hajtott a kíváncsiság, így utánnanéztem, legutóbbi tankolásom február 28.-án volt (16,59liter)...eddig volt elég :)


ááááá :) még mindig nemjutottam el odáig, hogy beállítsam az órát és a dátumot. kellene szereznem egy magyar nyelvű használati utasítást. A navi meg azt mondja : ándörbrék... ... he?
Viszont megtanultamkezelni a gyári kihangosítót. Be kelle raknia sim kártyám a kialakított helyre és már tudok is tlefonálni.
Kicsit kényelmetlen, állanóan kiszedegetni a telóból, de majd kerese rá vmi okosságot.....asszem fórumoznom kell kicsit
Megjöttem, elhoztam Vass Attitól :) első tankolás...
60 L .... 65......70..... 71...... 72... ( na itt lehajoltam és alánéztem. JézusMáriaSzentJózsef, lyukas a tank? ennyire beleválasztottam :O ???!!!! ) 75L megállt. huh. Anyám .......... 70 L tank de hova tűnt még majd 5 L.... igen szomjas lehetett.
Borzasztó sok kütyü van bennt, na mindegy majd megszokom. A klíma gyengén fúj, visszamentem a kereskedésbe feltöltötték, működik. Öröm és bódocsgág, szegedi városnézés után irány haza. ( nem akarok kiszállni belőle :)
5. szervíz Ford Hovány -Szeged. Dél Fro-ból Dél Mo-ba :)
Olaj, olajszűrő, vezérműszíj, vízszivattyú, új aksi
4. szervíz ugyanott
3. szervíz ugyanott.