Blog
A Milano túra után egy kicsit más megpróbáltatás következett.
Az Alfarium és a Front Engined Porsche Club közösen szervezett egy pályanapot a Kakucsringre. Felejthetetlen élmény volt!
Sajnos az első körökben egy bambulás következtében leestem a pályárról és egy gumi leszedte a kedvenc első spoileremet. De hát ilyen ez a filmmes szakma.
Ami érdekes, hogy míg a keményre tekert KONI gátlók a gyári rugókkal kellemesnek bizonyulnak, addig a pályán kajdhogynem fabatkát sem érnek. Ilyesztő volt a kanyardőlés, ami a képeken is látható. A Recaro ülések kényelmesek a kiránduláshoz, de a pályán olyan, mint a Wartbugülés; lecsúszik róla az ember.
A versenyt sikerült az előkelő első helyen abszolválni, amire nagyon büszke vagyok. Így hazavihettem a képzeletbeli kupát és a napokig tartö izomlázat.
A képeket az Amoréról csentem. :-)




Komárom előtt telitankoltam a gépet, nem titkolt szándékkal, hogy fogyasztást mérek. Lenulláztam a számlálót, és hajrá! 300 km autópálya, Pesten átvágás, némi munkába járás, majd 480 km megtelte után ugyanannál a kútnál, ugyanannál a pisztolynál, ugyanúgy kattanásig telitank. Az eredmény 27,3 lityi. Némi számolás után kijött az 5.6-os fogyasztás.
Elégedett vagyok :-)
Pár hete hidegen kedvetlenül indult a motor, és időnként egyenetlenül húzott; vagy inkább nem húzott. Gondoltam, gyertyákat kéne cserélni. Hiszen mikro is voltak legutoljára cserélve? Nem is emlékeztem. Az biztos, hogy 4 éven túl.
És valóban: a kiváló Szamosi szervíz komputeréből kiderült, hogy majdnem 60 ezer km-t szolgált egy a nyolcas.
Hamar kaptam újakat, a különbség azonnal érezhető.
Nem kell ennyit várni egy cserével, de jó tudni, hogy a rendes twin spark alfa belevaló gyertyákkal elmegy akár ennyit is.
Már megint csak egyre jobban szeretem ezt a gépet. :)
Ma végre felkerült Rómeóra az, amit már a vásárlás után elkezdtem tervezni. Egyedi tervezésű, valóban piros lökös (ötlet saját, megvalósítását a Fanat-X Tuning Team-nek köszönhetem, meg is teszem!:), most végre úgy néz ki az autó, ahogy megérdemli. Felkerül a rozsdamentes HD dupla vég is (Dinamit Dobnál cserélhetőre csinálták a véget, még mindig nem térek észhez milyen egyszerű és nagyszerű ötlet volt tőlük...:).
Külsőleg még két apróság jön idén, kettő belülre, aztán jövőre az új felnik, lassan elkészül a meseautó... :)
Nem jutok szavakhoz, rossz érzéssel mentem el, többen akarták út közben összetörni az autót, esett is, de amióta fent van, csak vigyorgok... :D Köszönöm mindenkinek, a továbbiakban beszéljenek a képek:












Mivel egy 250km autópályás út után elfogyott kb 1 liter motorolajam, végső elkeseredésémben kitaláltam, hogy lecserélem a Selénia 20K for Alfa Romeo-t Castrol 10W40-re és egy kis STP olajadalékot is tegyünk hozzá. Ez a gyűrűzés, szelepszár szimeringezés előtti végső elkeseredés...
Az érdekesség az, hogy 5000km elteltével olyan sötét volt az olaj, mintha 20.000 km-t mentem volna vele. Rengeteg a lerakódás a motorban, csókoltatom az előző tulajt, nagyon rendes volt, hogy elfelejtett olajat cserélni időben, vagy teszkós motorolajat használt...
7 végén egy 500Km autópálya út vár ránk, kiváncsi leszek az eredményre
Lassan cserés az olaj a verdában, így tegnap voltam Ofi-nál beszereztem a gyári olaj + szűrő szettet. Jövő hétre pedig egyeztettem a szervizbe időpontot. Következő tulaj kedvéért számla elrakva. :)
-------------------------------------
Megjött a verda a szervizből:
- olaj+szűrő csere
- helyzetjelző csere
- hűtő takarítás, mert melegedett pályán és dugóban
- első fékbetétek csere
- kézifék bowdenek csere
Összesen anyag + munka = 73000
Egy hónapja kezdődött hogy ingadozik az alapjárat, és kormolt kicsit a gépezet. Ezt követően már üzemi hőfokon megállásnál gyakran felpörgött a motor fordulatszáma akár háromezerig is, no és a fogyasztás sem volt az ideális, nagyjából 12-13 liter lement a torkán. A tünetek igencsak lambda-szonda hibára utaltak, ami be is igazolódott, és ez azt jelentette hogy az EGY ÉVES lambda-szondát ki kellett cserélni (volt benne kb 7-8 ezer kilométer) . Most tökéletes ismét a rendszer, de az azért bosszantó hogy egy ilyen alkatrész -ami nem is olcsó- és csak ennyit bír...
Öcsémtől kaptam 1 "sportdobot"
Neki már nem elég 1 mivel 2 kell :D
Nekem meg pont kapóra jött, h lecseréljem az utángyártott, gyárival meg1ező csálén álló dobomat. (2. kép)
Féltem tőle h hangos lesz, de szerencsére nagyon kellemes hangja lett és nem hangos.
Igaz nem ovál, de jobb mint ami volt!!



És még egyszer sikerült belefutni...
Most 100 helyett 119, úgyhogy "csak" 30-as csekk ütötte a markomat :-D

Ma 135400 km-nél lecseréltem az olajat. Castrol 10w40 ment bele. Légszűrő és olajszűrő is cserélve lett, valamint az igen töredezett hosszbordásszíj is. Volt egy erős futóműnyekergés, ezen a kenés segített.