Blog

>> Eseményingegnere // Alfa Alfetta GT / GTV / GTV6 GTV6 // 2010-09-05

A Milano túra után egy kicsit más megpróbáltatás következett.
Az Alfarium és a Front Engined Porsche Club közösen szervezett egy pályanapot a Kakucsringre. Felejthetetlen élmény volt!

Sajnos az első körökben egy bambulás következtében leestem a pályárról és egy gumi leszedte a kedvenc első spoileremet. De hát ilyen ez a filmmes szakma.
Ami érdekes, hogy míg a keményre tekert KONI gátlók a gyári rugókkal kellemesnek bizonyulnak, addig a pályán kajdhogynem fabatkát sem érnek. Ilyesztő volt a kanyardőlés, ami a képeken is látható. A Recaro ülések kényelmesek a kiránduláshoz, de a pályán olyan, mint a Wartbugülés; lecsúszik róla az ember.

A versenyt sikerült az előkelő első helyen abszolválni, amire nagyon büszke vagyok. Így hazavihettem a képzeletbeli kupát és a napokig tartö izomlázat.

A képeket az Amoréról csentem. :-)

 
>> SzervizJorjie // Alfa 146 2.0 TD // 2011-06-08

Komárom előtt telitankoltam a gépet, nem titkolt szándékkal, hogy fogyasztást mérek. Lenulláztam a számlálót, és hajrá! 300 km autópálya, Pesten átvágás, némi munkába járás, majd 480 km megtelte után ugyanannál a kútnál, ugyanannál a pisztolynál, ugyanúgy kattanásig telitank. Az eredmény 27,3 lityi. Némi számolás után kijött az 5.6-os fogyasztás.
Elégedett vagyok :-)

 
>> SzervizÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2011-06-08

Pár hete hidegen kedvetlenül indult a motor, és időnként egyenetlenül húzott; vagy inkább nem húzott. Gondoltam, gyertyákat kéne cserélni. Hiszen mikro is voltak legutoljára cserélve? Nem is emlékeztem. Az biztos, hogy 4 éven túl.
És valóban: a kiváló Szamosi szervíz komputeréből kiderült, hogy majdnem 60 ezer km-t szolgált egy a nyolcas.
Hamar kaptam újakat, a különbség azonnal érezhető.
Nem kell ennyit várni egy cserével, de jó tudni, hogy a rendes twin spark alfa belevaló gyertyákkal elmegy akár ennyit is.
Már megint csak egyre jobban szeretem ezt a gépet. :)

>> Tuning és extraHoZee // Alfa 147 "Vadállatosított" EcoTS :) // 2011-06-08

Ma végre felkerült Rómeóra az, amit már a vásárlás után elkezdtem tervezni. Egyedi tervezésű, valóban piros lökös (ötlet saját, megvalósítását a Fanat-X Tuning Team-nek köszönhetem, meg is teszem!:), most végre úgy néz ki az autó, ahogy megérdemli. Felkerül a rozsdamentes HD dupla vég is (Dinamit Dobnál cserélhetőre csinálták a véget, még mindig nem térek észhez milyen egyszerű és nagyszerű ötlet volt tőlük...:).
Külsőleg még két apróság jön idén, kettő belülre, aztán jövőre az új felnik, lassan elkészül a meseautó... :)
Nem jutok szavakhoz, rossz érzéssel mentem el, többen akarták út közben összetörni az autót, esett is, de amióta fent van, csak vigyorgok... :D Köszönöm mindenkinek, a továbbiakban beszéljenek a képek:

>> SzervizGabesz // Alfa 156 1,6 TS Distinctive // 2011-06-08

Mivel egy 250km autópályás út után elfogyott kb 1 liter motorolajam, végső elkeseredésémben kitaláltam, hogy lecserélem a Selénia 20K for Alfa Romeo-t Castrol 10W40-re és egy kis STP olajadalékot is tegyünk hozzá. Ez a gyűrűzés, szelepszár szimeringezés előtti végső elkeseredés...
Az érdekesség az, hogy 5000km elteltével olyan sötét volt az olaj, mintha 20.000 km-t mentem volna vele. Rengeteg a lerakódás a motorban, csókoltatom az előző tulajt, nagyon rendes volt, hogy elfelejtett olajat cserélni időben, vagy teszkós motorolajat használt...
7 végén egy 500Km autópálya út vár ránk, kiváncsi leszek az eredményre

>> SzervizRoll1983 // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD 8v // 2011-06-16

Lassan cserés az olaj a verdában, így tegnap voltam Ofi-nál beszereztem a gyári olaj + szűrő szettet. Jövő hétre pedig egyeztettem a szervizbe időpontot. Következő tulaj kedvéért számla elrakva. :)

-------------------------------------

Megjött a verda a szervizből:

- olaj+szűrő csere
- helyzetjelző csere
- hűtő takarítás, mert melegedett pályán és dugóban
- első fékbetétek csere
- kézifék bowdenek csere

Összesen anyag + munka = 73000

>> SzervizRB // Alfa 156 2,0 TS selespeed // 2011-06-07

Egy hónapja kezdődött hogy ingadozik az alapjárat, és kormolt kicsit a gépezet. Ezt követően már üzemi hőfokon megállásnál gyakran felpörgött a motor fordulatszáma akár háromezerig is, no és a fogyasztás sem volt az ideális, nagyjából 12-13 liter lement a torkán. A tünetek igencsak lambda-szonda hibára utaltak, ami be is igazolódott, és ez azt jelentette hogy az EGY ÉVES lambda-szondát ki kellett cserélni (volt benne kb 7-8 ezer kilométer) . Most tökéletes ismét a rendszer, de az azért bosszantó hogy egy ilyen alkatrész -ami nem is olcsó- és csak ennyit bír...

 
>> Tuning és extraH@nß // Alfa 145 TS // 2011-06-07

Öcsémtől kaptam 1 "sportdobot"
Neki már nem elég 1 mivel 2 kell :D

Nekem meg pont kapóra jött, h lecseréljem az utángyártott, gyárival meg1ező csálén álló dobomat. (2. kép)
Féltem tőle h hangos lesz, de szerencsére nagyon kellemes hangja lett és nem hangos.
Igaz nem ovál, de jobb mint ami volt!!

 
>> EseményAlfaBoy // Alfa 156 SW // 2011-06-07

És még egyszer sikerült belefutni...
Most 100 helyett 119, úgyhogy "csak" 30-as csekk ütötte a markomat :-D

 
>> SzervizJampi // Alfa 156 1.6 TS // 2011-06-07

Ma 135400 km-nél lecseréltem az olajat. Castrol 10w40 ment bele. Légszűrő és olajszűrő is cserélve lett, valamint az igen töredezett hosszbordásszíj is. Volt egy erős futóműnyekergés, ezen a kenés segített.