Blog
(0430-0502) sződ-nevelek - balatonkenese [cukrászda]- balatonvilágos [kilátó]- széplak [autómosás] - zamárdi [hotel] - siófok [part] - zamárdi [szamárkő, kőhegyi kilátó] - szántód [rév] - kőröshegyi völgyhíd - veszprém [belváros] - székesfehérvár [auchan] - budaörs [kika] - sződ-nevelek
mindösszesen 461km, ~8,60 l-es átlagfogyasztással
Ütközés hibáinak javítása a hátsó lökhárítón, sárhányón, tankfedél és jobb hátsó lámpa cseréje. Továbbá olaj és szűrők cseréje, klímafeltöltés, első fékbetétek cseréje.
Átfordult a számláló egy szép kerek számra 5 hónaposan 5000 km! A héten több nagyobb projekt is elindul mégpedig: tetőfóliázás (fekete:-) és végre megérkeztek a 18-as gurigák is! A Ragazzon hátsó dob is úton van csupa öröm az élet.....Komáromig mindennek kész kell lennie!
Ma bekerült az autóba a hosszas keresés, válogatás, számolgatás után a piacon kapható termékek közt a legmegfelelőbbnek tartott védelmi rendszer. Bár ráment az egész napom, de megérte, kedvesek, készségesek voltak, jól dolgoztak, emellett számomra is átláthatóan és jól működik minden zár valamint elektronika. Most már nyugodtabb leszek, ha valaki el szeretné lopni az autóm, rendesen meg kell izzadnia, és még akkor se nagyon fog sikerrel járni. Egyik legnagyobb félelmem ellen remélhetőleg tettem egy nagyon nagy lépést...
Ma délután mikor hazértem, fényképezhetnékem támadt. Szokott nálam ilyen előfordulni, elég gyakran :)) Szépen megálltam a 159-el a ház előtt, odagurultam elé a VZR-rel és megállapítottam, hogy elég komoly a kontraszt, a hófehér 159 és az éjfekete VZR :)
Íme néhány kép az elkészült kompozíciók közül :)
Egy hiányzó felnikupakkal kezdődött a történet. Tavasz lévén előkerültek a nyári kerekek, az alufelnikkel. Ezeket a felniket az autó előző gazdái választották, és meg kell hagynom igen kiváló ízléssel. Egyrészt nagyon mennek az autóhoz, másrészt nekem nagyon bejön a felnik "versenyfelni" feelingje, legalábbis én ehhez hasonlóakat FIA, GT és hasonló pályakocsikon szoktam látni.
Viszont hát finoman szólva kicsit látszott már rajtuk hogy voltak használva. Kisebb nagyobb, leginkább a peremen található parkolási sérülések "díszítették". Nem gondoltam rá hogy különösebben foglalkozni kellene velük, de a hiányzó felnikupaktól mégis egy teljes felújításig jutottunk :) Szóval eredetileg a tavasz közeledtével annyi fejlesztést terveztem, hogy a felnikupakokra ragasztanék 4 db. Alfa Romeo matricát. Árulnak ilyeneket műgyantából. Miután feltűnt hogy hiányzik egy felnikupak, elkezdtem utánajárni, hogy hogy lehetne ilyet pótolni, hogy legyen mire felragasztani az emblémákat. Azonban rájöttem, hogy ezek a műgyantás cuccok hát finoman szólva elég "gagyin" néznek ki, csak lehet ilyet gyáriban szerezni.
Lehet. Az alufelniken 60 mm-es nyílás van, és egész véletlenül a 159-es Alfák gyári kerekein is ekkora kupakok vannak. Ebay a segítségemre volt, hollandiából 1 hét alatt megjöttek, kifejezetten baráti áron. Ricambi Originali, gyári, gyönyörűek.
Mondom, ezeket csak nem rakhatom fel a leharcolt felnikre.
Utánajártam a témának, és úgy döntöttem magam újítom fel őket, mégpedig polírozás segítségével. Miután beszereztem a szükséges eszközöket hozzá (lammellás csiszolókorong készlet, pormaszk, stb.), egy szombati napon nekiálltam a csiszolásnak. A peremmel kezdtem, a felső szürke festékréteg nagyon egyszerűen lejött. Azonban alatta valamilyen fekete védőréteg volt, amit viszont igencsak masszív meló árán lehet csak lecsiszolni. Nagy nehezen addig csiszoltam a peremet, míg már csak a gyönyörű (már szál-csiszolt) tiszta alumínium látszódott. Eltüntettem minden sérülést, és egyre finomabb csiszolófejekkel folyamatosan alakítottam simára a felületet. Azonban rá kellett döbbennem, hogy a fekete réteg miatt túl nagy meló lenne az egész felnit lecsiszolni, ezért alternatívát kellett találnom.
Az interneten gyorsan rákerestem, szoktak-e alufelnit festeni. Szoktak. Van pont erre való festék, és lakk is, a Praktikerben kapható is (ez szombaton komoly pozitívum), úgyhogy gyorsan kiugrottam két flakon ezüstmetál felnifestékért, és egy flakon felni lakkért.
A felnik közepén lévő összes sérülést is eltüntettem, majd maszkolás, és alkoholos zsírtalanítás után jöhetett a festés. Mindegyik felni két réteg festéket kapott, majd 1 nap száradás után 2 réteg lakkot. A felnik eredeti színéhez képest (ami leginkább krómos beütésű volt), a festés után egy gyönyörű, homogén matt ezüst metálos színt kaptam, ami a lakkozás után egy kellemes selyemfényt kapott. Hogy még jobban feldobjam a megjelenést, a perem alatt lévő csavarokat (a szeleppel együtt) lemaszkoltam, így azok az eredeti színükben pompáznak, adva egy kellemes kontrasztot az új színnel.
Ezek után a gumik is ápolásra kerültek, gumiápoló segítségével szép csillogó fekete színt sikerült varázsolni nekik. A szépnek nem nevezhető piros színű szelepsapkákat pedig matt feketére festettem.
A kerekek felrakása előtti utolsó fejezet az eredeti Alfás kupakok felhelyezése volt. Kicsit tartottam tőle, mennyire lesz megoldható a rögzítés. Szerencsére tökéletesen, mintha erre a felnire tervezték volna őket, a sok apró pöcök pont úgy kapaszkodik a felnire ahogy kell nekik. Lehet hogy ezek mind szabványosak ezért ez nem meglepő, de mivel még nem csináltam ilyet nagyon örültem neki.
Ezek után a kedvenc futóműves szervizemben felkerültek a kerekek, új tehermentesítő gyűrűkkel, centírozással, ahogy kell. A biztonság kedvéért kaptak egy kerékőr készletet is :)
Az egész felújítás egyáltalán nem volt drága (a legköltségesebb a 4 felnikupak volt), csak melós, de azt meg rendkívül élveztem :) Összességében nagyon elégedett vagyok az eredménnyel, szerintem igazán megnyerőek.
A képek időrendben szerepelnek.
Ma délelőtt megvolt az első "hivatalos" szervízlátogatásom. A km számláló 4256Km-et mutatott, így az Sw megkapta a jól megérdemelt friss olajat, szűrőt. Érdekes a dolog, mert mintha kicserélték volna az autót. Csendesebb a motor és mintha sokkal könyebben venné a kigyorsításokat. Mintha jobb lenne a gápedál-zreakció ideje. Fogalmam sincs mi lehet az összefüggés a működés és egy olajcsere között, de most nagy az öröm! :) Selénia WR 5W30-as olaj került bele, gyári előírás szerint. Következő olajcsere, 16K - 17K magasságában és utána 15K Km-enként. Semmi esetre sem fogom a 30K-s periódust kivárni.
...és megvolt a garanciális javítások közül 2 tétel:
- A tükörmozgató kapcsoló cseréje (ez egy kicsit érdekes, mert ugyan most működik a lefelé irányban történő mozgatás is, de teljesen más érzés amikor ezt az irányt nyomom le, összehasonlítva a többi iránnyal. Nekem van egy erős érzése, hogy itt nem csere, hanem "okoskodás" történt csak és a hiba ismét jelentkezni fog hamarosan - ne legyen igazam!!!)
- A vezető ülés nyikorgás is meg lett szüntetve egy kis kenőanyag köztes beinjektálásával :)
Úgy gondoltam, hogy eljött a kánaán és minden szép és jó lesz innentől fogva. Csendben, békében együtt suhanunk tovább... erre elkezdett zizegnia a tetőkárpit...
Luigi, Luigi... Össze kellene kapni magad, mert ez így nem lesz OK! :DDD
Ha kell, élvezettel esünk be a hajtűkanyarba, ha kell, 200-as sebességgel száguldunk. Ha kell fűt, ha kell, hűt. Ha kell, 4 litert eszik, ha kell, cipekedik. Az univerzális autó :)
... avagy hogyan vigyünk haza egy új gyerekszobát az IKEAból. 1 emeletes ágy, 1 kiságy, 3 matrac, 1 szekrény, 2 kisszekrény, 2 asztalka, 2 szék, 3 polc, 3 lámpa, 2 szőnyeg meg pár apróság.