Blog
-5L Selenia WRD olaj
-Olajszűrő
-Levegő szűrő
-Gázolaj szűrő (Gyári)
Ezek lettek cserélve természetesen FERKE kartárs segítségével! Pontos precíz ALFA szerető ember :) Átnézte az egész autót, nagyon egybe van :) Bal 1 futóműnél vannak gondok még de nem vészes! Az első féktárcsák cserések! Még a komplett vezérlés jön, vízpumpával, jövőhónapban + egy termosztát esedékes! Ezenkívül kasznin lesz javítani való ami max 30.000ft tehát ez sem vészes! :))) Alfa amore :)
Csak ajánlom ismételten FERKE felhasználót! :) Köszi Ferke mindent :)
Az ár munka díjjal együtt ennyi :)








149.000 km-nél leműszakiztattam
Már hetek óta úgy jártam vele, hogy azt vártam mikor megy annyira szét, hogy az út mellett maradok. Szerencsére ez nem következett be. Egy LUK kuplungszett került a régi helyére, amin látszott már nagyon, hogy érett volt a cserére. Most olyan mint a vaj. Ég és Föld a különbség!
Kilóméteróra állása: 244121km
Voltunk Lengyelországban, természetesen az Alfával. Menetközben világosodtam meg, hogy valójában ez az első külföldi útja az öreg gépnek mióta nálam van. 110e km alatt először. Fura. A Wartburggal bejártunk ungot berket, voltunk Ukrajnától Olaszországig mindenfelé, még Athénban is. Az Alfa meg mióta megvan inkább csak húzza az igát, melózunk együtt. Igaz munka miatt mentünk Starachowicze-be, de autózásnak sem volt utolsó. A Szlovák szakasz volt persze a csúcspont, hegyek, szerpentinek. Szuper volt. Kis szépséghibája volt csak a dolognak, útközben az irgalmatlanul rossz utak valamelyikén elkezdett kopogni az eleje a gépnek. Amúgy derekasan bírta a gyűrést, volt egy-két igazán Alfás mozzanat. Hajtűkanyarban kamiont előzni 2-es padlógázzal...ahhoz azért autó is kell. De nagy élmény. Lenézek, átlátok 2 hajtűnyi utat a szalagkorláton keresztül... visszadobom 2-be, letalpalom, kapaszkodunk...fel 3, kicsi gáz még, nagy fék, vissza kettes, kanyarba belecsavar..kapaszkodunk. fel 3, lelazít :-))
Ha akkor tudtam volna az autó hibáját, hogy miért is kopog, lehet visszább vettem volna a magabiztosságból, de végülis nem volt gond.
Az történt ugyanis, hogy konkrétan elhagytuk az egyik stabilizátorbekötés alját. Ahol a lengőkarba van csavarozva, ott eltört és gumistól csavaranyástól valahol elrepült. Így jobb kanyarban, ahol befekszik a bekötés a helyére, ott dolgozik a stabrúd, bal kanyarokban azonban nem, mert elemelkedik a lengőkarról. És olyankor koppan, amikor a lengőkar visszatér a stabrúdhoz. Nem is értettem, mert nagyo fura szituációkban kopogott, tipikusan hullámos, billegős utakon.
Ezért is gondoltam a váltótartóra először, főleg hogy olyan hülyén áll a helyén. De ezekszerint az úgy normális...
Összességében jó autózás volt, és ehhez képest az 5.8l/100km fogyasztás háát nem sok.
Kilettek cserélve ma a tegnap megérkezett gyertyák. Elraktam a régiket emlékbe, hátha egyszer elő kell őket venni valami miatt...
Szervízdíj nem volt, mivel apum szerelő haverja cserélte, csak az üzemanyag fogyott azon az 5km-es távon :)
Az egész műveletet megkoronázandó, lemostam Pirit és fordultunk egy nagyot a városban :)
km állás: 146900




Most volt egy kis időm elkezdtem a kocsi leszervizelését ,úgyhogy olajcsere a motorban és a váltóban. Futómű átnézés,Egr és pillangószelep ház kitakarítás.



5 évvel ezelőtt elhatározott tervem valósítottam meg a héten: végre felkerült a pici Zender hátsó szárny Blanka csomagtartójára :) Ezt a kis spoilert 2006-ban, a Szlovákiai Alfa Amore Találkozón (első kép) néztem ki ezt magamnak, amikor még nem is volt GT-m :)
A fényezést Magyar Zsoltiék csinálták Diósdon. (5.000 forint) A ragasztást az Autóház Budaörsre bíztam, nagyon szépen megoldották. (8.000 forint)
Ha már ott volt az autóm, kicseréltettem a bal első ülésben elszakadt bowdent, és a jobb oldali ajtómon is állítottak kicsit, mert nehezen csukódott.






Tegnap sikerült megejteni a téli gumik lecserélését végre. Remekül tapad és nagyon jól megy az autó :) Azonban csere közben napvilágra került egy újabb probléma, megadta magát a féltengely gumiharangja. Így a következő napirendi sorrend ezen probléma orvoslása lesz....
Sajnos már megvételkor feltűnt, hogy nem működik a bal hátsó központi zár, így azt mindig lenyomni, felhúzni kellett...
Féltem is hogy 1x elfelejtem, és nyitva marad.
Végül az hozta meg a javításra való motivációt, hogy egyszercsak zárhatatlanná vált az ajtó, hiába nyomtam le a gombot, kívülről (is) simán ki lehetett nyitni.
Természetesen kisbarátomhoz rohantam a hajamat eldobva, azaz Zé. mesterhez, aki szívesen segített, kicserélte a teljesen leégett motort a zárszerkezetben.
Amikor bontottam le a burkolatot, akkor döbbentem rá, h pl miért sokkal halkabb, mint a 145, és miért nincs nyikorgás. Kb 3x annyi csavar meg bolha fogja:-)
2011.05.20.A kocsiba 188.700km.van.Ma megvolt az átíratás.Össz költség:94.246.-
-Eredetiség vizsga:18.500.-
-Biztosítás 1 évre:18.106.-
-Átiratási illeték:45.640.-
-Forgalmi:6.000.-
Törzskönyv:6.000.-