Blog
Hát igen, ki lett cserélve a bal hátsó, vasárnap estére meghalt a jobb hátsó...
Új lengőkarok, kormánymű gumiharang, hátsó lengéscsillapító pár, alvázvédelem, féktárcsák, fékdobok, betétek és az apróságok: megindult a műszaki 2011 projekt.
80 alaphangon csak alkatrész, anyag és szerek tekintetében. Plusz munkadíj, plusz vizsga. A 3 éves teszkós (előző tulajnál belekerült) akku is felmondta a szolgálatot, ízzókkal, fékcsővel ez máris 100 inkább. És még nem tudni mi jön közben elő.
A CO is 8,5 volt, még ha hidegen is. Melegen sem lett sokkal jobb, lambda szonda csere megoldotta. Befejeződött a projekt, két év nyugi is jöhet...
Tartottunk a srácokkal egy kis autóápolós délelőttöt, így AlfaCity előtt egy héttel. Kipróbáltuk az AutoGlym-waxot. Elég tuti a cucc! :)
(BeeGee fotói)






Már az előző autómon is bejött a fólia hővédő hatása, így ma a mostanira is felkerültek a fóliák Zozofolia közreműködésének köszönhetően :))




Ideje volt!
Nincs szivárgás a klímacső cseréje óta. grande banditól vásárolt klímacső tökéletes volt.
Feltöltés, fertőtlenítés...meg, ami ilyenkor benne van abba a kb 30 percbe 13 pénzbe került. Megérte. Ááááh már hétvégén begyúltam a kocsiba.
Töltés közben természetesen a hőmérőt figyeltük. 32 fokról indult el és állt meg a 6-osnál.
Nincs garázsos kép. :-D
Bíró Hűtő-és Klímatechnika Kft Polgár
Na végre ismét egy olyan ember, akit tudok ajánlani...
ma gondoltam egyet és elmentem a városba hogy veszek magamnak egy övtáskát!
találtam is egy nekem valót ami teljesen fekete és semmi írás nem volt rajta hogy miért írom múlt időben mert a sima tasiból alfás övtáska lett! hogy hogyan?
maradt még egy darab vasalós matricám ami pont oda való volt( szerintem lehet direkt ilyenre csinálták hogy tudjak rá tenni egy kígyót! ) rá is lett vasalva és már hordható is a kis övtáska! nekem nagyon tetszik szerintem igen jó lett! és ami az árát illeti egy övtáskáért nem volt sok 500 ft :))

Sajnos finomhangolás vált szükségessé(192500km). Elkezdett rángatni a kincsem, leginkább gyorsításkor, ill. 2500-as fordulat alatt. Kutató munka következett, melynek eredményei a következők voltak:
Gyertyák cseréje: 10.000 – ideje volt.
Nem lett jobb a helyzet, így folytatódott a nyomozás. Vmaast-nak köszönhetően az LMM működését nagyon gyorsan ellenőriztük, az rendben. Közben mentünk egy picike próbakört légszűrő nélkül. Eszembe jutott a 155-ösöm hangja. Szívóhangot és sportlégszűrőt akarok! Kész vagyok. Két bökkenő van: 1.a 164TS karakteréhez szerintem nem illik;2: Zé letekerné a fejem, s kitiltana a műhelyéből, ha a jó állapotú motorommal ezt művelném. A további nyomozás alapján cserélve lett egy gyújtáselosztó. A rángatás még mindig tartott. A megoldást az hozta, amikor Zé és Dekka elmentek egy körre.
- Hogy sikerült megoldást találni? – kérdi Levi
- Az egyik kanyarban elhagytuk. – válaszolt Zé, közben Dekka sokat sejtetően mosolygott
- Ne szivassatok mán’, akarom tudni, hogyan gyógyult meg!
- Ha elmondanánk, meg kéne ölnünk téged…
A megoldás az volt, hogy az 1-es henger vezetékét a 4-es hengerhez kellett csatlakoztatni és fordítva. Hülye olaszok…
Viszont életben hagytak :-)
Tehát az említett nagyjavításról:
Km óra állás: 192000
Elvégzett javítások:
Hűtő csere: 30.000. Próbálkozhattunk volna hűtőtömítővel, de hosszú távra tervezem.
Ha már hűtő, legyen új termosztát is. 10.000
Szivárgott a szervóolaj a kormányból, 3-4 havonta töltögettem utána. Kockázatos megoldást választottunk, bontott kormánymű lett beépítve, de úgy néz ki, megérte a kockáztatást, jelenleg jól funkciónál. 30.000
Mivel eléggé szét volt szedve szegénykém, megejtettünk egy komplett kuplungszerkezet cserét is(Valeo). Ez még ráért volna, de így spóroltunk a munkadíjjal. 30.000
Egy ideje volt egy minimális jele a hengerfejtömítés hibájának. Itt volt az aktuális ideje, hogy ezt is orvosoljuk. Mivel már úgyis kotorászott Zé a motorban, kézenfekvő volt a szelepszár szimeringek és a szelepvezérlő korong cseréje is. Kérdeztem tőle, hogy mit látott a hengerekben, mire eléggé megnyugtató választ adott, ugyanis kopásnak semmi jele, elmondása szerint gyönyörű a motor belseje – meghálálja a törődést. Ezeken kívül cserélt még egy gyújtás elosztót, ékszíj tárcsát, ékszíjat, lecserélte a hűtővizet, a váltóolajat, a szervóolajat. A végösszegből visszakalkulálva ez 40.000 lehetett.
Ezek után még visszamentem egy gyors boxutca látogatásra, két alsó támasztó gömbfej (15.000), és felső kuplung munkahenger (10.000) cserére.
Futómű beállítás: 5.000.
Nagyon zsebbe kellett nyúlni, de még mindig úgy gondolom, hogy jó döntés volt az autó megtartása, gyári állapotra alakítása. Az autó nagyon jó lett, köszönöm Zé!
Közben fogyasztási rekordot mértem tele tanktól tele tankig, kevés város, sok országút, max.110km/h: 7,3 L.
Tetszik nekem a 166-os is. Ezért elgondolkodtam, hogy mi lenne, ha váltanék. Ha váltanék, dízelt vennék belőle, érezhetően kisebb lenne a fogyasztás, újabb autó lenne. Azonban az elmélkedés után arra jutottam, hogy a 164, az 164. Kedvelem, sajnos kezd ritkább lenni, mint a fehér holló (főleg a jó állapotú), nagyon szomorú lennék, ha meg kéne válnom tőle, s még szívesen töltenék vele éveket is. Így biztossá vált, hogy marad. Ha marad, akkor viszont van egy-két műszaki dolog, amit meg kell javítani. Van, amit most, van, amit akár több ezer km múlva, de azt gondoltam, hogy akkor már legyen tökéletes. Ezért belecsaptunk a lecsóba. Egy hétig nem volt autóm, de amilyen állapotban visszakaptam, az konvergál az 1998-as állapotához…de ez egy picit már másik történet…
Fogyasztás szempontjából nagyon nagyon kellemeset csalódtam az autóba!
Debrecen - Győr távon Budapestig 3 emberrel, csomagokkal 120-al végig a pályán, Pesttől Győrig egyedül, 130-140-el végig az átlag fogyasztásom 7,5-re jött ki!!!! Igen, 7,5 liter... :O
Városba is alig alig megy 8 liter fölé, de van amikor alatta tartom. Mondjuk abszolút nem pörgetem, mindig elváltok alacsony fordulaton. Végül is van benne erő meg nyomaték, nem kell agyon pörgetni. (De azért néha jól esik! Imádom a hangját) :)