Blog
Megtörtént a fék beépítése és az oljacsere. A Csörgő családi műhelyben egy kellemes délelőttöt töltöttem el ismét. :-)
Gondoltam amíg még friss ropogós a Kicsike, el kellene menni fotózni egyet. Természetesen nem árt a profi segítség sem, így az utasülkést elfoglalta egyik kollégám, aki ezeket a képeket elkövette :))) Van jónéhány jól sikerült darab, de a postaban találhatók azok, amik igazán figyelemre méltóak lettek :)
Belső világítás átalakítás: Mivel a személygépkocsikban olyan belső világítást csinálnak hogy még Kr.u 18. században a lovaskocsikon gyertya/bura technológia nagyobb fényt adott mint ami ezekben a gépsárkányokban van (főleg az alfákban), így hát ki kellett valamit találnom.
Na de persze bemegy a lovaskocsis paraszt a homasitába és vesz egy ledtáblát azt kész.
Ha-Ha-Ha. Ebben ez nem olyan egyszerű, mivel a címben is szerepelt, a KÖCSÖG.... van a 147-ben. Persze más márkájú szekerekben ezt még nem szerelték (2 éves francia autókban biztosan nem).
Szóval két (három) okból szerelünk ledet a szekérbe:
1. világosabb legyen (jobb fényhatás)
2. kevesebb fogyasztás
(3. design)
Na jó, a 2. az már ki is esett:
Jelenség (probléma): próba áram --> nincs meg a megfelelő terhelés (szakadás) --> gyorsan vegyük el az áramot (can-bus) --> nincs áramom !!!
Szóval jön a megoldás: a [w] különbséget el kell diszipálni (elfűteni).
Kivitelezhető az 1,(3) pont.
Szempontok: egy mozdulattal vissza lehessen alakítani, hatás fok (persze ez volta cél :) ) ne legyen gányolás --> elegancia.
Elég rossz állapotban voltak a nyári kerekeim. /Budapest-Budapest de csodás/
3 felnit görgőzni kellett.
padka nyomok és karcolások el lettek tüntetve.
újra lettek fényezve.
az egyik gumi meg lett süttetve.
79.000km-nél kapott négy új nyári gumit az autó: Pirelli P7 Cinturato 205/55 R16 91H... hát mit mondjak, kiválló!!! Szállítással együtt került 78.800Ft-ba, plusz 6.000Ft a szerelés... szóval szerintem egészen jó áron sikerült hozzájutni.
Egy ideje várat magára a futómű orvoslása, amiről olajcsere alkalmával kiderült, hogy beavatkozást igényel. Felsők kukásak, jobb alsó kukás. Erre mondtam, hogy egyszerűbb egy piszokkal megcsinálni, és kicserélni mind a négyet, így nyomhatunk legalább egy resetet a lengőkarok kilométerszámlálóján. A bent lévők még gyáriak, ha jól tévedek, nyolc évesek. Ha ezek is kibírnak ennyit legalább, akkor a következő tulaj sem panaszkodhat majd.
Futómű felújításom receptje:
Hozzávalók: lengőkarok jóárasítva, megrendelve, leszállítva Erhardtól (amire a szerelőm azt mondta, hogy talán még ő sem tudott volna ennyiért beszer áron). Beszerzésre vár még némi szilikon zsír szerelőim javaslatára a felső lengőkarokhoz
Elkészítés: az alkatrészeket beépíttetjük, futóművet behangoltatjuk és kész a csendes futómű (remélem) ízlés szerint a fékbetétek nyikorgását is csökkentethetjük szerelőnkkel.
A kérdés: Tényleg ennyi a különbség a gyári és utángyártott között?