Blog

>> Tuning és extrakalizsoli // Alfa 156 2.5 V6 upgrade 3.2 V6 GTA look // 2011-03-31

Megtörtént a fék beépítése és az oljacsere. A Csörgő családi műhelyben egy kellemes délelőttöt töltöttem el ismét. :-)

 
>> EseménySKrisz // Alfa 159 SW TI 2.0 JTDm 170 Bhp // 2011-03-28

Gondoltam amíg még friss ropogós a Kicsike, el kellene menni fotózni egyet. Természetesen nem árt a profi segítség sem, így az utasülkést elfoglalta egyik kollégám, aki ezeket a képeket elkövette :))) Van jónéhány jól sikerült darab, de a postaban találhatók azok, amik igazán figyelemre méltóak lettek :)

>> Tuning és extraMénrót // Alfa 147 JTD // 2010-05-06

Belső világítás átalakítás: Mivel a személygépkocsikban olyan belső világítást csinálnak hogy még Kr.u 18. században a lovaskocsikon gyertya/bura technológia nagyobb fényt adott mint ami ezekben a gépsárkányokban van (főleg az alfákban), így hát ki kellett valamit találnom.
Na de persze bemegy a lovaskocsis paraszt a homasitába és vesz egy ledtáblát azt kész.
Ha-Ha-Ha. Ebben ez nem olyan egyszerű, mivel a címben is szerepelt, a KÖCSÖG.... van a 147-ben. Persze más márkájú szekerekben ezt még nem szerelték (2 éves francia autókban biztosan nem).
Szóval két (három) okból szerelünk ledet a szekérbe:
1. világosabb legyen (jobb fényhatás)
2. kevesebb fogyasztás
(3. design)

Na jó, a 2. az már ki is esett:
Jelenség (probléma): próba áram --> nincs meg a megfelelő terhelés (szakadás) --> gyorsan vegyük el az áramot (can-bus) --> nincs áramom !!!

Szóval jön a megoldás: a [w] különbséget el kell diszipálni (elfűteni).
Kivitelezhető az 1,(3) pont.

Szempontok: egy mozdulattal vissza lehessen alakítani, hatás fok (persze ez volta cél :) ) ne legyen gányolás --> elegancia.

 
>> Autóápolásmoloch156 // Alfa 156 sedan // 2011-03-29

Elég rossz állapotban voltak a nyári kerekeim. /Budapest-Budapest de csodás/
3 felnit görgőzni kellett.
padka nyomok és karcolások el lettek tüntetve.
újra lettek fényezve.
az egyik gumi meg lett süttetve.

 
>> Tuning és extramoloch156 // Alfa 156 sedan // 2011-02-21

Az erősítőbiztos járásához bekerült egy tápkondenzátor.

 
>> Autóápolásmoloch156 // Alfa 156 sedan // 2010-10-17

Az első lökhárító díszléceit átfestettem fényes feketére,
és a B oszlopot matt feketére.

 
>> SzervizGábor79 // Alfa 156 1.8 TS SW // 2011-03-30

79.000km-nél kapott négy új nyári gumit az autó: Pirelli P7 Cinturato 205/55 R16 91H... hát mit mondjak, kiválló!!! Szállítással együtt került 78.800Ft-ba, plusz 6.000Ft a szerelés... szóval szerintem egészen jó áron sikerült hozzájutni.

 
>> EgyébTrombozis // Alfa 156 1.6 // 2011-03-30

Lőttem néhány képet a garázsnál. A mosás most elmaradt.
Folyadékok ellenőrizve...

>> EgyébRolcho // Alfa 156 1.6 TS // 2011-03-30

Egy ideje várat magára a futómű orvoslása, amiről olajcsere alkalmával kiderült, hogy beavatkozást igényel. Felsők kukásak, jobb alsó kukás. Erre mondtam, hogy egyszerűbb egy piszokkal megcsinálni, és kicserélni mind a négyet, így nyomhatunk legalább egy resetet a lengőkarok kilométerszámlálóján. A bent lévők még gyáriak, ha jól tévedek, nyolc évesek. Ha ezek is kibírnak ennyit legalább, akkor a következő tulaj sem panaszkodhat majd.

Futómű felújításom receptje:
Hozzávalók: lengőkarok jóárasítva, megrendelve, leszállítva Erhardtól (amire a szerelőm azt mondta, hogy talán még ő sem tudott volna ennyiért beszer áron). Beszerzésre vár még némi szilikon zsír szerelőim javaslatára a felső lengőkarokhoz
Elkészítés: az alkatrészeket beépíttetjük, futóművet behangoltatjuk és kész a csendes futómű (remélem) ízlés szerint a fékbetétek nyikorgását is csökkentethetjük szerelőnkkel.

A kérdés: Tényleg ennyi a különbség a gyári és utángyártott között?

>> EgyébPeta74 // Alfa 166 2.5 v6 // 2011-03-30

Megjött a műanyag hegesztőtől a lökhárító és neki lehetett állni a festés előkészületeinek: csiszolás,gittelés jó párszor majd vízbe csiszolás utána pedig szórógittezés egyenlőre.