Blog
Ma leugrottunk Friedrichshafenbe a mar fentemlitett esemenyre,es ott keszült par kep Alfakrol.Mint dsejtettem nemsok digo vas diszelgett a sok nemet offos között,dehat eztmar idekinn megszoktam...











Lucifer hazatért, félig-meddig meggyógyulva. Kicserélésre került a hengerfej-tömítés, az összes kis vízcsatorna be volt dugulva, amik ki lettek tisztítva. Mivel az olajban is víz volt, olajcsere szintén megtörtént. A nívópálca-tartó is kicserélésre került, el volt törve. Ami nincs kész: a hűtőventilátorom nem kapcsol be, + még klímám sem tökéletes, ezek jövő héten kerülnek ellenőrzésre. Hőmérséklet jeladó új beépítve. Nyári papucsok fent.

Mióta a 146 le volt fóliázva, nagyon hozzászoktam, h nem látnak be avatatlan szemek az autó hátuljába. Eljött az idő, hogy a 156is megkapja a magáét :)
Nagykállóban csináltattam, nagyon korrektek és profik voltak a srácok.
A 3 hátsó üveg lett volna 18.000Ft
De közben úgy gondoltam, h 70%os mehet az első 2re :) összesen 25.000Ftba került a művelet.
A régi gumikat már nem rakta fel a gumis, újak után kellett nézni. A Falkenre esett a választás, abból is az erősített verzióra. Megvolt az ilyenkor szokásos felni görgőzés és futómű állítás is. 288000 van a gépben.
Az egész történet az autó vásárlásánál kezdődött.
Volt kollégám Vale7 (szintén 145 tulaj) elkísért Bp-re, mielőtt megvettem volna a "kicsit" átnézte nekem.Már ott mondta, h váltó szimering, csöpörészik az olaj.
Aztán telt-múlt az idő, cserélődtek az alkatrészek (vezérlés, fékek, olajok,szűrők stb) de a váltóolaj valahogy mostohagyerek volt...
kb 3 hete rászántam magam:
- motorolaj+szűrő (8e)
- váltóolaj (3e) thx B16A2!
- légszűrő (3e)
Elvittem cserére. (4e)
A váltóból kb 2-3 dl !!! olaj jött ki leeresztéskor...
Mondom "ez aztán tényleg nem sok", 2 liter friss olaj ment a helyére.
Másnap reggel melóba menet alánéztem, h mennyire csöpög
Ennyire O_o :
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1304750474-5134-blog.jpg
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1304750504-5134-blog.jpg
Ennek a fele sem tréfa!!
Vale7 segítségével elvittem a kocsit 1 miskolci alfaszakihoz Czap Petihez.
B16A2 (biga) hozott ismét olajat nekem (3e)
3 nap a "kicsi" nélkül, pont aznap mentem dolgozni, buszozás..... :(
Eredmény:
Féltengely gumiharang volt kiszakadva, cserélve mind2oldalon (4e*2)+ munkaköltség, összesen (15e) aminek nagyon örültem (reménykedtem, h a váltót nem kell szétkapni mert az zsebbenyúlós lett volna)
Ennek a kis malőrnek köszönhetően a váltó átmosva :)


A motortéri 30A biztosíték elszáll IGN jelű, ettől pedig az én agyam:-(
Van valakinek ötlete, hogy mitől? AC pumpa, gyújtáskapcsoló?


2011. május 4. 162.600 km
Műszaki vizsgán volt az autó. Stabilizátor kitámasztót, első fékbetéteket és első féktárcsákat kellett cserélni. Ezek munkadíjjal és vizsgadíjakkal együtt 94.000-be kerültek.
Itt vették észre, hogy a motor 4-es kategóriájú környezetvédelmi szempontból, de a forgalmiban 2-esbe lett sorolva. Megoldás: új forgalmi.
2011. május 6.
Megvan az új forgalmi.
Ma útrakeltem, hogy elvigyem a gépet Csörihez, mert nem éreztem kellően megbízhatónak. Jóbarátom elkísért, hogy segítsen ha kell, ill. hazahozzon. Egészen Nyúlig minden rendben volt (ez. kb. 10km), ott megállt és se kép se hang. AC nem műxik....
Barátom céges C Corsája megkapta rendesen a kiképzést, Nyúltól Várpalotáig vontatta a 156-ot. Szépnen bírta a gyűrődést a szintén olasz 1.3MultiJet. Nekem kicsit bedurrant a 2 karom meg a jobb lábam, a birkózástól, de szerencsésen odaértünk. Kicsit késtünk mert azért reméltem hogy nem fog megállni...
Majd kiderül mi a probléma.