Blog
ma reggel ébredés után megnéztem a postaládát és volt benne egy értesitő hogy csomagom jött menjek át érte!egész eddig nagyon álmos voltam de mikor felfogtam mit olvastam igen megörültem és egyből felébredtem mert már akkor tudtam hogy megjöttek amiket Erhardtól rendeltem!
sosem gondoltam volna hogy igy örülök majd 5 liter olajnak és vizpumpának meg az olajszűrőnek! :)))
megvolt a szokásos nyárigumi-csere, a levetett téliken viszont úgy tűnik, a futófelület belső rész jobban kopott a külsőnél > ergo futómű-geometriát kell állíttatni. (éljenek a fekvőrendőrök és a lukas aszfalt.)
Egyetlen dolog volt ami szúrta a szemem az új szerzeményen, az pedig a kerekek voltak. Valahogy ez a fajta felni nem néz ki jól egy ilyen Spideren. Ezért vissza kerültek az eredeti 16-os kerekei.
Az egész egy motorvásárlásnak indult. Még tavaly az apámmal elhatároztuk, hogy idén tavasszal beszerzünk egy rendes talján gépet. Aztán ahogy közeledett a tavasz egyre bizonytalanabbak lettünk. Piritunak hála februárban végérvényesen eldölt, a motor helyett inkább egy huzatosabb autó kell, vagyis kell egy Spider.
Az itthoni kínálatot meg sem néztem, rögtön olasz és német oldalakat kezdtem nézni, mert gondolván itthon úgy sincs olyan vas a piacon ami megfelel a szigorú elvárásainknak. Aztán egyszercsak kíváncsiságból megnyitottam az itthoni autókeresőt és megtaláltam ezt a sárgaságot. Nem is volt messze, Szekszárdig kellett csak leautózni. Egyedül a színe miatt aggódtam kicsit, de ez csak az első találkozásunkig tartott. Rendkívül megkímélt, télen soha, esőben az utóbbi 4 évben biztos, hogy nem használt Spidert kínáltak eladásra. Az autóhoz minden létező dokumentáció meg volt, amit 1999-ben hozzá adtak. Sokáig nem is gondolkodtunk rajta, nekünk kell ez az autó. 62920 km-el el is hoztuk. Mivel eddigi szervizei csak olajcseréből álltak, így egy nagyobb "generálal" kezdjük majd a közös életet.
Egy olyan világban szeretnék élni, ahol ha délután háromkor felhívom az okmányirodát, hogy hogyan lehetne bejegyezni a forgalmiba a D rendszámot - ami egyébként az ő figyelmetlenségük miatt kimaradt -, készséges tájékoztatást kapok. Ahol kedvesen fogadnak 15 perccel zárás előtt, utolsóként is. Egy olyan hivatalt szeretnék, ahol 2 perccel a sorszám kiadási lehetőség után még a kezembe nyomják a sorszámot, és egyből az ablakhoz hívnak, ahol kedvesen segítenek, tájékoztatnak. Ahol az előttem állótól elkérik a mobiltelefonszámát, és megígérik, holnap ha sikerült valamit intézni, visszahívják. És mindezt végig kedves hangon.
Szeretnék egy olyan ügyintézőt, aki az ügyfélfogadás lejárta után öt perccel még tudja azt mondani: Köszönöm, hogy észrevette a hiányosságot! - Megismétlem: az ügyintéző azt mondja: KÖSZÖNÖM! És kifele menet az ügyféltájékoztatónál a hölgyek azt mondják: Ne arra menjen, mert bezártuk, de itt a szolgálati bejáraton még kimehet!
Olyan hivatalt szeretnék, ahol szolgáltatást kapok, és tudok ezt követően mosolyogva:További szép napot! kívánva távozni.
És mi történt a valóságban? Veszprémben, ma, nekem pontosan ez. Egy pillanatra az az érzés fogott el, hogy ilyen lehet Európában élni.
15.00: a munkahelyemen ülök és kitalálom, hogy meg kellene csináltatni a bejegyzést, hogy ne kössön belém miatta egy rendőr sem, és biztosan kell majd az őszi műszaki vizsgára is
15:05: telefon az okmányirodába: ha most elindulok, még ma megcsinálják nekem - elindulok, mert van egy óra szünetem
15:17 okmányiroda, érkezés
15:35 sorra kerülök, ügyintézés, pecsét kb 1 perc.
15:36 mosoly, köszönés, távozás
15:45 ismét a munkahelyemen ülök, és ezt a történetet mesélem
Belegondolni is hihetetlen, hogy így is működhetnek a dolgok!
Tegnap elkészült az alu görgőzése.
Ma meg hazafele a változatosság kedvéért elkaptam egy méretes lyukat úgy 45-50el. Szépet csattant, felnin nem látszik semmi. Remélem nem lett baja.... :S
Volt két szabad fél délutánom, átmentem a szembe szomszéd barátomhoz, felhúztam a gumicsizmát és lecseréltem a motor\váltó olajat. (a csizma csak a 25centis víz miatt kellett ami az aknában volt :))
Motorolaj nagyon szép volt kb. ötezer kilométert futott, de már két éves volt így jobbnak láttam lecserélni.
Váltóolaj 22500-at futott és a motorolajjal ellentétben nagyon gáz volt :S
A motor egyébként egy gramm olajat sem evett és az is biztató, hogy ilyen szép olaj jött le belőle.
Az egyik első lengéscsillapítóból folyt az olaj, kapott egy felújítást az eleje.
Kiderült, hogy a kipufogóm Houdini rajongó és így 200e km környékén az önmegvalósítás rögös ösvényére lépett. Remelém hamarosan megmutatom a neki a szent utat - visszafele.
Először tavaly júniusban, az Alpokban jelentkezett a kis mocsok. Egy megerőltető szerpentinezés után úgy értem be Meranoba, hogy forogtak utánam a fejek, mindenki azt hitte, leszakadt a kipufogóm és azt húzom magam után. Már akkor észrevettem, hogy fékezésnél, kézifékezésnél elhallgat, illetve a kormányt balra tekerve erősödik, jobbra tekerve halkul. Háromszor belerúgtam, kétszer leköptem és elhallgatott.
Kb. egy hónapja újra elkezdte. Hidegen nem volt gond, de a fékek bemelegedése után versenyt kiabált a traktormotorral, ráadásul mindig győztesként került ki. Ekkor már az agyam téptem, sokszor annyira durva volt a fém-fém párharc, hogy a feleségem 10 perccel a megérkezésem előtt már tudta, hogy jövök.
Március 22-én feladtam, elmentem az Autocomp szervizbe. Ekkor már olyan szinten nyerített a fémköszörű, hogy nem lehetett megállapítani, honnan jön a hang. A szerelő srácot kénytelen voltam kilógatni az ablakon és 60 km/h mellett hallgatta, hol nyikorog a idegen.
Aztán szétkaptuk mindkét hátsó féket, és kiderült, hogy a nyereg alsó csúszótengelye mindkét oldalon teljesen beállt, fogóval sem lehetett mozdítani, pedig a felső szépen, puszta kézzel is mozgatható. Valahogy kioperáltuk és kiderült, hogy a tengelyen egy gumihenger van, ami annyira megdagadt, hogy a tengelyből egy fix vasdarabot csinált, vagyis a nyikorgó idegennek két szuper funkciója is volt: fékezésnél nem szorította oda a tárcsához a betétet, viszont ha már picit odaszorította, legalább nem ugrott vissza a fékezés után. Magyarul mondva teljesen likvidálta a hátsó fékeket.
Mivel a gumival nem tudtunk mit kezdeni, kivágtuk a szemétbe. Ekkor viszont a tengely nem szorult rendesen. Az univerzális autószerelő kellék ezen is segített. Az összerakás már gyorsan ment, majd a próbán vörösre izzítottam a fékeket. Sikerült, a nyikorgó idegen az 1 centis gumiba lényegült át és távozott az autómból. Az operáció ára 20 € volt.