Blog
Ismét ömlesztve írom az eseményeket, mert az idei jóidő elég lassan indul be, elég eseménytelen telet zártunk, havat 1x látott akkor is csak az út mellett Lillafüreden amikor elmentünk kicsit telelni egy hétvégére. 120as tempónál 7l-t evett nagyon büszke voltam rá. 52l-ből elmentünk 720km-t :) Összeszámoltam tavaly 1500km-t sikerült belekocsikázni, túlhasználva nem volt (főleg, hogy több mint a fele az Alfatalira utazás volt). Szervizelni nem kellett, talán a legnagyobb kihívást az antennakábel megjavítása jelentette, mert 2 óráig túrtam majd 2mp alatt megcsináltam. Reménykedünk, hogy idén többet jutok a kocsihoz, mert Alfázni jó! :)
Megrendeltem a tömítést, lefoglaltam a műhelyt, kiszakítottam bokros teendőiből Willbour73-mestert és nekifogtunk...azaz csak nekifogtunk volna. Walls első látásra azt állította, hogy az a tömítés amit én postán kaptam az Alfába valószínűleg Fiatba való, de 100 % , hogy nem ebbe a gépjárműbe illik...ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ...meg vagyok átkozva...végül kiderült, hogy Audiba való(az a kocsi amelyiken az a 4 karika van), de ez nem vígasztalt meg nagyon.Végül telefonálgatás, posta, vissza a rossz tömítés....és most várom a jót.
Annyiból volt jó a "beavatkozás" , hogy fény derült a szervó rendszer szivárgására, majd ezt is orvosoljuk a szelepfedéltömítés cseréje során.
Mivel ma is túlzottan szép idő volt ahhoz, h valami értelmeset csináljak, ezért megint kicsit bütyköltem a ribancot:) Mivel a koccanás óta enyhén balra húzott a mocsok, és a fék sem fog be, pár napja összedugtuk a fejünket páran és elkezdtünk agyalni. Az agyalásnak az lett a vége, amire gyanakodtam, h az ütközéstől elhajolhatott a bal lengőkar. Decemberben amikor szétszedtem, költséghatékonyságból csak a jobb oldalon cseréltem a lengőkart, mivel bal oldalon még jónak tűnt, nem is foglalkoztam vele túlzottan, csak kiszedtem, majd visszacomboztam decemberben. A gyanút az eredmény alátámasztotta, a másik lengőkarral nem húz semerre. A két lengőkart összenézve, kis nézegetés után feltűnt, h kb 1-1.5 milliméterrel meghajlott a régi, ami épp elég volt egy kis idegesítő elhúzáshoz.
Egyébként elég érdekes, h az occó utángyártott lengőkar sokkal combosabb darab mint az amibe a fiat konszern emblémája van sajtolva. Elgondolkodtató...
A másik dolog amit csináltam, az a hűtő csere volt. A régi hűtőm eresztett valahol, legfőképpen akkor és ott ahol kedve volt. Kicseréltem, ha minden igaz ami bele került nem ereszt sehol, de majd kiderül, nem is volt belül túl redvás, csak egy szívfájdalmam van, hogy nem klímáshoz van. Mondjuk a hűtőventik úgyis átlesznek alakítva, szóval teljesen mindegy, h klímás radiátor vagy nem:)
A költségekhez megint nem fogok semmit írni, mivel volt minden a garázsban: lengőkar is és hűtő is (szeretek itthon jóárasított donort bontani:D) A következő projekt valószínűleg a biztosítás befizetése után majd a fékbetétek, fém és gumi fékcsövek cseréje, valamint a másik balos ajtó és a hátsó löki+küszöbök pirosra fújása lesz:)
Nagyon bízom benne,hogy már nem lesz olyan idő mikor téligumi kelljen.Így ma délután felkerültek a gépre a nyári kerekek.
Persze le is mostam az autót,csakhogy zavartalanul tudjak gyönyörködni a gépben:-)).
A téikerekek szépen megtisztítva várják az ősz végét.
ma vetem aksit ujat Banner unibull az ezelőtti is ilyen volt csak mikor leállitottam a kocsit oda adtam apámnak igy most vettem egye ujat!
továbbá ma beszéltem Erhard cartarsal küldi a vizpumpát az olajat és olajszűrőt !!
és ha minden jó akkor a héten megjön amit Ferke cartarstól rendletem kuplung alsó munkahengert!
viszont még nincs minden kifizetve mert csak ha megjött az olaj olajszűrő vizpumpa akkor lesznek azok is!
Tegnap kicseréltük (visszacseréltük) Willbour73 kollégával alfám gyári hátsó világító berendezéseit (amit Viking kartárs bocsátott rendelkezésemre a járművel együtt). Amivel megkaparintottam nekem túl sötét volt,mind esztétikai mind balesetmegelőzési szempontból. Így a V6 hátsólámpaszett lett most M-zárolva M esetére, remélem sosem lesz rá szükség !
Tegnap szólt AlLFI156, hogy Csöri kolléga árul gyönyörű felniket, amik dögösen néznének ki az autómon. Ma meg is vettem őket, ez úton is nagy köszönet érte mindkettőjüknek! :)
Egyenlőre csak odapróbáltam, az átszerelés majd később...
Megkaptuk a 3 napos útvonal-engedélyt, tehát hétvégén végre kigurul a vas a garázsból. Egyenesen vihetem is műszakira :)
Hát, eljött az idő, úgyhogy olajcsere. Ami kifolyt: Valvoline MaxLife 10W-40 ami befolyt Selénia Racing 10W-60 a szűrő pedig gyári, emellett kicseréltem az ablakmosó fúvókáit is, mert szeretek tisztán látni.
Ezeken kívül még kapott az autó két új nyári gumit mert kettő már a halálán volt (2003-as gyári szerelés). Meglátjuk mit tud maj a Uniroyal Rain Expert.
Ami pedig ezután jön, az a lengőkarok cseréje. Alsó és felső mindkét oldalon. Tehát futóműre fel! Nagyon-nagyon-nagyon rossz hangja lett így, hogy visszatettem a 16-os kerekeket. A téliekkel nem is lehetett hallani/érezni. Úgyhogy a következő hónap nagyjavítással indul!
km 109917
A korábban már szóba került "remek" kis Almerát kell hajtanom. Próbáltam az első hónapokban nem elfogult lenni, és igyekeztem megszeretni az új autómat. Már majdnem sikerült, mikor is elkezdett szólni a kinyomócsapágy. Majd ezek után jött a kellemetlen jelenség, hogy nem mindig emel ki a kuplung. Megbontás után kiderült, hogy mindent cserélhetünk.
Nagyon hiányzott. Viszont egy dolgot sikerült méginkább megerősíteni bennem. Minél előbb szabadulni, és újra Alfába ülni!
Reményeim szerint ezév végén, vagy következő év elején megvehetem az új autót. Pontosat még nem tudok, egy biztos: Alfa 156, remélhetőleg facelift utáni, Guigaro-design-os, és nagyobb mint 1,6.