Blog
Ma délután normál körülmények között megadta magát a kuplung, nem volt előjel,csörgés-csattogás...egyszerűen nem tudtam 5.-ből visszakapcsolni. A pedál erő nem változott viszont szétkapcsolás nem történik.....diagnózis késöbb :(
Tuti meg vagyok átkozva...
Németországi példány, szakadt vezérműszíjjal elhagyott kulcsokkal lezárva egy kereskedésben (valószínűleg ez volt a mázlim, és ezért nem kapkodták el) várta, hogy Konstanz-ban járjak, megnézzem, megtetszen, és érte küldjek egy trélert. :)
79000km, szervízkönyv, festék hibajavító üvegcse, kézikönyv, minden benne volt... Kifejezetten jó állapotban. Szerelőnél csak néztek, hol "szereztem" ilyen állapotú 96-os autót. Miután levettek a hengerfejet kiderült ,a motor is gyönyörű tiszta belül.
Jelenleg szervízben, hengerfej felújítás, vizsgára felkészítés.
-
hengerfej rendbetétel
jobb első alsó lengőkar csere
új akku
kulcs készítés immo betanítás
vízpumpa csere
olaj, olajszűrő
vezérlés javát németben kicserélték, azt gondolták azzal megjavulnak az összekócolódott szelepek is :)
Friss műszakival hivatalosan újra a magyar utakon az Alfa Romeo 75 TS.
Minden jó. Hivatalosan. Aki nem hiszi járjon utána Yoyo barátomnál. :-)
Ezúton is köszönöm a munkát és a segítséget.
Fájt rá a fogam régóta, és most összejött hozzá végre minden: loudlink + kábel + 8GB kártya + kártyaolvasó .
A kulturált rögzítést kell már csak megoldanom.
Nincs más hátra, mint öröm és boldogság és hangerő!
Ma voltam Szatyinál beállította a kuplungot (2-esnél csúszott).
Hibakód törlés (lambda szonda) - félő, hogy cserélni kell legalább kettőt. Sok a 15 lityis fogyi..., működnek, de elég lassan..
Motorvédő burkolat felfogatása.
Januárban sikerült vennem kéz alol uj felniket, bár kicsit megviseltek voltak,három felni le volt padkázva egyröl pedi pergett le a lakk, szerencsére az egyik hawerom-munkatársam autokat fest igy hát bevállalta az ujra fényezést,szerintem igen jo munkát végzett !! költségem 20 euro :-) első kép amilyen volt !!
friss műszaki,új kipufogó rendszer,új féktárcsák,új termosztát most meg jön majd az új lengéscsillapító.sok sok kedvezménynek hála "olcsón megusztam!:)
Amióta nálam van az autó, a 3 darab tekergethető fűtés/klíma szabályzó közül az egyikben ki volt égve a világítás, ami eléggé zavart, főleg hogy télen a sötétben nem világított. Mivel hogy tudtam, hogy az egész középkonzolt szét kell szedni a művelethez, nem siettem el a dolgot. Azonban egyszer csak kiégett a fordulatszámmérő egyik izzója, nem volt zavaró de gondoltam akkor rászánom magam a dologra. Vettem kb. 20 darab rizsszem izzót, hogyha már ennyire szét kell szedni a dolgokat, kicserélem az összes izzót, nem csak a rosszakat.
A fordulatszámmérővel kezdtem, elképesztően egyszerű és komplikáció mentes az izzócsere ennél a műszernél, sok más autótípus megirigyelhetné. Persze az is igaz, hogy a cső/henger kialakítás miatt ilyen egyszerű. Gyorsan megvolt.
A középkonzol szétszedésem sem bonyolult, főleg ha az ember nem elsőre csinálja (elsőre azért eltart egy ideig mire mindenre rájön az ember). A lényegre térve, a tekergetős gombok egy fehér dobozhoz tartoznak, amit nem könnyű kiszedni (el kell forgatni jobb kéz felé, majd óvatosan kihúzni). Aztán a dobozt kell szétszedni, itt ért a meglepetés. A dobozban lévő izzók egyrészt nem szabványos rizsszem izzó méretűek, hanem kicsit kisebbek, másrészt foglalatban vannak (mindenhol máshol csak simán foglalt nélkül vannak). Szóval a foglalatba még bele se nagyon lehet passzítani a kicsit nagyobb izzókat, valami áthidaló megoldást kellett találni. Tudom, hogy sokan beleforrasztják valahogy, én azonban a ragasztás mellett döntöttem. Szerencsére a rizsszem izzóknak szabadon van a 2 db lába, amit széthúztam, méretre vágtam, belehelyeztem a lyukba, hogy érintkezzenek a lábak, majd egy kis cellux darabbal rögzítettem. Ezután kipróbáltam a kocsiban, hogy működnek-e. Miután láttam hogy igen, ragasztó pisztollyal leragasztottam a lábakat. A foglalatokat beleragasztottam a doboz tetejébe, hogyha kellenének meglegyenek. Összességében elég masszív, működő megoldásnak tűnik a ragasztás, remélem hosszútávon is beválik :)
Ezek után összeraktam a középkonzolt, ha már szétszedtem alaposan kitisztítottam mindent. Pl lemostam a műanyag borítást, és kitisztítottam sűrített levegővel a hőmérőt (állati poros volt).
Ha már benne voltam, kicseréltem a hátsó rendszámtábla világítást is, mert az egyik izzó nem égett. Mostmár szerencsére kint, és bent is minden szépen világít :)
Update (2011.11.20): a ragasztó nem vált be, sorra kialudtak az izzók pár hét után. A ragasztót leszedtem, és ezúttal forrasztással rögzítettem az izzókat. Jó masszívak lettek, minden szépen világít ismét, remélem ez már végre tartós marad. Új képet raktam be.