Blog
Mostanában igen elkezdett nyekeregni pár dolog a beltérben.... Kalaptartó, oldalkárpitok, fűtéspanel, belső világítások házai, és persze a kesztyűtartó...
Nekiálltam hát kicsit csendesíteni rajta. Kalaptartó kiugrott, megkapta az évek óta várakozó hátsó napvédő rolót. Eltekertem egy csomó szőrösszalagot, remélem jót tesz a hangoknak.

Szintén megelőző jelleggel felújítódott az önindító is.
Új bendix, bolygóműház, tűgörgők és perselyek, szénkefék tartóstól...
Az alkatrészek a Fervill-nek köszönhetők.



Ha már lent van a váltó, nosza nézzünk bele.
Szerencsére semmi incidens nem várt belül :)
Összes szimmering és O-gyűrű cseréje megesett.



Mi mással lehet a legjobban elütni az időt húsvét hétfőn, mint egy kis benzingőzös száguldozással a HRingen. Anno a GT-t is kivittem, így Lola sem úszhatta meg. Az élmények vegyesek voltak.
A pálya hírhedten autót próbáló, és be is kalkuláltam, hogy a fékek alul fognak maradni, ám azon meglepődtem, hogy ennyire.
Első futamban az második helyről indultam, néhol nedves pályán. Nem kellett volna, mert csak arra tudtam figyelni, hogy ki honnan előz éppen. Mire kitisztult a kép, a fék kezdett fadingelni. Az ülést is elfelejtettem átállítani, így elsőre csalódás volt a köridő; 2.34 legjobbal. Az etapról világító fék ikonnal és puha fékkel gurultam ki.
Kb egy órás pihenő után, megtisztított és felkeményedett fékekkel (visszajelző is kialudt), guminyomás igazítással és beállított üléssel vágtam neki. Okosan az utolsó csoportban indulva, tisztán tudtam végig autózni, aminek az eredménye is meglett: 2.30.30 legjobb idővel végül hozta a gép az elvárt időt. Ekkor a fék érdekesen viselkedett: első körökben kemény volt, de rángott, később megnyúlt a pedálhossz, de megszűnt a rángatás, keményen lehetett adagolni, hatásos volt. A visszajelző természetesen most is begyulladt, de fizikai gyengülést nem mutatott egészen az utolsó körig. Ám ez volt az utolsó kenet neki, itt már nem mutatott javulást. Hazafelé végig világított, és épp hogy fogott valamit. Karcos tárcsák, fekete nyereg, hosszú féktáv, motorfék, bő követési távolság, max 70 hazafelé.
Konklúzió #1; a GTV nem szereti a HRinget, a fék rettentően alul méretezett a teljesítményhez és a súlyhoz. A trakció sem az igazi, a kettes használhatatlan, mert szétforogja magát, a hármas sokszor még kevés a kigyorsításhoz. Ezért sem érzek csalódást, hogy előzni sem tudtam a sok slickgumis Subi, a felhúzott S3 (célegyenesben úgy ment el mellettem, mintha 60al mennék), kibelezett bömbik között.
Célegyenes max: 190-egykettő km/h
Legjobb idő: 2.30.30
Fogyasztás: bő egyharmad tank / 50 km (kb 40l / 100km)
Extra: 1 nem tervezett látogatás a füves részen (semmi maradandó nyom)
Konklúzió #2: GTVből nem faragok verseny autót, valszeg többet nem fogja látni a HRinget, mert alkalmatlan rá. Ám de amit meg lehet úszni épeszű árakon, azt feljavítom a fékeken (folyadék, betétek, tárcsák, csövek).
Az időmérés Halesz 1.0 manuál módban folyt. Köszönet érte :)
UI.: Az alfás társadalom szinte nem képviselte magát, egyedül KriszKing és KaliZoli volt a társaságunk.


2011.04.25. 114000Km! Ma lecseréltem a motorolajat ( Selénia WR Diesel) természetesen cserélve lett az olajszűrő is. Ezen kívül a kormányműben is cseréltem olajat, és levegőszűrőt is újat kapott!
Számoltam egy valós, ténylegtutit, cca 80% országúttal, ami itt 110-es utazót jelent.: 6.7L! Elképesztően meg vagyok lepődve!
Rio de Dozmaton Gergővel kiszabadítottuk a bal hátsó ajtót a nyithatatlanság állapotából. Ehhez ki kellett szedni a hátsó ülést, a zárt ajtóról levarázsolni az ajtókárpitot, majd kibontani a zárat, és nyitni az ajtót. A csukott ajtóról kárpitleszedést soha többet nem szeretném kipróbálni, extraszopás. Az akkusaru lehúzásával a már rendbe tett zárral magára talált a központi zár is. Hurrá!
Rio de Dozmat-on, Snoopy műhelyében, Roni kutya felügyelete alatt, Andris kifényesítette a verdát, fullingyenhaver. Jó azért két trappista sajtos zsömlét csináltattam neki a Rio-i közértben, igaz cserébe beleettem az öccse pizzájába, ill az előző esti cehhet a sörpatikában álltam az Uraknak.

Valahol a 8-ason belement az ezredik általam taposott kilométer, különösebb baja nincs, olajszint középen, pont, mint olajcserekor.