Blog

>> EseményZOI // Alfa 156 2.0 Twin Spark // 2010-12-22

159000

 
>> EgyébGabesz // Alfa 156 1,6 TS Distinctive // 2011-01-31

Készítek egy listát, amit ebben az évben szeretnék megvalósítani:
-a hátsó lökhárító, a bal hátsó ajtó és az autó jobb hátulján lévő kis sérülések kijavitása
-hátsó fékek teljes cseréje
-féknyergek pirosra fényezése
-ablakok fóliázása
-hátsó lámpaburák kicserélése
-oldal indexek kicserélése (repül a csúnya sárga)
-fedélzeti computer kijelzőjének a cseréje (remélem jó lesz bele a külső faceliftesé)

Persze biztosan lesznek még apróbb meglepetések is :) (Amiken persze nem fogok meglepődni, mert már hozzá szoktam)

 
>> SzervizGabesz // Alfa 156 1,6 TS Distinctive // 2011-01-27

Kiégett a jobb oldali tompított fényszóróm. Gondoltam kicserélem egy normális izzóra mind2-t. Vettem is OSRAM NIGHT BRAKER PLUS h7 izzókat. Eddig szép és jó lenne minden, de mivel szeretjük az izgalmas fordulatokat, miután kicseréltem mind 2 izzót, észrevettem, hogy a jobbos lefelé világit... Na essünk neki megint.
Hiába forgatom akármelyik irányba, vagy össze-vissza, vagy ugyan úgy lefelé világit.
Legvégső elkeseredésemben elkezdtem állítani a fényszóró magasságon manuálisan. Így a tompított kicsit jobb lett, de az országúti pedig a mennyekbe világított...
Pár fájó ujjal is gazdagabb lettem :)
Inkább megnézetem egy szakival, de valószínű, hogy az a kis belső fül van elhajolva, ami a lámpatest belsejében van.

 

Ma átfordult a számláló már túl vagyunk a 3 ezren a fogyi kezd beállni 7-7,5 literre vegyesben ezzel elégedett vagyok pedig most már egy picit mélyebbre tolom a gázpedált :-)))))))))))))

 
>> SzervizZsolt85 // Alfa 156 SW 1.9 Jtd Distinctive // 2011-01-30

Az autóban eddig sok mindent kicseréltünk. Leírok "pár" dolgot ami eddig javításra került. Először is az elindulás nagyon nem volt jó, mivel erős rázkódással indult (egyesben), és a kuplung is nagyon kemény volt. Erre sok kérdezősködés után azt javasolták, hogy a kuplungot kell cserélni, kettős tömegű lendkerékkel együtt, mivel a kettő együtt kopik. Ezt a műveletet egy közeli szervizben végezték el. Nem volt olcsó mulatság, de elég reális áron "akcióba" sikerült beszerezni a teljes szettet (Valeo), az Albauto-nál.
Az első futóműből erős kopogás jött elő rossz úton, amiből felénk csak ilyen ilyen található, sima úton persze semmi. Nos lengőkarok lettek gyanúsak, még hozzá az alsók. Ezeket szintén kicseréltük (Runville).
A motort sem hanyagoltuk el, olajcsere (Selenia WR D 5w-40), és vezérlés (Gates) szett csere.
Az említett kotyogás, az első futóműből még koránt sem tűnt el. Alsók ugye cserélve, akkor még ott van a stabilizátor (kutyacsont) ami kotyoghat. Na akkor, lerendel, és már cseréltük is ki, és lám a kotyogás majdnem eltűnt. Ha ezt kicseréltük akkor már csak a stabilizátor rúd lehet a ludas. Nah akkor nekiálltunk lebontani az egész alját, kipuff le, hátsó motortartó kitámaszt, alsó lengőkarok kicsavarva, és lám fél nap csavarozás után nagy nehezen ki tudtuk csúsztatni a rudat. Láttam rajta még címkét ami 05-ös volt. Ezért csak a szilenteket cseréltük ki, amit úgy kell elvégezni hogy bilincset ami összefogja a szilenetet, egyszerűen szét kell ütni mivel gyárilag a csavar lyuknál össze van préselve. Elég az egyik felét szét választani és elfordítanim és már ki is lehet cserélni a szilenetet. Persze a bilincs szétnyitás után sorja marad aminek flexet és már összecsukásnál is pontosan fekszik a két fél. Egy kis zsirt is kentünk rúd és gumi szilent közé és már mehetet is vissza egy délutános szereléssel. És első futómű teljesen csendes lett. Nah kezdtem picit örülni :)
Remélem írtam pár érdekeset hasznosat, majd megírom a további dolgaimat is kocsival !
jah a km 131500 körül volt

 
>> SzervizHardy // Alfa 156 1.6 16V // 2011-01-30

Mivel a cica tönkretette, lásd korábbi bejegyzés, így kellett egyet vennem. Gondoltam nézek egyet bontottan hátha van valakinek jó áron. De vagy nem volt vagy drágábban adták mint az újat, bár azt nem mondtam kinek jó áron. Én úgy gondoltam nekem, ők meg hogy nekik. Mivel a kettő érdek nem találkozott, így új került az autóra. Ricambi originali. Két okból. Az egyik hogy szeretem a gyári alkatrészeket, de a másik ami nyomósabb, hogy míg az újabb elejühöz létezik utángyártott, addig ehhez nem.

 
>> EseményFairlane // Alfa 155 1.8 TS, 8V // 2011-01-27

Ma sikeres műszaki vizsgát tettünk.
2013-ig ismét falhatja az utakat a gépjószág...

>> SzervizFairlane // Alfa 155 1.8 TS, 8V // 2011-01-08

Négypólusú Beru UXF56 Platina gyertyákat kapott, mivel a gyári Golden Lodge nem beszerezhető...

Ilyenkó' nem szeretem, hogy 8 kell bele... :))

>> Egyébferike159 // Alfa 159 1.8 // 2011-01-30

Januárban megtankoltam az autót JET-es kúton, ami nem bizonyult a legjobb választásnak, mivel a tankolás után az autóm lényegesen lassú, erőtlen, lomha lett.
Mindez párosítva bő egy literes túlfogyasztással.
Tanulság: nem érdemes elspórolni a minőséget!

>> Szerviz"Száguldosrác" // Alfa 156 1.6 16V TS // 2011-01-28

Ismét ketyeg a kicsi lány :D 2011.01.28. Az élmény nagyon hiányzott amit nyújt az alfa. Vez.szíj szett csere,hosszbordás szíj szett csere,16 szelep, tömítések,olaj,fagyálló,akkumulátor csere mert a töltés közben felrobbant.