Blog

>> EgyébEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2010-05-11

Végre sikerült feltenni a nyári gummát,amire ezidáig nem volt időm :)
Új Hankook került fel,ez volt a legszimpatikusabb,főleg az ár-érték arányt tekintve:)
Új felni is került,pontosabban másik felni,mivel,hogy használtan került hozzám az érdi alkatrészkereskedésből :))

>> EgyébHelikon // Alfa 155 1.8 Twin Spark // 2010-05-11

Április 9-én vettem. Szerbiában, pontosabban Rumán. Belekerült egy halom pénzembe mire átirattam a nevemre, meg kapott egy szabadkai táblát, aztán meg 630 eurómba a gázbeépítés. Ez volt az első hibám vele, mert nagyon vacakol azóta, hogy gázos. Zavoli rendszer van benne 2000-3000 fordulat között rángat, benzinen repül mint állat. Amolyan kis rakéta amikor nem a gázzal vacakolok, de természetesen nekem is van zsebem és kénytelen leszek kinlódni vele. Akit érdekel a gázbeépítés Szerbiában annak meg tudom mondani hova NE menjen beépíttetni. Annyira gyönyörűen beállították, hogy a rángatás mellett még majd 10 litert fogyaszt 100-on. Volt már vele néhány apróbb gondom kezdődött a gumik cseréjével a felnik egyenesítésével, az nem került olyan nagyon sokba. Volt már gyertyacsere, az mindjárt megvétel után. A hátsó kupuffogódob tartó leszakadt, csak a gumi, két rágógumi árából megvolt. Gázon kezdetektől vacakul megy a mesterem átfurta közelebb a befecskendezőket mindjárt megjavult, visszamentem a gázoshoz, hogy beállítsa és a barom azt mondja "ja igen oda kellett volna beépíteni, mert ahová mi raktuk az messze volt", állított rajta valamit és kerek egy napig jól ment. Aztán elkezdett köhögni benzinen is. Mint kiderült a benzinpumpa beszívott valami koszt, szűrőcsere, majd befecskendezők tisztíttatása és most benzinen megint gyönyörűen megy. Gázon meg rángat. Majd amikor ismét Szabadkán leszek állítunk rajta, remélem egyszer s mindenkoora megoldódik. Ja és amikor megvettem ferdén átt a korménykerék, elvittem futómű optikára, állítottak valamit rajta, a kis képernyőn minden gyönyörűen a zöld mezőben volt amikor elhoztam a szervizből, de valahogy most mintha nem futna szépen és a kormánykerék se áll teljesen egyenesben továbbra sem. Ide is mehetek vissza. Hát nálunk már mindenki fuser?? Ennyi volt eddig. Én korábban francia autót hajtottam. Meg kell szoknom, hogy ez nagyon kemény. Most utaztam vele először hosszabb útra, előbb Szabadka-Keszthely, aztán Lendva.A gáz miatt nem volt egy élvezetes út, mert nem megy simán, de nagyon szeretem vezetni. Öten mentünk vele, van ereje - még így is - nem egy Renault Espace - mert azom volt előtte - de így is elfértünk. A csomagtartója is tágas. Ha kicsit kisüt a nap, marha melegem lesz benn, meg érzem a gázszagot is nyitott ablaknál. A hülye kipufoggó vég miatt olyan hangja van mint egy Polonez-nek. De szeretem. Jó döntés volt...csak a rohadt gázüzem...

 
>> EseményEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2010-05-11

Hatodik alkalommal vettem részt az esztergomi Alfa találkozón,amelyen ismét sok ismerőssel találkoztam és persze megint sokat fényképeztem :)

>> Tuning és extraSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2010-05-11

Egy valamit még hiányolt a szemem a szép rosso féknyergekről, igen azt, az Alfa Romeo feliratot. GT barátomat zargattam és elkészítette nekem a matricákat. Ma megjött délelőtt és késő délután fel is raktam őket. + Még elöl is lefestettem ezüsttel a tárcsa megfakult részét.

>> Tuning és extraATE TR // Alfa 156 1.6 // 2010-05-11

Gumiztatás...
Hoppá felraktam a felniket. Komoly. Már csak állítani kell a futóműön, mert a jobb hátsó kerék belerugúzik az ívbe.
215/45R17
Hangos az Aurora. :-O Sose volt nekem ezen a kocsin 17"os felni. Mindig kicsivel vezettem. Egy kicsit érdekes. :-)


Sok mindennek örülhetek. Kettes lett egy nagyon várt vizsgám és a Szakdolgozatom pedig 5!

>> Eseményenká // Alfa 159 2,4 JTDm // 2010-05-11

yoyo :)

Itt az új vas, és nem is vaskereskedésből, hanem közvetlenül magángyűjtőtől.
Amúgy nagyon mókás ez a „vasazás”. Lehet itt találkoztam először azzal, mikor ezt a csupa műanyag-alumínium-üveg-bőr-szövet-nyomokbanacél csodát egyszerűen lavasazzák. Talán épp azért, hogy leemeljük arról a csodálni való magas polcról - ahol sokunk számára érthetetlen mechanikai és elektronikai mutatványként működik – ide elénk, ide a földre. Ahonnan már lenézhetünk rá, ahol mi uralkodhatunk rajta.
Mert ugye mi irányítjuk őt és semmiképp sem fordítva. Hisz ez csak egy darab vas :).

De milyen vas!

 
>> AutóápolásKovacs Laci 155 // Alfa 155 2000 16v Twinspark // 2010-05-11

Feliratok ujra festése pirossal.

>> Tuning és extraKovacs Laci 155 // Alfa 155 2000 16v Twinspark // 2010-05-11

Black Edition felni, projekt meg fékek pirosra festése.

>> SzervizHardy // Alfa 156 1.6 16V // 2010-05-10

Végre eljutottam Csöri mesterhez, hogy kezelésbe vegye az autót, és hozzá értő kezekbe kerüljön. Két dologgal volt gondom, az egyik a lengőkar, ami kapott egy nagy ütést, és végképp elfáradt, már nagyon recsegett, a másik, meg tele volt olajjal, a váltóm alja, így hirtelen. Én azt hittem, hogy a váltó oldalán adta meg magát a tömítés, de nem ott volt olajos, hanem sajnos eggyel beljebb.
Attila apukája meg is nyugtatott, hogy ezt könnyű megcsinálni: le kell venni a váltót szét kell szedni, tömítést cserélni, majd visszarakni. Az első infarktust itt hordtam ki lábon, Aztán Csöri megnézte, és nem onnan jött az olaj, hanem valószínű mikor a kátyútól kapott egy nagy ütést a motor, meg a váltó, kirántotta a szervó csövét, az hozzáért a váltóhoz, és kilyukadt, az olaj meg ráfolyt. Kezdtem örülni, de Attila apukája megint megnyugtatott, ha megtudom mennyibe kerül a cső, akkor lehet inkább a váltó szerelést választanám.
De meg lett oldva minden, a lengőkarok pillanatok alatt cserélve lettek, könnyen szétjött az eleje. -Lehet azért, mert korábban aki szerelte szakszerűen rakta össze :) -
Nem tudom montam-e már, azért szeretek ide járni...
Igaz a szervócső javítása miatt ott kellett hagyni, de nem gond mert a hétvégén úgyis motorozni akartam, csak egy kis hiba csúszott a számításomba, mert a motor kulcsait a kocsiba hagytam.
Most majdnem minden jó rajta, már csak 2 dolog van hátra, amit csinálni kell. Az egyik lassan az olaj cseréje, a másik meg a légkondiszivattyú szabadonfutójának a csapágy cseréje, mert néha szerintem kicsit szól.
Aztán elfogy a lista :) ...ami teljesen kizárt, mert biztos jön valami amire lehet költeni. Kíváncsi vagyok mi lesz az.
Meg jó lenne egy hátsó szárny, meg egy új hangtechnika, meg tolatóradar, meg ülésfűtés, meg tempomat, meg bicskakulcs, meg...

 
>> Tuning és extravm // Alfa 164 2000 T.SPARK ALTO `96 (74 DBA) // 2010-05-10

Az előző, fekete fenekére évekig keresgéltem EGY bizonyos szárnyat, amit annó egy fényképen láttam.
Persze nem találtam sehol.
Az Autoplasztika gyártott volna hasonlót, félbevágott, megtoldott M3-as kamei-ből, de sosem vágtam bele.
Most, hogy öreg és konzervatív lettem, nem hajtottam a dolgot, míg...
...míg meg nem láttam egy hirdetést, itt, az oldalon.
Nézegettem, rágódtam, aztán döntöttem.
Köszönöm Alfarin ;-)