Blog

A hétvégén nekiduráltam magam a nemműködő kilométeróra titkának: azt már korábban megfejtettem, hogy a jeladó műxik, tehát csak az óra vagy a kábelek lehettek bűnösek. Az ebajról vettem is műszarcsoportot (ne kérdezzétek mennyi volt), de a kilométeróra még az eredetinél is rosszabb volt (legalább a fordulatszámmérő már oké). Aztán megláttam Misike76 hirdetését a régi 33-as cuccokról és sok minden ismerősnek tűnt: így esett, hogy a 33-as kilométeróra bele átköltözött a Spider műszerfalába. Ezután már csak be kellett kalibrálni: ez úgy történt, hogy a félig bekötött műszerfallal az ölemben, egy GPS-es az ablakban fel le rohangászta egy bekötőúton és egy csavarhúzóval b@sztattam a műszer finombeállító potméterét egész addig, hogy 2-5km-en belül mért a gps-hez képest. Sajnos napi számláló és kilométerszámláló még nincs, mert a 33-as órája egy lábbal több, mint a Spider bekötése és még nem jöttem rá, hogy ez jeladóról kap testet, vagy csak simán test kell, neki, de majd ez is meglesz, most örülök annak, hogy minden mér... A néhai 33 266000-nél dobta el az óráját és ím, most egy Spiderben forog tovább. A következő az utasoldali ajtózár lesz - ezt olyan félelmetesen elbarmolták, hogy csak ideig óráig tudtam működésre bírni. Sebaj, föl az ebaj-ra! Stay tuned, hamarosan ugyanitt a Spider jobboldali ajtaja című műsorunkban!

 
>> SzervizPat // Alfa Spider / GTV GTV V6 2.0 tb // 2010-05-03

Km óra állás: 156839
Olaj utántöltés 3 dl

 

Tegnap temetőbe mentünk húgommal. A Kozma utcai temetőnél szokás szerint nagy volt a káosz, tehát kénytelenek voltunk beállni a sor végére. Nekiálltunk beszélgetni, meg zenét hallgatni, amikor ránéztem a vízhőfok jelzőre és kb. 105°C-ot mutatott. Félreálltam sürgősen. Vizsgálódás után kiderült, hogy a ventilátor kapcsolója nem megy, mert amint rövidre zártam a csatit, azonnal elindult. A mázli az, hogy idejében észrevettem és semmi sem keveredett össze. Tehát nem lett hűtőolajam sem kenővizem. A szokott helyen megnéztem, de az Unixnál nem volt raktáron. Tapasztalataimból kiindulva ami nincs az Unixnál az kb. 2 hónap, mire lesz. Annyi időm meg nincs. A Bárdi katalógusában találtam olasz gyártmányút, bár a gyári bosch is kibírt 18 évet és 1 hónapot. Az Orzy útra nem akartam bemenni, tehát maradt az újpesti kirendeltség. Ott közölték, hogy csak egy fajta van. Pont az kellett nekem. A rövid munkanap után bevitettem magam a Norautohoz, ahol beszereztem spec. alumotoros autókhoz való fagyállót.

 
>> EseményZabbancs // Alfa 33 1.5 boxer, 83LE // 2010-05-03

Amióta megvettem Terikét beleraktam eddig 2500km-t, ebből 2000-et autópályán. Nagyon kellemesen csalódtam a menetteljesítményben és a fogyasztásban is. Nem szoktam kínozni, 120-al kényelmesen battyogunk a pályán, és ahogy észrevettem így akár a világból is kivinne a hálás kis öreglány :) A km óra nem nagyon akar menni, valószínűleg a spirállal van valami gáz, úgyhogy érzésre tolom, illetve ismerős jött mögöttem és mondta mennyivel megyünk :) 3500-as fordulatnál megy 120-125-el.
A legmeglepőbb viszont a fogyasztása. Én úgy gondoltam, hogy ha kihozom 8 literből akkor isten királyfi vagyok. Erre a 2500km-en átlagban 7 literrel jött el Terike... Nagyrészt 4 emberrel fullra rakott csomagtartóval (190cm vagyok és mögöttem halál kényelmesen ült ugyanekkora ember). Azt hiszem ettől jobbat kívánni se lehetne :)
A Tatabányai dimbes-dombos dombos M1-esen is könnyedén jött fel-le mindenféle sebességcsökkenés nélkül. Ezt azért 1-2 újabb 1.4-1.5-ös típusok nem bírják :)

 
>> Szervizsilver // Alfa 166 2.4JTD // 2010-05-02

Hála a csepergős időnek volt kedvem nekiállni a vezérműszíj, feszítő, vezetőgörgő és vízszivattyú cserének. Igazi nemzetközi cuccokkal sikerült megoldani. Kanadai feszítő, koreai csapággyal amúgy SKF termék szintén SKF a vezető is ami Francia mint a VALEO-s vízszivattyú. A teljesség kedvéért a fogasszíj BOSCH, ami a ködös Albionból származik. Remélem a következő 80000km-t megoldják probléma nélkül.

 
>> EseményGizmó // Alfa 145 1.3 Boxer // 2010-05-02

Gyorsulási verseny, service kocsi! Két autó alkatrészei, gumijai, szersámok, meg mindenféle cuccok.... és még volt hely benne...

 
>> EgyébGizmó // Alfa 145 1.3 Boxer // 2010-05-02

Méghogy telefonnal nem lehet jó képet készíteni!!!

 
>> EseményKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2010-05-01

(0430-0501)

sződ-nevelek - vác (autómosás) - sződ-nevelek - szada (Paradox) - bp (CSS Tuning Shop) - székesfehérvár (Buksi) - nagykanizsa - (tesco) - vízvár (rokonok, szivagyerek) - barcs (ballagás) - vízvár - M7 (marché) - bp - gödöllő (anyák napja) - M0 - sződ-nevelek

mindösszesen 750km, 9,60l-es átlagfogyasztással

[Költségeim: kézi autómosás 400Ft]

>> Szervizzümi166 // Alfa 166 2.4 JTD // 2010-04-29

A Csörinél tett előző látogatáskor derült ki, hogy a kuplung már nagyon oda van, ennek már voltak jelei sokkal korábban is, s az LMM-et is írta a computer. Ott maradós volt a gép, örök hála Alfi156-nak amiért hazahozott, s két nap múlva visszavitt érte. Előbbi nagyon jó lett, utóbbi azonban nem lett okés, mivel nem a gyári lett beletéve, ugyanúgy 2500-nál megtorpan és kivillan a piros befecskendező ikon. Ez ügyben még valószínű futnom kell egy kört.

 
>> EgyébGery83 // Alfa 155 Q4 // 2010-05-01

Ide feltöltöttem:
http://forum.berlinasportivo.org/attachment.php?attachmentid=1482&d=1272720231