Blog

>> SzervizCgo // Alfa 156 SW JTD 16V // 2007-07-21

2007.07.19.
Lekaptam az ablaktörlő alatti műanyagot. Ahol pollenszűrőt vártam, ott fél kiló száraz falevél volt, a szellőző gyárilag ráccsal van ellátva, a szűrő valószínűleg belül lesz, azt majd a hétvégén megnézem. Az egész rendszer eléggé büdös, remélem a levelek kipucolása után minden ok lesz, de valószínűleg a légkondit is fertőtleníteni kell. A spricc dolog megoldódott, leesett a cső, amit gyorsan visszapattintottam. A megoldások hasonlóak, mint a 146 esetében, de sok dolog jobban át van gondolva, nagyon tetszik.

A kiégett izzót nem bírom megtalálni. Tutela kontaktspray-el átfújtam a bal ködlámpát (amit már 4 csavar tart, nem 3, mint a 146-nál, így nem esett ki) és a bal rendszámmegvilágítást, de semmi. A csomagtérben mindkét izzó rendben van a hátsó üléseknél is, elöl is. Akkor sem nyugszom bele az eladó "minden olasz ilyen" válaszába. Holnap folytatom...

2007.07.20.
Leszereltem a két tükröt, holnap felhívom a lakkozó ismerősöm, mennyiért vállalja. Tényleg egyszerű, elég lepattintani a műanyag háromszöget, lekapcsolni a kábeleket és kicsavarni 3 csavart.

Az izzókat elkezdem szisztematikusan cserélni. Továbbra is világít a hibajelző...

A hűtőfolyadékot feltöltöttem desztillált vízzel, a szine teljesen átlátszó, szerintem ezidáig is víz (rosszabb esetben csapvíz) volt benne :(

Az autó nagyon jól szerelhető, szinte hihetetlen, minden kézre áll, sokkal intelligensebbek a megoldások, mint a 146-ban voltak.

2007.07.21.
A lakkozó főnöke szinte szó szerint kidobott, ilyen vacak miatt nem indítja be a kemencét. Azt mondja, vegyek festéket és fújjam le magam... Úgy is lett, kézzel, dörzspapírral leszedtem az egész eredeti réteget. Több helyen is megrepedt a festék, az alumínium valami miatt elkezdett korrodálni és fehér réteg keletkezett a festék alatt, ami miatt lepörgött az egész. 3 óra csiszolás után úgy találtam, hogy mehet az alapozó. 24 órát írnak a teljes száradásra, de ki bírja azt kivárni? 2 óra múlva lefújtam mattfeketére és újabb 2 óra múlva össze is raktam. Nem olyan, mint a gyári, de sokkal jobb, mint volt.

Végre megoldottam az izzó rejtélyt!!! A bűnős a hamutárca megvilágítása volt, végre ez is tökéletes.

A hátsó ablaktörlővel nem tudok mit kezdeni, próbálom olajozni kívülről, de olyan hangokat ad ki, mintha szorulna. Ezt már egyszer eljátszottam a Tipoval, ha egyszer megszorul a tengely, azt már fölösleges javítgatni. Meglátjuk mennyibe kerül az eredeti alkatrész, aztán irány a bontó...

A műszaki vizsgáig ezt meg kell oldani és addigra kéne 2 gumi is.

Ismét nem bírtam ki, muszáj volt kerülnöm egyet, olyan hangja van, mint egy vaddisznónak, minden porcikáját imádom.

 
>> Tuning és extraLujo // Alfa 156 1.6 TS 16V // 2007-07-21

Ha már szűrőcsere, akkor direkt szűrő. Nem volt épp egyszerű be építeni (hozzáértés teljes hiánya :D) de csak sikerült... szinte meg se látszik, ugyanis a szűrőházban pihen, míg ki nem találom, hogy azt, hogy lehet ki szerelni...

>> SzervizEdyboy // Alfa 155 1.8TS8V // 2007-07-21

Ma budapesten járva egyrészt dögmeleg volt,másrészt elment egy biztosítékom,amelynek következtében nem tudtam kinyitni a csomagtartót,így hát a biciklit,amit el kellet hoznom,az utastérben helyeztem el.Nagyobb baj volt,hogy a féklámpa sem működött de végül is nem volt probléma.Hacsak az nem,hogy zenét sem tudtam hallgatni.Hazaérve kiderült,hogy volt a kocsiban biztosíték.Mindenesetre most már mindig lesz bizti a kocsiban,mert kínos volt így hazajönni.

>> Tuning és extraGrando // Alfa 166 3.0 V6 24V // 2007-07-21

Csak nem bírtam ki, hogy a 166 belsejéhez is hozzányúljak. A hangszórók burkolatait alakítottam hozzá a bézs belsőhöz. Eredetileg Alfa emblémát is akartam rájuk, de a textilfilc szétszalad ezen az anyagon, és az előzetes próbálkozás nem győzött meg igazán arról, hogy feltétlenül érdemes görcsölni vele. Úgyhogy maradt a natúr bézs szín (egyelőre legalábbis...). Így kis befektetéssel is egy ízléses részlettel gazdagodott a gép! :)))))

 
>> Tuning és extraChEff // Alfa 147 1.6 TS Distinctive // 2007-07-21

Belekerült a kocsiba egy riasztó és lopásgátló. Fő az elővigyázatossság... Most már nyugodtabb szívvel hagyom egyedül. :)

 
>> SzervizChEff // Alfa 147 1.6 TS Distinctive // 2007-07-21

Voltam Szolnokon a hétvégén és a sötétben nagyon sokan villogtak rám. Gondoltam, hogy vakítom őket ezért elment az autó egy villanyászhoz, hogy beállítsák a fényszórót. Mint kiderült fordítva volt benne az izzó ezért szórta bele a fényt a világba. :) Miközben nézegette a fazon kiegégett, uh megvolt az első izzócsere.

 
>> AutóápolásSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2007-07-20

Ma vásároltam egy két dolgot a drágámnak! :-) Waxos autósampont, műszerfal ápolót, műanyagápolót és bogáreltávolítót! Este le is mosom majd mikor már nem lesz olyan meleg! Szépnek kell lennie, mert holnap lagziba megyünk! :-)

>> SzervizBeczA // Alfa 166 // 2007-07-20

08.06
Oldal index csere. Repedt volt és beázott => téves hibajelzés időnként Ára: 5300.- (gyári)
Első embléma. Fakó volt és így nem tündökől az Alfa jel :)) 5000.-

 
>> AutóápolásRavlik // Alfa Spider / GTV 2.0 V6 TB // 2007-07-20

Mondják, hogy a remény hal meg utoljára...de egyszer az is!
Olasz kollégáink jól kitalálták azt, hogy véletlenül se lehessen horibilis összegek ráfordítása nélkül a jármű fékrendszerét fejleszteni. Ez a projekt asszem télire marad...
Viszont lett: utcai rugóm :-) , gyári fékek felújítva :- I, gyertya, olaj és szűrők csere :-), akksi leszívás megszüntetve :-), öszeütött leömlők cserélve :-).

Most megint egy agylövés amit gyorsan intéznem kéne az Olasz túra előtt VILÁGÍTÁS, na ez sem az olaszok erőssége, hátha egy xenon segít rajta, de még előbb foncsorozás ésatöbbi.
Ha esetleg valakinek fölösleges pénzei és sok szabadideje lenne ez a típus neki való. :) De azért szeretem!!!... nagyon is!

 
>> SzervizPoseidon // Alfa 156 2.0 16V TS Distinctive // 2007-07-20

Hát eljött a nagy nap és elkészült a nagy mű. "Il dottore" (aka Führer Zoltán) visszaszolgáltatta Giuseppét.
Az új motortól szinte kiszaladna vezetője alól ha tehetné, olyan harapós (igaz, az elmúlt 1 hónapot egy Punto igyekezett kellemesebbé tenni, dehát nem összemérhető a két erőhatás).

Óramű pontos duruzsolás, gyönyörű Twin Spark morgás. Minden a helyén van, minden fantasztikus pontossággal vissza lett szerelve. Olyan érzésem van a motortérbe és az autó alá nézve, mintha egy svájci óra fedele alá leshetnék be. Ezek után sose bíznék másra ekkora munkát. Egyrészt, mert iszonyat meló egy ilyen (nem is gondoltam volna) és ha nem rettentő alapos és lelkiismeretes szerelő végzi, jóval rosszabbul járhat az emberfia, másfelöl, mert mindezt nagyon korrekt áron sikerült új alkatrészekből megoldani, semmi sufnituning, semmi buherabazár. Ezt nagyon szeretem.

Külön köszönet illeti Scold cartársat aki időt, pénzt és fáradtságot nem sajnálva, teljesen karitatív módon (!) részt vett az átépítésben és a villamossági dolgok átszerelésében, rendbehozatalában. Nem felejtem el neki az MCU csatlakozó javítást sem, aminél az izgalomtól csak sziszegni tudtam, de megszólalni nem :) Hibátlan az egység azóta.
Ilyen barátokat kívánok mindenkinek :)

Szóval mától újra tiporjuk a kilométereket Giuseppével (a futóműjavítást picit elnapoljuk, barátkozom a nyekergő szilentekkel addig :D) remélem még nagyon-nagyon sokáig.