Blog

>> Tuning és extraKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2010-02-27

Délelőtt (0227) elugrottunk a Paradoxba, hogy az utolsó módosítások is végrehajtassanak a - vinyót és a média lejátszót tartó - konzolon és ezután fekete bőr szerkóba öltöztessék. Ha már arra jártam átvettem Vikking-től a Cuore Sportivo feliratot és a króm ill. fekete színű Visconti (biscione) kígyókat . Ugyanis az elkövetkező hetekben Ignác kezelésbe veszi a gépet és ezek lekerülnek az autóról. Még nem tudom melyik szín fog felkerülni. Majd amelyik jobban megy az új designhoz. :)

>> SzervizBluestrain // Alfa 156 SW 1.9 mJTD 16V // 2010-02-27

Pénteken Feco haverom - aki szintén 156 tulaj, de nem Amore tag:( - felhívott, hogy légzsák-hibákat ír a vas, volt valami szervízben de nem tudtak csatlakozni a comp-ra "invalid" ISO-kódra hivatkozva.
Kiváncsi voltam mi a tényálás, mondtam hogy délután jöjjön át, megnézzük.
Én eddig csak DDT 2000 és VagCom progikkal használtam a KKL-t, azt viszont tudtam hogy a lufikat csak a másik K-vonalon lehet elérni. Tehát bemelegítésképpen beleszögeltem egy kapcsolót, ami a 7-es lábról a 3-asra váltja a K-vonalat.
Nem voltam teljesen nyugodt amikor rádugtuk a vasra, de rögtön csatlakozott, és az ISO-kóddal sem volt baj.Sokat nem tudtunk csinálni, hibakódokat meglestük, töröltük, csatlakozásokat átnéztük befújkáltuk.
Mondtam Feconak ha újra gond lesz vele hívjon nyugodtan, rádugjuk a laptopot és az aktuátor-tesztben eldurrantjuk a lufikat:)
Azt mondta nem fog újra zavarni :)

>> EgyébJETi // Alfa 145 1,9 JTD // 2010-02-28

Itt a jó idő, így kimerészkedtem a garázsba, meg persze most értem rá:) Mióta megvan a gép kopogást hallok elölről, gondoltam itt is biztos lengőkar- és kormányösszekötőcserékkel kell kezdeni, de nem. Ha nem látom a saját szememmel el sem hiszem...laza volt a kormányösszekötő csavarja...mind a kettőé...meghúztam és kész:D Ügyes volt aki összerakta...Semmi kopogás, nem húz a kormány...Olcsón megúsztam:) DE....2 napja kapott új első szélvédőt az autó, erre tagnap kaptam egy kavicsot pont középre...nem kicsit vagyok ideges...
Nem gyári központizár volt benne, külön távirányítós volt, nagyon utáltam...meg nem lehetett rákötni a mágneses csomagtérnyitót, pedig a távirányítója tudta... Megoldás bicskakulcs:P Régi kpzár vezérlő ki, új be, rohadtsok madzak forraszt:D mágnes befabrikál, kulcsszár és immo chip másoltat és kész is. Nagyon jól műxik minden. Érkezett a műszerfalra egy töltőnyomás-mérő is, hogy tudjam mennyire fúj át a szél a csigán:) 1,2bar volt, de az UnoTurbo-s időkből jól ismert gumicső lehúzással máris 1,6 :) Még lekapok 2 felesleges kipufogódobot és hasítani fog, meg talán hangja is lesz :) Ja meg bekárpitozam az A oszlop csúnya szürke műanyagját. Aztán már talán csak a szépítgetések vannak hátra....ez egy kicsit felelőtlen kijelentés volt:P:D

 
>> SzervizYouri // Alfa 145 QV // 2010-02-27

Ilyen még nem volt,a válság hatására elhúzódott a csere....

Az utolsó pár ezer km-en persze már nem volt forgatva,plussz 4000 km autópálya is van ebben a periódusban.

Evvvan.( Selenia Alfa 20k+ Bosch szűrő )

204.682 km

>> SzervizThomika // Alfa 155 2.0 TS 8V // 2010-02-27

Még tavalyi áron tudtam szerezni 8 liter Castrol Manatec 10W40-et, 12Ezer Ft-ért! Ami nagyon jó ár (madaras teszkóban 10430Ft a 4 liter), plusz az olajszűrő (szép rikító narancs sárga) ma reggel gyorsan kicseréltem, azóta szebben jár a motor, jobb az olajnyomás....és a tartalék olaj is bőven megvan, egy darabig ez is letudva :)

 
>> AutóápolásWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2010-02-27

Végre tudok képet feltölteni, Firefox alól. Úgyhogy örömömben még gyorsan feltöltök néhány karácsonyi autómosás utáni képet. Még mindíg egyben van ez az autó, csak néha túlzásba esem az apró hibák nézegetésével (lásd kettővel előbbi bejegyzés).

 
>> Tuning és extraWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2010-02-27

Jön a tavasz, hamarosan indul a gumi mizéria. Eddig én is a lelkes sorbanálló gumicserélők táborát gazdagítottam, de rendesen meguntam. Ezren a gumisnál, közben meg 20 fokban koptatom kényszerből a drága téligumikat, mert nincs időpont. No ennek vége, végre rászántam magam egy komplett nyári kerékgarnitúrára. Itthon van emelő, csavarkulcs, 20 perc alatt áthajigálom a kerekeket. És nem járok ismét úgy, mint ősszel, hogy felrakattam az első hóra a télieket, aztán meg hetekig 15 fokban járkáltam velük autópályán.
Szép gyári felniket vettem Trencsikéktől, kaptam hozzá kupakot, csavarokat. A gumisnál görgőztettem őket és felrakattam egy garnitúra Bridgestone Turanza ER300-at. Szép igényes fémszelepeket is kértem. Így most van egy tökéletes nyári garnitúrám, 3 szezont talán ez is kibír, mint a Michelinek. Azok 50e alatt péppé koptak a sok autópályázástól, már semmi oldaltartása nem volt, ki is kukáztam őket még mielőtt meggyőzöm magam, hogy 10e-t még elfut.

 
>> EgyébWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2010-02-27

Kis elmaradásban vagyok a blogírással. Igazán az autóval semmi extra nem volt a télen, működött, indult, nem fogyasztott sokat, nem zavarta a mínusz 15 fok se. Kivéve, hogy szerencsétlen be sem tud melegedni rendesen az autópályán, hiába mutat a hőfokmérő 90 fokot. Érződik rajta (nomeg a fűtésen), kicsit morgósabban jár.
Lehet, hogy hőfokjeladó baja is lesz, majd utánnajárok, ha végre nem esik az eső.
Ezenkívül sikerült a szépen rendberakott lökhárító alját lezúzni, hála egy ügyes autósnak. Nyugisan mentem a latyakos havon 50 körül, mikor keresztbefordulva jött velem szembe egy autó. Este volt, még a márkáját se tudom, csak annyi időm volt, hogy lerántsam jobbra a gépet a parkolóba. Az eredmény a másnap, nappal készült képeken.
Szerencsére semmi szerkezeti elem nem sérült, csak a dísztárcsa széle pattant meg a padkán (2.kép) és a lökös alja roppant meg a jobboldalon. Kicsit (nagyon) sajnáltam, egyelőre ha jó idő lesz leveszem és megigazítom amennyire itthon tudom, aztán megkérdezek egy műanyagost, hogy mit mond rá. Szívem szerint az elejét a nyáron rendberakatnám, csakhát pénzkérdés. Kapna egy bontott bal sárvédőt (a mostni csúnyán illeszkedő amúgy hibátlan utángyártott helyett), lökös rendberakás, és a motorháztető sarkában a kis kezdődő rozsdát kéne megfogni, nomeg a kavicsfelverődéseket. Egyik sem vészes, vagy látványos, csak engem zavar.

Ma kicserélték a lambda-szondát. Jobb lett; váltásnál nem fullad vissza a motor egyrészt, másrészt a fogyasztás is ~8 liter körüli lett (közepes méretű dugót és egy-két gyorsulást is beleértve). A régi szonda tiszta korom.

Megnézettem a zörgéseket:
elöl-hátul a kipufogóval vannak gondok.
A kipufogófelfüggesztés gumibak szakadt és a fémtartó törött. Ezért van a pattogó hang elöl, valamint a 2000-es fordulatnál a zörgő hang. A kipufogócső középen valami egészen gány módon van összerakva, nem tudom kics csinálta, de a két cső nem kompatibilis, a szorítóbilincs nem éri át a csövet sem... az is zörög.

A következő lépés a LMM: üresben guruláskor ingadozik a fordulatszám: 200-1500 között mozog a fordulatszámmérő. 200- ra erősebb fékezéskor megy. Ahogy állóhelyzetben van az autó, már ingadozik.

km: 176.538

>> Szerviz147Smz // Alfa 145 1.6 TS Special Edition // 2010-02-27

Brutális csikorgás jött a jobb hátsó kerekem felől, amióta Csörinél új fékbetéteket kapott az autó. Most kiderült, hogy a régi fékbetét eléggé egy vékony vájút mart a tárcsára és az új betét nem kopott hozzá rendesen, ezért csikorgott. A tárcsák egyébként még gyáriak, és kb. fél éven belül cserélni kell majd. A bal első lámpámmal is hasonló a helyzet, mivel jobbra-balra mozog benne a lámpatest és nem lehet már megcsinálni. Az olyan 30-35 rongyos tétel lesz nekem, mivel nem akarok utángyártottat venni hozzá.
Úgy néz ki egyébként, hogy Csöri megoldotta az esőben felkeményedő gázpedál problémámat is, mert hazafelé brutális esőben jöttem és minden oké volt a pedállal.

A kocsiban 62500 km van.