Blog

>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2009-11-20

Ma végre valahára bekerült a

jobb hátsó lengőkarcsapágy szett (FAG) ,

és cseréltünk egy

bal első kormánygömbfejet is (RUVILLE).

Más hibát nem találtak a szerelők és én se, minden szépen egyben van. Illetve egy kiszakadt féltengelygumiharangra bukkantunk, amit SOS cseréltek, nehogy baja legyen a csuklónak.
Ismét olyan dolgokhoz nyúltunk, ami még valószínű gyári volt, a szerelők szerint a hátsó lengőkarhoz aligha piszkált bárki is...nem is jött könnyen, a tankot is le kellett engedni, hogy férjen a kalapács...
Végeztünk egy gyors kiolvasást, ami igazolta, hogy jól tettem az egér dugózást. Éreztem, hogy valami összevissza működik már ott, írta is, hogy

"EGR hibás vezérlőjel".

No erre már nem lesz gond...Írt még egy

"levegőátfolyásmérő hibás jel"

szöveget, vagyis az a néha előjövő hisztije ettől lehet. Előfordul néha, hogy nem tetszik neki az időjárás, és olyankor padlógázra visszavesz az erejéből. Főleg sok városozás után csinálta, aztán 100-200km autópálya után sokáig nem. Egérdugózás óta meg mégritkábban. Érdekes, mindenesetre LMM csere, aztán lássuk mit tud úgy a gép. :-)

Ja, igen, természetesen gömbfejcsere után futóműállítás, ott is minden okés, elöl a dőlés továbbra is kicsit nagyobb, de nem vészes (b1,54'/j1,3'). Valószínű a szilentek engedtek ennyit a 60e km alatt, de mivel semmi rosszat nem okoz, kottyanni nem kottyan, egyelőre nem nyúlok hozzá. A futóműves szerint ez még az az állapot, aminek akár előnye is lehet, stabilabb az autó. Versenybeállítás yeah!

 
>> Szervizboli111 // Alfa 156 2,0TS Distinctive // 2009-11-20

A törlőlapát bevállt. A nyiszegés továbbra is fennáll.
Hogy miért írom most meg nem tudom. Tanuljatok, segítsetek.
Télen hidegen fulákolt a motor. Kezelhető, használható volt, de éreztem, hogy vmi nincs rendben. Nyáron vittem szeretlőhöz.
1ötlet: Gyertyát kell cserélni. Új gyertyaszett Erhardtól. Az autó továbbra is hibát jelez.
2 ötlet: Fázisállító vezérlést kell cserélni. Új alkatrész Erhardtól (ő mondta, hogy ez ritkán szokott meghibásodni, ezért inkább bontottatt javasol). Az autó továbbra is hibát jelez.
3 ötlet: légtömegmérő csere. Utángyártott beszerzése Bajáról. Nem ez volt a hiba oka mégsem, így visszatettük a gyárit.
4 ötlet: levegőszűrőcső repedt. Kicseréltük.

Eredmény: mindezek összesen kb 170.000,-Ft-ot tettek ki és kb 1,5 hónap szervízt. Az autó megy és nem ad hibajelet, viszont gyenge és a maximális sebessége 180km/h.
Lehet hogy valami még mindíg nem jó benne? A szerelő állítása szerint ennek ilyennek kell lennie. Én tudom, hogy nem. Nagyon nem!
A hiba kiderítésére felkerestem Csörit. a végeredményt még nem tudom, mert december közepén vihetem hozzá szeretett Ezüstöm gyógyítás céljából.
Lehet hogy rossz szerelőt választottam ezért került ennyibe?

Megszületett a megoldás. :)
Szombaton kitakarítotam a kocsi légszűrőjét. Miután visszatettem sokkal csendesebb lett és az ereje valamint a sebessége is visszatért.
Az autó olyan mint régen!

>> Egyébadmirális // Alfa 156 SPORTKIT 1998 // 2009-11-19

Téma: Itt van újra...

>> Autóápolásosee_selespeed // Alfa 156 2.0 TS Selespeed // 2009-11-19

Tegnap nekiláttam az első fényszórók karcmentesítésének. Megcsiszoltam 1600, majd 2500as csiszoló papírral. Ezek után meg föl lettek polírozva Sonax műanyagra való pasztával. Olyan, mint az új. :D

 
>> Tuning és extratomek_ // Alfa 156 1,6 16V SW // 2009-11-14

Végre már a kormány is az igazi! mármint, hogy bőr!

 
>> Szerviztomek_ // Alfa 156 1,6 16V SW // 2009-10-03

Olaj+Szűrő (Selenia 20K), Levegőszűrő, Pollenszűrő... ez is megvala... megint csak 10ezer után. A minél több boldog kilóméter érdekében.

 
>> SzervizHL_75 // Alfa 75 2.0 Twin Spark // 2009-11-18

Z-tengely központi szilentjét nem lehet már kapni, sehol sem.
Ilyen volt, ilyen lett : lásd fotók
1200ft-ért az esztergályosom megoldotta. :)

 
>> EgyébBoss 2.4 // Alfa 156 2.4 JTD // 2009-11-18

Annyira jól működik a gép, annyira szeretem, annyira jól vezethető! Csak ne falná úgy a kilómétereket.:)

 
>> EseményKispogga // Alfa 156 Sportwagon // 2009-11-07

Marszupilami Cartárs szervezésében erre a napra 1 Nyugati tallálkozót. Kicsivel 1 óra után értem oda Szombathelyre a tecsóhoz és onnan konvolyoztunk CSEMPESZKOPÁCSRA :D:D, ahol már nem volt nehéz megtalálni a találkozó helyszínét. Ahol elkezdődött a beszélgetés és a tekézés. Körülbellül félidő tájt mikor még mindenki ott volt mentünk 1 villogtatós dudálós kört a faluban, hogy lássák milyen az IGAZI autó :D:D:D. Utánna folytatódott még a teke, volt 1 kisebb összecsapásom akinek nem tudjuk kimondani a nevét, persze egyoldalú előrelátható vereséget szenvedtem javuló teljesítménnyel :D:D. A hangulat mint mindig kiváló volt és remélem a beigért nyári találkozóra is eljutok.

>> SzervizZsotti // Alfa 75 1.8 I.E. // 2009-04-19

Cimbi segítségével tegnap este végre valahára sikerült lelégteleníteni a kuplungot (nagy-nagy öröm!).
A féket is légteleníteni kellett volna, de persze arra pont nem volt nálam kulcs, és időközben szépen ránk is telepedett az éjszaka. Ez maradt mára. Körbe légtelenít; OK.
Már megint beesteledett. Hál istennek csurom víz volt minden így eső után, úgyhogy jöhettek azok a fránya körforgalmak...
És összegezve: már legelőször (a szervizben, munkahenger csere után) is működött volna a kuplungom, csak hát ők nem tudták légteleníteni. Így a többi alkatrész nem is kellett volna bele, így jártam, nem baj.