Blog

Elvittem az autót Csörihez egy általános átvizsgálásra és olajcserére (selenia racing), illetve még pár apróságot megcsinálni. A végeredmény kicsit felemás lett. A jó hír az, hogy az autó műszakilag egyben van, csak pár apró hiányosságot fedeztünk fel:
• Az első gumik belső fele lenyalódott (18" felnik :-) remélem egy állítás megoldja a gondot, de új gumikat kell vennem ez nem olcsó mulatság.
• Továbbá a légzsák hibát nem sikerült kiolvasni, konkrétan a műszer nem látta a kocsi légzsákrendszerét sem, ez gondot jelenthet.
Más gond nincs, így tartva az ütemtervet a következő nagyobb munka nyáron lesz a műszaki vizsga előtt mely a vezérlés cseréjét, illetve a vizsgafelkészítést biztosan felöleli.

 
>> EgyébLacUS // Alfa 75 America // 2009-11-15

Hát hol is kezdjem? Van vizsga végre az americán, már járatgatom..Hanem mire levizsgázott ...Szépen előkészítettem,hogy kisautóm vizsgára megy, minél kevesebb dologba tudjanak belekötni, visszaraktam a hátsó üléssort, levakartam az amúgy is idegesítő fóliát.Maradt az ülés és az oldalkipuf...No para ez már megér egy kis pluszt.Elindultunk Hadadával, minden fasza, nem melegszik, nem füstöl..Jipiiii! Felszedem a vizsgás csókát, indulás....furán nehéz a kormány....félreállok, és az új szervócső lerobbant a fittingről.....30e volt a két cső újra legyártása....na 2 bilincs 1 lityi olaj irány a vizsgabázis mert nem adjuk fel...ott megint lecsúszott a cső...a viszga bázis ellenőrzést kapott...kocsi egy napot pihent a bázis parkolóban, sebaj addig erős bilincset szerzek,hogy hazáig kibírja majd. Másnap vizsga OK, erős bilincs fel, GO. útközben még a légszűrőből vmi gumi kicsúszott, és megakasztotta a pillangót, így akaratlanul is volt egy nagy padlógázas kanyarom....Ezt 5 perc alatt megoldottam, (faszom az olcsó direktszűrőkbe) Haza érek megállok a kapu előtt, gondolom magamba ez igen jó bilincs, és amint nyitom a motorteret,hogy ellenőrizzem a szemem láttára sutty....Mindegy hazajött...Cső le gyorsba Hidro Press Kft-be el, ott másnapra megcsinálták 11e Ft-ért, amit a Hidrotömlő Bt, nem tudott 15ért...Szóval ezzel cső kicserélve, mehetnek a próbák.Szép lassan elkezdtem próbálgatni a kocsit., állítgatni a programon.Mostanra elmondhatom,hogy a hidegindítás problémája megoldódott, és végre van normális alapjáratom is. Eddig csak 3-4-re indult el, és akkor is gázzal kellett tartani. Most már nincs ilyen :)A másik probléma az volt amire akkor lettem figyelmes amikor Domokos Csabit vittem egy körre, nevezetesen 4 és 5ben 2-3 ezerről padlóval nagyon beszegényedett.Ezt is megoldottam, már majdnem jó, még egy két este és elégedett leszek.
És hogy america mennyire szereti,ha foglalkoznak vele...Hát egyik nap bejöttem a munkahelyemre vele, hogy járassam...Nos, az utolsó 100m-en feltűnt, hogy néha a műszerek mintha nem kapnának áramot...Fura, majd hazafele felrakom a laptopra és nézem....Igen, ez megtörtént, nehézkes indulás után a laptopon elkerekedett szemekkel konstatáltam,hogy noha elindult de a feszültség 10V és csökkent....Fasza.Kocsi megáll sehova tovább...Trailer, haza. Otthon akksi feltölt, járat töltés van, meg generátor csapágy hang....Az egyetlen, ami a motortérben van és nem lett se felújítva se kicserélve.....Hát itt tartunk most.A jövő héten viszem megméretem a kocsi teljesítményét, meg súlyát.Ja, unalmamban kidobáltam minden kárpitot. Úgyhogy nagyon érdekes jövő hét lesz.

 
>> Tuning és extramoloch156 // Alfa 156 sedan // 2009-11-15

A sportos hangzással az egyik előző tulaj ajándékozta meg az autót, ezért nem túl sokat tudok mesélni arról hogy hogyan készült.
Ahogy én látom maga a rendszer a kipufogóvég kivételével érintetlen. Szerintem a végdob ki lett tágítva talán kicsit a dob ki lett takarítva és egy kicsit izmosabb vég lett hozzá illesztve.
A vég kerek 90-es, és 17.5 hosszú.
A hangja olaszos üreges, alacsony ford.számnál nem nagyon hallható de 2800-3000 ford.szám-tól igazán élvezhető.

 
>> SzervizKristyon // Alfa 146 1.4 (boxer) // 2009-11-15

Ma nekiálltam kitakarítani a hűtőrendszert. A kiegyenlítő tartályt sóderral és tiszta vízzel takarítottam, nagyon jól lehozta a lerakódást a faláról, a termosztátban is volt némi lerakódás, ez okozhatta, hogy nem tudott rendesen bezárni, mivel elég jól átengedett ezt raktam vissza az átöblítéshez. Miután megvolt az öblítés a három termosztátból azt raktam be amin a legkevésbé tudtam átfújni, és feltöltöttem a rendszert, de csak az előre bekevert -35 fokos fagyálló fért bele (5 liter), így vizet már nem töltöttem mellé. Egyenlőre úgy néz ki ennyi is elég volt a boldogsághoz. Öröm volt nézni hazafele jövet, hogy szemmel láthatóan emelkedett a hőfok mutató a 80-as jelig :)

>> SzervizNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2009-08-18

A születésnapomra kaptam egy garnitúra gyujtókábelt, ami be is lett építve.

 
>> Tuning és extraBluestrain // Alfa 156 SW 1.9 mJTD 16V // 2009-11-15

Iszonyat-esős napokon vagyunk túl, és már nagyon zavart hogy az autók 80%-a kidöfi a szemem, én meg nem látok semmit a vizes aszfalton. Több fényt akarok (de ócsóé) !!
Körbenéztem árak és minőség terén, a H7 szetet 12 és 25 között próbálják a naiv vásárlókra rásózni. Megtudtam hogy sem a Siemens, sem a Sony és a Bosch sem gyárt utólag beszerelhető szetet, a kínaiak viszont minden néven gyártják. Hát akkor minden-mindegy alapon rendeltem egy magyar összeszerelésű szetet Debrecenből a Martincartól. 4-5 órát elkínlódtam mire sikerült helyet találni a ballasztoknak és bevarázsolni az égőket a helyükre. (itt kérnék elnézést az Úrtól hogy meggondolatlan kijelentéseket tettem édesanyja foglalkozását illetően, természetesen ezek nem fedik a valóságot)
Még a halogénizzók között is van különbség a fókuszpontot illetően, hát még ha xenon kerül a halogén helyére! Az izzószál és a gázgömb között kb. 2 mm az eltérés, de szerencsére a beállítócsavarral ez még korrigálható volt. Nagyjából belőttem a garázsajtón, majd este befinomítom.
Egy másik - nem ide tartozó - de tanulságos eset:
Egyik haveromnak van egy A-Corsája 2.i Calibra motorral. Igazi kis méregzsák. Érkezik a haver, a Corsa kötélvégen. Meséli a sztorit: tegnap Törökbálinton nagyon odaverte az alját, aztán még ment kb. 30 km-t, egyre csúnyább hangja lett, lefulladt, végül már az indító nem bírta megforgatni.
Megnéztük aknából hogy mi a tényállás. Leeresztőcsavar egy-az-egyben kitépve, a helyén 2 cm-es luk (fotók!) .Hát mondtam nekik hogy csodák nincsenek, ezzel ma nem fog hazamenni mert beállt mint Burmában az esős évszak (Rejtő után szabadon). Az nagy baj? - kérdezték a csajok. Hiába magyaráztam nekik hogy az olaj az a motornak, mint nekünk a vér: ha elvágott torokkal kivéreztetnek, majd egy óra múlva összevarják az artériát, kapsz vért, és fölkelsz hogy: na mizújs? - hát ennyi esély van rá hogy ez a moci beindul.
A főtengelyt csak méteres vascsővel tudtam megmozdítani :( Körbetekertem vagy tízszer, kicsit lazább lett de még mindíg fémesen nyekergett. Rábikáztunk az akkura, az indító forgatott kettőt, de majd összefosta magát, aztán...beindult.
Borzalmas hangok voltak kb. 2-3 mp-ig, de amikor körbeért az olaj elmúltak és szépen ketyegett. Semmi kopogás, semmi csapágyhang. Hát nem hittem el!!!!
Nem mertem felpörgetni, de a haver a tudatlanok nyugodtságával azt mondta, hogy kimegy egy próbakörre.
Fél óra múlva visszajött azzal hogy: meghajtottam, jobb mint előtte!
Szépen ketyegett a gép. A család meg rámszállt: "ugye hogy vannak csodák, de te olyan hitetlen vagy!" - Na le lehet pattanni rólam!!

lehet hogy elmegyek Tibetbe...
rámférne egy kis meditáció... egyedül

>> SzervizRolcho // Alfa 156 1.6 TS // 2009-11-15

km: 93 500

Kiégett a jobb után a bal tompított izzó is, ezért kicseréltem mindkettőt. A múltkor vásárolt kínai noname helyére is Osram izzó került, ezekben megbízom. Így nagyjából ugyanakkor számíthatok majd rá, hogy ki fognak égni. (A mostaniak is rövid időn belül szinte egyszerre izzottak fel még utoljára.)
A szomszédos autószerelő műhelyben jól be is állítottuk.

>> EgyébRiki // Alfa 146 1.6 TwinSpark // 2009-11-15

Hátsó lámpák cseréje, mivel mind kettő beázott így párásodott, valamint ha már ki lett szedve az összes hátsó izzó is ki lett benne újra cserélve.

 
>> SzervizRB // Alfa 156 2,0 TS selespeed // 2009-09-19

Sajnos kényszerűségből, kapott a motor egy jó alapos felújítást!És ha már szét volt szedve, kapott egy kis tuningot is!Van neki újabb főtengelye, könnyített hajtókarokat, könnyített szelepeket és lendkereket kapott.Polírozva lett a hengerfej is ha már....:-)Ja, és természetesen új csapágyak, olajszivattyú és vezműszíj!Még egy kis motorelektronikai programozás lesz rajta, és remélhetőleg izmosabb lesz kicsit.:-))

 
>> AutóápolásRolcho // Alfa 156 1.6 TS // 2009-11-15

Szép, napos időre ébredtünk ma, ezért úgy döntöttem, hogy idén (valószínűleg) utoljára nagytakarítom az autót. Kapott így tél előtt egy alapos felni ápolást, belső nagytakarítást, alapos külső mosást és lakkvédő "polírozást".
Eltartott egy ideig, de a lemenő nap izzó narancssárga tengerként tükröződött vissza az autón. Szép volt. Ha lett volna nálam gép, lefotózom, így meg csak a verbálvizualizáció maradt.
Már csak négy lemezfelni kell, és jöhet a tél! Remélem még a hó előtt sikerül szereznem!