Blog
Műszerfal közép konzol világítás probléma lépet fel.-{Fűtéskapcsoló tekerentyü világítása megszünt létezni:-{De ezzel nem is volt akkora gond de mikor meg tudtam mibe fáj egy szaros kis izzó be is haltam rögtön!Akkór jött a kreativitás és 2000- helyett kb 200-ból meg meg is oldottam és szó szerint lőn világosság:-}
Mai napon (1008) elvittem az autót, hogy megcsináltassam az új zöldkártyát. A művelet 7300 jó magyar forintba és kb. fél órámba került Sződligeten, krecsi cartárs segítségével.
[Költségeim: a zk-nál]


Tegnap beinditottam volna alfikát,Pöcc-röff-gondoltam én,ahogy szokot indulni,mivel az 55-ös szétszedve,igy valamivel közlekedni kell.
Rá kelett döbbennem,hogy nincs benya a gépben,na sebaj,elö a csövet,az 55-ösben van bőven szivjuk le.Nem volt jó ötlet,bár némi tapasztalat még rémlett fiatalabb koromból,de azért piszkosul megszivtam,a lehelletem most is olyan lehet mint süsünek náthásan,egyes kabuli sejtek dollár ezreket adnának érte.
Miután rendesen kiokádtam magam,sikerült kikönyörögni,kb 2 litert a tankból,zutty bele alfikába.....és nem indul.
Na jó,gyertyák,gyujtáselosztó,stb a szokásos társasjátékok,kidobáltam az összes gyertyát,alfika szive rögtön verni kezdett,tiszta safhausen lett.
Ég és föld!!Finom hintázás,puha kuplung,és kurva lomha járás igazolta,hogy ez mégis csak egy családi luxusvas,és nem egy bika.
De, imádom!!
Hátulra beszerelésre kerültek a Bilstein sport gátlók, thx Buksinak, és Longmannnek a beszerzésért! :-).

Volt egy hétvégi utam Pécsre. Indulásnál visszafele egy számomra ismeretlen lámpa gyulladt ki a műszerfalon. Na, szépen vagyunk. Az első hosszú út és már hibalámpa! De kézikönyv elő és csak az első helyzetjelző égett ki. Arra is rá kellet jönnöm, hogy utána kell néznem néhány alkatrész árának, mert sikerült vennem H6W izzót, de 2000 forintom bánta.
Tegnapelőtt megérkezett a fék T+B szett köszönet Ferkének.Ma nekiláttam a cserének ,kicsit nehézkesen indult mivel beáltak a csavarok és csak nagy küzdelmek árán tudtam kiszedni őket! A betétkopásjelző el volt szakadva így nem jelezte a vas,hogy már cserére érettek a betétek! Ami azt illeti életveszélyes volt a vas! Ha már szétszedtem gondoltam nyomok egy kis optikai tuningot és szinre fújtam a féknyergeket!





Kivonattam iddeiglenesen a forgalombol jövő áprilisig.
Jövőre megprobálom megkötni rá a youngtimer biztositást és akkor vége ennek a kivonatosdinak. : )
Hát hogy a műhelyből haza tudjon botorkálni a kocsi, tessék-lássék módon beraktuk a futóművet. Miután a szilentek még a polcon voltak, tegnap elkezdtem szétszedni, lecsiszolni, lefesteni összerakni...Ha meg már úgyis ráérek és szét van borítva a futómű, felújítottam a fékrendszert a Gépész Tuningtól Zoli segített a fékcsövekben, szép teflonos, fémhálós fékcsöveket csinált nekem. Erről az egészről van itt néhány képecske.
Ja meg elkezdtem a légszűrő helyét és csövezését is kialakítani....












A hegesztett váltóházból több helyen is jött az olaj, így most egy sérülésmentes darabbal lett lecserélve a javított. Emellett egy új nyelestengely szimering is érkezett a régi helyére. A generátor fel lett újítva. Ideje volt, már alig töltött. Történt még sok apróság, amiket nem tudok felsorolni.
A kipufogó kapott a katalizátor utáni első dob helyett egy egyenes csövet, de mivel az túl zajos így vissza lett cserélve a gyárira. Majd kap két rezo-csövet és akkor némileg szelídebb lesz a hangja.
Régebben már írtam az üregvédelem fontosságáról.
Itt a bizonyíték:
Így jár szegény küszöb, ha nincs megfelelően konzerválva: (első kép)
(Természetesen ez nem a 156 küszöbe. Hanem a Fiat-omé. :)
És így néz ki, ha szépen egyenletesen befutja a jó kúszóképességű üregvédő anyag: (második kép)
Egészen meglepődtem, hogy az olaszok kivételesen mennyire használható kontroll-lyukat készítettek a küszöbök hátsó sárvédő felőli oldalára. Még endoszkóp nélkül is ilyen jól látszik a belvilág.
Még annyit szerettem volna itt megemlíteni, hogy az imént leírt lengőkarcsere igen jó alkalom volt a tornyok bevonására is. Természetesen itt nem a képlékeny állapotban maradó zsírt használtam, hanem a PermaFilm-et, aminek a külső rétege enyhén kikeményedik. (Ehhez részhez nem lehet hozzáférni, csak ha ki van véve a lengőkartartó szerelvény is.) Szóval ez is megtörtént, kis lépés az emberiségnek és egy apró pofon a fogyasztói társadalomnak. (Csöri mesterék szerencsére megtűrték festegetésemet. :)
A kép a kedves olvasó fantáziájára van bízva, merthogy nem készült. (Nem akartam összekenni a telefonomat. Vagy csak lustaságból. Vagy is-is.)

