Blog
Komplett kuplungozás kettőstömegűvel, cseredarabos felújított váltó,váltóolaj.
Km: 286.000
A gumis akihez járok, már egyedül dologzik, úgyhogy hetekre ad időpontot. Viszont végre újra minőségi a munka, úgyhogy nem bántam, kivártam. Ma tette fel a téli garnitúrát, frissen mosva, egyensúlyozva. Még korábban beszereztem négy felnikupakot, hogy ne kelljen cserélgetni szezononként. Jöhet a hó!






Újabb szervízen vagyunk túl. Vezérlés, termosztát, ablakmosó motor és kézifékkar cserélve. Szépen alakulunk.
A jól bevállt kétszéles 225 első és 255 hátsó gumik után nagyon bizonytalannak éreztem a négy egyforma, hátul is 225-ös téli gumikat. Érezhetően kívánta a szélesebb hátsót. Ezért úgy döntöttem, hogy télen is a nyári gumiméretet használom majd, így lesz hátul is 255-ös gumi. (Mégis csak egy 280 lóerős autó..., megérdemli, megérdemlem 😊 ) Nem lesz itt olyan nagy és hosszan tartó hó, hogy megérezzem a szélesebb gumi esetleges hátrányát, vagy, ha mégis, majd megoldja a Q4. 😊



Már amikor megvettem az autót volt egy kis szaga, meg füstje, de nem vészes. Égéskimaradást mutatott a diagnosztika. Aztán új trafókkal meg új gyertyákkal se lett jobb, és a víz is elkezdett fogyni ha kicsit meghajtottam. Így most szét lett szedve, a hengerfej, megy a gépműhelybe, én meg mélyen a zsebembe nyúlok. Kapni fog új tömítéseket, új műanyag vízcsövet, vezérlést, balansztengely szíjat, mindent. Amiből lehet, gyárit. Egyelőre nem írok költséget, mert a szerelés és a síkolás árát még nem tudom.
De legalább ki lesz pucolva a hengerfej és rendbe lesz rakva.


Lassan nem lesz eredeti része a felső turbócsőnek.Most a toronynál lévő kanyar repedt szét, egy szilikon könyökkel javítottam. Ezek valahogy jobban bírják mint a gyári gumi.


Minden hobbiautóm kapott már pihe puha beltéri takarót, így a Spider sem maradhatott ki a jóból. Ezt is a Das Mobilwerktől rendeltem, piros színben, tükörzsákos kivitelben. Olyan puha, hogy simán én is takaróznék vele. :-)


A teljes motor és autó felújítás óta 1000 km-t mentem vele és már semmi további komolyabb hiba nem jött elő. A bejáratás ezzel befejeződött, jó idő esetén még használni fogom az autót de nemsokára bekerül a garázsba és várja a tavaszi első pályanapot.
Folyamatosan világított a befecskendező jel a km-óra jobb felső sarkában. A hibatárat kiolvasva a P0220-as kód volt benne ami a gázpedál jeladó valószínűtlen jel-re utal. A mérési értékeknél látszott hogy szakadás nincs. A fórumokon utánaolvasva azt találtam hogy a kesztyűtartó alatt van egy fehér csatlakozó, amiben a kontaktok gyakran okoznak ilyen problémát. Ezt (és a környéken az összes többi csatlakozót) szétszedve és kontaktspray-vel megtisztítva a hiba eltűnt. Egy fojtószelep adaptáció után többé nem is jelentkezett.
Kapott egy 0,375 fúvokát amin vízmetanolt fecskendezek be a szívósorba , így jobb a hűtőse is és erősebb is lett a motor, kb 30-40lovat biztos dobott az időeredményhez viszonyítva.
Van olaszban egy hasonló építés csak neki sokkal körszerűbb az üzemanyag rendszere , neki 100-200km/h 8.12mp , neki megvan mérve padon 476lóerő , én már itthon nem tudom a sajátomat megmérni már kellene a padhoz a fék, de valahol itt lehetünk.
km: 211.200






