Blog

>> Szerviztipoatti // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2008-09-25

Ma az utolsó gyenge láncszem is javítva lett - nevezetesen a belső GL-szem - Lenkeyék végezték el a munkát. Ezután a teljeskörű retus után elvihettem végre futómű állításra... Éppen ideje volt már, hogy befejezett legyen a munka, nagyon untam már a szervízbe járást, meg hát az anyagi vonzata sem kevés egy ilyen teljes felújításnak... :(
A gyári állapotú sem lehet jobb/csendesebb ennél. :)

Lenkeyék IS megállapították, hogy kifejezetten jó állapotú a verdám - ő aztán látott már jó néhány 166-ot alulról/szétszedve.

Az eleje egész rendben van, átnézettem azt is. Az majd csak később lesz anyagi csőd okozója...

>> SzervizFerke // Alfa 156 1.9 JTD SW // 2008-09-25

Csak a felső lengőkarok nem voltak eddig cserélve. Most eljött az ideje...

>> SzervizWilly // Alfa 146 ti // 2008-09-25

Áruló lettem! De van rá megfelelő magyarázatom. :)

Kicsit kitolódott az olajcserém, de a 20ezerbe így is simán belefértem. Nem lett úgyse gyilkolva az autó.
És most jön az árulás: Mivel kicsit csipegeti a gép az olajat (valahol folyik+szelepszár-szimering) ezért nem Seléniát kapott hanem arany Liqui-Moly 10W40-et. Állítólag ez is nagyon jó minőségű olaj, csak ezért mertem beleönteni.
Az olajon kívül természetesen az olajszűrő/légszűrő/pollenszűrő is cserélve lett.

Km: 199100

>> Tuning és extraVasarelly // Alfa 146 1.6 boxer // 2008-09-25

Néhány hét csiszolás, nameg egy kedves barátom áldozatos segítségével ez is kész van. Kb. augusztus eleje óta.
A tükröket meg a küszöböket sem hagytuk ki.

 
>> Tuning és extraATE TR // Alfa 156 1.6 // 2008-09-25

Visszaraktam a fóliás üvegeket az első oldalsó ajtókba. Már nem lesnek be és nincs haszongépjármű fílling....szívtam egy cseppet. A jobb oldali feket üvegnek nem volt meg a kis műanyag bigyesz, ami vezeti az ablakot függőlegesen. Hiánya miatt bebukott előre az üveg. Nem értem eddig hogy működött. Leszenvedtem a másikról ezt a műanyagot. Kb 30 óra volt. Plussz rátenni a másikra... :-S mikor kezdtem volna a bal oldalit, akkor vettem észre, hogy kihagytam a jobb oldaliból a szigetelést. :-) Mehetett megint itt a szétszedés. A bal oldalitól volt kaka, mert van egy csavar, ami se ki se be nem megy. De nem volt arra szükség. Megoldódott nélküle. Várom a rendőrbácsik véleményét. Sz@rokbele

>> EseményBoss 2.4 // Alfa 156 2.4 JTD // 2008-09-24

Hahooo!!! Megjártam fél európát, megtettem 5400 km-t,átlag 7.0 L fogyasztással. Nagyrészt autópályán, ott 160-nal. Marha jó volt vele menni, abszolult nem volt fárasztó, semmi baj nem történt. Egyszer leért a kartervédő ,de semmi gáz, meg kiégett a jobb oldali helyzetjelző. Persze nem egyszerre vezettem le.1.megálló Velence kb 700 km2 nap pihi.,Aztán 2. Marselle,az is kb 700 km,2 napot ott pihi,majd Barcelóna a 3.Az is 700 km. Ott 10 nap,majd vissza.Szent Tropez,600 km,majd Monte Carlo 150 km.Aztán Maranello 500 km,Utána Wörti tó 650 km, 2nap pihi,majd irány haza 650 km.Élménygazdag,ingedús környezet.Az autó meg csodás volt!!!Olaszoknál néha megdicsértem,hogy jól viselkedik, meg kérdeztem tőle, hogy hogy érzi magát otthon!! (-: .380 L gázolaj,kb 150 E autópálya költség.)

 
>> SzervizBoss 2.4 // Alfa 156 2.4 JTD // 2008-07-21

74000 KM.2008 Junius.Hármasom karcos,kicsit recseg,tehát szinkrongyűrű csere.Váltó ki, alkatrészt kéne, de nincs sehol, de megrendelhető, a váltó persze szétszedve.Türelem.Olaszok szabadságolásukat kezdik meg. Kb 2 hét, de lehet hogy több. Pánik! Szerencsére bontóba van 1 db. Ára 150000 Ft. De lyukas a ház,egyébként keveset futott, jó állapotú. Rizikófaktor óriási,de kell! Hát megvettem.Szerelő összerakta, elkészült. Jobb lett, de nem tökéletes. A 3.jobb lett ugyan,de nem tökéletes,a 4.viszont kicsit karcos, és az 5. is.Úgyhogy nem vagyok elégedett!!Viszont a régi váltómat felújjítom(a 3. -at)és kész. Majd máskor. Mikor hazahoztam a Gépet,indítani akartam, NEM indul . Mivel az aksi már elég gyenge volt, másnap csere. 20000 FT. Betetem, de megint nem indul!!! Anyád!! Megint szerelő! Pfuuu!! Félnapos keresés után derült ki, hogy 1 vezeték el volt korrodálva.Ennyi,és már indul is!!5000 FT

 
>> SzervizBoss 2.4 // Alfa 156 2.4 JTD // 2008-08-06

75000 KM. 2008 Augusztus 17. Moto GP-böl hazamenet,Váci uton este 11 ora. Fekete alig látható 12 cm magas szilárd halmazállapotú akadályt reflexből megközöltem. Vesztemre! Kartervédő nem sokat ért,de a karterteknő kilyukadt,az olaj cirka 500 méteren belül elfolyt. Az autót haza kellet húzni. Másnap javítás. Elég rosszkor jött,mert 1 hét múlva spanyolba mentem volna vakációzni szerelmemmel. Ráadásul augusztus 20-án, szedán zárva a szerelőm, sőt 21-22.én meg szabin. Ugyhogy némi para volt. Már így is túl vállalta magát, heggesztő szabin. De szerencsére bontóba volt egy, így megoldódott a probléma, ráadásul extra idő alatt, már másnap. Így irány HISPÁNIA!!!!

 
>> EgyébBeeGee // Alfa GT Q2 1.9 JTD // 2008-09-24

Tudtam, hogy ez lesz. Mint egy hülyegyerek örülök magamnak. Pedig csak utcányit mentünk, hogy leparkoljunk egy Bitter CD mellé. Ami a mai szemmel egy igen ritka és vagány granturismo, még ha német is. De kit érdekel..
Szóval eddig azt hittem, hogy jó kocsim van. De ma rájöttem, hogy csak egy eltorzult, halvány másolata az igazi autóknak. Nyugi, a Tied is.
A derekamig ér, a hátsó kerék előtt ülök, kerekeket leblokkoló motorfék, felirat nélküli kapcsolók, V8, 5 liter. Kéne. Ghibli, 72ből.

 
>> SzervizYouri // Alfa 145 QV // 2008-09-26

Sajnos időszerű lett a jobb első,és a bal hátsó kerékagy csapágy cseréje:-(((((
Az ABS jeladó természetesen beletört...
Amíg megérkezik az új, ABS nélkül járok...
Most már ismét csendes a DÖG:-DDDD

A rossz hír viszont h lengőkart is cserélnem kell hamarosan...

184 500 km


Sajnos utólag kiderült h rossz hátsó kerékagyat adtak,ezért 100 felett ABS hibát jelzett a gép.Ki kellett cserélni a belevalóra..Ez 12500 volt plusszban...:-((((