Blog

>> SzervizCsoki116 // Alfa 33 1.7ie8v sw 4x4 // 2008-12-16

Kuplung szett csere. Vízcső javítás. Váltó olajcsere.

 
>> EseményAlexjunior // Alfa 147 1.6 Ts Black Line // 2008-12-16

Megvettem. Holnap után megyek átvenni. Gyönyörű!!

>> Tuning és extraBFMSE // Alfa 166 V6 TB // 2009-05-02

Juhhe, vettem egy turbonyomas mero muszert a homsitaban. nezegettem sokfelet, de mind 2 barig mertek (minek?), es nekem az nem tetszett. Vegul talaltam egy szolid muszert, ami 1,5 barig mer. Ezt megvettem es ha lesz egy kis ido akkor be is epittetem. :) A muszer ara 5900 Ft volt.

 
>> SzervizBFMSE // Alfa 166 V6 TB // 2008-12-15

Amikor gyorsitok az autoval kihagyasokat tapasztalok a teljesitmenyben. A turbo elektronikus szabalyzo (TCV szelep?) szelepere gyanakszunk, de nem biztos. Vettem egy bontott szelepet, megnezem, hogy mit csinal azzal a kocsi. Kiolvasasnal a computerben nem nem volt hiba (bocs, volt: kopogaserzekelo).

A computert "reset-eltem" a kovetkezo modszerrel: akku saru leszed 2 orara, aztan visszatesz es jarat alapjaraton (STR OFF) az auto 5 perc, utana leallit es ujraindit es elmeletileg megvolt a reset.

 
>> Egyébötödik Béla // Alfa 145 1.6 TwinSpark // 2008-12-15

A mai napon nekirugaszkodtam az ügyintézésnek:

Első helyszín, a XIX. kerületi kapitányság, ahol megtudtam, hogy még nem készült el a jegyzőkönyv az esetről, majd érdeklődjek holnap, vagy holnapután. Ezt még protekcióval sem tudtam meggyorsítani.

Második helyszín, a Fővárosi Közterület Fenntartó Zrt. Tegnap már letöltöttem az FKF oldaláról a kárbejelentőt, és azt már kitöltve vittem az ügyfélszolgálatra. Ennek köszönhetően, illetve annak, hogy csak én voltam az egyetlen károsult az ügyfélszolgálaton kb. 15 perc alatt végeztem. Azaz csak végeztem volna! A kárfelvétel közben kiderült, hogy az eset helyszíne, az Arany János utca nem a FKF kezelésében van, hanem a Kispesti Önkormányzatéban, így a FKF nem jogosult intézkedni az itt keletkezett károk ügyében. Egy nagyon kedves, és segítőkész hölgy vette fel a kárbejelentésemet, aki továbbirányított az FKF biztosítójához, az Allianzhoz, egy ingyenes szemlézésre jogosító megbízással, sok szerencsét kívánt, és az anyagomat továbbította a XIX. ker. Önkormányzatnak (az ő hozzállásuktól egy kicsit tartok).

Harmadik helyszín az Allianz biztosító hamzsabégi úti irodája. Itt is egy kedves hölgy fogadott, aki elmondta, hogy ők csak az FKF Zrt-vel vannak leszerződve, a Kispesti Önkormányzatnak valószínűleg egy másik biztosító a partnere. Azért a szemlét az igénylőlap alapján ingyen elvégzik, és azt majd már az önkormányzathoz kell eljuttatnom.

A napi vidámságomat csak fokozta, hogy a 26 éves Golfom, amivel az ügyintézés menetét kívántam gyorsítani, annyi megbízható km után most először cserbenhagyott. Az akkumulátor döglött meg, vagy csak valamiért nem tölti a generátor nem tudom, de nem esett jól kétszer is egymagamnak betolni a forgalmas Bartók Béla, és Hamzsbégi utakon!

És az Alfával még mindig nem tudom, hogy mi van! Mindjárt megyek Gerissimoékhoz, és remélem be tudunk jutni vele a műhelybe, és megemelhetjük!

Sajna a műhelyben elment az áram, így az emelő sem működött! :(
És nem csak az áram ment el, hanem hazafele a Golf még egy kis aprósággal meglepett! Az alapjárat is elment! Az üllőin ismét tolhattam, a lámpánál mögöttem várakozók nagy örömére!

 
>> Tuning és extraSeriff // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 24V Lusso // 2008-12-15

Ha már tíz éve nem volt divat xenonnal ellátni a kocsik zömét, pótoltam...

Még nem tudok beszámolni áll-leesős "hűűűmekkoraakülöbségvazzeee" élményekről, mert fényes nappal van.

Annyit mondhatok, hogy a helyzetjelző sárga fénye nevetségesen fest alant, így a xenonos egység világítása mellett... ehh...

Ja a szett 6000K-s Siemens H.I.D. Advanced 10 - 3 év garival. A típusba HB3-as izzó kell, hát ilyet is kapott. Az első 6KK-s dobozban 4300Kelvines volt véletlenül, az került először bele, így képet kaphattam a sárgás fénypásztáról is, de nem voltam elájulva tőle. Egy 5ezres lenne a legjobb szerintem - se nem sárgás, se nem kékes -, de ilyen nem volt hozzáférhető.

Kíváncsi leszek az éjszakai számra ;)

>> SzervizSzilárd // Alfa Spider / GTV 2.0 T.SPARK 16V // 2008-12-15

A mai nap sort kerítettünk a bal ajtóhatárolóm cseréjére.
Már nyáron is volt egy kis hangja,de most a hidegben erősen elkezdett kattogni.
Km. óra állás:55376

 
>> Eseményslideshow // Alfa 75 2.0 TS // 2008-12-15

Atneztuk, meggondoltuk, megvettuk. Jol tettuk :) (vagy nem, majd kiderul...)
Motor, futomu, valto, sperr egyben, kaszni mar nem annyira, de jo esetben meg mentheto... Meglassuk, de eloszor kapjon papirokat...
Fotok majd jonnek...

>> SzervizAlexander // Alfa 146 2.0 Ti // 2008-12-15

Cserélve lett: elsö két lengökar,elsö lengéscsillapitók, jobbféltengely,belsö külső gumiharang. Belsö kormányösszekötö gömbfej, kerékagy jobb elsö tengelycsonk. Hátsó hid felujítás tank le hid le tartó gumibakok cserélve, fékcső,fékolaj, bal hátsó lengőkar felujitás és szilentek cserélve..még hátra van a hátsó lengéscsillapitok cseréje Otto-nak köszönhetöen már csak bekel szerelni. --- lengéscsillapitok cserélve

 
>> SzervizVudi // Alfa 90 2.4 TD // 2008-12-14

Egy év erőgyűjtés (és a tegnapi Tankcsapda koncert) után rászántam magam, hogy ezen a csodás, napsütötte vasárnapon végre nekiálljak a 90-es felújításának.

Elsőként a motor került ki, és ez még így is fog maradni egy jó ideig, ugyanis csóró vagyok, tehát egyedül csinálom és ezért lassan fogok haladni. A szétszedéssel nem volt különösebb probléma, az összerakásnál pedig nem fogok posztolni inkább. :) A motorral különösebb baj nem volt korábban sem, az adagoló eresztette el a gázolajat és a főtengelyszimmering, ill. az összes létező tömítés az olajat. Ettől ujjnyi vastagon állt a retek kb. mindenhol (najó, az olajhűtő is folydogált), amit a környezetvédelem maximális szem előtt tartásával letakarítottam (a szomszéd felé lejt a telek). Kiderült, hogy a motortér is szürke, és az is, hogy a jobb eleje már cserélve volt, árulkodik egy ronda hegesztés. Nagy rohadás nincs, az aksi melletti részen lesz egy kis munka, és a tűzfalnál. A hangszigetelő filcet sajnos nem tudtam megmenteni, szétmállott a kezemben. Egyedül a légszűrőház alatti rész maradt meg úgy-ahogy, de oda meg nem értem minek kell ilyen cucc. Tehát a motor kinn, szép és tiszta, már csak be kell vinni a garázsba.

A sáros udvaron és a vízelfolyókon keresztül vezető út rendkívül egyszerű volt a kiskocsival, nettóban számolva a nap legnagyobb részét ez a művelet tette ki. Az alkatrészek sorban lekerültek a blokkról, de kiértékelni már nem volt erőm őket. Az önindító biztos, hogy rossz, a generátorra már nem is emlékszem, vízpumpa ok, adagoló, turbó csere. Két jó, két rossz hengerfej, tiszta mák, hogy a 33-asból és Willy 75-öséből maradt 3 tuti (kösziii), így most van 5 jó, ugyebár. Hengereknek van egy kis válla, két dugón kopásnyom, hajtókarcsapágyak szintén kopottak, de semmi kirívó csúnyaság. Jó volna új alkatrészekkel összerakni az egész autót, de hát ebben a recessziós világban kinek van pénze 3 új hardy tárcsára?