Blog
Ma sikerült lecserélni az olajat 3600 km után. Castrol Edge Sport 10w60 ment bele. Meglátjuk, hogy teljesít. Volt is ma egy Szfvár oda-vissza, picit talán finomabb lett a hangja. Az olajszűrő nem tudom milyen márkájú.
Visszakerült a kartervédő is. Akarom mondani: "kartervéső". :) (by Ferko)
Ablaktörlő lapátot is vettem a múlt héten, sampinyon márkájút. Jól töröl, csak az ablaktörlő motor kicsit gyengusz.
2.4 JTD 200LE gyári computer módositott változat 1.9JTD re irva
Adatok:195 LE 410 NM nyomaték
Beleszerkesztve:2007.11.29.
km:11795
tegnap este 3 kollégát, kolléganőt vittem el egy testületi ülésre, s a hátra beszálló utasok csak álltak az autó mellett bebocsátásra várva.
gyorsan kiugrottam, s elnézést kértem tőlük, hogy a két hátsó kilincset "otthon felejtettem"
vidáman kezdődött az este.
Túlvagyunk a mutatványon, újra tökéletes az Autó,a víz 4km alatt 89 fokos, és annyi is marad!
Így szeretem, utálom, ha valami nem stimmel...Az alugaranciás fagyálló valami eszement pénz volt (3l 4500Ft), de ez van, ezen nem spórolok.
Megnéztük a váltóolajat, mert hidegen karcosnak éreztem a kettest. Az olaj Min és Max között, és tökéletesen tiszta, alig tudtuk leolvasni a szintet. Ez is rendben, mehet a gép!
2007 December 11 én az autó bal első ajtója kitalálta hogy ő mostantól nem fog csak úgy uk muk fukk záródni. Egy hetet elkínlódtam vele pénteken meglátogattam egy kasznist, hátha mechanikai nyavaja van. Meglepetésemre semmi baja nincs az autónak, kicsit beolajozta megmozgatta azóta tökéletesen záródik :D
Ma voltonk doktorbácsinál Várpalotán. Két okból is. Az első, hogy megjött a lambdaszonda amit a múltkor rendeltem, a másik meg hogy a hétvégén avatatlan kezek nyúltak a járműhöz / az enyém, kivettem, és megtisztitottam a pillangó szelepet/ amin úgy megsértődött, hogy az alapjárata 2000 lett, és még ugrált is. Teljesen kétségbe voltam esve, és vert a veríték, miközben Dr Csöri próbálta újraéleszteni a járművet kezében egy elektronikus hibakódólvasós újraprogramozós izével, / Azt hiszem nem ez a pontos neve! / és olyanokat emlegetett, hogy alapjáratimotor csere. Hála égnek sikerült újraéleszteni, így megmaradt a motor ára. Köszönet érte!!! Így örömömben mivel pénzem is maradt, elviszem a fiúkat este, és megnézzük a Macskafogó 2. részét.
12.14.
Meglett a vizsga újabb 2 évre, hibátlan volt a jármű, bár a xenonba belekötöttek, mert nem gyári. Azért megbeszélgettük a dolgot, és aztán nem volt gond. Kicsit repedezetttek voltak a hátsó gumi fékcsövek, úgyhogy ezeket is kicseréltük. A végösszeg miatt picit húztam a számat, de ez van....
Tegnap sikerült végre kicserélni a rakoncátlankodó termot! Állandóan hideg volt a víz mivel zárt állapotban nem igazán volt. Nem volt egy nehéz probléma! De hát most már ismét jó a hőmérséklet mint nekem mint neki!
Ma megejtettem az elmaradhatatlan termosztát cserét.-6 fok várt a csillag garázsomban,egy cső mindenáron engedni akart,de végül baró lett.Mikor végeztem befagyott a kézifékem is.Sosem használom de most muszáj volt.Ezután sem használom majd...De fűt mint az ökör,nem hül vissza a víz országúton,és elég hamar bemelegszik.Király!!!!!!
Az Alfa a hétvégén itthon hagyott. Nem indult, csak köszörültem de nem röffent a motor. Korábban is csinált egyszer ilyet, akkor az elosztófedélben kellett kotorászni (eloxidált pólusokat átsimogatni csiszolópapírral) és ment is a motor. Most azonban ez már nem segített.
Kipróbáltam a korábban elkannibalizált SW gyújtáselosztóját, de azzal se ment. Végül Hakuna cartárs sietett segítségemre, de vele is csak azt állapítottuk meg, hogy a szikra nem jókor jön a gyertyákra.
Én a karbikra is gyanakodtam (nyáron Bálint33 kocsija is hasonló tüneteket produkált, ott végül a karbira lett ráhúzva a vizes lepedő). De a gyertyák elég benzinszagúak voltak mikor ki lettek véve...
Végül az is kiderült (sokadik nekifutásra), hogy az elosztót rosszul rakhattam vissza, kábé pont 180 fokkal (vaze, ezt hogy csináltam?). De a kis mókuskálás után legalább a motor életre kelt (igaz rotort is cseréltünk az elosztóban). A következő lépés, hogy a kannibalizált elosztót berakjuk a motorba, mert a mostaninak eléggé lötyög a tengelye. (Ez okozhatta azt, hogy álló helyben egyik napról a másikra elromlik az autó?)
A műszeres beméretés még várat magára.